Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Chronisch nierfalen en vitamines
Moderator: moderatorteam
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Chronisch nierfalen en vitamines
Na een stilte toch ook weer hier weer aan het zoeken naar info.
De zoekfunctie bracht geen antwoord dus stel ik de vraag hier.
Wie heeft ervaring met een hond met chronisch nierfalen en heeft extra vitamines toegediend en zo ja welke ?
Bij nierfalen eten de honden vaker moeilijk naarmate ze verslechteren (evt. misselijk, overgeven etc.) en moet je de voeding aanpassen opdat ze nog zouden willen eten.
Toediening van extra vitaminen zijn dan ook aangewezen.
De meeste vitaminenpreparaten kunnen echter niet gegeven worden aan honden met nierfalen...
Ik heb er 2 gevonden in de US die toegediend zouden kunnen worden, maar ze kunnen niet worden verzonden naar Europa.
Vandaar mijn vraag hier op t forum... Wie kent er een toelaatbaar preparaat ?
Ge-edit
De zoekfunctie bracht geen antwoord dus stel ik de vraag hier.
Wie heeft ervaring met een hond met chronisch nierfalen en heeft extra vitamines toegediend en zo ja welke ?
Bij nierfalen eten de honden vaker moeilijk naarmate ze verslechteren (evt. misselijk, overgeven etc.) en moet je de voeding aanpassen opdat ze nog zouden willen eten.
Toediening van extra vitaminen zijn dan ook aangewezen.
De meeste vitaminenpreparaten kunnen echter niet gegeven worden aan honden met nierfalen...
Ik heb er 2 gevonden in de US die toegediend zouden kunnen worden, maar ze kunnen niet worden verzonden naar Europa.
Vandaar mijn vraag hier op t forum... Wie kent er een toelaatbaar preparaat ?
Ge-edit
Laatst gewijzigd door Gipsy op 04 jul 2015 00:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Chronisch nierfalen en vitamines
Ik heb alleen ervaring met katten met nierfalen (een acuut, dat was meteen einde verhaal, en een chronisch). Beau heeft met chronisch nierfalen nog jarenlang met smaak nierdieetvoer gegeten, en toen hij achteruitging en zelfs hele lekkere dingen niet meer graag at hebben we hem in laten slapen. Hij was ook al 14 hoor, maar ook als hij jonger was geweest was ik echt niet met toeters en bellen in de weer gegaan. Uiteindelijk is het een dier, geen mens, en na een mooi leven is een rustige dood mijns inziens beter dan al dat gedokter. Soms is het mooi geweest en is verder gehannes niet dierwaardig.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Contacteer:
Het is gewoon gezien tijdens een bloedcontrole... de hond had verder geen bijzondere abnormale verschijnselen (geeft niet over, is niet vermagerd, haar en huid normaal, loopt meestal nog zijn normale ronde, drinkt noch urineert niet bijzonder veel zoals ze bij deze ziekte met deze cijfers wel zouden moeten doen...)
Ik ben de laatste die een hond gaat laten lijden.
Maar een hond die zich verder zo wat normaal gedraagt, inslapen zonder meer... ik niet...
Maar een hond die zich verder zo wat normaal gedraagt, inslapen zonder meer... ik niet...
- Hanneke2
- Zeer actief
Oh je hebt je bericht gewijzigd, en niet zo'n beetje ook.Gipsy schreef:Het is gewoon gezien tijdens een bloedcontrole... de hond had verder geen bijzondere abnormale verschijnselen (geeft niet over, is niet vermagerd, haar en huid normaal, loopt meestal nog zijn normale ronde, drinkt noch urineert niet bijzonder veel zoals ze bij deze ziekte met deze cijfers wel zouden moeten doen...)
Vier tot twaalf uur aan een infuus, vijf tot zes dagen lang, dat vertelde je. En ook dat mensen nierdialyse kregen om hun leven te verbeteren en te verlengen, en dat jij dat ook wilde voor je hond. En iets over slecht eten, ja want die hond is stikmisselijk. Leuk leven.
Alleen het feit al dat je je eigen beginbericht stevig gaat lopen censureren zegt toch genoeg? Je weet volgens mij best dat je bezopen bezig bent. Ik vind het triest voor je hond, en toedeledokie.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Daar verbaasde ik me ook al over. Je gaat een hond toch niet aan de dialyse zetten?Hanneke2 schreef:Oh je hebt je bericht gewijzigd, en niet zo'n beetje ook.Gipsy schreef:Het is gewoon gezien tijdens een bloedcontrole... de hond had verder geen bijzondere abnormale verschijnselen (geeft niet over, is niet vermagerd, haar en huid normaal, loopt meestal nog zijn normale ronde, drinkt noch urineert niet bijzonder veel zoals ze bij deze ziekte met deze cijfers wel zouden moeten doen...)
Vier tot twaalf uur aan een infuus, vijf tot zes dagen lang, dat vertelde je. En ook dat mensen nierdialyse kregen om hun leven te verbeteren en te verlengen, en dat jij dat ook wilde voor je hond. En iets over slecht eten, ja want die hond is stikmisselijk. Leuk leven.![]()
Alleen het feit al dat je je eigen beginbericht stevig gaat lopen censureren zegt toch genoeg? Je weet volgens mij best dat je bezopen bezig bent. Ik vind het triest voor je hond, en toedeledokie.
Het zal wel aan mij liggen
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Ik heb de eerste post niet gezien, maar een aantal dagen intensief spoelen, werd mij destijds ook geadviseerd door de da. In dit geval betrof het 1 van mijn katten en door het spoelen, wat overigens 1 malig een aantal dagen achtereen is ( bij hem dan), zou er wellicht verbetering op kunnen treden..Hoelang hij zich wat beter zou voelen konden ze natuurlijk niet aangeven
omdat hij helaas ook een tumor had die zijn bekkie begon op te vreten, heb ik hem laten gaan.
Of het geven van aanvullende preparaten zin heeft, weet ik niet maar ik zou heel goed nadenken of je dit wel wilt. Is het nierfalen nu al zo ernstig dat het alleen bergafwaards kan gaan dan zou ik er niet eens aan beginnen.
omdat hij helaas ook een tumor had die zijn bekkie begon op te vreten, heb ik hem laten gaan.
Of het geven van aanvullende preparaten zin heeft, weet ik niet maar ik zou heel goed nadenken of je dit wel wilt. Is het nierfalen nu al zo ernstig dat het alleen bergafwaards kan gaan dan zou ik er niet eens aan beginnen.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- dagmar88
- Zeer actief
Gollum schreef:Daar verbaasde ik me ook al over. Je gaat een hond toch niet aan de dialyse zetten?Hanneke2 schreef:Oh je hebt je bericht gewijzigd, en niet zo'n beetje ook.Gipsy schreef:Het is gewoon gezien tijdens een bloedcontrole... de hond had verder geen bijzondere abnormale verschijnselen (geeft niet over, is niet vermagerd, haar en huid normaal, loopt meestal nog zijn normale ronde, drinkt noch urineert niet bijzonder veel zoals ze bij deze ziekte met deze cijfers wel zouden moeten doen...)
Vier tot twaalf uur aan een infuus, vijf tot zes dagen lang, dat vertelde je. En ook dat mensen nierdialyse kregen om hun leven te verbeteren en te verlengen, en dat jij dat ook wilde voor je hond. En iets over slecht eten, ja want die hond is stikmisselijk. Leuk leven.![]()
Het zal wel aan mij liggen
Ik snap alleen niet waarom dat bericht dan kennelijk aangepast moet worden.
Sta je er zelf wel achter, Gipsy? "We hebben álles gedaan" is misschien fijn voor het geweten van de eigenaar, maar je hoeft voor je hond niet tot het naadje he.
Er zijn bedrijven als fromus2eu die als tussenstation voor je bestelling zouden kunnen dienen.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Hanneke2 schreef:Oh je hebt je bericht gewijzigd, en niet zo'n beetje ook.Gipsy schreef:Het is gewoon gezien tijdens een bloedcontrole... de hond had verder geen bijzondere abnormale verschijnselen (geeft niet over, is niet vermagerd, haar en huid normaal, loopt meestal nog zijn normale ronde, drinkt noch urineert niet bijzonder veel zoals ze bij deze ziekte met deze cijfers wel zouden moeten doen...)
Ik heb een hond gehad met acuut nierfalen, die heeft in Utrecht 2 dagen aan het infuus gelegen, dat hielp wel geteld 2 dagen, daarna nog een keer aan het infuus bij eigen DA en dat hielp maar een dag, toen was het voor mij klaar! Dat ze niet willen eten en misselijk zijn komt omdat ze zichzelf van binnen aan het vergiftigen zijn, heel erg zielig dus.....gun je hond zijn rust!!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Gipsy
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb de tekst van de allereerste post ingekort Hanneke, om bij de vraag te blijven ... want daar ging het mij om.
Nl. over "vitaminen bij chronisch nierfalen"... en aangezien de extra informatie weer direct aanleiding gaf tot (ver)oordelen of het geven van meningen waar je niemand mee helpt (en dan ken jij nog niets van alle feiten) en alzo het belangrijke van het topic verloren gaat.
Maar bon... met de door jou veroorzaakte hetze nu en je verder gaat met verkeerde insinuaties te geven ... zal ik maar terug effe info geven:
Wie mij en Boomer kent van FB of het blog van de stichting, weet dat ik nooit een dier zal laten lijden noch wachten op de dood (wat sommige anderen hier wel doen maar die ik niet veroordeel want ieder moet voor zich uitmaken over wat en hoe en wanneer).
Ik ben voorstander van euthanasie wanneer een dier ongeneeslijk ziek is én lijdt en we dat lijden niet kunnen verhelpen.
Ik heb bij Pineau bijvb. de chemo geweigerd omdat hem dat enkel zieker zou maken, ook toen heb ik gekozen voor een korter leven met goede kwaliteit dan iets te rekken met slechte kwaliteit)
Boomer heeft chronisch nierfalen sedert lange tijd (hij was zwaar Erhlichia positief toen ik hem in de heuvels redde) en is dus idd. ongeneeslijk ziek maar lijdt gelukkig nog niet op dit moment (geen anorexia, geen overgeven, geen haar/huidprobleem, geen dit en geen dat... )
Hij loopt en doet zijn dagelijkse wandelingen, hij speelt met de anderen, hij eet (maar geen nierdieet meer, maar zelf bereid met medewerking van de DA en fosforbinders (Royan etc)), hij vliegt nog steeds naar de poort als er een vreemde komt, en iedereen die hem hier ziet kan niet geloven dat hij ziek is...Je ziet het immers niet aan hem.
Hij heeft begin mei idd. regelmatig dagsessies gehad in de kliniek met mij altijd aan zijn zijde, ALTIJD !
Vorige week bijvb. 5 ochtenden en soms gewoon thuis naast mij in de zetel.
Afgelopen week 2 ochtenden. 2 ochtenden aan een infuus van een litertje om zijn nieren/bloed te helpen reinigen, met qualitytime van zijn vrouwtje naast hem (zonder andere rescues) en voor de rest kan ie dan 99% normaal functioneren... en als we de levels stabiel krijgen, zelfs al zijn ze hoog, dan nog kan hij volgens de DA makkl. verder, als we op regelmatige basis een infuus geven als therapie
Er is geen DA die hem wil inslapen momenteel (de kliniek telt er 11), dus oordeel dan niet over een ander.
En zoals de baas v d kliniek zegt: in een dag zijn 24 uur, het infuus duurt nu 5 uur, dan heb je elke dag nog 19 u over om plezier te hebben.
Er zal een dag komen dat het plots fout zal gaan en dan zal ik Boomer ook laten gaan, maar ondertussen zolang hij wil en er (pijnloos) plezier in heeft in dit leven, de wandelingen, het spelen en het eten... krijgt hij van mij zijn infuusje.
In mijn huis hebben de dieren het voor het zeggen en daarmee bedoel ik dat zij mij vertellen wanneer het genoeg is, wanneer ze pijn hebben, wanneer ze het saai vinden, wanneer ze wat anders willen. Wij "whisperen" samen...
En voor mij is ie trouwens niet zoals je schrijft "maar een hond", hij is een lid van mijn gezin en verdient evenveel respect als een ander, en laten we eerlijk zijn... je dieren behandelen jou meestal ook veel beter dan een medemens zou doen... kijk maar naar dit topic.
Trouwens nu ik er aan denk... eerder dit jaar had hij zijn kruisband gescheurd... nou toen had hij pijn, echt PIJN.
Had ik hem dan moeten inslapen zonder meer ?
Nee, ik heb hem de OP betaald gegeven zodat hij terug zou kunnen rennen en doen wat ie graag deed, nl. alles wat ie nu nog elke dag doet.
Eens zien of ik het filmpje van de wandeling van vanochtend kan knippen en op Y.T. zetten
Voila 5 uur later is het eindl geupload (ja ik heb geen kabel (woon in de heuvels) en dus duurt alles langer...
Boomer vannacht na de opmerking :
Boomer vanochtend bij de ochtendwandeling:
Nu nog eentje van Boomer uploaden die eet en de andere weg gromt: maar dat duurt nog wel enkele uren voor die geupload is...
Een simpel antwoord op de vraag was leuk geweest.
Ik heb de vitaminen ondertussen vanochtend gekocht in de USA, naar een vriendin gestuurd en die stuurt het dan woensdag naar ons door.
Ik doe niets zonder mijn DA, alleen is niet alles hier in Spanje verkrijgbaar... zelfs Rubenal... wat mijn DA voorgeschreven had in april konden we hier niet verkrijgen (wel in Ndl of UK)
Ik hoop dat jullie dieren nog lang gezond mogen blijven.
Succes 
En Hanneke, ik heb een screenshot gemaakt van het oorspronkelijke bericht... dus doe liever iets nuttigs ipv. te stoken.
Oordeel niet over een ander als je niet wilt dat ze over jou oordelen.
Aan de anderen op FB of PB zeg ik dank... hou de moed vol
En nu is het voor mij welletjes... ik post de "eetvideo" nog wel als ie vanavond geuploaded is, maar voor de rest...
Nl. over "vitaminen bij chronisch nierfalen"... en aangezien de extra informatie weer direct aanleiding gaf tot (ver)oordelen of het geven van meningen waar je niemand mee helpt (en dan ken jij nog niets van alle feiten) en alzo het belangrijke van het topic verloren gaat.
Maar bon... met de door jou veroorzaakte hetze nu en je verder gaat met verkeerde insinuaties te geven ... zal ik maar terug effe info geven:
Wie mij en Boomer kent van FB of het blog van de stichting, weet dat ik nooit een dier zal laten lijden noch wachten op de dood (wat sommige anderen hier wel doen maar die ik niet veroordeel want ieder moet voor zich uitmaken over wat en hoe en wanneer).
Ik ben voorstander van euthanasie wanneer een dier ongeneeslijk ziek is én lijdt en we dat lijden niet kunnen verhelpen.
Ik heb bij Pineau bijvb. de chemo geweigerd omdat hem dat enkel zieker zou maken, ook toen heb ik gekozen voor een korter leven met goede kwaliteit dan iets te rekken met slechte kwaliteit)
Boomer heeft chronisch nierfalen sedert lange tijd (hij was zwaar Erhlichia positief toen ik hem in de heuvels redde) en is dus idd. ongeneeslijk ziek maar lijdt gelukkig nog niet op dit moment (geen anorexia, geen overgeven, geen haar/huidprobleem, geen dit en geen dat... )
Hij loopt en doet zijn dagelijkse wandelingen, hij speelt met de anderen, hij eet (maar geen nierdieet meer, maar zelf bereid met medewerking van de DA en fosforbinders (Royan etc)), hij vliegt nog steeds naar de poort als er een vreemde komt, en iedereen die hem hier ziet kan niet geloven dat hij ziek is...Je ziet het immers niet aan hem.
Hij heeft begin mei idd. regelmatig dagsessies gehad in de kliniek met mij altijd aan zijn zijde, ALTIJD !
Vorige week bijvb. 5 ochtenden en soms gewoon thuis naast mij in de zetel.
Afgelopen week 2 ochtenden. 2 ochtenden aan een infuus van een litertje om zijn nieren/bloed te helpen reinigen, met qualitytime van zijn vrouwtje naast hem (zonder andere rescues) en voor de rest kan ie dan 99% normaal functioneren... en als we de levels stabiel krijgen, zelfs al zijn ze hoog, dan nog kan hij volgens de DA makkl. verder, als we op regelmatige basis een infuus geven als therapie
Er is geen DA die hem wil inslapen momenteel (de kliniek telt er 11), dus oordeel dan niet over een ander.
En zoals de baas v d kliniek zegt: in een dag zijn 24 uur, het infuus duurt nu 5 uur, dan heb je elke dag nog 19 u over om plezier te hebben.
Er zal een dag komen dat het plots fout zal gaan en dan zal ik Boomer ook laten gaan, maar ondertussen zolang hij wil en er (pijnloos) plezier in heeft in dit leven, de wandelingen, het spelen en het eten... krijgt hij van mij zijn infuusje.
In mijn huis hebben de dieren het voor het zeggen en daarmee bedoel ik dat zij mij vertellen wanneer het genoeg is, wanneer ze pijn hebben, wanneer ze het saai vinden, wanneer ze wat anders willen. Wij "whisperen" samen...
En voor mij is ie trouwens niet zoals je schrijft "maar een hond", hij is een lid van mijn gezin en verdient evenveel respect als een ander, en laten we eerlijk zijn... je dieren behandelen jou meestal ook veel beter dan een medemens zou doen... kijk maar naar dit topic.
Trouwens nu ik er aan denk... eerder dit jaar had hij zijn kruisband gescheurd... nou toen had hij pijn, echt PIJN.
Had ik hem dan moeten inslapen zonder meer ?
Nee, ik heb hem de OP betaald gegeven zodat hij terug zou kunnen rennen en doen wat ie graag deed, nl. alles wat ie nu nog elke dag doet.
Eens zien of ik het filmpje van de wandeling van vanochtend kan knippen en op Y.T. zetten
Voila 5 uur later is het eindl geupload (ja ik heb geen kabel (woon in de heuvels) en dus duurt alles langer...
Boomer vannacht na de opmerking :
Boomer vanochtend bij de ochtendwandeling:
Nu nog eentje van Boomer uploaden die eet en de andere weg gromt: maar dat duurt nog wel enkele uren voor die geupload is...
Een simpel antwoord op de vraag was leuk geweest.
Ik heb de vitaminen ondertussen vanochtend gekocht in de USA, naar een vriendin gestuurd en die stuurt het dan woensdag naar ons door.
Ik doe niets zonder mijn DA, alleen is niet alles hier in Spanje verkrijgbaar... zelfs Rubenal... wat mijn DA voorgeschreven had in april konden we hier niet verkrijgen (wel in Ndl of UK)
Ik hoop dat jullie dieren nog lang gezond mogen blijven.
En Hanneke, ik heb een screenshot gemaakt van het oorspronkelijke bericht... dus doe liever iets nuttigs ipv. te stoken.
Oordeel niet over een ander als je niet wilt dat ze over jou oordelen.
Aan de anderen op FB of PB zeg ik dank... hou de moed vol
En nu is het voor mij welletjes... ik post de "eetvideo" nog wel als ie vanavond geuploaded is, maar voor de rest...
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Wbt infusen zou je je veearts kunnen vragen of hij je leert om zelf onderhuidse infusen te geven .
Kost veel minder tijd (ong 5 min per keer) en kan gewoon thuis .
Je moet dan wel zelf durven prikken.
Bij mijn oude kat met ernstig nierfalen hebben we dat gedaan. In januari was hij ineens een dag heel gammel en wankel. Dus naar de dierenarts en hij bleek chronisch nierpatiënt en had al vrij desastreuze bloedwaarden. Maar klinisch was hij eigenlijk vrij goed. (dierenarts kon nauwelijks geloven dat die echt enorm slechte bloedwaarden bij mijn kat hoorden. Maar was toch echt zo) Hij moest toen op de kliniek blijven voor 3 dagen intraveneus infuus. Na anderhalve dag bleek dat hij niet handelbaar was in de kliniek. (en thuis is het echt een lieverdje....)
In overleg dus zelf begonnen met onderhuidse infusen.
In eerste instantie dagelijks. Daarna een hele periode om de dag.
En sinds een week of 8 is hij infuus en medicijnvrij.
Wbt voedsel. Hij krijgt standaard nierziekte van Royal Canin. Ik weet dat er veel discussie is over wat je een nierpatiënt zou moeten voeren, maar hij doet het hier prima op, en het is simpel te voeren. Verder geen supplementen of medicatie momenteel.
Overigens betekent dit natuurlijk niet dat dit verloop standaard is voor nierpatiënten . Sterker nog, Roy is vrij bijzonder hierin en doet het eigenlijk beter dan dat iemand had verwacht... Je moet niet willen rekken om het rekken , echt niet.
Bij Roy was het vanwege zijn vechtlust (letterlijk in de kliniek en figuurlijk door hoe hij zich hield) dat zowel de 2 dierenartsen als de assistente als ik vonden dat hij zijn kans moest krijgen.
Maar die onderhuidse infusen zijn misschien iets om eens te bespreken .
Ik vind het geen leuk klusje, maar het kan het leven van een nierpatiënt een stuk verbeteren . (niet urenlang aan het infuus, niet steeds weer naar de dierenarts )
Kost veel minder tijd (ong 5 min per keer) en kan gewoon thuis .
Je moet dan wel zelf durven prikken.
Bij mijn oude kat met ernstig nierfalen hebben we dat gedaan. In januari was hij ineens een dag heel gammel en wankel. Dus naar de dierenarts en hij bleek chronisch nierpatiënt en had al vrij desastreuze bloedwaarden. Maar klinisch was hij eigenlijk vrij goed. (dierenarts kon nauwelijks geloven dat die echt enorm slechte bloedwaarden bij mijn kat hoorden. Maar was toch echt zo) Hij moest toen op de kliniek blijven voor 3 dagen intraveneus infuus. Na anderhalve dag bleek dat hij niet handelbaar was in de kliniek. (en thuis is het echt een lieverdje....)
In overleg dus zelf begonnen met onderhuidse infusen.
In eerste instantie dagelijks. Daarna een hele periode om de dag.
En sinds een week of 8 is hij infuus en medicijnvrij.
Wbt voedsel. Hij krijgt standaard nierziekte van Royal Canin. Ik weet dat er veel discussie is over wat je een nierpatiënt zou moeten voeren, maar hij doet het hier prima op, en het is simpel te voeren. Verder geen supplementen of medicatie momenteel.
Overigens betekent dit natuurlijk niet dat dit verloop standaard is voor nierpatiënten . Sterker nog, Roy is vrij bijzonder hierin en doet het eigenlijk beter dan dat iemand had verwacht... Je moet niet willen rekken om het rekken , echt niet.
Bij Roy was het vanwege zijn vechtlust (letterlijk in de kliniek en figuurlijk door hoe hij zich hield) dat zowel de 2 dierenartsen als de assistente als ik vonden dat hij zijn kans moest krijgen.
Maar die onderhuidse infusen zijn misschien iets om eens te bespreken .
Ik vind het geen leuk klusje, maar het kan het leven van een nierpatiënt een stuk verbeteren . (niet urenlang aan het infuus, niet steeds weer naar de dierenarts )

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik was benieuwd wat je geschreven had Gipsy.
Dank je wel voor het hele verhaal en vooral voor de filmpjes
Suggesties heb ik niet.
Wat zit er in de maaltijd die je zelf voor hem klaar maakt?
Dank je wel voor het hele verhaal en vooral voor de filmpjes
Suggesties heb ik niet.
Wat zit er in de maaltijd die je zelf voor hem klaar maakt?
-
Gipsy
- Zeer actief
- Contacteer:
Hierbij de video van Boomer bij het verorberen van zijn avondeten vanavond:
Zijn nierdieet KD van Specific of Hills dat ie + 18 maanden heeft gegeten wilde ie niet meer, dus dan kook ik voor hem (in overleg met de DA) wat ie graag eet en met veel bouillon zodat ie ook genoeg zou drinken... en vooral steeds afwisselen, anders wordt hij het beu.
En aangezien hij iets te veel fosfor binnenkrijgt, krijgt ie Royen na het eten welke de fosfor bindt en uitscheidt. (naast andere dingen vr de Erhlichia opnieuw, etc...)
Doordat de huiskost niet alles bevat, zochten we dus gepaste vitaminen...vandaar mijn oproep.
Maar nu kan dit topic toe wat mij betreft en trek ik me weer terug weg van dit forum... teveel gedoe en oordelen over iets waar je geen snars van afweet. Nou daar doe ik niet aan mee.
Het gaat jullie en jullie dieren goed, en dat wens ik van ganser harte
maar ik wil een rustiger leven verderzetten.
De goeikes weet ik wel terug te vinden op FB of in privé
Zijn nierdieet KD van Specific of Hills dat ie + 18 maanden heeft gegeten wilde ie niet meer, dus dan kook ik voor hem (in overleg met de DA) wat ie graag eet en met veel bouillon zodat ie ook genoeg zou drinken... en vooral steeds afwisselen, anders wordt hij het beu.
En aangezien hij iets te veel fosfor binnenkrijgt, krijgt ie Royen na het eten welke de fosfor bindt en uitscheidt. (naast andere dingen vr de Erhlichia opnieuw, etc...)
Doordat de huiskost niet alles bevat, zochten we dus gepaste vitaminen...vandaar mijn oproep.
Maar nu kan dit topic toe wat mij betreft en trek ik me weer terug weg van dit forum... teveel gedoe en oordelen over iets waar je geen snars van afweet. Nou daar doe ik niet aan mee.
Het gaat jullie en jullie dieren goed, en dat wens ik van ganser harte
- Hanneke2
- Zeer actief
Lekker makkelijk, en het getuigt van nul respect voor de mensen die zonder enige kritiek op je topic hebben geantwoord.Gipsy schreef:Hierbij de video van Boomer bij het verorberen van zijn avondeten vanavond:
Het gaat jullie en jullie dieren goed, en dat wens ik van ganser hartemaar ik wil een rustiger leven verderzetten.
Echt hoor, ik zou juist in zo'n situatie als bij jouw hond alle voors en tegens wel willen horen, open staan voor argumenten en ofwel mijn mening veranderen, of juist gesterkt worden in mijn aanpak. Maar bij het minste beetje kritiek afhaken, dan ben je blijkbaar zelf ook niet helemaal overtuigd van je eigen gelijk. En wat ik eerder zei, die openingspost aanpassen en alle dingen weghalen waar mensen hun nekharen van overeind zouden kunnen gaan staan, dat zegt mij wel genoeg.
Ik vind het best, vind het alleen wel dieptriest voor je hondje.
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Onze 15-jarige dwergpoedel met chronisch nierfalen krijgt veel verschillende merken nierdieetvoeding, omdat het kenmerkend is voor nierpatiëntjes, dat ze een smaak snel beu zijn. Wij wisselen af en eerlijk gezegd heeft hij nooit eerder zo goed gegeten. Maar goed, Japie had milde waarden en is verder nog niet misselijk of ziek geweest. Het kwam bij een standaard bloedonderzoek naar voren.
-
Gipsy
- Zeer actief
- Contacteer:
Wil jij nu eens ophouden met je gestook of heb je er overheen gelezen dat ik een screencopy heb gemaakt van wat er oorspronkelijk stond. En als ik die zou plaatsen dan weten de anderen ook waarmee je bezig bent. Gelukkig ben ik niet zo als jij en ga er dan ook niet verder op in.Hanneke2 schreef:Lekker makkelijk, en het getuigt van nul respect voor de mensen die zonder enige kritiek op je topic hebben geantwoord.Gipsy schreef:Hierbij de video van Boomer bij het verorberen van zijn avondeten vanavond:
Het gaat jullie en jullie dieren goed, en dat wens ik van ganser hartemaar ik wil een rustiger leven verderzetten.
Echt hoor, ik zou juist in zo'n situatie als bij jouw hond alle voors en tegens wel willen horen, open staan voor argumenten en ofwel mijn mening veranderen, of juist gesterkt worden in mijn aanpak. Maar bij het minste beetje kritiek afhaken, dan ben je blijkbaar zelf ook niet helemaal overtuigd van je eigen gelijk. En wat ik eerder zei, die openingspost aanpassen en alle dingen weghalen waar mensen hun nekharen van overeind zouden kunnen gaan staan, dat zegt mij wel genoeg.
Ik vind het best, vind het alleen wel dieptriest voor je hondje.
Je moest je schamen !!!
-
Gipsy
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij heeft het dieet lang gehad maar dat smaakt niet echt lekker, wisseling doet wonderen, dat kan je ook zien aan de video'sStepper schreef:Als je hem geen kant en klaar nier dieet geeft en wel extra vocht (zo doe ik het ook), kan je je verdiepen in vitamine B, aangezien dat met zeer veel plassen wel eens tekort kan geven....ik geef b12 omdat het behalve veel plassen ook een tekort sowieso vaak voor komt bij ouderen, en aangezien veel medicijnen (zoals omeprazol- word wel eens gegeven bij nierzieken ivm misselijkheid) de opname daarvan doen afnemen. Wel opletten dat je de juiste vorm geeft.
Naast hoge dosering b12 geef ik ook een gewone multi vit b complex maar dat minder dan aanbevolen omdat ik het niet aandurf om een weet ik veel hoge % ADH aan vit b6 te geven.
Maar bij een hond met verschillende medicijnen en ziektes wel ff bespreken met je dierenarts alvorens je iets geeft. Hier worden nl geen medicijnen ofzo gebruikt dus weet daar niets van.
Alles wordt gedaan enkel en alleen met medewerking van de DA... dat verzekert ons de beste behandeling voor de hond
Geen omoprazol en hij plast ook niet veel. Extra vocht in de vorm van bouillon omdat hij zowiezo geen drinker is
Naar de B complex en 12 waren we hier naar op zoek, maar steeds een mengeling met andere zaken die niet goed zijn vr nierpatienten. Vandaar ook mijn vraag
Wat ik nu in US heb gekocht voldoet wel
-
Gipsy
- Zeer actief
- Contacteer:
Yep correct, ze zijn de smaak snel beu en vandaar dus de afwisseling.DebbieZ schreef:Onze 15-jarige dwergpoedel met chronisch nierfalen krijgt veel verschillende merken nierdieetvoeding, omdat het kenmerkend is voor nierpatiëntjes, dat ze een smaak snel beu zijn. Wij wisselen af en eerlijk gezegd heeft hij nooit eerder zo goed gegeten. Maar goed, Japie had milde waarden en is verder nog niet misselijk of ziek geweest. Het kwam bij een standaard bloedonderzoek naar voren.
Aan Boomer zie je het ook niet dat ie ziek is. Het was bij de bloedcontrole die het aan het licht bracht dat het nu ineens zo hoog was.
En nu na een ochtendwandeling in de bergen op bijna 1000 m tussen de pijnbomen ... nemen we een Spaanse siesta.
Dus PC af en uit !