Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eerste hulp bij misselijkheid
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Eerste hulp bij misselijkheid
Ik vraag me af of de misselijkheid en het niet willen eten komt door de stress, of door iets anders.
Je zou Okugest kunnen halen bij de drogist, dat werkt tegen diarree en misselijkheid. Is eigenlijk voor mensen maar bij honden helpt het ook erg goed, ik heb het zelf altijd in huis.
Heeft Jip gisteren veel gezwommen of is hij veel in de warmte geweest? Daar zouden de klachten ook vandaan kunnen komen.
Ik zou het zelf niet al te lang aankijken en eventueel als het vandaag niet verbetert even contact opnemen met je DA voor overleg.
Je zou Okugest kunnen halen bij de drogist, dat werkt tegen diarree en misselijkheid. Is eigenlijk voor mensen maar bij honden helpt het ook erg goed, ik heb het zelf altijd in huis.
Heeft Jip gisteren veel gezwommen of is hij veel in de warmte geweest? Daar zouden de klachten ook vandaan kunnen komen.
Ik zou het zelf niet al te lang aankijken en eventueel als het vandaag niet verbetert even contact opnemen met je DA voor overleg.
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 1
Helemaal mee eensLongFields schreef:Ik vraag me af of de misselijkheid en het niet willen eten komt door de stress, of door iets anders.
Hier werk Okugest ook erg goed, zowel bij mens als dier
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Eens met Longfields
En neem even temperatuur op als je dat nog niet hebt gedaan.
Okugest werkt hier ook prima bij de honden
En neem even temperatuur op als je dat nog niet hebt gedaan.
Okugest werkt hier ook prima bij de honden
-
ZorroMax
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Hoe laat heeft hij de avond er voor gegeten? Nogal wat honden spugen 's ochtends omdat hun maag leeg is. Een paar koekjes voor het slapen gaan kunnen dat al tegengaan. Of twee of drie maal daags voeren.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Doorgaans spugen ze dan gal en dat is geelZorroMax schreef:Hoe laat heeft hij de avond er voor gegeten? Nogal wat honden spugen 's ochtends omdat hun maag leeg is. Een paar koekjes voor het slapen gaan kunnen dat al tegengaan. Of twee of drie maal daags voeren.
Heavy heeft het over gewoon slijm.
(Dat kan trouwens komen door het graseten (stug gras?).
Ik zou dat toch eens aan de DA voorleggen (telefonisch) als het na de hitte nog steeds aanhoudt.
Hij lijkt verder over de dag in orde te zijn?
......................... Hij heeft toch niet aan een pad gezeten of zo?
-
S@ndr@
- Zeer actief
blauwalg misschien , of heeft hij niet van t water gedronkenHeavy schreef:Vanmorgen zijn we heel vroeg naar het water gegaan het was toen nog lekker koel 20 graden. Jip heeft wat gepoedeld en was goed fit en toen we terug kwamen spuugde hij weer![]()
Deze keer gras met doorzichtig slijm. Eten wil hij weer niet het lijkt of hij last heeft van ochtend misselijkheid . Want verder op de dag heeft hij er geen last meer van en ' s avonds eet hij gewoon.
Kan dat door de warmte komen ? Stress had hij niet want we hebben geen onweer gehad .
Ik weet zekere dat hij niet zwanger is
-
Dalisa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising tussen een kat, wolf, duif, kangoeroe en een beetje hond.
Hoi!
Yenna is ook weleens misselijk en kotst de hele boel onder.
Ik was een beetje aan het zoeken en kwam op deze site:
https://dierenziekenhuizen.nl/honden/ve ... j-de-hond/
Het valt me niet op dat ze gras eet, doet Jip dat ook wel eens?
ik probeer het nu een beetje in de gaten te houden, het valt wel op dat ze regelmatig op grassprietjes kauwt.
Yenna is ook weleens misselijk en kotst de hele boel onder.
Ik was een beetje aan het zoeken en kwam op deze site:
https://dierenziekenhuizen.nl/honden/ve ... j-de-hond/
Het valt me niet op dat ze gras eet, doet Jip dat ook wel eens?
ik probeer het nu een beetje in de gaten te houden, het valt wel op dat ze regelmatig op grassprietjes kauwt.

met dank aan Sanner