Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
trappen lopen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
trappen lopen
hey,
is trappen lopen ook slecht voor volwassen honden? Bij ons thuis gaat Boris zelden de trap af (op nooit) en elders gebeurt het ook niet vaak. mijn broer gaat op een flat zonder lift wonen (eerste verdieping), als Boris daar is zal hij toch minstens vier keer per dag op en af moeten, kan dit kwaad, kunnen we hem beter dragen? hij is nu bijna zes jaar.
is trappen lopen ook slecht voor volwassen honden? Bij ons thuis gaat Boris zelden de trap af (op nooit) en elders gebeurt het ook niet vaak. mijn broer gaat op een flat zonder lift wonen (eerste verdieping), als Boris daar is zal hij toch minstens vier keer per dag op en af moeten, kan dit kwaad, kunnen we hem beter dragen? hij is nu bijna zes jaar.
groetjes!

-
- Zeer actief
- Theo
- Actief
en waarom is dat niet goed voor de hond???? alle pups lopen hier de trap op en ik draag ze naar beneden tot ze een maand of 4 zijn en dan moeten ze hetzelf doen en al die honden worden gerotgend en ik heb nog nooit iets gezien van een afwijking aan de botten (hd of wat dan ook) , ook de hirshfeldstichting niet.Neeltje schreef:Traplopen is nooit echt goed voor een hond, maar als het maar af en toe is dan valt het mee. Of gaat-ie daar ook wonen?? De hond dan.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
onze tibbies lopen ook trap. De drie oudsten op en af. De jongste reu alleen nog op. Ik ben nu bezig met mijn lhasa om het te leren. Gewoon eerst oplopen nog niet aflopen.
Aflopen leer ik ze pas wanneer ze vergroeid zijn. De jongste reu is nu 14 maanden maar heeft nog losse ellebogen dus met aflopen van de trap wordt dat er niet beter van. Daarom alleen maar oplopen want daar sterkt hij juist zijn schouder spieren mee aan.
Maria.
Aflopen leer ik ze pas wanneer ze vergroeid zijn. De jongste reu is nu 14 maanden maar heeft nog losse ellebogen dus met aflopen van de trap wordt dat er niet beter van. Daarom alleen maar oplopen want daar sterkt hij juist zijn schouder spieren mee aan.
Maria.
het hangt volgens mij van de ras af.
Als je teckels, basets ed dag in dag uit de trap op en af gaan lijkt me niet goed, omdat al vatbaarder zijn voor hernias, of een grote hond zoals een dog, van wegen zijn grote gewicht.
Maar als je retrievers of kleine honden hebt zie ik het probleem niet.
Ik heb heel veel erover gelezen en het is nog steeds een omstrijden onderwerp
Als je teckels, basets ed dag in dag uit de trap op en af gaan lijkt me niet goed, omdat al vatbaarder zijn voor hernias, of een grote hond zoals een dog, van wegen zijn grote gewicht.
Maar als je retrievers of kleine honden hebt zie ik het probleem niet.
Ik heb heel veel erover gelezen en het is nog steeds een omstrijden onderwerp
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
Knoeppie is nu 1 jaar (vandaag
) en loopt al een half jaar trap. We moesten wel, het was moeilijk haar zinderlijk te krijgen en we woonden destijds op een bovenverdieping.
In het begin hebben we haar gedragen maar na een half jaar lukte dat niet meer 15x per dag en is ze langzaam beginnen te lopen.
4 weken geleden zijn we verhuisd en zodra wij naar boven gaan (waar we regelmatig zijn) hobbelt ze achter ons aan.

In het begin hebben we haar gedragen maar na een half jaar lukte dat niet meer 15x per dag en is ze langzaam beginnen te lopen.
4 weken geleden zijn we verhuisd en zodra wij naar boven gaan (waar we regelmatig zijn) hobbelt ze achter ons aan.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- Mol
- Zeer actief
trap lopen opzich is juist heel goed voor een hond ,zolang hij het op de corecte manier doet dus lopen en niet vliegen,kleine honden hebben wel last van trap lopen omdan ze contenu een beweging uit hun rug moeten halen.
maar grote honde is het geen probleem, wat al eerder is gezegt
de eerste piriode tot een maand of 4 dragen en dan tot een maand of 5 a 6 dragen naar beneden on de voorhand te ontlasten.
het is een goeie oefening om spier massa te behouden op de deijen
mol

de eerste piriode tot een maand of 4 dragen en dan tot een maand of 5 a 6 dragen naar beneden on de voorhand te ontlasten.
mol

-
- Zeer actief
- Contacteer:
mij hebben ze altijd gezegd dat ze tot een jaar geen trappen mogen lopen!!! whooper heb ik de eerste paar maanden gedragen maar al gauw werd hij zo zwaar dat dat een probleem werd. hij is nu 8 maanden en weegt 24 kilo. naar boven had hij zo onder de knie en was hij sneller dan ikv.d Lupinehof schreef:trap lopen opzich is juist heel goed voor een hond ,zolang hij het op de corecte manier doet dus lopen en niet vliegen,kleine honden hebben wel last van trap lopen omdan ze contenu een beweging uit hun rug moeten halen.
mol![]()

groetjes
caroline, whooper en orbis
- Mol
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
heb ik nog nooit van gehoord, misschien rasafhankelijk?Neeltje schreef:De ene hond krijgt er geen last van, de andere wel, maar het is een zware belasting voor 'n hond. Denk bijv aan het krijgen van een hernia, iets wat regelmatig voorkomt bij honden.
Hier lopen ze gewoon trap, niets mis mee.. alleen tot een half jaar niet, daarna wel.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
naar boven gaat prima, alleen naar beneden lopen ze thuis niet (hij springt als hij naar beneden moet dus ik til maar... als hij weer eens stiekem naar boven is gehobbeld), op het station ofzo wel... daar loopt hij gewoon naar beneden. Zou ook niet weten hoe ik het moet leren...Theo schreef:en waarom is dat niet goed voor de hond???? alle pups lopen hier de trap op en ik draag ze naar beneden tot ze een maand of 4 zijn en dan moeten ze hetzelf doen en al die honden worden gerotgend en ik heb nog nooit iets gezien van een afwijking aan de botten (hd of wat dan ook) , ook de hirshfeldstichting niet.Neeltje schreef:Traplopen is nooit echt goed voor een hond, maar als het maar af en toe is dan valt het mee. Of gaat-ie daar ook wonen?? De hond dan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Onze Beau is aanstaande vrijdag 16 maanden, en die is de trap niet op te branden, we hebben al van alles geprobeert, op elke tree een stukje kaas of rodiworst, maar hij vertikt het gewoon.
Als wij naar boven lopen staat hij onder aan de trap te springen als een gekkie, hoe wij ook roepen of doen, hij gaat de trap niet op, komt niet met zijn achterpoten van de gangvloer af.
Als wij naar boven lopen staat hij onder aan de trap te springen als een gekkie, hoe wij ook roepen of doen, hij gaat de trap niet op, komt niet met zijn achterpoten van de gangvloer af.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
- Zeer actief
- Contacteer: