Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

46 euro voor oordruppels en DA bezoek.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

PowerM
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

46 euro voor oordruppels en DA bezoek.

Ongelezen bericht door PowerM »

Vriendin komt net terug van de dierenarts, onze hond heeft een oorontsteking en heeft 20ml Otifin PD gekregen. Dit koste 46 euro. Nu weet ik dat een dierenarts niet goedkoop is maar dit vind ik een abnormale prijs voor een snel bezoekje aan de DA en een paar oordruppels. Wat vinden jullie?
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: 46 euro voor oordruppels en DA bezoek.

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Concult 35, Otifin 11, dat is redelijk.
Consult is altijd het meeste.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Lijkt mij niet abnormaal. Een consult is meestal tussen de 30-40 euro (wat ik gewend ben tenminste) en daar komen dingen als medicatie e.d gewoon nog bovenop.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Vind het ook wel meevallen eigenlijk.. Consultkosten en medicijnkosten
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Marjoleine schreef:Concult 35, Otifin 11, dat is redelijk.
Consult is altijd het meeste.
Ja, zoiets inderdaad. Een consult is normaal gesproken toch al wel minstens 30 euro. Mijn dierenarts rekent bij een controle-afspraak nooit meer een volledig consult, en soms rekent hij daar helemaal niets meer voor. Maar een eerste keer langskomen om ergens naar te laten kijken is inderdaad ruim 30 euro aan consultkosten alleen.
PowerM
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door PowerM »

Dan zal het inderdaad wel kloppen. M'n vriendin zei dat het bezoek iets van 11 euro koste maar dan zal ze wel de medicatie hebben bedoelt. Vond 35 euro voor oordruppels namelijk best overdreven :p
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Als je dit al duur vind, maak je borst dan maar nat en ga alvast maar flink sparen :F:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Dit is niet abnormaal hoog.
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Neem gewoon een verzekering voor je hond zoals petplan, als er echt stront aan de knikker is, wordt je bankrekening ook niet meteen geplunderd :zweep:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vind het gangbaar, maar ik vind het niet normaal.

Ik heb een hele goedkope dierenarts. Die rekent 15 euro consult. Op bijzondere tijden rekent ze het dubbele maar blijkbaar vind ze in het weekend als ze toch al thuis is niet persé een ongewone tijd en zie je 15 euro op de rekening staan.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Lizzie. schreef:Als je dit al duur vind, maak je borst dan maar nat en ga alvast maar flink sparen :F:
Haha ja, helemaal met een mops :F:

Ik ging laatst met 2 honden langs voor een oorcontrole en even een wondje op een poot bekijken. 80 euro, en dan kreeg ik ook wat pilletjes mee voor 3 dagen.
Ik geloof dat ik nog geen 10 minuten binnen ben geweest.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Wij betalen 38 euro consult en heel soms 24 euro en soms niets.
Wij gingen met Jarah naar de dierenarts voor haar oor en waren zestig euro kwijt voor consult en iets voor haar oor en fysiologisch water om haar oor eerst te spoelen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Gisteren met Peer geweest en na een aantal onderzoeken de factuur ook gekregen voor de verzekering. Consult was iets van 31 euro.
Dus ik denk inderdaad dat het wel redelijk klopt zo.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Het is redelijk standaard, ik betaal € 35,- aan consult voor de honden.
Met een mops (ik spreek inmiddels uit ervaring) zul je er misschien nog wel vaker komen, voor oren, ogen etc.
Of het dan handig is om te verzekeren, is maar de vraag. Geen idee wat er uitgesloten wordt bij Mopsjes, maar ik denk een hoop :ugh:
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Dat isnniet echt heel veel.
Kom net terug van DA met Kira, die heeft een zielig pootje, consult, AB, druppels 65,00 euro.
Groetjes, Terry
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als het een mopsje is, zou ik inderdaad eens kijken naar een verzekering, al zal vanaf nu oorontstekingen al worden uitgesloten. Snuffel even wat rond op internet, er zijn er heel wat, of het iets voor je is, of dat je zelf onverwachte hoge dierenartskosten kunt ophoesten (al vind ik het echt zonde van mijn geld, en heeft de verzekering me heel wat gescheeld).
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Het kan best lonend zijn om een beetje rond te kijken naar een goedkopere dierenarts. Ik betaal echt geen 35 euro consult. Eerder 18 euro.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

lets have fun schreef:Het kan best lonend zijn om een beetje rond te kijken naar een goedkopere dierenarts. Ik betaal echt geen 35 euro consult. Eerder 18 euro.
Ik vind het belangrijkste criterium om voor een bepaalde dierenarts te gaan dat ik vertrouwen heb in die dierenarts en zijn expertise. En niet de prijs dus.
Bij een dierenarts die ik vertrouw blijf ik gewoon klant, ook al zou die iets duurder zijn dan een andere voor mij verder totaal onbekende dierenarts.
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

LongFields schreef:
lets have fun schreef:Het kan best lonend zijn om een beetje rond te kijken naar een goedkopere dierenarts. Ik betaal echt geen 35 euro consult. Eerder 18 euro.
Ik vind het belangrijkste criterium om voor een bepaalde dierenarts te gaan dat ik vertrouwen heb in die dierenarts en zijn expertise. En niet de prijs dus.
Bij een dierenarts die ik vertrouw blijf ik gewoon klant, ook al zou die iets duurder zijn dan een andere voor mij verder totaal onbekende dierenarts.
Mee eens. Ik ben destijds ook over gestapt van een wat goedkopere naar een echt wel duurdere dierenarts. De eerste bood gewoon geen kwaliteit. Duur is niet altijd meer beter ofzo, maar nu ben ik wel tevreden. Dan maar meer geld kwijt, als Sam zich maar goed bij de DA voelt en ik ook!

Gister bloedonderzoek plus 20mg valium mee voor Sam. Iets van 240euro. Tja.........
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

LongFields schreef:
Ik kom echt nooit bij een dierenarts met Izzy, 5 jaar geleden voor het laatst omdat ze een rabiësenting moest. Ik heb dus met geen enkele dierenarts een vertrouwensband en zou dus ook shoppen als er geen spoed is. Bij spoed kan ik kiezen uit twee klinieken op 5 minuten afstand die modern en goed uitgerust zijn maar volgens mij wel duur, in ieder geval 1 van die twee wel. De ander is nieuw. En mocht het nodig zijn in de toekomst dat ik een vertrouwensband opbouw met een dierenarts dan hoop ik dat dat bij een goedkopere lukt :P
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Vertrouwen en deskundigheid vind ik veel belangrijker dan prijs. Bij mijn dierenarts ook 35 euro voor een consult. Vandaag 150 euro betaald voor bloed afnemen en twee DNA testen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Maar je kunt toch ook vertrouwen hebben en deskundigheid verwachten van een DA die goedkoper is? Waarom zou je niet kunnen shoppen voor een combi van vertrouwen, deskundig en goedkoper?
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Het kan en zal best voorkomen, maar prijs is niet het eerste waar ik naar kijk bij een dierenarts. En eenmaal als klant, ben ik vrij trouw.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

JBK schreef:Maar je kunt toch ook vertrouwen hebben en deskundigheid verwachten van een DA die goedkoper is? Waarom zou je niet kunnen shoppen voor een combi van vertrouwen, deskundig en goedkoper?

Zo denk ik er ook over.Bovendien hoef ik geen da met een duur gebouw vol dure apparaten en dure behandelingen. Daar betaal je allemaal voor. Beetje eenvoudiger en dus goedkoper mag van mij ook wel want zo ver wil ik toch niet gaan met mijn dieren.Maar goed, dat is ieder voor zich.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Jeetje, als je dit al duur vindt zou ik maar eens heel snel een verzekering afsluiten voor je hond. Jullie hebben nou niet bepaald voor het gezondste ras gekozen.

Mijn DA vraagt inmiddels 33 euro voor een consult. Vervolgconsulten zijn goedkoper. Ik weet dat deze praktijk niet de goedkoopste in de regio is (maar ook zeker niet de duurste), echter weet ik ook dat er in house al veel kan worden gedaan aan diagnostiek, chirurgie e.d. doordat er wordt geïnvesteerd in goede apparatuur en dat de artsen regelmatig bijscholing volgen. Er wordt hygiënisch en met hart voor de dieren gewerkt, ze proberen je geen poot uit te draaien en er is ruimte voor overleg met en eigen inbreng van mij als eigenaar van het dier. Allemaal zaken die ik erg belangrijk vind en waar ik graag ietsje meer voor betaal.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Hier net 100 euro, roesje omdat meneer niet in zijn oor wilde laten kijken. Schimmel, mijt en ontsteking. Ach ja, ik kom al 13 jaar bij dezelfde dierenarts en ik vind ze vakkundig. Ik kan ook altijd terecht.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Lizzie. schreef:Als je dit al duur vind, maak je borst dan maar nat en ga alvast maar flink sparen :F:

Dit was mijn gedachte.

Soms willen ze een consult nog wel eens gratis geven overgens aan vaste klanten :mrgreen:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Paisley schreef:Ik vind het gangbaar, maar ik vind het niet normaal.

Ik heb een hele goedkope dierenarts. Die rekent 15 euro consult. Op bijzondere tijden rekent ze het dubbele maar blijkbaar vind ze in het weekend als ze toch al thuis is niet persé een ongewone tijd en zie je 15 euro op de rekening staan.
Hier ook. Wij betalen ook iets van 15 euro consult, in het weekend maakt ze er wel eens 17,50 van. Van de week met een pup heen geweest met een gebroken staart, toen heeft ze helemaal geen consult gerekend. We zijn er vaste klant en hebben zeer veel vertrouwen in haar. Als ze duurder zou zijn, zouden we er ook blijven.
AfbeeldingAfbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nou wij hebben practisch naast ons een da die volgens mij iets van 19,50 euro rekent als consult maar wij kiezen voor de da die 35 euro rekent en waar we een stuk voor moeten rijden. En soms is het consult gratis wij zitten er zo vaak met Binky dat ze heel vaak alleen zijn prednison prik rekenen en ik was er een tijdje terug met 2 dieren hadden ze ook geen consult gerekend toen hadden we prednison en een inenting voor Toots samen voor 60 euro ofzo.
Als wij specifieke vragen hebben rekenen ze natuurlijk wel altijd consult als ik een oor of gebit ook na wil laten kijken. Een tandarts kost ook geld en een da heeft ook kosten aan zijn of haar praktijk de da waar wij heen gaan hebben verschillende apparaten waarmee ze vakkundige operaties, scans e.d kunnen uitvoeren en daarbij werken er diverse assistentes kunnen we er 24 uur per dag terecht het consult is altijd het zelfde ook in het weekend en de eerlijkheid is voor ons ook echt wat waard. Ik betaal veel liever aan hun die 35 euro voor een consult dan 19 euro aan die kwakzalver naast ons.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Rebble schreef:
LongFields schreef:
Ik kom echt nooit bij een dierenarts met Izzy, 5 jaar geleden voor het laatst omdat ze een rabiësenting moest. Ik heb dus met geen enkele dierenarts een vertrouwensband en zou dus ook shoppen als er geen spoed is. Bij spoed kan ik kiezen uit twee klinieken op 5 minuten afstand die modern en goed uitgerust zijn maar volgens mij wel duur, in ieder geval 1 van die twee wel. De ander is nieuw. En mocht het nodig zijn in de toekomst dat ik een vertrouwensband opbouw met een dierenarts dan hoop ik dat dat bij een goedkopere lukt :P
Dat is fijn voor je, dat je al jaren geen dierenarts nodig hebt gehad voor Izzy, en in jouw geval kan ik me je reactie ook wel goed voorstellen.
Als ik voor mezelf spreek kom ik wel best vaak bij de dierenarts. Ten eerste vanwege het fokken dat ik jarenlang gedaan heb en waar je toch vaker dan gemiddeld een dierenarts consulteert. Daarnaast omdat ik meerdere honden heb waarbij ze allemaal op den duur oud worden en daaraan verbonden kwaaltjes krijgen. Dat was met Sjefke het geval en momenteel met Nozem, die naast de normale ouderdomskwaaltjes een auto-immuunziekte heeft en die daarvoor toch regelmatig even langs moet bij ome Doc. En ook met Tapas ben ik er momenteel vaak, vanwege een voorste kruisbandblessure.
Met al deze dingen ben ik blij dat ik vertrouw op mijn dierenarts en zijn kenis, en maak ik ongeacht de tarieven graag gebruik van zijn diensten, wanneer nodig.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”