Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Afscheid laatste hond?
Moderator: moderatorteam
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Afscheid laatste hond?
Mijn arme moeder is onderweg naar de d.a. met haar poedel die op 7 juli 15 jaar zou worden.
Ze valt steeds om. Het leek in de loop van de dag wat te herstellen, maar gaandeweg ging ze toch steeds meer omvallen en met haar ogen draaien. Poten glijden alle kanten op en hondje is er zelf erg van in de war.
Mijn moeder wordt 77 in oktober en heeft zich voor genomen geen nieuwe huisdieren meer te nemen. Een nieuwe hond mag ze sowieso niet van de v.v.e, daar moest ze voor tekenen toen ze haar appartement kocht.
Ik zit hier te duimen dat het van de warmte komt en dat het nog weer goed komt. Maar het ziet er niet goed uit. Hondje heeft al een aantal jaren last van spondylose en kon soms weleens niet doorlopen tot mijn moeder haar rug los masseerde.
Lijkt me een heel extra zwaar afscheid als je door je toenemende ouderdom geen nieuwe dieren meer kunt nemen. Ze is al die jaren alleen met deze hond geweest dus het is echt haar alles. Ben bang dat ze heel eenzaam wordt zonder hond.
Duimen jullie mee?
Ze valt steeds om. Het leek in de loop van de dag wat te herstellen, maar gaandeweg ging ze toch steeds meer omvallen en met haar ogen draaien. Poten glijden alle kanten op en hondje is er zelf erg van in de war.
Mijn moeder wordt 77 in oktober en heeft zich voor genomen geen nieuwe huisdieren meer te nemen. Een nieuwe hond mag ze sowieso niet van de v.v.e, daar moest ze voor tekenen toen ze haar appartement kocht.
Ik zit hier te duimen dat het van de warmte komt en dat het nog weer goed komt. Maar het ziet er niet goed uit. Hondje heeft al een aantal jaren last van spondylose en kon soms weleens niet doorlopen tot mijn moeder haar rug los masseerde.
Lijkt me een heel extra zwaar afscheid als je door je toenemende ouderdom geen nieuwe dieren meer kunt nemen. Ze is al die jaren alleen met deze hond geweest dus het is echt haar alles. Ben bang dat ze heel eenzaam wordt zonder hond.
Duimen jullie mee?
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Re: Afscheid laatste hond?
Verdrietig, ik duim hoor.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ach wat triest. Ik hoop dat het gewoon de warmte is en dat ze haar hond weer mee terug kan nemen.
Ik duim hoor

Ik duim hoor

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Wat naar. Ik hoop dat het hondje opknapt!
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Och wat triest.
hopelijk komt het door de warmte.
- Gimmick
- Zeer actief
Tara schreef:Wat ontzettend sneu zeg. Ik vraag me alleen wel af in hoeverre een VVE kan eisen dat iemand geen huisdieren mag houden.
Voor mijn gevoel is dat in strijd met de wetsbepaling aangaande vrij bezit van goederen. Of zo.
Heel triest voor je moeder. Hopelijk valt het mee...
Ik denk.dus ook dat een vve daar niet veel over te zeggen heeft mits het huisdier geen overlast bezorgd voor buren.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
80564M
Op ons appartement in Scheveningen waren ook regels hoor. Zoals geen harde vloer, en geen was buiten hangen. Is heel normaal. Dat kan een VVE "eisen".Tara schreef:Wat ontzettend sneu zeg. Ik vraag me alleen wel af in hoeverre een VVE kan eisen dat iemand geen huisdieren mag houden.
Voor mijn gevoel is dat in strijd met de wetsbepaling aangaande vrij bezit van goederen. Of zo.
Denk wel dat Poedel zijn laatste dagen in gaat, en dat is altijd triest. Mijn moeder is op haar 75ste aan een pup begonnen, maar voor alsnog denk ik dat zij de hond overleeft. Hondje komt in elk geval niets te kort.
(maar mijn moeder heeft dan ook niets te maken met een vve, zij heeft haar eigen huis - gebouwd door oa mijn vader, op grond van opa - volledig afbetaald)
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Bij de vve bij mijn vader gelden dezelfde regels, oude hond bij koop mag, maar geen nieuwe, ja en daar teken je voor.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Klinkt als gvs... beterschap!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Wat sneu, duimen draaien 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
80564M
Een vve is geen huurbaas, en al helemaal geen zwerm van dramkontjes. Het is een vereniging van eigenaren, die er is omdat je nu eenmaal dingen gemeenschappelijk hebt op een appartement.Cleva schreef:Ik vind een vve sowieso een gruwel. Daar koop je toch niet voor?
Ik heb liever één huurbaas dan een zwerm van die dramkontjes.
Ik zou het er op aan laten komen. Laat ze maar lekker stikken in hun burgertrutterij.
Eerst fijn 4 jaar procederen en dan je hond aan je dochter geven maar wel 6 dagen per week te logeren hebben.
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Wat sneu voor je moeder. Wellicht kan ze, als ze daar aan toe is, zich opgeven bij " oppoe" als oppas?
Kan ze toch genieten van de gezelschap.
Kan ze toch genieten van de gezelschap.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Ik duim dat het meevalt. Lijkt me een extra moeilijk afscheid als het zover is. Hopelijk mogen ze samen nog wat ouder worden.

------Groetjes Prana-----
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
ahhhh sneu ! Ik duim mee
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Hoe is het afgelopen bij de da? Mijn duimen draaien in ieder geval, die twee moesten nog maar een mooie poos samen blijven.
-
kooi
- Zeer actief
Gelukkig had de eigen d.a. dienst.
Ze denkt dat Nora een hersenbloeding heeft gehad. Ze vond dat mam eigenlijk geen verkeerde keuze kon maken; inslapen zou de hond niet tekort doen gezien haar leeftijd en blindheid, maar haar nog een nachtje mee naar huis nemen ook niet. Hond heeft geen pijn. Misschien zou ze nog opknappen. Mocht ze slechter worden in de nacht dan kon mam nog terecht en als ze morgenochtend slecht (-er) is zou d.a. naar haar komen om het hondje te helpen inslapen. Zusje slaapt bij mam en die vertelde dat het hondje rondjes draaide en als een dronkenman liep. Ze draaide ook nog steeds met de ogen. Enige mogelijke medicijn zou prednisol zijn, maar ze heeft rymadil als pijnstiller, dus dat kon even niet.
Mijn moeder neemt ook geen hond meer omdat ze zelf macula degeneratie heeft en dus langzaam blind wordt. Ze durft daardoor ook 's avonds laat niet meer op straat. Ze heeft getekend voor het niet meer nemen van een hond, dat lijkt me vrij bindend. Ik vind dat ook van de gekke hoor. Ik zou zo'n huis niet kopen. Maar mam heeft een aantal hele prettige contacten in dat complex, een levendig sociaal leven, dat is haar ook veel waard.
Ik ben benieuwd hoe het morgen is..en ik vraag me af wat wijsheid is, maar ze kan er nu wel een nachtje over slapen en nog even dicht bij haar hondje zijn. Ik ben blij dat mijn zus bij haar blijft, Dochter en ik wilden ook graag naar haar toe, maar die dikke tweehonderd kilometer is dan wel een nadeel.
Ik was er vorige week nog en toen viel me juist op hoe goed Nora was, stukken beter en vrolijker dan de laatste tijd. Ik ben blij dat ik haar nog even geknuffeld heb.
Ze denkt dat Nora een hersenbloeding heeft gehad. Ze vond dat mam eigenlijk geen verkeerde keuze kon maken; inslapen zou de hond niet tekort doen gezien haar leeftijd en blindheid, maar haar nog een nachtje mee naar huis nemen ook niet. Hond heeft geen pijn. Misschien zou ze nog opknappen. Mocht ze slechter worden in de nacht dan kon mam nog terecht en als ze morgenochtend slecht (-er) is zou d.a. naar haar komen om het hondje te helpen inslapen. Zusje slaapt bij mam en die vertelde dat het hondje rondjes draaide en als een dronkenman liep. Ze draaide ook nog steeds met de ogen. Enige mogelijke medicijn zou prednisol zijn, maar ze heeft rymadil als pijnstiller, dus dat kon even niet.
Mijn moeder neemt ook geen hond meer omdat ze zelf macula degeneratie heeft en dus langzaam blind wordt. Ze durft daardoor ook 's avonds laat niet meer op straat. Ze heeft getekend voor het niet meer nemen van een hond, dat lijkt me vrij bindend. Ik vind dat ook van de gekke hoor. Ik zou zo'n huis niet kopen. Maar mam heeft een aantal hele prettige contacten in dat complex, een levendig sociaal leven, dat is haar ook veel waard.
Ik ben benieuwd hoe het morgen is..en ik vraag me af wat wijsheid is, maar ze kan er nu wel een nachtje over slapen en nog even dicht bij haar hondje zijn. Ik ben blij dat mijn zus bij haar blijft, Dochter en ik wilden ook graag naar haar toe, maar die dikke tweehonderd kilometer is dan wel een nadeel.
Ik was er vorige week nog en toen viel me juist op hoe goed Nora was, stukken beter en vrolijker dan de laatste tijd. Ik ben blij dat ik haar nog even geknuffeld heb.
- Hanneke2
- Zeer actief
Dat draaien met die ogen is toch echt een symptoom van gvs, en dat wordt nogal eens aangezien voor een hersenbloeding maar het grootste verschil is dat sommige honden (niet allemaal) binnen een week weer bijna helemaal opknappen.
Door gvs is een hond ontzettend draaierig en duizelig en vaak misselijk. Jack pletterde ook gewoon omver en was er zo vreselijk ziek van. Maar met een dag of wat werd hij weer helemaal het ventje en we hebben hem een half jaar later laten inslapen vanwege zijn poten, want voor de rest was hij nog kerngezond.
Er zijn ook honden die gewoon niet meer uit zo'n aanval komen, maar vooral in het geval van je moeder zou ik het een paar dagen aankijken.
Door gvs is een hond ontzettend draaierig en duizelig en vaak misselijk. Jack pletterde ook gewoon omver en was er zo vreselijk ziek van. Maar met een dag of wat werd hij weer helemaal het ventje en we hebben hem een half jaar later laten inslapen vanwege zijn poten, want voor de rest was hij nog kerngezond.
Er zijn ook honden die gewoon niet meer uit zo'n aanval komen, maar vooral in het geval van je moeder zou ik het een paar dagen aankijken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Klinkt als gvs inderdaad, een hersenbloeding komt niet vaak voor bij honden.
Groetjes, Marjan
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik vind het ook raar dat een DA de diagnose hersenbloeding stelt, terwijl gvs heel vaak voorkomt, vooral bij wat oudere honden, en hersenbloedingen juist heel weinig. Als het lijkt op een hersenbloeding, is het gvs, zou ik denken.Nawosh schreef:Klinkt als gvs inderdaad, een hersenbloeding komt niet vaak voor bij honden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dat dus.Cleva schreef:Ik vind een vve sowieso een gruwel. Daar koop je toch niet voor?
Ik zou het er op aan laten komen. Laat ze maar lekker stikken in hun burgertrutterij.
Eerst fijn 4 jaar procederen en dan je hond aan je dochter geven maar wel 6 dagen per week te logeren hebben.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Hopelijk knapt het hondje op en kan je moeder er toch nog wat langer van genieten, het lijkt mij een drama, je laatste hondje...
En die regels zijn vreselijk! Wij wilden niet wonen in het vakantiepark waar we een huisje hadden omdat je daar maar twee honden mag hebben.Vrienden die daar wel wonen kunnen dat niet echt begrijpen want zij hebben zelf geen huisdieren.
In de flat van oudste zus mogen ook geen honden, ze werd al paniekerig toen een andere zus met haar hond op bezoek kwam. En je moet er je schoenen uitdoen, bang dat de benedenburen anders gaan klagen op de volgende vergadering.
Ik hoop dat ik doodga voordat ik in zo'n complex moet gaan wonen.
Maar goed, ook voor haar staat er veel tegenover dus het zal het toch wel waard zijn.
En die regels zijn vreselijk! Wij wilden niet wonen in het vakantiepark waar we een huisje hadden omdat je daar maar twee honden mag hebben.Vrienden die daar wel wonen kunnen dat niet echt begrijpen want zij hebben zelf geen huisdieren.
In de flat van oudste zus mogen ook geen honden, ze werd al paniekerig toen een andere zus met haar hond op bezoek kwam. En je moet er je schoenen uitdoen, bang dat de benedenburen anders gaan klagen op de volgende vergadering.
Ik hoop dat ik doodga voordat ik in zo'n complex moet gaan wonen.
Maar goed, ook voor haar staat er veel tegenover dus het zal het toch wel waard zijn.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zijn er naar weinig die t kennen...Hanneke2 schreef:Ik vind het ook raar dat een DA de diagnose hersenbloeding stelt, terwijl gvs heel vaak voorkomt, vooral bij wat oudere honden, en hersenbloedingen juist heel weinig. Als het lijkt op een hersenbloeding, is het gvs, zou ik denken.Nawosh schreef:Klinkt als gvs inderdaad, een hersenbloeding komt niet vaak voor bij honden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Sterkte voor je moeder!
Is er misschien niet een buurthondje dat ze af en toe is uit mag laten?
Is er misschien niet een buurthondje dat ze af en toe is uit mag laten?
-
kooi
- Zeer actief
Er is sinds vannacht geen verbetering opgetreden.
Dierenarts komt om tien uur voor het afscheid. Voor mijn moeder is die extra nacht goed geweest, ze klinkt een stuk steviger nu.
Toch zal ik dat gvs- verhaal nog even laten weten...
edit: ze gaan dit nog bespreken met de d.a.
Echter, het hondje kan op dit moment niet poepen of plassen en is behoorlijk beroerd.
Dierenarts komt om tien uur voor het afscheid. Voor mijn moeder is die extra nacht goed geweest, ze klinkt een stuk steviger nu.
edit: ze gaan dit nog bespreken met de d.a.
Echter, het hondje kan op dit moment niet poepen of plassen en is behoorlijk beroerd.
Laatst gewijzigd door kooi op 03 jul 2015 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Marion. schreef:Een vve is geen huurbaas, en al helemaal geen zwerm van dramkontjes. Het is een vereniging van eigenaren, die er is omdat je nu eenmaal dingen gemeenschappelijk hebt op een appartement.Cleva schreef:Ik vind een vve sowieso een gruwel. Daar koop je toch niet voor?
inderdaad. en daarom zou het niet meer moeten zijn dan een spaarpotje voor de reparatie van het dak, ander onderhoud en een potje voor de bloembakken bij de ingang

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
kooi schreef:Er is sinds vannacht geen verbetering opgetreden.
wat sneu. heel veel sterkte!

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Gvs is ook niet met 1 nacht beter dat duurt zeker 3 dagen voor er enige verbetering is

[/url]