Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat vinden jullie....

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Bailey
Vaste gebruiker

wat vinden jullie....

Ongelezen bericht door Bailey »

eigenlijk is het nog laaaaaaang niet aan de orde,maar blijf er wel mee in mijn hoofd spoken :mrgreen:

Ik wil graag een tweede hond,maar deze labrador heeft zware HD,geen aansluiting in beide heupen tussen kop en kom.
Twee labradors in huis en 2 kleine kinderen (5 en bijna 3 jaar) vind ik teveel van het goeie,en ik wil geen lab erbij omdat ze echt lomp kunnen zijn en ben bang dat Bailey het dan zwaar krijgt met zijn heupen,dat wil ik dus niet

Nu was ik al een tijdje opzoek naar een kleiner hondje,en ik ben uitgekomen op de Engelse Cocker Spaniel,de blauwschimmel
Ik vind hem wel bij een lab matchen,is ook een jachthondje is dol op zwemmen en hij is kleiner :mrgreen:

Ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden,positief als negatief natuurlijk

maar allereerst wil ik toch echt heel lang wachten kijken hoe Bailey ervoor staat als hij wat ouder is,want ik vind het heel belangrijk dat hij het ook leuk moet vinden,en als dat niet zou gaan dan gaat het over ;)
Afbeelding
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

hallo,

ik vind cockers heel leuke honden, maar ze kunnen ook erg druk zijn in huis. Een vriendin van me heeft er één en zij twijfelde vooraf tussen een lab en een cocker en denkt nu dat ze mss beter een lab had gekozen. Een kleinere hond zal jouw lab wel minder snel pijn doen als hij er tegenaan springt.
Een nadeel aan de cocker vind ik de vachtverzorging, een kortharige hond vind ik veel makkelijke zeker als ze graag zwemmen en door het bos lopen.
groetjes!Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat als je huidige hond gewoon sociaal is hij het altijd leuk gaat vinden met een cocker. Cockers zijn gewoon lieve leuke honden die inderdaad niet te zwaar zijn om hem met spelen tot last te zijn. De bonte cockers zijn ook net een tikje makkelijker dan de eenkleuren heb ik altijd begrepen dus in een gezin met kinderen is zo'n blauwschimmel beter.

Echter een ding moet je rekening mee houden, een cocker is best bewerkelijk met de vacht, zeker als je een ander geslacht neemt en de cocker dus misschien gecastreerd gaat worden. Verder de oren, die kunnen een bron van problemen zijn en dan moet je met name opassen dat de kinderen daar niet aankomen. Cocker-oren nodigen met die leuke krullen en hangerige stand toch friemelen en prutsen uit maar juist die oren raken soms heel pijnlijk waardoor de hond kan snappen/happen. Ik ken weinig cockers met echt probleemloze oren ;)

Maargoed, dat is gewoon een kwestie van plukken en trimmen op tijd. Ik zou het doen dus.
Yndra
Actief

Ongelezen bericht door Yndra »

Leuke hondjes! Alleen inderdaad de oren net als bij spaniels overigens. Daarnaast zijn ze ook gevoelig voor allergieen. Ze zijn heel speels en ondernemend, dus zeker een leuke combinatie met je labrador. Ik weet eigenlijk niet percies hoe het zit met het cocker syndroom (plotseling agressief) Misschien wel handig om hier nog even extra over te informeren. Succes ermee en laat het even weten als het zover is!
AfbeeldingAfbeelding
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

Het rode cockersyndroom komt eigenlijk nog maar weinig voor en als het al voorkomt, dan is het vaak bij de eenkleurige. Oorontstekingen komen inderdaad vaak voor bij cockers,(maar ook bij de golden) dat komt omdat ze haargroei in hun gehoorgang hebben(naar de trimmer dus of goed kijken hoe ze het doen en later zelf doen) en ook hangen de oren vaak te dicht bij hun kop,waardoor er te weinig ventilatie is. Dat probleem is dus meer erin geslopen met fokken en ik ben van mening dat daar dus beter op gelet moet worden.
Verder zijn cockers enorm leuke en enthousiaste honden met aanleg voor jagen en waterapporteren.
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
annicka
Zeer actief

Ongelezen bericht door annicka »

Yndra schreef:Leuke hondjes! Alleen inderdaad de oren net als bij spaniels overigens. Daarnaast zijn ze ook gevoelig voor allergieen. Ze zijn heel speels en ondernemend, dus zeker een leuke combinatie met je labrador. Ik weet eigenlijk niet percies hoe het zit met het cocker syndroom (plotseling agressief) Misschien wel handig om hier nog even extra over te informeren. Succes ermee en laat het even weten als het zover is!

Het "rode cocker syndroom" kwam vroeger wel voor maar is nu practisch niet meer aanwezig. Dit was het van het 1e in het andere moment veranderen in een zeer bijtgrage cocker die daarna niet meer wist wat hij had gedaan.
Wat er nu nog aan problemen qua gedrag voorkomt is niet erger dan bij andere rassen en kan meer als rangordeprobleem worden gezien.

Een cocker is bij kinderen een prima kameraad, maar als pup kwetsbaar dus dit moet goed worden begeleid.

Groeten, Ellen
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”