Ik ben al maanden mee aan het denken naar een ras, maar elke keer is het het toch niet haha. Dus ik ben benieuwd naar jullie ideeën.
Situatie:
* Ruime tuin
* Mijn zus werkt maar parttime ( haar man fulltime)
* Dochtertje van bijna 6, is bij mij altijd heel leuk met de honden. Ze hebben nu een ook snuffel cursus gedaan met haar. ( soort kinder cursus van 3 lessen, waar je op een speelse manier leert hoe je met honden om moet gaan)
* Wonen vlakbij natuurgebieden met water en in bezit van een auto.
* Komen geen kinderen meer bij, maar ook geen 2e hond.
"Eisen":
* Middelmaat ( denk aan formaat beagle, dus een kleinere middelmaat)
* Voorkeur gaat uit naar kortharig. Langharig mag ook, maar géén krullen ( zoals poedel) of naakt.
* Zo min mogelijk ( liefst geen) jachtinstinct.
* Geen ras die er om bekend staan om niet goed met kinderen en soortgenoten te gaan.
* Wel een wat stevigere bouw, dus geen windhond type.
* Heeft geen haast, een wachtlijst of zeldzaam ras is dus niet erg.
* Gezond ras ( dus een ras wat er om bekend staat over het algemeen gezond te zijn. Geen kortsnuitje oid)
*Prijsklasse tot de 1.000 euro.
De hond zal lange wandelingen aan moeten kunnen want zij houden van lopen. Energielevel mag dus middel tot hoog zijn. De hond hoeft niet veel alleen thuis te zijn, maar zij willen geen overmatige keffer/blaffer.
Hun voorkeur gaat echt uit naar kortharig. Maar ik zit zo lang te denken.. Ik weet het even niet meer.
Oh en zij willen een rashond, geen opvanger, een pup.
( Uiteraard zit hem veel in de opvoeding, maar zij willen toch goed kijken naar de ras eigenschappen)
Alvast bedankt voor het mee denken