Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De avonturen van Santos

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: De avonturen van Santos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat leuk dat we Santos zo te lezen hier op het forum kunnen blijven volgen! :ok:
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

River8 schreef:Goed om te horen Mary! Ja, kijk het maar heel goed aan hoor. Met de 2 sterke persoonlijkheden Joep en Dana moet een 3e hond natuurlijk maar net passen. Daarom hebben we ook een testperiode afgesproken :E:

Enne, Lilo....spontane date was dat geweest...vergeten aan mij te vertellen? :engel:
Nu moet je iets afdalen naar het zuiden voor een Santos-date ;)
Ik had het vanavond of morgen in de groep willen gooien, dus semispontaan dan maar ;)
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Wat fijn! :cheer:

Enne, 9 augustus is een hondenevenement in Landgraaf.. Kan ik dan Santos eens live zien? :engel:
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Mary O schreef:Ja Santos is nu bij ons :I:
:hmmm: je woont veel te ver weg voor een knuffelsessie :hmmm:

Maar wat fijn dat Santos het naar zijn zin heeft :cheer:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Leuk dat Santos het naar zijn zin heeft :cheer: :cheer:
Afbeelding
Mary O
Actief
Mijn ras(sen): X herdertje Dana, X teckel Joep, Spanjaard Santos, Roemeentje Vera
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Mary O »

De eerste 24 uur hebben we gehad en we zien nu al verschil in zijn gedrag. Waar hij vanmorgen nog wat wantrouwend was en op zijn hoede, werd dat in de loop van de dag steeds beter. Vanmorgen stond hij nog op om weg te lopen als je langs hem heen wilde en vanavond bleef hij liggen. Vanmorgen wilde hij alleen met uitgestrekt nekje voorzichtig aan mijn hand snuffelen en vanavond kon ik hem even kriebelen :I:
Santos heeft ons wel de hele dag in de gaten gehouden, waren wij buiten was hij dat ook. Gingen we naar binnen ging hij ook binnen liggen.
Het is maar goed dat we gisteren gezien hebben hoe hij achter een balletje aan rende, anders hadden we het vanmorgen niet gedacht dat hij dat leuk vond. Toen we hem een balletje lieten zien keek hij alsof hij niet wist wat hij ermee moest. Vanavond vond hij het wel leuk om in de tuin erachter aan te gaan.

Wij zijn dus dik tevreden met vandaag :love:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mary O schreef:De eerste 24 uur hebben we gehad en we zien nu al verschil in zijn gedrag. Waar hij vanmorgen nog wat wantrouwend was en op zijn hoede, werd dat in de loop van de dag steeds beter. Vanmorgen stond hij nog op om weg te lopen als je langs hem heen wilde en vanavond bleef hij liggen. Vanmorgen wilde hij alleen met uitgestrekt nekje voorzichtig aan mijn hand snuffelen en vanavond kon ik hem even kriebelen :I:
Santos heeft ons wel de hele dag in de gaten gehouden, waren wij buiten was hij dat ook. Gingen we naar binnen ging hij ook binnen liggen.
Het is maar goed dat we gisteren gezien hebben hoe hij achter een balletje aan rende, anders hadden we het vanmorgen niet gedacht dat hij dat leuk vond. Toen we hem een balletje lieten zien keek hij alsof hij niet wist wat hij ermee moest. Vanavond vond hij het wel leuk om in de tuin erachter aan te gaan.

Wij zijn dus dik tevreden met vandaag :love:
Wat fijn! :ok:
Natuurlijk moet hij even wennen, maar dat hij zo snel al wil spelen en gekriebeld wil worden, zegt al heel veel! Zeker als je bedenkt dat hij zich anderhalve maand geleden nog helemaal niet liet aaien.
Hij heeft bij Melissa al enorme vooruitgang geboekt en voelt zich bij jullie duidelijk ook goed op zijn gemak.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Fijn dat het zo goed gaat op zijn nieuwe plekje met Santos :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Mary O
Actief
Mijn ras(sen): X herdertje Dana, X teckel Joep, Spanjaard Santos, Roemeentje Vera

Santos blijft het heel goed doen en gaat elke dag vooruit :8): Om in de woonkamer te komen moeten we een de trap op gaan en zaterdag deed hij dat echt niet. Geen probleem hij kan ook buitenom via de tuin gaan en die trap nam hij wel. Zondag waren we beneden wat bezig, maar door het slechte weer zat de keukendeur dicht en Santos kon dus niet buitenom komen. Tot onze verbazing zagen we in een keer een bruin hondje om ons heen lopen :80: en die had toch echt een andere kleur dan Dana. Vanaf dat moment was de trap geen probleem meer voor hem. Hij loopt heel beheerst van beneden naar boven en omgekeerd. Wat een knap mannetje is het toch :J:

Maandag is hij mee gegaan naar het werk en iedereen heeft duidelijk te horen gekregen om Santos met rust te laten, hem niet te roepen of aan te halen. Door Dana zijn ze dat wel gewend, want zij is er ook niet van gediend. Hij heeft alles op z'n gemakje verkend, voorzichtig aan de mensen gesnuffeld en het was goed.

Ja Santos komt soms wantrouwend over, maar is aan de andere kant ook heel nieuwgierig en dat zorgt er voor dat hij toch wil onderzoeken. Ook als hij schrikt, hersteld hij heel snel. Hij is flexibeler dan we dachten en de vooruitgang is gewoon mooi om te zien.

Op het werk hebben we genoeg ruimte buiten om te oefenen als hij losloopt en ondanks dat hij nog niet naar zijn naam luisterd, reageert hij wel op ons. We gaan dan ook snel kijken of hij met wandelen aan een sleeplijn kan, want hij doet verwoede pogingen om achter Dana aan te gaan. Dat zijn voor mij dus geen wandelingen meer, maar ren je rot sessies :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Een goed hondje voor je gezondheid dus :cheer: wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat :D
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

deze update had ik helemaal gemist :oohja:
wat klinkt dat ontzettend goed Mary! ja, het is ook wel een bijzonder hondje he. en makkelijk, als hij maar even de tijd krijgt.

ik ben zo blij dat alles helemaal goed gaat. en dat jullie hebben kunnen concluderen dat de proefperiode erop zat...en hij nu helemaal en voor altijd bij jullie hoort :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
Mary O
Actief

River8 schreef:deze update had ik helemaal gemist :oohja:
wat klinkt dat ontzettend goed Mary! ja, het is ook wel een bijzonder hondje he. en makkelijk, als hij maar even de tijd krijgt.

ik ben zo blij dat alles helemaal goed gaat. en dat jullie hebben kunnen concluderen dat de proefperiode erop zat...en hij nu helemaal en voor altijd bij jullie hoort :cheer: :cheer: :cheer:
Ja wij zijn echt heel blij :cheer: Santos doet het zo ontzettend goed, dat het bijna saai wordt om over hem te schrijven :wink: Vanavond zelfs een kort speel momentje met hem gehad :I: wie had dat gedacht 6 dagen geleden. Als we in de ochtend en avond met de hondjes wandelen loopt hij al aan een sleeplijn. Fluiten lukt me nog steeds niet :(: dus heeft Ruud bedacht om met een scheidsrechter fluitje te werken :engel: en zowaar daar reageert hij op.
Het gaat dus helemaal goed komen met de kleine man.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hoe gaat het nu met Santos?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”