Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw avontuur: Een (opvang)hond! - Sion! Update Pag 5

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bishy
Zeer actief

Re: Nieuw avontuur: Een (opvang)hond!

Ongelezen bericht door Bishy »

Leuk vooruitzicht en lief koppie heeft Caleb. :I:
Jammer dat je zo ver weg woont.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

wat een leuk hondje! Veel opvangplezier gewenst :ok:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Ytje schreef:Wat leuk om te lezen. Min het katten en hondenopvang verhaal is jou leven en denkstijl precies het mijne haha zelfs de dieren die je verder hebt kloppen. Bij ons kwam afgelopen maand het hoge woord eruit en we nemen een dwergschnauzer. Na al 10maanden hondloos inlezen op het forum hier. Dus nee je bent niet alleen en ja je bent ontzettend goed bezig dat je je huidige dieren voorop zet en goed alles over denkt.

Ik herken jou verhaal helemaal.

Joh! Ik zie nu je nickname pas hahah je hebt nog bij me in de auto gezeten naar een caviabeurs vanuit Meppel naar Barneveld ecc! We kennen elkaar ook nog eens in het echt. Ik ben plukje op caviaforum. Je bent enorm geschikt voor een hond! Dat gaat goedkomen. Wat ontzettend leuk dat je je ook zo goed aan het inlezen bent. Lijkt me leuk je topics te gaan volgen over hoe het zal klikken met de katten.

Misschien tegen die tijd eens met onze hondenschepsels het bos onveilig maken!
Ik had je bericht niet gemist maar wel vergeten te quoten :vaag:

Leuk zeg dat bij jullie de knoop doorgehakt is dat en het wachten is begonnen! Dankjewel ook.
En wat ontzettend bizar bijna dat we elkaar blijken te kennen, maar wat leuk! :D Lijkt me erg leuk om als het zover is eens een wandeldate te plannen! :lol1:

Dee schreef:Wat een leukerd! Ik ben nu al verkocht
Ik stiekem ook al, maar niet doorvertellen hoor!
Bishy schreef:Leuk vooruitzicht en lief koppie heeft Caleb. :I:
Jammer dat je zo ver weg woont.
Ik ga hem sowieso proberen te laten wennen aan reizen met de trein (zodat hij mee kan naar mijn ouders voor de verjaardagen dan), dus wie weet kunnen we wel ergens tussenin een wandeldate plannen. Maar dat is even afwachten hoe het gaat. Zou wel leuk zijn. Wil knappe (nu grote) Dexter wel weer eens zien en gezellig moet ook wel lukken :wink:
Ingrid48 schreef:wat een leuk hondje! Veel opvangplezier gewenst :ok:
Dankjewel! :D

En nu weer verder met wachten wachten en wachten. Misschien moet ik maar een kattenspam tussendoor gooien om de tijd te doden, dan zijn die al eens in beeld geweest voor het zover is..
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Nieuw avontuur: Een hond!

Ongelezen bericht door River8 »

hakunamatata schreef:
River8 schreef:wat ontzettend leuk voor je! :cheer:
ik ken de twijfels, en denk dat het hebben van een (oppas-)hond je alles mee zal vallen ;)
Dankjewel! Oh, dus ook twijfels, toch wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Had je zelf ook twijfels over het opvangen? Want je hebt prachtige Santos nu (hihih, ik ben een volger) :engel:
En ik ga van het positieve uit, dus daar gaan we gewoon voor. Spannend vind ik het stiekem toch wel, maar gezonde spanning is goed zullen we maar zeggen :F:
ik ook vergeten te quoten :F: of had het iig niet gelezen ;)

nee, het hebben van de eerste hond gaf wat twijfels, of ik het allemaal wel kon combineren of het wel leuk zou vinden voor >10 jaar.
Santos was een makkie, want daar wist ik al waar ik aan begon...en hij gaat weer weg. Zo'n periode is wat makkelijker overbrugbaar :mrgreen: Maar daarom denk ik dat het wel heel leuk voor je is een opvanger te hebben want dan kan je er een beetje aan wennen en zien of het hebben van een hond in je leven past.
Denk dat je heel snel op "ja" uitkomt :engel:
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief

Re: Nieuw avontuur: Een hond!

River8 schreef:
hakunamatata schreef:
River8 schreef:wat ontzettend leuk voor je! :cheer:
ik ken de twijfels, en denk dat het hebben van een (oppas-)hond je alles mee zal vallen ;)
Dankjewel! Oh, dus ook twijfels, toch wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Had je zelf ook twijfels over het opvangen? Want je hebt prachtige Santos nu (hihih, ik ben een volger) :engel:
En ik ga van het positieve uit, dus daar gaan we gewoon voor. Spannend vind ik het stiekem toch wel, maar gezonde spanning is goed zullen we maar zeggen :F:
ik ook vergeten te quoten :F: of had het iig niet gelezen ;)

nee, het hebben van de eerste hond gaf wat twijfels, of ik het allemaal wel kon combineren of het wel leuk zou vinden voor >10 jaar.
Santos was een makkie, want daar wist ik al waar ik aan begon...en hij gaat weer weg. Zo'n periode is wat makkelijker overbrugbaar :mrgreen: Maar daarom denk ik dat het wel heel leuk voor je is een opvanger te hebben want dan kan je er een beetje aan wennen en zien of het hebben van een hond in je leven past.
Denk dat je heel snel op "ja" uitkomt :engel:
Ahzo, ja voor een hond voor mezelf heb ik echt teveel twijfels. Ik merk het nu ik dus weet dat ik echt ga opvangen dat dat zoveel beter voelt en dat het heel goed is dat ik niet aan een eigen hondje ben begonnen. Dat was waarschijnlijk ook wel goed gegaan, want ik heb veel over voor mijn beestjes en ga niet zomaar voor de eerste de beste. Maar dit voelt gewoon echt goed! En ik hoop dan inderdaad snel op een 'ja' uit te komen. Of dat dan is blijven opvangen of later een eigen hondje, beide lijkt me erg leuk! :D
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief

En ik heb nieuws! :lol1:

We hadden dit totaal niet verwacht, maar Caleb heeft een adoptiegezin gevonden! Hij mag eenmaal in Nederland dus direct verhuizen naar zijn -daar gaan we vanuit- voor altijd huisje! :cheer:
Ik vind het echt zo super voor Caleb én nu krijgt nog een ander hondje de kans binnenkort op een nieuwe start in NL. Maar wie o wie zou dat worden?

Na overleg is het Sion geworden!
Een teckelachtig hondje, korte pootjes, lange rug, spitser snoetje. Enorm vrolijk vriendelijk hondje, maar ook eigenwijs op z'n tijd. Heerlijk! :lol1: Hij is in het asiel een echte allemansvriend en is dol op aandacht, maar kan ook goed zichzelf vermaken. Dus ben erg benieuwd hoe dat straks hier in NL gaat uitpakken. In elk geval is hij een beetje heel veel te zwaar, dus we gaan hier gelijk beginnen aan het werken aan een betere conditie. Hij is nu namelijk wel echt een beetje heul erg dik, ik schrok er zelfs van :80: Maar we gaan hier gewoon kijken wat hij aankan qua wandelen (wat hij heel leuk schijnt te vinden) en zo rustig daarmee aan de slag :ok: Nog iets en mede reden dat hij het is geworden: hij staat al maarliefst 3 jaar (!!) op de website en nog altijd niemand die hem heeft willen adopteren. :ugh: Daar gaan wij dus verandering in brengen! :pffff:

Natuurlijk nog wat plaatjes:
Oude foto's, mooie conditie
Afbeelding
Afbeelding

Nieuwe foto's, worst op pootjes :schrik:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu maar weer geduldig wachten.. :wachten:
Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Re: Nieuw avontuur: Een (opvang)hond! -nieuw/ander hondje!

Tjeempie die mag inderdaad wel wat kwijt :80:
Gaat helemaal goed komen natuurlijk. Wanneer komt ie?

Dat halverwege afspreken is goed hoor trouwens. Dexter heeft nog niet gereisd met de trein dus dat is gelijk een goede oefening. :ok:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Oh die is leuk zeg :E:
hakunamatata
Zeer actief

Hahah, hij heeft het privilege dat hij losloopt met de roedel op het terrein en daar is onbeperkt voer :mann:

Wanneer hij komt is trouwens nog niet helemaal duidelijk, maar ik verwacht ergens richting eind juli! :D
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat leuk dat je Sion op gaat vangen! :ok: Die staat inderdaad al verschrikkelijk lang op de site :-(
Hopelijk is hij snel wat extra kilo's kwijt met dagelijkse wandelingen en normale porties voer.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Wat fijn voor Caleb! Hoe ga je dat doen met die trappen? Ik zie dat hondje zichzelf niet 3 trappen ophijsen maar je tilt je hier echt een hernia aan hahaha
Veel plezier met de voorpret!
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief

DeDiana schreef:Wat leuk dat je Sion op gaat vangen! :ok: Die staat inderdaad al verschrikkelijk lang op de site :-(
Hopelijk is hij snel wat extra kilo's kwijt met dagelijkse wandelingen en normale porties voer.
Zo'n leuk snoetje en dan al zolang op de website, ik snap het niet. Ik ga straks dan ook zeker mijn best doen hem wegwijs te maken hier in NL en hem te promoten.
En inderdaad, dat gaat precies mijn aanpak zijn. Geen streng dieet. Maar wel normale porties, opletten met lekkers en lekker met hem aan het wandelen gaat. Dat laatste schijnt hij leuk te vinden, dus dat gaan we lekker opbouwen :ok:

Paisley schreef:Wat fijn voor Caleb! Hoe ga je dat doen met die trappen? Ik zie dat hondje zichzelf niet 3 trappen ophijsen maar je tilt je hier echt een hernia aan hahaha
Veel plezier met de voorpret!
:F: Dat is ook het eerste wat ik dacht.
Maar hij is weer een heel stuk kleiner dan Caleb en zal ongeveer op het zelfde gewicht moeten zitten (al schat ik in iets zwaarder, in elk geval logger, oooh ik hoop zo dat hij meewerkt met optillen). Dus we gaan toch gewoon aan het tillen dan maar? :schrik: Gelijk goed voor mijn conditie. Dan eindig ik het oppasavontuur Sion met een slank hondje en slank mensje :lol1:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Hij heeft wel wat van een corgi. Leuk hondje! Goed nieuws allemaal, honden die een adres vinden, vind ik altijd positief.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

DeDiana schreef:Wat leuk dat je Sion op gaat vangen! :ok: Die staat inderdaad al verschrikkelijk lang op de site :-(
Waar staat hij op de site? Ik wil hem op FB delen, een vriendin heeft recent haar hondje in moeten laten slapen. Bij het zien van Sion dacht ik eigenlijk direct aan haar. Maar wil niets opdringen, maar een link op FB kan geen kwaad :wink:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Hij heeft wel een super lief koppie hoor! Zonde van z'n vette lijf. :tongue: Maar dat komt vast goed! Succes met wachten. :)
hakunamatata
Zeer actief

blondie schreef:
Waar staat hij op de site? Ik wil hem op FB delen, een vriendin heeft recent haar hondje in moeten laten slapen. Bij het zien van Sion dacht ik eigenlijk direct aan haar. Maar wil niets opdringen, maar een link op FB kan geen kwaad :wink:
Hij staat op http://www.dutchyadoptions.nl en dan bij de kleine honden. Deel gerust. Alleen maar goed als ik weer een nieuw hondje toegewezen krijg omdat Sion door delen al een plek gevonden heeft :E:

Zijn huidige figuur vind ik trouwens ook echt niks. Maar in goede, dus slanke, conditie vind ik hem wel echt wat hebben met zijn blije bekkie
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

hakunamatata schreef:
blondie schreef:
Hij staat op http://www.dutchyadoptions.nl en dan bij de kleine honden. Deel gerust. Alleen maar goed als ik weer een nieuw hondje toegewezen krijg omdat Sion door delen al een plek gevonden heeft :E:

Zijn huidige figuur vind ik trouwens ook echt niks. Maar in goede, dus slanke, conditie vind ik hem wel echt wat hebben met zijn blije bekkie
Ik laat hem haar straks zien. Haar man liet ik hem net zien, en die zei ook, oh ja, dat is echt een hondje waar ze op zou vallen.

Als ik een hond zou zoeken, staan er al een paar op die ik zo in huis zou willen halen.
hakunamatata
Zeer actief

Wat leuk, ik ben benieuwd wat ze van hem vond. Je moet even door de kilootjes heen kijken, daar zit een heel leuk hondje in verpakt denk ik :D

En nog twee weken, het is nu echt aftellen! :cheer: 19 juli komen de honden naar Nederland, stiekem toch wel beetje spannend! :engel:
Afbeelding
Bishy
Zeer actief

hakunamatata schreef:Wat leuk, ik ben benieuwd wat ze van hem vond. Je moet even door de kilootjes heen kijken, daar zit een heel leuk hondje in verpakt denk ik :D

En nog twee weken, het is nu echt aftellen! :cheer: 19 juli komen de honden naar Nederland, stiekem toch wel beetje spannend! :engel:

Deze week al :80: wat spannend zeg!!
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Ik vind nu opeens dit topic. Wat superleuk zeg!

Bij dutchy adoptions komen echt vaak leuke snoetjes voorbij :I:
Ik ga dit topic zeker volgen.
Stiekem denk ik dat je snel om bent en er eentje houdt. :wink:
Hondje valt met zn kontje in de (light)boter! :tongue:
hakunamatata
Zeer actief

Whaaaaa morgen is het al zover! :O:

Toch wel spannend, maar ook heel erg leuk! Ik hoop echt dat het met de katjes heel goed gaat, maar in elk geval ben ik volgens mij aardig voorbereid. Laatste tips en trucks zijn zeker welkom hoor, mocht iemand ze hebben. En verder gaan we gewoon zien hoe het komt en daar lekker op inspelen.
Over zo'n 24u zit ik met een vriendin in de auto om hem te halen! :cheer:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

hakunamatata schreef: Over zo'n 24u zit ik met een vriendin in de auto om hem te halen! :cheer:
De transportbox staat al in de auto, we komen er aan, Sion! :cheer:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

hakunamatata schreef:Whaaaaa morgen is het al zover! :O:

Toch wel spannend, maar ook heel erg leuk! Ik hoop echt dat het met de katjes heel goed gaat, maar in elk geval ben ik volgens mij aardig voorbereid. Laatste tips en trucks zijn zeker welkom hoor, mocht iemand ze hebben. En verder gaan we gewoon zien hoe het komt en daar lekker op inspelen.
Over zo'n 24u zit ik met een vriendin in de auto om hem te halen! :cheer:
Mijn ervaring als opvanggezin voor Dutchy Adoptions, ook met katten, is dat ze daar echt heel goed naar kijken en gedegen testen. Ik heb via hen alleen opvangers gehad die echt perfect waren met katten.

Veel plezier morgen!
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Re: Nieuw avontuur: Een (opvang)hond! -morgen is het zover!!

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Yeeey!

Ik snap dat je stuitert! Wat superleuk!

Ik heb geen tips. Meestal bedenk ik me van tevoren ook van alles en loopt het uiteindelijk heel anders. Komt vast goed!
:cheer:
Pino2012
Actief

Ongelezen bericht door Pino2012 »

Wat een schatje. Ik zou hem ObesiBas noemen! ;)
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Leuk zeg, nog even geduld nog.
Hij heeft echt een heel lief snoetje, ik had hem ook al voorgesteld bij een kennis van me en ze vond hem heel schattig maar wou toch nog een paar maandjes wachten voor er een hond bij kwam.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Veel plezier vandaag. :cheer:
Afbeelding
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

veel plezier vandaag! wat spannend voor je :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Halloooohoooo, het is allang morgen hoor :hmmm: .
flaneloba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door flaneloba »

Ik heb de eerste foto's al gezien en dat lijkt veelbelovend! Obesibas past hem alleen inderdaad prima. Zo he.
Afbeelding
Dag monster... *14-01-2016
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”