Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grote tuin = fijn voor de hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Grote tuin = fijn voor de hond

Ongelezen bericht door Peter27 »

We zijn vandaag bij een huis gaan kijken met een achtertuin van grofweg 190m2. Ruim boven gemiddeld dus en hartstikke lekker.

Maar zou de gemiddelde hond hier nou meer plezier aan hebben dan een postzegel tuintje? Die van mij gaat heus geen rondjes rennen ofzo, maar zoekt een lekker plekkie in de zon.

Hoe is dat bij jullie?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
blablabla :)
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Re: Grote tuin = fijn voor de hond

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Max struint graag rond maar na een kwartiertje komt hij toch liever naar mij.
Hij ligt hier wel af en toe alleen op de veranda te slapen maar wel zo dat hij mij door de deur of het glas kan zien.
Bo vindt zo'n tuin alleen leuk als iemand daar met haar gaat frisbeeen of een balletje gooit.

Dus zeker wel leuk, maar liefst wel met baasjes erbij :lol1:
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Wat Tara zegt, ik denk ook dat het een verschil maakt wat er in de tuin te doen is. Wij hebben geen grote tuin maar Leroy maakt regelmatig een inspectieronde. Er zijn wat bosjes waar veel musjes zitten (hoe durven ze!), hij kan heerlijk in het ongemaaide veel te lange gras liggen met een botje en heeft een hoekje waar hij mag graven. Ik denk dat dat voor een hond gezelliger is dan tegels met een enkele plantenbak.
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Mika zou daar wel graag rondjes in willen rennen!
We hebben nu een klein tuintje waar ze wel graag liggen, het is alleen niet groot genoeg om echt te spelen. Al proberen ze dat wel natuurlijk :mrgreen:
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

Ik vind een tuin geen pré voor een hond, maar voor die van ons voegt het absoluut wat toe. Zeker nu de deur vaak open staat gaan ze heerlijk in het gras liggen zonnen, even bij de kippen kijken, even langs de konijnen inspecteren, even aan de grassprietjes snuffelen etc.

Onze tuin is 30 meter diep en ik ben er zo ontzettend blij mee vergeleken met onze vorige tuin van 15 meter diep. Ze kunnen hier echt een stuk beter doorheen rennen en lekker spelen en door de lengte trekken ze ook echt een sprintje achter elkaar aan.
Ik denk dat de honden zich absoluut ook aanpassen aan de grootte van de tuin. En nog belangrijker, als je maar één hond hebt lijkt het me ook net wat minder belangrijk dan wanneer je er twee hebt die graag met elkaar ravotten (en daar de ruimte voor mogen hebben in de tuin).
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Wij hebben geen grote tuin, maar Beau is er niet vaak. Als ik er ben is hij er ook en af en toe gaat hij alleen, in de zon liggen. In de (enorme) tuin van mijn tante was hij tijdens onze logeerpartij daar drukker, maar dat was ook deels nieuwigheid. Na twee weken ging dat er ook wel af. Daarna was hij vooral bezig met of er mensen met honden langsliepen of niet.
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Hier wordt wel regelmatig een dolle 5 sprintje getrokken. Verder is wat struikgewas leuk om doorheen te struinen en ook leuk om vandaag zelf je pop te verstoppen om die dan morgen met een hoop tamtam weer te voorschijn te halen.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva rent ook rustig rondjes in ons postzegeltuintje. Achter de struiken langs, om de boom en heeeel hard :F:
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Ik verbaas mij er wel eens over.
Zo hebben mensen die ik ken zo'n 5000m2 tuin/grond, waar de honden vrij kunnen lopen, en waar hangen ze de hele dag? juist haha
Ze liggen alleen bij het terras, terwijl ik juist zou verwachten dat ze de hele dag de hort op zouden zijn :mrgreen:
Lekker wat ravotten enz, maar neehoor :U:
Net als Tara zegt eigenlijk, ik denk dat ze het in het begin vast spannend vinden, maar het ook wel vrij snel gezien hebben.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Het hangt echt van de hond af.
Apple is wel blij met een tuin waar ze een beetje in mag rommelen en waken, maar zou nooit zelf veel ruimte nemen zonder mij. Dus de tuin hoeft dan ook niet groot te zijn. Idem voor onze golden, tuin was ruim 2000m2, maar ze vond het echt alleen leuk als de kinderen ook buiten waren :Q:
Maar er zijn ook wel echt honden die gewoon hun eigen gang gaan in zo'n grote tuin, dan is het natuurlijk heel prettig!
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Wij hebben een heel grote tuin 6000 vierkante meter, daar mogen ze doorheen struinen, maar het hoeft niet. Lekker rennen, snuffelen of gewoon op het terras op hun kussens al naar ze zin hebben. Ik weet niet of ze dat leuker vinden dan een kleine of geen tuin, want ze weten niet beter, maar ik denk wel dat ze dit aangenamer vinden.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Onze Ezio heeft meer activiteiten in onze kleine tuin dan Bo is onze hele grote tuin had. Aan de andere kant zou Ezio die hele grote tuin vast heeeeeel erg leuk gevonden hebben. Maar het is ook een kwestie van wat jij er mee doet. In onze grote tuin had ik een heel agility parcours kunnen uitzetten, of een speurtocht. Ik had een ballenkanon kunnen neerzetten :lol1:
Onze Bo was niet zo actief en schikte zich helemaal naar de luimen van de enkele zwerfkatten waarmee hij de tuin deelde. Die liep wat met mij te tuinieren of lag boven van het uitzicht te genieten.
Ezio trekt is onze kleine tuin echter ook heel wat kilometers.
Het is dus denk ik "des honds" en wat het "aanbod" in de tuin is.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Leanne schreef:Ik verbaas mij er wel eens over.
Zo hebben mensen die ik ken zo'n 5000m2 tuin/grond, waar de honden vrij kunnen lopen, en waar hangen ze de hele dag? juist haha
Ze liggen alleen bij het terras, terwijl ik juist zou verwachten dat ze de hele dag de hort op zouden zijn :mrgreen:
Net als Tara zegt eigenlijk, ik denk dat ze het in het begin vast spannend vinden, maar het ook wel vrij snel gezien hebben.
Ooit had ik een heel grote tuin. Mijn (buiten)hond lag overdag altijd op de meest overzichtelijke vierkante meter met één oog open te pitten.
Af en toe naar de waterton, voer eten of tegen de regen schuilen in de schuur. Dat die ruimte er was om te bewaken, was wel belangrijk voor hem.
Maar er echt gebruik van maken, nee.

Ik mis het hebben van een tuin aan huis totaal niet. Vind de directe omgeving veel belangrijker. Heb op twee minuten lopen een groot omheind veld liggen. Daar kunnen ze lekker wild spelen, zwemmen, de krant lezen.
Met Charlie zou ik er toch klein alcatraz van moeten maken :U:
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Wij hadden een grote tuin, veel bomen ook, aan bosrand. Nu wonen we in woonwijk, kleine tuin, maar merk aan honden niet echt verschil. Ze zijn niet veel zonder mij buiten (willen ze niet) en renden.sporadisch een rondje door de grote tuin.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ik ben super blij met mijn grote tuin en de honden ook. Ze spelen en rennen heel veel in de tuin, zijn graag buiten. De achterdeur staat ook vrijwel de hele dag open. Ze zijn meestal in de tuin als ik dat ook ben maar ik ben ook veel en graag buiten.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Mijn honden zijn blij met een tuin waarvandaan je de buurt in de gaten kunt houden, en waar planten staan die je kunt pletten door er bovenop te gaan liggen.
Mijn tuin was heel klein, maar ze lagen er graag vanachter het hek naar de voorbijgangers te turen. Manu ligt graag alleen in de tuin, te zonnen of op een botje te kauwen. Hij ligt sowieso graag een aantal uur per dag alleen.
Uma niet, die wil zijn waar wij zijn.

Ik denk zelf dat een grote tuin hen niet zoveel meer uitmaakt als het eigen is. De eerste dagen zal er veel gespeeld en gesnuffeld worden, daarna gaat dat ook wel over.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

De grootte van de tuin maakt Elco volgens mij niet zoveel uit. Maar in de grote tuin van m'n ouders is gras en daar ligt hij graag op. Rest van de tuin bekijkt hij dan nauwelijks. Ik zie het alleen niet zitten om zelf een grasveldje te onderhouden, dus hier moet Elco het doen met een stukje waar hij naar hartelust mag graven (maakt hij ook regelmatig gebruik van), een schelp met water en verder grindtegels (ca. 7m x 10m). Maar het liefst blijft hij toch wel enigszins bij ons in de buurt. Dat we veel buiten wandelen en op veel verschillende plekken komen is veel belangrijker voor hem!
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Cas is ook wel heel blij met de tuin. 's ochtends zit hij vaak gelijk voor de deur te wachten om even een inspectieronde te doen, een grassprietje te kauwen, een torretje te zoeken om in te rollen
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wij hebben een grote tuin, en nog een groot erf erbij. Ik moet zeggen dat als je houdt van balletjes gooien voor de hond om achterna te gaan, daar wel van profiteert.

Verder voegt het denk ik niets toe.
Grote tuin of kleine of helemaal geen, met de hond lopen moet je uiteindelijk toch, want daar draait het om voor een hond.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Tara schreef:
Leanne schreef:Ik verbaas mij er wel eens over.
Al had ik een landgoed, dan nog zouden mijn honden in de buurt blijven. Bij Mama is het uiteindelijk toch het gezelligst. :mrgreen:
Ja zo is het waarschijnlijk ook :mrgreen:
Nog een mooi voorbeeld, een tijd terug is hier in hoensbroek een nieuw huis gebouwd (was een voormalige bierbrouwerij)
Hier hoort zo'n 48,000m2 grond bij (ik heb de lotto helaas niet op tijd gewonnen haha)
Je hebt vrij uitzicht op dit perceel met langslopen, en de gelukkige herdershond die er is komen wonen zie je ook echt alleen rondom het huis liggen.
Heb hem nog niet een keer ergens anders op het perceel zien struinen.
In mijn fantasie zou zo'n hond zich complete dagen amuseren, en als je hem eens wilt zien moet je staan roepen als een gek.
Maar de werkelijk is schijnbaar anders :mrgreen:
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Toen ik nog thuis woonde had Isa beschikking tot een enorme tuin. Isa was het liefst de hele dag buiten. Ze was dan in haar eentje of samen met Sally de hele dag aan het ravotten in de tuin en racen etc.

Toen we hier gingen wonen, met een postzegel tuintje, was Isa in het begin écht niet blij. Later toen we sammy erbij namen werd het iets beter en nu rennen ze de hele dag keihard rondjes door de tuin samen. Overal omheen en onderdoor etc. Maar als we weer even bij m'n ouders zijn is Isa wel helemaal in haar nopjes, met zon grote tuin.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

wij hebben anderhalve hectare grond waar de honden rond kunnen lopen, maar ze zijn altijd het liefst bij ons. Soms dat Nina even op pad gaat om muisjes te zoeken, maar dan nog komt ze vaak even kijken waar ik ben.
De andere 2 mutsen liggen gewoon naast me :wink:

Het is wel handig met wandelen, je hoeft ze nooit aan te lijnen!
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik heb een heel klein tuintje, maar het is echt voor de hond(en). Grasveldje, hondenhok, teil met water... Lou mag er altijd snoepjes zoeken, maar hij ligt ook wel graag in het gras te slapen, of hij verjaagt katten of vogels.

Toch zou ik wel overwegen om te verhuizen als ik dan nóg dichter bij bos of park zou wonen. Lou vermaakt zich namelijk ook prima met in de vensterbank liggen en uit het raam kijken.

Een enorme tuin waar je echt balletjes kan gooien enzo lijkt me wel geweldig.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik ben van 1,5 hectare naar een stadstuin gegaan en ik merk niet zo veel verschil, eigenlijk. Behalve dan dat je met een groot terrein geen 'plas- en poep' rondjes hoeft te lopen. Sil ligt graag buiten maar toen ik nog zo veel grond had, lag ze toch altijd vlakbij het huis. En Sam is altijd waar ik ben.
Maar goed, ik heb misschien rare honden. :Q:
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

die van mij zijn ook erg blij met onze zeer grote tuin. Ze kunnen uitgebreid achter elkaar aan jagen, er zijn allerlei sluip door paadjes van waar uit ze de vogels kunnen bespieden en bespringen en veel klimop langs de omheiningen waar ze onder/tussendoor kunnen lopen.

Ik vind het zeker een toegevoegde waarde.
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Onze tuin nu is niet zo groot 15 x 6 ongeveer maar we verhuizen binnenkort en dan willen we per se een grotere tuin.
Hier in de tuin moet ik mee, anders vind hij er niks aan óf hij gaat de waakhond uithangen :lol1:
Dus we spelen vaak, even tennissen, met water spelen etc

Mijn ouders hebben een erg grote tuin, daar zijn we elke week wel een dag te vinden. Hij vermaakt zich daar prima, rent de hele dag wat met stokken en ballen rond en komt maar zelden bij je liggen want hij heeft het druk :mrgreen: Als we daar een weekend zijn zie je wel dat ie kattenkwaad uit begint te halen en je heb toch meer bezig moet houden.

Ik vind een grote tuin zeker een aanwinst omdat ik hem nergens anders los wil hebben en zo kan hij toch lekker kan rennen en snuffelen en zijn ding doen. Maar je moet dan ook samen dingen gaan doen, anders wordt het alsnog saai.
Afbeelding
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Een grote tuin is zeker fijn voor een hond maar dat betekent niet dat je de hond niet meer bezig hoeft te houden. In een grote tuin kun je een zwembad plaatsen, balletje gooien, behendigheidsbaan zetten etc.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lotje trekt regelmatig een sprintje door de tuin als de haar gekke 5 minuten heeft, maar dagelijks wordt er geïnspecteerd, verder is het water dat buiten staat lekkerder dat het water in haar waterbak binnen en ja, ook hier moeten de kauwen en duiven weggejaagd worden. Buiten achter de achterdeur liggen met je neus onder de deur door schijnt ook heel erg fijn te zijn. Denk niet dat het uitmaakt hoe groot de tuin is, het is per hond verschillend hoe deze er mee omgaat. Mijn Franse bulldog was zelden buiten en al helemaal niet als ik ook niet buiten was.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

De tuin is hier vooral een verlengstuk van binnen. 's Ochtends is het even in de zon liggen, af en toe een stoeimoment en het grasveld is een XXL snuffelmat. Als ik buiten zit, komt Otto ook buiten, maar soms gaat hij ook weer naar binnen, 's avonds vooral. Alsof je dan niet buiten hoort te zitten.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik ben van huis met tuin midden in de stad verhuisd naar een appartement met balkon aan de rand van de stad. Ik heb niet het idee dat Shib de tuin echt mist.
Als Shib bij mijn ouders is, die wel een tuin hebben, ligt hij af en toe even te zonnen maar is vooral waar mijn ouders ook zijn.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”