Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

als het zaterdag 38 C wordt waar laat je de hond dan ?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: als het zaterdag 38 C wordt waar laat je de hond dan ?

Ongelezen bericht door marian* »

Ik ga met Kiek naar de Erkemeder hondendag en omdat zij er weinig aan heeft laat ik haar in de auto met het raam op een kier terwijl ik ga shoppen bij kramen die er wél zijn.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Heel vroeg lopen (bij zonsopgang) en daarna houdt ik ze binnen. alleen een plas in de tuin en daar doen ze het mee tot iig de avond
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

marian* schreef:Ik ga met Kiek naar de Erkemeder hondendag en omdat zij er weinig aan heeft laat ik haar in de auto met het raam op een kier terwijl ik ga shoppen bij kramen die er wél zijn.
:mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

marian* schreef:Ik ga met Kiek naar de Erkemeder hondendag en omdat zij er weinig aan heeft laat ik haar in de auto met het raam op een kier terwijl ik ga shoppen bij kramen die er wél zijn.
Tssssssssss
Dat ga ik Jan vertellen :tongue: :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Als ik al hoor van mijn vriend hoe Loki het doet vandaag in huis (tot 11:15 slapen en dan pas willen plassen, vervolgens om 16:15 weer willen plassen waarna hij toch even pootje gebaden heeft) denk ik dat wij morgen samen alleen maar in de tuin gaan liggen en af en toe even pootje baden in het vijvertje in de tuin van mijn schoonouders.
Afbeelding
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Het schijnt minder warm te worden dan verwacht werd.
Wel in het oosten 's middags al onweer.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Hier omgeving Rotterdam was het gister vanaf een uur of 4 heerlijk. Mijn dochter had paardrijles en ik had al gebeld of het door zou gaan, ze zouden een aangepaste les doen in de half open rijbak. Dat was niet eens nodig, dat aanpassen. Er stond een aardige wind, de zon was weg en ik gok dat het een graad of 24 was.
Vandaag is het wel weer warm maar er staat wat wind dus aardig uit te houden.
De planning voor morgenavond was om onder de overkapping te slapen met z'n 3en maar de buren hebben een feestje hoor ik net dus dat gaat m niet worden denk ik.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Ik ga morgen een weekendje weg.. Met alleen Luna. Nu gaan wij vroeg rijden hoor, maar ik dacht ik zet gewoon de airco aan. Maar ik bedacht mij, kan dat kwaad? Doordat het dan in de auto een stuk frisser is dan buiten? Welke temperatuur moeten wij dan aanhouden in de auto? Ik dacht zelf aan 20 graden ofzo?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

ranetje schreef:
Tssssssssss
Dat ga ik Jan vertellen :tongue: :wink:
Klikspaan!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Sulluna schreef:Ik ga morgen een weekendje weg.. Met alleen Luna. Nu gaan wij vroeg rijden hoor, maar ik dacht ik zet gewoon de airco aan. Maar ik bedacht mij, kan dat kwaad? Doordat het dan in de auto een stuk frisser is dan buiten? Welke temperatuur moeten wij dan aanhouden in de auto? Ik dacht zelf aan 20 graden ofzo?
Saar was een keer bevangen door de hitte. Die heb ik als de sodemieter in de auto gezet, airco voluit en richting dierenarts. Ritje van een kwartiertje ofzo. En daar aangekomen was ze eigenlijk alweer 'bij' en wilde ze een rondje lopen. Dat hebben we toen gedaan, en zijn daarna weer naar huis gegaan (het was zondag, de da woonde boven zijn praktijk en je kunt altijd bellen, maar na dat ritje airco vond ik dat we het wel weer even konden aanzien zonder de da te storen).
Ik zou me over dat temperatuursverschil niet veel zorgen maken dus (je hebt haar ook heel snel weer in de auto gezet, als het buiten te warm is) :wink:
Sulluna
Zeer actief

Marion. schreef:
Sulluna schreef:Ik ga morgen een weekendje weg.. Met alleen Luna. Nu gaan wij vroeg rijden hoor, maar ik dacht ik zet gewoon de airco aan. Maar ik bedacht mij, kan dat kwaad? Doordat het dan in de auto een stuk frisser is dan buiten? Welke temperatuur moeten wij dan aanhouden in de auto? Ik dacht zelf aan 20 graden ofzo?
Saar was een keer bevangen door de hitte. Die heb ik als de sodemieter in de auto gezet, airco voluit en richting dierenarts. Ritje van een kwartiertje ofzo. En daar aangekomen was ze eigenlijk alweer 'bij' en wilde ze een rondje lopen. Dat hebben we toen gedaan, en zijn daarna weer naar huis gegaan (het was zondag, de da woonde boven zijn praktijk en je kunt altijd bellen, maar na dat ritje airco vond ik dat we het wel weer even konden aanzien zonder de da te storen).
Ik zou me over dat temperatuursverschil niet veel zorgen maken dus (je hebt haar ook heel snel weer in de auto gezet, als het buiten te warm is) :wink:
Ja, daar heb je een punt :) Dan houd ik de auto lekker op 18-20 graden. Wat voor ons ook koel genoeg aanvoelt. Bedankt!
Sulluna
Zeer actief

Marion. schreef:
Ja, daar heb je een punt :) Dan houd ik de auto lekker op 18-20 graden. Wat voor ons ook koel genoeg aanvoelt. Bedankt!
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Vanaf woensdag weer temperaturen van 20-22 graden. :cheer: Ik trek dit niet veel langer. De hele dag niks (kunnen) doen is waardeloos.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Buienradar geeft hier nog maar 30 graden aan ipv 39 :cheer:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik ga morgen ook met Ayleen een poos in de auto, maar met airco moet dat toch prima kunnen had ik bedacht... In de auto is het koeler dan thuis, zet de airco ook op 20 graden inderdaad (niet te koud). En op de plek van bestemming is water dus gooi ik haar direct maar in. :tongue:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Wij gaan morgen om 7 uur rijden naar Belgiè dan is het hopelijk nog niet zo warm en de airco gaat ook aan. Dan kan ik nog een lekkere wandeling maken met Toots in de bossen daar en dan zal het wel echt te warm worden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
80564M

Ik vond het overigens wel heel naar om Miep de laatste dagen alleen te laten in huis. Toch bijna 13, met een mega-vacht en altijd al snel te warm hebben. Vanochtend had ze het ook duidelijk lastiger dan gisteren (luchtvochtigheidskwestie volgens Pieter), maar vandaag had ik eigenlijk geen mogelijkheid om tussendoor even een uurtje naar huis te gaan. Dus ik was heel blij dat ik door huppelkut enthousiast blaffend bij de voordeur werd begroet. En morgen is ze niet alleen, ben ik wel heel blij om!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nou ik vind t vandaag erg vervelend... benauwd en plakkerig...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Veeeeel warmer en 'benauwder' dan gisteren. Nu wel een hijgende Silka, ondanks koelband. :ugh:
Afbeelding
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Vandaag valt mij tot nu toe ook het zwaarst. Ik zie op tegen morgen. De honden zijn ook duidelijk minder fit, al dagen niet in het bos kunnen uitrazen maar ze hebben er geen enkele moeite mee.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik vind het ook vervelend want ik zit in Oostenrijk en om dan de hele tijd binnen te zitten is ook niet echt leuk. Maar Tama heeft last van het zonlicht en gaat dan constant liggen en dan de hitte nog. Jarah wordt ook eerder moe met dit weer en ik wil de honden toch wel mee terug naar huis nemen.

Eigenlijk kunnen we net zo goed een dag eerder naar huis gaan. Maar goed hier is het lekker koel in het appartement. Zondag weer op huis aan, heerlijk.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ja Xena krijgt wederom alleen een plasrondje en hoop dat t vannacht rond 00.00 uur wat beter is dan lopen we gewoon wat vaker...
T water liep me letterlijk over mn rug na 2 x t balletje voor Xavi in t water gegooid te hebben. Was dus ook een kort zwempartijtje voor hem. Gister was t tenminste een beetje aangenaam
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rami
Zeer actief

malinois schreef:Ja Xena krijgt wederom alleen een plasrondje en hoop dat t vannacht rond 00.00 uur wat beter is dan lopen we gewoon wat vaker...
T water liep me letterlijk over mn rug na 2 x t balletje voor Xavi in t water gegooid te hebben. Was dus ook een kort zwempartijtje voor hem. Gister was t tenminste een beetje aangenaam
Xena is ook veertien toch?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Bijna ... augustus moet ze 14 worden...
Afbeelding
Rami
Zeer actief

malinois schreef:Bijna ... augustus moet ze 14 worden...
Oke!
Het is zo raar, ik maak me eigenlijk nooit zorgen om Sil, gewoon omdat ze nog zo fit is en nooit kwaaltjes heeft. Maar met die warme weer maak ik me toch wel zorgen. Terwijl het enige wat ze doet is wat meer hijgen.
Afbeelding
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

Volgens Apple weer wordt het morgen "maar" 32 graden hier.....zal mij benieuwen.
In huis is het steady 25 graden en dat is prima, Ted is wat sloom maar rond 9 uur zou het gaan regenen dus dan gaan we even lekker naar buiten.
Ik baalde altijd een beetje van het feit dat m'n tuintje maar van 4 tot 8 een hoekje zon heeft maar nu ben ik er toch wel blij om, heerlijk koel hier. Vanochtend was het zelfs net te koud om met blote benen en armen koffie te nuttigen op het terras :80:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:
Oke!
Het is zo raar, ik maak me eigenlijk nooit zorgen om Sil, gewoon omdat ze nog zo fit is en nooit kwaaltjes heeft. Maar met die warme weer maak ik me toch wel zorgen. Terwijl het enige wat ze doet is wat meer hijgen.
Nou ik ook niet tot deze zomer eigenlijk... toen kon ze ineens nog amper ademhalen met 25+ met wandelen. Na laten kijken bij de da, niks alles oke hart en longen klinken als die van een jonge hond. Vind t nu dan ook best eng af en toe. Ze doet ook niet veel meer dan eten en slapen nu overigens. Ze vind t wel best
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Madam heeft geen last van de warmte en Baco doet gewoon niks :mrgreen: wel zijn we gisteren te zwemmen geweest, nou ja ik trek Baco een paar keer het water in :mep: en gooi met Madam een paar keer een balletje in het water, dan in de auto en naar een schaduwrijk plekje waar we gaan zitten, en dan niets meer, al mag het natuurlijk wel wat koeler :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Pemba schreef:Het schijnt minder warm te worden dan verwacht werd.
Wel in het oosten 's middags al onweer.
Weer.nl schreef:Morgen warmt het met veel zon snel op, naar 24 tot 28 graden in de kustgebieden en naar 30-36 graden in het binnenland. Later op de dag koelt het weer af, met vanaf de (na)middag in het oosten kans op fel onweer.
Scheelt maar 4 graden met het dreigement van 40 graden.
Ik vind dat niet echt meevallen.

In ieder geval is het stil zitten en je niet te veel inspannen.
Voor de honden geldt het zelfde.

De voorspelde relatieve koelte hier in het Oosten viel vandaag al behoorlijk tegen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
80564M

Rami schreef:
Oke!
En minder willen lopen. Of heeft Silka dat niet? Toen Miep vanochtend bij de poezenmeneer (in de open voordeur) niet eens wilde blaffen, vond ik me wel een hele slechte baas :ugh:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”