Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tisbee: Opvang gezocht voor 18-19 augustus

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Tisbee: Opvang gezocht voor 18-19 augustus

Ongelezen bericht door Zamunda »

Dinsdag achttien en woensdag negentien augustus gaan wij er even tussenuit. Dan hebben wij zoals altijd oppas in huis voor de dieren, dus alles geregeld. Dacht ik. Maar zonder allerlei maatregelen zijn de katten hun leven niet zeker bij Tisbee en de verantwoording daarvoor durf ik niet bij de oppas te leggen :schrik: .

Dus ik zoek voor die twee dagen opvang voor de Tissebis. Bij voorkeur regio Drenthe, anders op de lijn Hoogeveen, Meppel, Zwolle, Harderwijk.

Tisbee is een gecastreerde Galgoteef (uit Spanje) van ca. acht jaar. Tis is vooral heel lief, kalm en knuffelig. Ze is hondsociaal, bij nieuwe ontmoetingen vaak even terughoudend. Of ze goed gaat met heel kleine honden weet ik niet, met katten kan ze iig niet. Mensen vindt ze gezellig (knuffelen :cheer: ) maar ze zal bezoek niet wild ontvangen. Ze leeft hier niet met kinderen, maar bezoekende kinderen vanaf een jaar of acht gaat hier heel goed. Tisbee mag absoluut niet loslopen, maar ze loopt mee alsof je niets aan de lijn hebt.
Tis vindt het heerlijk om de hele dag te luieren en af en toe iets met je te doen (knuffelen, even met je meelopen, knuffelen). Een lange wandeling hoeft niet tijdens de opvang, aan plas- en poeprondjes heeft ze genoeg. Je hebt eigenlijk geen hond aan haar :tongue: .
Tisbee kan bij ons een paar uur alleen zijn (met de andere honden), maar of ze dat op het opvangadres ook zal kunnen weet ik echt niet. Tis verblijft bij ons in de bench 's nachts en als we wegzijn (ivm de katten) dus hoe ze het zou doen als ze langere tijd los en alleen is weet ik ook niet. De bench kan desgewenst mee.

Nou, ik hoop dat na al dat 'geweetniet' er toch nog iemand is die haar op wil vangen :engel: .
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Re: Tisbee: Opvang gezocht voor 18-19 augustus

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Gaat het om dinsdagochtend brengen t/m woensdagavond ophalen?
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Hilly45 schreef:Gaat het om dinsdagochtend brengen t/m woensdagavond ophalen?
Het hangt er een beetje vanaf hoezeer het op de route zit. We moeten dinsdag best vroeg weg, dus als we dan om moeten rijden gaan we het niet redden en dan is maandagavond brengen fijner.
Zamunda
Zeer actief

Oh en inderdaad woendagavond halen :ok: .
Hilly45
Zeer actief

In principe mag ze best bij mij, maar ik zit met 1 nachtdienst, waarvan nog niet zeker is, of die nu doorgaat of niet. (veel gedoe op het werk) Ik weet daar volgende week denk ik meer over. (het is de nacht van dinsdag op woensdag, die dus met een vraagteken staat qua 'slaapdienst') Als dat niet doorgaat, of wel doorgaat maar ik kan het ruilen met een collega..., dan zou ze wel bij mij en Sam mogen komen, ook vanaf maandagavond. Maar ik kan het nog niet 100% zeker zeggen. Houdt mij even op je netvlies. Mocht het qua nachten in principe kunnen, dan vind ik wel een kennismaking eerst belangrijk, of er wat een klik is tussen Sam en Tisbee.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Hilly45 schreef:In principe mag ze best bij mij, maar ik zit met 1 nachtdienst, waarvan nog niet zeker is, of die nu doorgaat of niet. (veel gedoe op het werk) Ik weet daar volgende week denk ik meer over. (het is de nacht van dinsdag op woensdag, die dus met een vraagteken staat qua 'slaapdienst') Als dat niet doorgaat, of wel doorgaat maar ik kan het ruilen met een collega..., dan zou ze wel bij mij en Sam mogen komen, ook vanaf maandagavond. Maar ik kan het nog niet 100% zeker zeggen. Houdt mij even op je netvlies. Mocht het qua nachten in principe kunnen, dan vind ik wel een kennismaking eerst belangrijk, of er wat een klik is tussen Sam en Tisbee.
Dankjewel voor je aanbod :ok: . Ik wacht even af hoe het loopt met je rooster.
Hilly45
Zeer actief

Zamunda schreef:
Hilly45 schreef:In principe mag ze best bij mij, maar ik zit met 1 nachtdienst, waarvan nog niet zeker is, of die nu doorgaat of niet. (veel gedoe op het werk) Ik weet daar volgende week denk ik meer over. (het is de nacht van dinsdag op woensdag, die dus met een vraagteken staat qua 'slaapdienst') Als dat niet doorgaat, of wel doorgaat maar ik kan het ruilen met een collega..., dan zou ze wel bij mij en Sam mogen komen, ook vanaf maandagavond. Maar ik kan het nog niet 100% zeker zeggen. Houdt mij even op je netvlies. Mocht het qua nachten in principe kunnen, dan vind ik wel een kennismaking eerst belangrijk, of er wat een klik is tussen Sam en Tisbee.
Dankjewel voor je aanbod :ok: . Ik wacht even af hoe het loopt met je rooster.
Helemaal goed! Ik houd het zelf ook in de gaten en jij moet je natuurlijk er ook goed bij voelen. Je kent me immers niet. Maar als Tisbee houdt van knuffelen dan zit je bij mij altijd goed. Haha.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Hilly45 schreef:Helemaal goed! Ik houd het zelf ook in de gaten en jij moet je natuurlijk er ook goed bij voelen. Je kent me immers niet. Maar als Tisbee houdt van knuffelen dan zit je bij mij altijd goed. Haha.
Nouja, ik ken je wel een beetje. Genoeg om in te schatten dat je prima voor Tis zou zorgen. Je hebt haar trouwens al eens geknuffeld hè?
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

Als Tisbee yoghurt lust dan is het bij Hilly een paradijs :mrgreen:
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Tisbee mag bij ons logeren.
Alleen is Drenthe niet echt in de buurt. Maar daar kunnen we vast iets op bedenken :D
Hilly45
Zeer actief

Mary schreef:Als Tisbee yoghurt lust dan is het bij Hilly een paradijs :mrgreen:
Haha, absoluut. Yoghurt en knuffelen.

En nu weet ik ook weer dat ik Tisbee inderdaad wel het gezien. Tjonge, ver weg, omdat ik je forumnaam blijkbaar moeilijk onthoud in combinatie met wie je bent. Maar nu is alles weer op de plek gevallen qua geheugen. :wink:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Hilly45 schreef:
Mary schreef:Als Tisbee yoghurt lust dan is het bij Hilly een paradijs :mrgreen:

En nu weet ik ook weer dat ik Tisbee inderdaad wel het gezien. Tjonge, ver weg, omdat ik je forumnaam blijkbaar moeilijk onthoud in combinatie met wie je bent. Maar nu is alles weer op de plek gevallen qua geheugen. :wink:
Ha, dit bericht heb je nét aangepast! Net las ik nog dat je Tis nog nooit gezien had :mrgreen: .

En ja, Tisbee houdt wel van yoghurt en heeeeel veel van knuffelen :I: .
Zamunda
Zeer actief

Manu schreef:Tisbee mag bij ons logeren.
Alleen is Drenthe niet echt in de buurt. Maar daar kunnen we vast iets op bedenken :D
Ah dat zou ook hartstikke leuk zijn, dan kunnen jullie gelijk eens kijken hoe het is, zo'n windhond/Galgo. Bedankt voor je lieve aanbod, ik hou het in beraad :ok: . Als ze uiteindelijk bij iemand anders gaat logeren dan moeten we maar eens kijken of ze misschien gewoon een ander keertje bij jullie kan logeren (als jullie dat willen tenminste)? Ik denk dat het voor Tisbee best goed is om wat ervaringen op te doen buiten onze eigen omgeving.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik kan het even in het overleg gooien hier thuis.
Woon ten slotte "om de hoek" en ben vrij beide dagen maar dan moeten de honden wel ff kennis maken van te voren.
Of tisbee met Gentle kan en of Gimmick Tisbee leuk vind.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Zamunda
Zeer actief

Dat is ook een fijne optie Gimmick, dankjewel en ik hoor wel wat er uit het overleg gekomen is :ok: . Dan is wandelen inderdaad heel verstandig, vooral om te weten of Tis Gentle wel als hond ziet en niet als wandelend hapje (aangezien ik dat hier weleens gelezen heb over windhonden: 'ze dacht dat het een konijn was').

Dat wordt nog loten straks :Q: .
Hilly45
Zeer actief

Zamunda schreef:
Hilly45 schreef:

Ha, dit bericht heb je nét aangepast! Net las ik nog dat je Tis nog nooit gezien had :mrgreen: .

En ja, Tisbee houdt wel van yoghurt en heeeeel veel van knuffelen :I: .
Ik zal je vertellen: "ik werd ermee wakker". Haha, ineens dacht ik...... Tuurlijk, dat is Tisbee. :oohja:

Maar ik houd je op de hoogte hoor.
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Zamunda schreef:Dat is ook een fijne optie Gimmick, dankjewel en ik hoor wel wat er uit het overleg gekomen is :ok: . Dan is wandelen inderdaad heel verstandig, vooral om te weten of Tis Gentle wel als hond ziet en niet als wandelend hapje (aangezien ik dat hier weleens gelezen heb over windhonden: 'ze dacht dat het een konijn was').

Dat wordt nog loten straks :Q: .
gentle is gelukkig wel een verlaagde doberman en leeft samen met een amstaff dus die weet dat wegrennen niet de juiste optie is als een hond het op je voorzien heeft. :LOL:

Het is ook kijken of Gimmick en Tisbee samen kunnen.
Ze vind veel honden leuk maar als ze ze niet leuk vind dan is het ook echt niet leuk :schrik:

Ik gok maar zo dat vriendlief er geen problemen mee heeft. Die is toch de hele dag aan het werk en s avonds pas laat thuis.
En de kinderen laten honden wel met rust die zijn wel wat gewend... De tuin is 100% uitbraak beveiligd dus ze kan lekker rondstruinen...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Zamunda schreef:
Ah dat zou ook hartstikke leuk zijn, dan kunnen jullie gelijk eens kijken hoe het is, zo'n windhond/Galgo. Bedankt voor je lieve aanbod, ik hou het in beraad :ok: . Als ze uiteindelijk bij iemand anders gaat logeren dan moeten we maar eens kijken of ze misschien gewoon een ander keertje bij jullie kan logeren (als jullie dat willen tenminste)? Ik denk dat het voor Tisbee best goed is om wat ervaringen op te doen buiten onze eigen omgeving.
Zeker dat wij dat leuk vinden!
Kijk maar wat voor jullie het handigste is, hier kan het gewoon :)
Zamunda
Zeer actief

Ah, dat klinkt goed Gimmick :ok: . Ik ga je even pb'en om af te spreken voor een wandeling, dan weten we alvast of Gimmick Tisbee goedkeurt :F: .
Hilly45
Zeer actief

Wat fijn dat er al meer opties zijn. Het komt hoe dan ook goed dus.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Dankje Hilly, ik wacht het af :ok: . En ja, dat is zeker fijn!

Manu schreef:
Zamunda schreef:
Zeker dat wij dat leuk vinden!
Kijk maar wat voor jullie het handigste is, hier kan het gewoon :)
Leuk joh, ik ga je even pb'en :ok: .
Gimmick
Zeer actief

Zamunda schreef:Ah, dat klinkt goed Gimmick :ok: . Ik ga je even pb'en om af te spreken voor een wandeling, dan weten we alvast of Gimmick Tisbee goedkeurt :F: .
:E:
Zamunda
Zeer actief

Nanna schreef:Ze mag hier wel. Ik heb schijtmakkelijke honden en ben windhonden gewend.
Ha dat zou ook een leuke plek zijn voor haar, zo in je roedel. Ze mag alleen niet los hè :hmmm: . Maar je zit niet volgens mij niet echt op de route, of je moet dan toevallig in Drenthe bivakkeren?
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ohh, ze klinkt als een superlieve meid!! Ik zou haar graag opvangen, maarrrr ik heb 2 katten :ugh:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Zamunda
Zeer actief

Ingrid48 schreef:ohh, ze klinkt als een superlieve meid!! Ik zou haar graag opvangen, maarrrr ik heb 2 katten :ugh:
Ze is inderdaad echt superlief! Maar helaas gaat het echt niet veilig met katten. Met muilkorf om gaat het prima overigens, ze laat ze oha met rust inmiddels, maar die verantwoording moeten we maar niet overdragen aan een ander. Als het mormel met katten kon was ze niet meer beschikbaar geweest trouwens :tongue: .
Hilly45
Zeer actief

Nou, ik moet in ieder geval werken nu, dat is helder. Dat betreft precies die nacht van dinsdag naar woensdag. Van maandag naar dinsdag ben ik gewoon vrij. Maar daar heb je dan niets aan, als ik van dinsdag naar woensdag wel moet werken.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Hilly45 schreef:Nou, ik moet in ieder geval werken nu, dat is helder. Dat betreft precies die nacht van dinsdag naar woensdag. Van maandag naar dinsdag ben ik gewoon vrij. Maar daar heb je dan niets aan, als ik van dinsdag naar woensdag wel moet werken.
Oh jammer Hilly! Maar wat niet kan dat kan niet.

Vandaag ga ik wandelen met Gimmick, hopelijk klikt het tussen Gimmick (de hond) en Tisbee en hopelijk weet Gentle aan Tis duidelijk te maken dat ze een hond is en geen wandelend hapje, maar zo te lezen kan die tokkel dat wel :tongue: .
Hilly45
Zeer actief

Zamunda schreef:
Hilly45 schreef:Nou, ik moet in ieder geval werken nu, dat is helder. Dat betreft precies die nacht van dinsdag naar woensdag. Van maandag naar dinsdag ben ik gewoon vrij. Maar daar heb je dan niets aan, als ik van dinsdag naar woensdag wel moet werken.
Oh jammer Hilly! Maar wat niet kan dat kan niet.

Vandaag ga ik wandelen met Gimmick, hopelijk klikt het tussen Gimmick (de hond) en Tisbee en hopelijk weet Gentle aan Tis duidelijk te maken dat ze een hond is en geen wandelend hapje, maar zo te lezen kan die tokkel dat wel :tongue: .
Ja, vind het ook jammer, Tisbee is een schatje. Ik hoop dat de wandeling fijn verloopt. :wink:
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Wat is Tisbee een lieve en bijzondere hond :lief:
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”