Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Receptkosten bij de da.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Receptkosten bij de da.

Ongelezen bericht door marian* »

Ik kwam daarstraks een bericht op fb tegen waarin iemand zei ( en ik geloof haar direct ) dat er op de dierenartsnota receptkosten stonden.
Ik heb het nog nooit meegemaakt bij de da ( wel bij de apotheek ) maar het schijnt vaker te gebeuren. Zijn hier mensen die het hebben betaald ?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
stefanie
Zeer actief

Re: Receptkosten bij de da.

Ongelezen bericht door stefanie »

Ja, receptuurkosten zijn standaard hier.
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Als het iets is wat mijn DA niet in huis heeft, betaal ik voor een recept anders niet en ga het zelf halen bij de apotheek.

Edit: toevoeging wn verbetering.
Groetjes, Terry
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Receptuurkosten worden altijd berekend. Sommige zetten het apart op de rekening andere berekenen het er automatisch bij.
Zoals je dat voor humane medicatie betaald betaal je dat ook voor dieren medicatie.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Bij mijn vorige DA soms.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nee nog niet.
Zou het niet toch iets nieuws zijn in navolging van de apotheek?

Het doet me trouwens wel denken aan een "ikje" op de achterpagina van de NRC.
Een mevrouw levert haar recept in van de HA, maar de mensen achter de toonbank kunnen het niet helemaal ontcijferd krijgen.
De mevrouw "vertaalt" het recept voor ze (zo veel keer per dag en zoveel tabletten) en de medicatie kan worden klaargemaakt.
Daarna krijgt ze het doosje pillen en de dame achter de toonbank leest keurig voor wat er op het doosje staat (en wat de mevrouw dus zelf voor ze ontcijferd heeft).

Als ze de rekening krijgt moet ze, omdat het een voor haar nieuw medicijn is, een bedrag betalen voor medicijnuitleg :lol1:
Ik kan niet anders dan daar, hoewel het nogal stompzinnig is, vreselijk om lachen.
Volgens mij is het gewoon verkapt extra inkomen, op die enkele keer na dat er echt uitleg vereist is.
Nieuwe bron aangeboord :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Receptkosten heb ik volgens mij nooit gezien.
Maar hoorde van de week wel dat een (Duitse) dierenarts die bij een reu sperma moest afnemen en zijn eigen loopse teeft mee had gebracht € 12 berekende voor de "animeerdame". :mrgreen:
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

ranetje schreef:Nee nog niet.

Een mevrouw levert haar recept in van de HA, maar de mensen achter de toonbank kunnen het niet helemaal ontcijferd krijgen.
De mevrouw "vertaalt" het recept voor ze (zo veel keer per dag en zoveel tabletten) en de medicatie kan worden klaargemaakt.
Daarna krijgt ze het doosje pillen en de dame achter de toonbank leest keurig voor wat er op het doosje staat (en wat de mevrouw dus zelf voor ze ontcijferd heeft).

Als ze de rekening krijgt moet ze, omdat het een voor haar nieuw medicijn is, een bedrag betalen voor medicijnuitleg :lol1:
Ik kan niet anders dan daar, hoewel het nogal stompzinnig is, vreselijk om lachen.
Volgens mij is het gewoon verkapt extra inkomen, op die enkele keer na dat er echt uitleg vereist is.
Ja, ik heb dat ook gelezen, hilarisch toch! Ik heb er eens over gebeld met de zorgverzekering toen ik het op een factuur zag staan, want die willen dat het zo gebeurt. En wij moeten dat dan betalen.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ik heb daar ook gewoon eens voor gevraagd hoe het nou zat. Nou blijkt dus dat dat eerst gewoon in het bedrag bij de medicijnen zat. Maar omdat er nieuwe regels zijn mag dat niet meer. Er moet 100% transparantie zijn over wat je betaald en waarom.
En idd, ik betaal helemaal niet meer dan normaal (als ik wat moet betalen). Maar toch staat het er altijd op.
(Bij mijn eigen apotheek hoor.)

Dus ik ga er vanuit dat sommige dierenartsen het ook gewoon al verwerkt hebben in het bedrag.
Afbeelding
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

ranetje schreef:Als ze de rekening krijgt moet ze, omdat het een voor haar nieuw medicijn is, een bedrag betalen voor medicijnuitleg :lol1:
Bestaat dat bij jullie? :80: Hier behoort dat gewoon tot de basistaken van de apotheker, daar zijn ze voor :19:
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Lynnepien schreef:
ranetje schreef:Als ze de rekening krijgt moet ze, omdat het een voor haar nieuw medicijn is, een bedrag betalen voor medicijnuitleg :lol1:
Bestaat dat bij jullie? :80: Hier behoort dat gewoon tot de basistaken van de apotheker, daar zijn ze voor :19:
En ook jij betaald die uitleg maar bij jou zit het erbij berekend.
Is inderdaad een nieuwe regel waardoor het niet meer erbij in berekend mag worden maar dat het apart op de rekening moet.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
ranetje
Zeer actief

jvanringen schreef:

Ja, ik heb dat ook gelezen, hilarisch toch! Ik heb er eens over gebeld met de zorgverzekering toen ik het op een factuur zag staan, want die willen dat het zo gebeurt. En wij moeten dat dan betalen.
Ik vond dat verhaal idd hilarisch.
Dat je dat dan nog met droge ogen op een rekening kunt zetten :mrgreen:

Het staat tegenwoordig op de factuur omdat de rekeningen uitgesplitst moeten worden.
Opdracht van de verzekering.
Zoals Feather_ en Sanne!! al hebben verteld.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
marian*
Erelid
Contacteer:

stefanie schreef:Ja, receptuurkosten zijn standaard hier.
En staat het apart op de nota vermeld?
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Al zeker een jaar of 5 geleden moest ik bij een praktijk hier voor iedere greep uit de medicijnkast €2,50 apothekerskosten extra betalen. Een vergoeding voor het "voorraad houden" werd het genoemd.
marian*
Erelid
Contacteer:

Angelique25 schreef:Al zeker een jaar of 5 geleden moest ik bij een praktijk hier voor iedere greep uit de medicijnkast €2,50 apothekerskosten extra betalen. Een vergoeding voor het "voorraad houden" werd het genoemd.
Fijne melkkoe dus .
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Er wordt genoeg aan verdiend.
Mag er dan misschien even gratis bij worden vermeld in welk gat je de medicijnen moet stoppen.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

marian* schreef:
stefanie schreef:Ja, receptuurkosten zijn standaard hier.
En staat het apart op de nota vermeld?
Sorry, helemaal over het hoofd gezien.
Ja, staat apart vermeld als receptuurkosten.
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

korthaar schreef:Er wordt genoeg aan verdiend.
Mag er dan misschien even gratis bij worden vermeld in welk gat je de medicijnen moet stoppen.
Of er iets bij verteld moest worden maakte hier niks uit. Een potje meds op herhaling kwam gewoon €2,50 bij.
Om te compenseren voor als ze eens ergens mee blijven zitten.

Gut, is dat niet het leed wat ondernemen heet en waar je ook al een marge voor hebt. Overigens, als je b.v. vroeg wat bij haar de rimadyl koste, kreeg je de prijs zonder de extra kosten door. Omdat je toch meestal niet ter plekke gaat rekenen wat het consult kost ect had ik ook pas na een operatie waar ik een factuur voor wilde door dat deze kosten berekend werden.

Was ook toen leuk om op te merken dat als je aan de balie staat en iemand heeft een spuitje nodig voor medicatie dat deze groothartig gratis weggegeven werden en ze bij een operatie voor €3,50 per stuk op de factuur stonden.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Binnenkort ook bij de Appie dat er iemand met je meeloopt welke artikelen je een speciale uitleg nodig blijkt te hebben als het om je gezondheid gaat.
Dom gelul allemaal om de zakken te vullen, zo dat krijg ik ook nog een speciuale rekening boven op mijn shag omdat de winkeljuffrouw mij uit gaat leggen wat er op het pakkie staat .
Ieder medicijn heeft al een geschreven uitleg als bijsluiter.
Heb trouwens nog nooit een uitleg gehad ,hoogstens de vraag of ik bekend ben met het medicijn. Je HA legt het ook uit als hij je een recept uitschrijft.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

En de huisarts rekent daar ook voor, ben maar niet bang.
Bij mijn huisarts kost een consult tussen de 22 en 37 euro, maar schrijft hij een recept, Dan betaal ik minimaal 50 euro.
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Dure huisarts heb jij Kipo, hier kost een 10min consult €8,75.

Receptuurkosten heb ik nog niet bij de dierenarts op de rekening zien staan, wel dat er nu naast de operatie en medicijnen ook opeens manuur gerekend worden. Dus de tijd die de dierenarts met je hond bezig is geweest. Normaal zit dat gewoon bij de prijs van de operatie in.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

bouvierpoedel schreef: Ieder medicijn heeft al een geschreven uitleg als bijsluiter.
Heb trouwens nog nooit een uitleg gehad ,hoogstens de vraag of ik bekend ben met het medicijn. Je HA legt het ook uit als hij je een recept uitschrijft.

Dit dus.
Plus dat je meestal buiten de bijsluiter nog eens een formulier met informatie krijgt van de apotheek. Ik hoef het dus niet nog eens extra uitgelegd te krijgen vind ik. Bij vragen kun je ook altijd nog zelf aan de bel trekken .
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

kipo schreef:En de huisarts rekent daar ook voor, ben maar niet bang.
Bij mijn huisarts kost een consult tussen de 22 en 37 euro, maar schrijft hij een recept, Dan betaal ik minimaal 50 euro.

Ik zou niet weten wat een consult bij mijn huisarts kost want ik krijg die rekening niet te zien.
Afbeelding
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Caat* »

Ouder topic, ik weet het :wink:

Ik had nog nooit van receptkosten bij de DA gehoord. Het zal vast verrekend zijn in de medicatie etc bij onze DA, maar die is écht niet duur. Zelfs een van de, zo niet de goedkoopste in de omgeving. Afgelopen week door omstandigheden 3 tabletjes bij een andere DA moeten halen (niet in de buurt anders waren we gewoon naar de eigen DA gegaan) die bij onze DA in totaal 45 cent kosten. Daar kon 5! euro voor neergelegd worden ivm kleine receptkosten. Ik kan snappen dat er wat gerekend wordt als ook gecheckt wordt bij de eigen DA of de medicatie inderdaad gegeven wordt maar dat is niet gebeurd.
Achteraf gezien hadden we beter kunnen vragen om een hele lading tabletten, dat maakt de extra kosten per tablet wat redelijker.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Caat* schreef:Ouder topic, ik weet het :wink:
Inderdaad want Marjan* is niet meer.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Mijn man ging naar Noorwegen, mooi dacht ik kan hij meteen een nieuwe voorraad Metacam voor Alex halen.
Ik naar de DA voor een recept netjes met alles erop en eraan, perfect :ok:
Thuis heb ik het medische rapport van de Wagenrenk er nog voor de zekerheid aan geniet.
Komt mijn man in Noorwegen wordt het recept niet geaccepteerd :U: Angola staat op een of andere lijst van niet te vertrouwen landen :piew:
Moest mijn man naar een DA daar voor een nieuw recept, dat koste consultatie en recept kosten ..... ze kennen m'n Alexie geeneens :mep:
Maar goed, hij kwam thuis met de Metacam, dat was tenslotte het belangrijkste :ok:
ranetje
Zeer actief

mosquito1980 schreef:Mijn man ging naar Noorwegen, mooi dacht ik kan hij meteen een nieuwe voorraad Metacam voor Alex halen.
Ik naar de DA voor een recept netjes met alles erop en eraan, perfect :ok:
Thuis heb ik het medische rapport van de Wagenrenk er nog voor de zekerheid aan geniet.
Komt mijn man in Noorwegen wordt het recept niet geaccepteerd :U: Angola staat op een of andere lijst van niet te vertrouwen landen :piew:
Moest mijn man naar een DA daar voor een nieuw recept, dat koste consultatie en recept kosten ..... ze kennen m'n Alexie geeneens :mep:
Maar goed, hij kwam thuis met de Metacam, dat was tenslotte het belangrijkste :ok:
Kan je er een brug mee opblazen dan? :tongue:
Beetje onzinnig, zeker met het medisch rapport van de Wagenrenk er aan vast.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

smoekie schreef:
Caat* schreef:Ouder topic, ik weet het :wink:
Inderdaad want Marjan* is niet meer.
Ik schrok er zelfs een beetje van, had net aan haar zitten denken bij het zien van de Veluwefoto's bij zonsopgang. Maar goed, ook dit hoort erbij.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”