Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Arme Macho, update 12-10-2015
Moderator: moderatorteam
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Re: Arme Macho, update pag 4
Bij Sam die bijna twee was op het moment van opereren heeft dat wel een aantal weken geduurd, maar precies weet ik het echt niet meer
Het is wel altijd een zwakke plek gebleven bij hem, maar niet in de zin dat hij er nu mee mankt ofzo. Ik hoop dat het bij jouw mannetje ook zo zal gaan, duimen draaien hier!
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Dankje.
Ja, een zwakke plek zou het altijd wel blijven.
Ik heb ook gewoon voor ogen dat hij gewoon weer lekker hond moet kunnen zijn maar we gaan geen gekke dingen meer doen.
De laatste tijd waren we begonnen met praktijkspeuren zodat hij ook geestelijk zijn ei kwijt kon en verder zou het fijn zijn als hij gewoon weer lekker mee kan op de losloopwandelingen maar verder rustig aan.
Ik hoop heel hard dat dat gaat lukken, als hij op deze manier nog een mooie tijd pijnvrij meekan ben ik helemaal tevreden.
Ja, een zwakke plek zou het altijd wel blijven.
Ik heb ook gewoon voor ogen dat hij gewoon weer lekker hond moet kunnen zijn maar we gaan geen gekke dingen meer doen.
De laatste tijd waren we begonnen met praktijkspeuren zodat hij ook geestelijk zijn ei kwijt kon en verder zou het fijn zijn als hij gewoon weer lekker mee kan op de losloopwandelingen maar verder rustig aan.
Ik hoop heel hard dat dat gaat lukken, als hij op deze manier nog een mooie tijd pijnvrij meekan ben ik helemaal tevreden.
- samantha!
- Zeer actief
Ja misschien is dat het ook wel en misschien is alles nog een beetje beurs._Leonie schreef:Misschien moet zijn lichaam ook wennen aan een nieuwe houding ofzo? Omdat hij zo lang slecht heeft gelopen? Roep maar wat hoor, hoop erg voor Macho dat hij over een poosje alles weer kan doen.
Dat vele rusten maakt hem natuurlijk ook wat stijver wel, hij krijgt niet echt de kans om zijn spieren eens echt op te warmen op deze manier.
Hopen dus maar, heel hard hopen.
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Hmmm misschien ff bellen naar de da voor advies.
-
jome
- Zeer actief
Wat heeft je da gezegd over verslechtering?
De mijne zei destijds dat verslechteren niet mag, er moest vooruitgang in blijven zitten, poosje stil staan geen probleem, verergering wel.
Ik zou contact opnemen en overleggen
Hoe oud is hij?
De mijne zei destijds dat verslechteren niet mag, er moest vooruitgang in blijven zitten, poosje stil staan geen probleem, verergering wel.
Ik zou contact opnemen en overleggen
Hoe oud is hij?
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Arme Macho
dikke knuffel voor je mannetje en ik hoop dat hij snel wat opknapt!!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik zou ook even overleggen met de dierenarts of deze verslechtering normaal is na de uitgevoerde operatie. Dat kan hij je vast wel vertellen lijkt me.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Kaya heeft de operatie gehad toen ze 1.5 jaar was (in 2003) en daar heeft het herstel 10 weken geduurd.
Ik weet nog dat ze zeiden 6 weken, maar toen liep ze nog zo mank als was, toen moest ze nog een aantal weken op rust staan en rond 10 weken liep ze weer goed.
Dus dan 'hebbie' nog even te gaan
Maar bij twijfel zou ik zeker ook overleggen met de arts als ik jou was, de technieken en de inzichten zijn vast veranderd na 12 jaar.
Ik weet nog dat ze zeiden 6 weken, maar toen liep ze nog zo mank als was, toen moest ze nog een aantal weken op rust staan en rond 10 weken liep ze weer goed.
Dus dan 'hebbie' nog even te gaan
Maar bij twijfel zou ik zeker ook overleggen met de arts als ik jou was, de technieken en de inzichten zijn vast veranderd na 12 jaar.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat denk ik ookLongFields schreef:Ik zou ook even overleggen met de dierenarts of deze verslechtering normaal is na de uitgevoerde operatie. Dat kan hij je vast wel vertellen lijkt me.
-
Zweedsetosti
- Vaste gebruiker
Tja, Bob is dan niet geopereerd aan elleboog maar aan voet, maar ook hij liep de eerste dagen veel beter en daarna ging het de volgende 9 weken super slecht...
. Op week 10 zijn we terug gegaan. Eerder had geen zin, want ze hebben toch een behoorlijke wond (ook intern) gemaakt die ook moet genezen. Toen we terug kwamen was zijn voet helemaal perfect maar bleek dat hij gewoon opnieuw moest leren lopen. We moesten toen de beweging flink opvoeren (we liepen nog maar 10 min per keer) en gaan zwemmen. Binnen drie dagen liep hij weer als een zonnetje en heeft daarna, de afgelopen 4? maanden, geen pas meer mank gelopen. Dus tot nu toe is de revalidatie wel herkenbaar.
Overigens is James die wel aan zijn ellebogen was geopereerd ook pas beter gaan lopen na een week of 12...
Sterkte
Overigens is James die wel aan zijn ellebogen was geopereerd ook pas beter gaan lopen na een week of 12...
Sterkte
-
Zweedsetosti
- Vaste gebruiker
Arme Macho, update pag 4
Ergens op FB zag ik na 8 weken dat ik de eerste week nog een filmpje had geplaatst hoe goed het ging met Bob. Toen zat ik echt met mijn handen in het haar.
Konden ze maar praten he?
Konden ze maar praten he?
- samantha!
- Zeer actief
Uiteraard heb ik ook nog overleg gehad met de DA.
Maar die kan er op dit moment nog niets van zeggen eigenlijk.
De DA zegt dat het echt lang kan duren en je het eerst echt zeker een week of 10 de kans moet geven.
Over dat Macho de eerste 2 dagen na de operatie beter liep dacht hij het volgende: hij was nog een beetje sloom en was supervoorzichtig.
En dat klopt ook wel, ik was zelf ook heel voorzichtig, hield hem echt aan de halsband vast, dus de stappen toen waren muizenstapjes op een heeeeel laag tempo.
Nu lopen we nog steeds erg rustig, gewoon in stap aan een korte lijn maar nu loopt hij wel weer helemaal op zichzelf en hij maakt weer normale passen.
Ook denk ik dat hij nu een beetje "bang" is om te lopen nog, hij weet soms gewoon niet zo goed hoe hij die poot moet neerzetten, dan is het inderdaad net of hij opnieuw moet leren die poot te (durven) gebruiken.
Maar goed, het blijft afwachten dus en er is gelukkig dus nog hoop.
De dierenarts denkt echt dat hij nog wel gaat opknappen dus ik blijf heel hard hopen en duimen.
Maar die kan er op dit moment nog niets van zeggen eigenlijk.
De DA zegt dat het echt lang kan duren en je het eerst echt zeker een week of 10 de kans moet geven.
Over dat Macho de eerste 2 dagen na de operatie beter liep dacht hij het volgende: hij was nog een beetje sloom en was supervoorzichtig.
En dat klopt ook wel, ik was zelf ook heel voorzichtig, hield hem echt aan de halsband vast, dus de stappen toen waren muizenstapjes op een heeeeel laag tempo.
Nu lopen we nog steeds erg rustig, gewoon in stap aan een korte lijn maar nu loopt hij wel weer helemaal op zichzelf en hij maakt weer normale passen.
Ook denk ik dat hij nu een beetje "bang" is om te lopen nog, hij weet soms gewoon niet zo goed hoe hij die poot moet neerzetten, dan is het inderdaad net of hij opnieuw moet leren die poot te (durven) gebruiken.
Maar goed, het blijft afwachten dus en er is gelukkig dus nog hoop.
De dierenarts denkt echt dat hij nog wel gaat opknappen dus ik blijf heel hard hopen en duimen.
- samantha!
- Zeer actief
Oh ik zag ook ergens de vraag voorbij komen hoe oud Macho is, hij is 8.5
Laatst gewijzigd door samantha! op 08 jul 2015 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik hoop en duim met je meesamantha! schreef:De dierenarts denkt echt dat hij nog wel gaat opknappen dus ik blijf heel hard hopen en duimen.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Vervelend dat hij slechter loopt. Maar soms duurt het herstel gewoon erg lang. Met mijn hond heeft het echt heel lang geduurd voordat hij van zijn tweede (kruisband)operatie hersteld was. Hij heeft ook heel lang in draf een beetje kreupel gelopen. Maar uiteindelijk is dat ook over gegaan. Misschien speelt de artrose ook mee nu?

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Nee, zeker niet de moed verliezen!
Kaya liep na 4 tot 6 weken ineens bar slecht en ik zat ook helemaal in de stress. Toen zei de orthopeed dat
ze nog een paar weken langer rust moest hebben en ineens zo rond de 10 weken begon ze duidelijk te
verbeteren. Eigenlijk is het voor 95% goedgekomen
Kaya liep na 4 tot 6 weken ineens bar slecht en ik zat ook helemaal in de stress. Toen zei de orthopeed dat
ze nog een paar weken langer rust moest hebben en ineens zo rond de 10 weken begon ze duidelijk te
verbeteren. Eigenlijk is het voor 95% goedgekomen
- samantha!
- Zeer actief
Dank jullie wel voor jullie berichtjes
dit geeft ook weer wat moed!
- Mirri
- Zeer actief
Hoop dat de da je een beetje gerust heeft kunnen stellen
- samantha!
- Zeer actief
Inmiddels zijn we ruim 3.5 maand verder.
En wat ben ik blij dat ik hem heb laten opereren
In het begin was het moeilijk, de operatie viel hem erg zwaar en in de eerste weken zag ik geen/nauwelijks vooruitgang.
Maar ineens (en juist vanaf het moment dat ik toch beweging ging opbouwen) ging het steeds wat beter.
Hij loopt niet meer als jonge god en dat zou hij ook nooit meer gaan doen.
Maar voor de operatie liep hij iedere pas mank en konden we niet meer langer dan 10 minuten lopen.
Inmiddels loopt hij met gemak weer een uurtje mee en ik zie aan hem dat hij zich goed voelt, hij rent, speelt en zwemt weer met de rest mee en geniet weer van alles.
Filmpje van vandaag aan het eind van de wandeling, na een uur al gelopen te hebben dus:

En wat ben ik blij dat ik hem heb laten opereren
In het begin was het moeilijk, de operatie viel hem erg zwaar en in de eerste weken zag ik geen/nauwelijks vooruitgang.
Maar ineens (en juist vanaf het moment dat ik toch beweging ging opbouwen) ging het steeds wat beter.
Hij loopt niet meer als jonge god en dat zou hij ook nooit meer gaan doen.
Maar voor de operatie liep hij iedere pas mank en konden we niet meer langer dan 10 minuten lopen.
Inmiddels loopt hij met gemak weer een uurtje mee en ik zie aan hem dat hij zich goed voelt, hij rent, speelt en zwemt weer met de rest mee en geniet weer van alles.
Filmpje van vandaag aan het eind van de wandeling, na een uur al gelopen te hebben dus:
- Hinke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
Wat fijn om te lezen.
Groetjes van Hinke
En een poot van Basco en Vronie
En een poot van Basco en Vronie
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Re: Arme Macho, update 12-10-2015
wat fijn sam 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- rose
- Zeer actief
Harstikke fijn voor jullie 
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Gelukkig dat het goed gaat en dat hij weer mee kan lopen.
Ik heb even het topic terug gelezen.
Een Labrador die niet goed kan lopen en rust moet hebben....... moeilijk voor te stellen
Hij moet gewoon nog jaren mee 
Ik heb even het topic terug gelezen.
Een Labrador die niet goed kan lopen en rust moet hebben....... moeilijk voor te stellen
- Lunatic
- Erelid
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Wat fijn 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
nomo
- Zeer actief
Wat fijn 
- Mirri
- Zeer actief