Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

reu of teef (Bullmastiff)

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

reu of teef (Bullmastiff)

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Dag allemaal, het gaat voor ons een Bullmastiff worden (we hebben nl. een tijd getwijfeld over een Rottweiler). In december nog naar Den Bosch geweest voor de Dogachtigen show. En veel gesproken met Bullmastiff liefhebbers. Me verder nog goed verdiept in het ras, maar er blijft nog een belangrijke vraag voor mij open. Nl een reu of een teef. In de boeken die ik heb gelezen, de fokkers die ik heb gesproken, en diverse forums hebben nog niet voor een antwoord gezorgd dat ik overtuigd ben of het voor ons een reu of teef gaat worden.
De hond is bedoeld als huishond (dus niet fok). Ben opgegroeid met een Rottweiler reu. We (vriend en ik) zijn consequent. De verschillen die ik uiterlijk zie zijn de breedte en de grootte van hond. En qua dominantie hoor ik van fokkers dat teven ook behoorlijk dominant kunnen zijn. 2x in de week zijn we afhankelijk van een hondenoppas of hondenuitlaatservice. Zij hebben al aangegeven dat als de teefs loops is, zij tijdens de loopsheid zowiezo niet kan komen. Voor ons niet handig, maar valt uiteindelijk natuurlijk altijd op te lossen.
Kunnen jullie ons misschien de eventuele verdere voor- en nadelen vertellen.
Dank je wel.
Groeten Brigitte
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Zo te lezen denk ik dat voor jullie de mogelijkheid er allebei is.
Alleen de loopsheid zal wat problemen geven.
Zelf ben ik meer een reuenmens, groter en breder.
Denk dat jullie zelf moeten kijken wat je mooier vind.

Succes.
Enne, mooi ras ook waar je voor gaat. :ok:
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

tja het ligt er aan welke bloedlijnen er in zitten,maar over het algeheel met de hondenuitlaat gebeuren,zou ik je toch een teef adviseren
omdat deze toch over het geleplaatje wat makelijker te hanteren zijn,
want we spreken hiet toch over een dog achtigge

mol :twisted: 8)
Yndra
Actief

Ongelezen bericht door Yndra »

Ik denk dat ik je ook een teef zou adviseren. De doggen die ik ken, zijn de teven toch minder dominant en beter te hanteren. Of kijk gewoon naar het leukste pupje? Die in ieder geval prima in een roedel c.q. gezin zo passen. Een goed fokker kent de pups en kan je informeren welk pupje het beste bij jullie situatie past. Succes ermee!
AfbeeldingAfbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Hoi

je kunt in je overwegingen ook meenemen dat je, als je toch niet wilt fokken, een teef redelijk vroeg kunt laten steriliseren.
Als het alleen zou zijn om te zorgen dat ze mee kan met de uitlaatservice zou ik dat te weinig reden vinden, maar er zitten ook medische voordelen aan. Het vermindert o.a. sterk de kans op baarmoederontstekingen, -kanker en mammatumoren.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Mol
Zeer actief

jelle schreef:Hoi

je kunt in je overwegingen ook meenemen dat je, als je toch niet wilt fokken, een teef redelijk vroeg kunt laten steriliseren.
Als het alleen zou zijn om te zorgen dat ze mee kan met de uitlaatservice zou ik dat te weinig reden vinden, maar er zitten ook medische voordelen aan. Het vermindert o.a. sterk de kans op baarmoederontstekingen, -kanker en mammatumoren.
een bull teef kan je pas rium in hun 2e levensjaar steriliseren het liefst pas op een leeftijd van 3 jaar, anders groeien ze niet goed uit.

Brigitte30
Zeer actief

Hoe lang duurt gemiddeld de loopsheid van een Bullmastiff, en is dit dan 1x per jaar, of kan dat ook nog verschillen? Want als de loopsheid te lang duurt en plotseling opkomt, zonder dat ik het verwacht, moet ik ook praktisch denken of ik dan wel op korte termijn voor weken een andere oppas kan vinden.
Ik moet er niet aan denken dat hij/zij heel de dag op mij moet zitten wachten.
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

v.d Lupinehof schreef:

een bull teef kan je pas rium in hun 2e levensjaar steriliseren het liefst pas op een leeftijd van 3 jaar, anders groeien ze niet goed uit.

Mij is verteld dat door sterelisatie voor de eerste loopsheid de hond juist groter wordt :? . Klopt dit niet dan?
Groetjes Rob
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Tarz schreef:
v.d Lupinehof schreef:

Mij is verteld dat door sterelisatie voor de eerste loopsheid de hond juist groter wordt :? . Klopt dit niet dan?
wij hebben balou ook op aanraden van een da (ze had ook iets aan de baarmoeder) voor haar eerste loopsheid laten helpen maarre doe dat dus niet.
balou is dus daardoor niet volgroeid.
dus ik zou het nooit meer doen alleen als het weer echt nodig zou zijn.

groetjes sil en balou
Tarz
Zeer actief

Mijn dierenarts zei dat door sterelisatie voor de eerste loopsheid je hond incontinent kan worden.. dat is ook iets om aan te denken ;) .

Verder zou ik je ook een teefje aan raden :ok:
Groetjes Rob
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hoi Rob, groot is niet uitgegroeid ;) Een vroeg gecastreerde teef wordt vaak wat slungelig en zeker niet strak. Wel hoog maar niet uitgezwaard zeg maar. Dat wil je dus niet met een bullmastiff denk ik.
Tarz
Zeer actief

MARC_S schreef:Hoi Rob, groot is niet uitgegroeid ;) Een vroeg gecastreerde teef wordt vaak wat slungelig en zeker niet strak. Wel hoog maar niet uitgezwaard zeg maar. Dat wil je dus niet met een bullmastiff denk ik.
Dit is mij nog nooit eerder verteld :? .
Wat is volgens jou de beste leeftijd voor castratie?
Chaya was na de eerste loopsheid gestereliseerd, maar het had dus beter geweest als ik langer gewacht had?
Groetjes Rob
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Tarz schreef:
MARC_S schreef:Hoi Rob, groot is niet uitgegroeid ;) Een vroeg gecastreerde teef wordt vaak wat slungelig en zeker niet strak. Wel hoog maar niet uitgezwaard zeg maar. Dat wil je dus niet met een bullmastiff denk ik.
Dit is mij nog nooit eerder verteld :? .
Wat is volgens jou de beste leeftijd voor castratie?
Chaya was na de eerste loopsheid gestereliseerd, maar het had dus beter geweest als ik langer gewacht had?
Wuilus na de tweede maar ik dacht zelfs misschien wel derde :? Tja wat is beter, ik denk dat veiligheidshalve na de 2e of eerste het beste is. Groeitechnisch gezien bij lang groeiende rassen misschien de 3e of 4e?

Moet Mol maar even zeggen, wat beter is bij molossers weet ik nl echt niet, ik weet alleen dat ze er pupperig van uiterlijk door blijven, wel groot maar dus niet strak.
Brigitte30
Zeer actief

Hebben jullie wel enig idee over hoe lang de loopsheid duurt, en 1 of 2x per jaar?
Mol
Zeer actief

het beste is zo rond de 3e loopsheid de sterilisatie te doen bullen, groeien echt door tot 3 jaar en dan zijn ze zo goed als klaar sommige doen er zelfs nog langer over neem gomez.

een bull word om de 6 maanden loops.

mol 8)
Mol
Zeer actief

Brigitte30 schreef:Hebben jullie wel enig idee over hoe lang de loopsheid duurt, en 1 of 2x per jaar?
nogmaals een bull word om de 6 maanden loops, en dan is dat 3 weken

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

v.d Lupinehof schreef:
Brigitte30 schreef:Hebben jullie wel enig idee over hoe lang de loopsheid duurt, en 1 of 2x per jaar?
nogmaals een bull word om de 6 maanden loops, en dan is dat 3 weken

Niet allemaal, ik ken er die om de 5 maanden, en sommige die om de 7 of 8 maanden loops worden 8)
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Het ligt helemaal aan de bloedlijnen waar de hond uit komt. Ik ken teven die je absoluut niet met de uitlaat mee zou kunnen geven, maar ook reuen die dat probleemloos kunnen. Ondanks dat , je weet van te voren niet weet of het wel of niet kan, dat kun je vaak pas op een leeftijd van een jaar of anderhalf a 2 zeggen. Dan worden ze volwassen en kunnen ze wat minder vriendelijk met name tegen geslachtsgenootjes gaan worden. Normaal gesproken gaat de BM goed met waar hij mee opgroeit, maar een uitlaatservice met wisselende honden is iets anders natuurlijk.
Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief

Jee, wat een snelle reacties. Bedankt.
En Mol, ik zag je reactie pas verschijnen nadat ik mijn berichtje had geplaatst.
Ik heb al jullie reacties nog eens bekeken, en denk (ben er nog steeds niet uit) dat het een reu zal worden.
Ik kan hier een hoop van jullie leren, want de boeken, tijdschriften, dierenarts, hadden me het grote nadeel van te vroeg steriliseren niet weten te vertellen!
Dank je.
Mol
Zeer actief

Brigitte30 schreef:Jee, wat een snelle reacties. Bedankt.
En Mol, ik zag je reactie pas verschijnen nadat ik mijn berichtje had geplaatst.
Ik heb al jullie reacties nog eens bekeken, en denk (ben er nog steeds niet uit) dat het een reu zal worden.
Ik kan hier een hoop van jullie leren, want de boeken, tijdschriften, dierenarts, hadden me het grote nadeel van te vroeg steriliseren niet weten te vertellen!
Dank je.
ik hoop echt, en dat meen ik dat je weet waar je aan begint met een reu
je kan het namelijk niet vergelijken met een Rott.
is dit de eerste hond die je voor je zelf neemt?en zo ja waarom wil je een reu dan? en wat is jou verwachting van een bull en heb je wel een bepaalt type wat je graag ziet?

lindah
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door lindah »

Hoi,

Leuk dat je ook voor een Bull Mastiff gaat. Voor mij persoonlijk is het het mooiste ras wat er is. Je kan wel zeggen dat ik eraan verslaafd ben. Wij hebben zelf een reu van ruim 5 jaar. Het is inderdaad een vrij dominant mannetje, absoluut geen vechtersbaas, maar wil wel duidelijk laten zien dat hij boven andere reuen staat. Dat kan goed gaan maar als je nog een reu tegen komt die ook dominant is kan dat uitlopen in een flinke knok partij. Dat is voor mij een reden om hem niet met een uitlaatservice mee te laten gaan. Ik zou als ik jou was voor een teef gaan en haar pas op latere leeftijd laten helpen. Het is inderdaad zo dat een Bull Mastiff lang nodig heeft om uit te groeien. Guido van ons was ruim 4 toen hij was uitgegroeid. Ook in zijn karakter was hij toen pas echt volwassen.

Veel succes met het vinden van een mooie Bull.

Groetjes,

Linda :zwaai:
Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief

De meeste van jullie hameren op een teef, mijn twijfel reu / teef is dus eigenlijk dat ik wellicht die 2 dagen in de week dat ik afhankelijk ben van de hondenoppas of uitlaatservice, hij/zij daar niet terecht kan, en ik dan geen andere oplossing voor de loopsheid heb. Ik wil het gewoon allemaal goed geregeld hebben voor onze hond. Dat is dus de echte reden.

Mol, waarom raad je ons een reu af? Kun je dat misschien eens uitleggen. Want goede adviezen wil ik graag opvolgen.

Verder heb ik prachtige reuen en teven gezien. Qua uiterlijk hebben we geen voorkeur. Wat ons aantrekt in de Bullmastiff is de rustige aard, rechtlijnig, sociaal en natuurlijk het mooie uiterlijk. Ik heb niet echt een voorkeur voor een bepaalde reu en teef combinatie. Vind de honden die ik tot nu toe heb gezien, allemaal mooi. Het gaat ons niet om shows en fokken, maar om een lieve gezelschapshond. Ik heb ook vernomen dat je een teef de prikpil kunt geven. Want vinden jullie hiervan?

Groeten
Brigitte
Mol
Zeer actief

Brigitte30 schreef:De meeste van jullie hameren op een teef, mijn twijfel reu / teef is dus eigenlijk dat ik wellicht die 2 dagen in de week dat ik afhankelijk ben van de hondenoppas of uitlaatservice, hij/zij daar niet terecht kan, en ik dan geen andere oplossing voor de loopsheid heb. Ik wil het gewoon allemaal goed geregeld hebben voor onze hond. Dat is dus de echte reden.

Mol, waarom raad je ons een reu af? Kun je dat misschien eens uitleggen. Want goede adviezen wil ik graag opvolgen.

Verder heb ik prachtige reuen en teven gezien. Qua uiterlijk hebben we geen voorkeur. Wat ons aantrekt in de Bullmastiff is de rustige aard, rechtlijnig, sociaal en natuurlijk het mooie uiterlijk. Ik heb niet echt een voorkeur voor een bepaalde reu en teef combinatie. Vind de honden die ik tot nu toe heb gezien, allemaal mooi. Het gaat ons niet om shows en fokken, maar om een lieve gezelschapshond. Ik heb ook vernomen dat je een teef de prikpil kunt geven. Want vinden jullie hiervan?

Groeten
Brigitte
zoals ik je nu begrijp is dit je eerste eigen hond,dan zou ik je een teef aan raden op grand van :kracht, dominatie,karakter.

kracht: een beetje reu weegt al gauw een kilotje of 60 a 65,als deze met de uitlaat sirves mee moet en hij gaat onverhoopt over de zeik dan heeft zo'n persoon niks meer in de melk te brokkelen,en reuen toch maar 1 baas hebben en de rest in de zeik nemen.
in de kennel hier zijn totaal 4 reuen aan wezig,en ze zijn alle 4 verschillend.maar 1 ding ze laten zich niks door vreemde echt op leggen.

dominatie:als je een reu krijgt met een dominat karakter kan hij totaal bij geen eene reu hier loopt ook zo'n reu die echt niet bij ander reuen kan.
maar het schatje weegt wel 70 kg ,dus als meneer echt wil moet je stevig in je schoenen staan.

Karakter: reuen zijn meer op zich zelf vergeleken met teven,teven zijn wat aanhankelijker en vriendelijker ten opzichten van andere en andere honden ,met uit zonderingen daar gelaten.

een teef in het algemeen geeft je meer ruimte om het ras echt te leren kennen.
prik pil is de pest voor je hond vergroot de kans op baarmoederkanker en baar moeder onstekingen.

Brigitte30
Zeer actief

Inderdaad onze eerste eigen hond.
Weer een hoop wijzer. Verstandig dus om voor de teef te gaan. Ik ga verder met oplossingen zoeken als ze loops is.
En, het is nog niet zo ver. Maar liever goed voorbereid.
Dank je nogmaals en veel plezier met je honden.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”