Update 29-07-2015: Dankjewel allemaal voor de goede verhalen, meningen en hulp. Ondertussen gaat het al weer een heel stuk beter. Jullie voorbeelden hebben echt goed geholpen en ik loop weer steeds meer op mijn gemak! Dankjewel! Ook Skye heeft hier natuurlijk aan meegeholpen want hij is op een paar dingen na nog over het algemeen nog steeds zijn onschuldige zelf. Hij reageert wat pittiger op andere honden die zich niet goed gedragen, maar dat mag natuurlijk. Al doe ik er alles aan om dat te voorkomen. Ook is er 1 hond waar hij ineens een hekel aan heeft. Die hond komen we al zijn hele leven tegen en die honden negeren elkaar altijd. Nu heeft Skye een hekel aan die hond gekregen.
Ok. Ondertussen loop ik al een week op hete kolen. Mijn hartslag zit constant in mijn keel. Ik ben misselijk van de spanning als ik moet gaan wandelen. Vannacht zelfs de hele nacht gedroomd over pitbulls die op me af kwamen.
Vond ik het normaal leuk een roedel labradors tegen te komen, kan je me nu bij elkaar vegen en reageer ik alsof ik een roedel leeuwen tegenkom.
Overal op Facebook en op het forum wordt je doodgegooid met enge bijtincidenten. Als tegenhanger wil ik hier positieve verhalen gaan verzamelen. In mijn gedachte is iedere loslopende hond nu een groot risico. En het maakt niet uit alsof het een pitbull, herder, border of labrador is.
Dus brand maar los. Vertel me alsjeblieft over jullie lieve enge honden en situaties waarvan je dacht dat het echt mis zou gaan, maar eindigde is een hele leuke ontmoeting.
En tips die altijd werken hoor ik ook graag. Ik liep met heel veel plezier en volledig op mijn gemak alleen in het bos. Ik had een rotsvast vertrouwen dat mensen echt hun hond wel bij zich zouden houden als ze niet lief zouden zijn. Dat dat niet zo is ben ik nu wel heel erg op gewezen, maar ik wil weer wat vertrouwen in de mensheid/ hondheid krijgen.
Helpen = lief