Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Extreem moe? 29-6 uitslag bloedonderzoek
Moderator: moderatorteam
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Extreem moe? 29-6 uitslag bloedonderzoek
Peertje dus.
Ik ben wel gewend dat mijn honden in huis rustig zijn, veel slapen, en lekker mee wandelen en dat is genoeg. Milo van 9,5 jaar drentelt wat achter me aan als ik wat ga doen, af en toe een achter hem aan vangen met een speeltje etc.
Maar Peer, die brengt de gehele dag in de bench door, of op bed. Hij zondert zich echt af. Zoekt niet echt een kriebel op, wil echt gewoon rusten heb ik het idee.
Wel vermoed ik een allergie voor iets van buitenaf, dus misschien kan het daaraan te wijten zijn dat hij extra moe is?
Hij is nu 2 jaar bij ons, het eerste jaar beet hij op zn poten, toen dachten we stress. Het bleef echter dus toen zijn we naar fysio geweest en DA, maar geen aanwijzing van pijn. Vorig jaar begon het bijten aan zn pootjes weer rond april en hebben we een eliminatiedieet geprobeerd. Geen verschil.
Dit jaar, weer rond april poten bijten. Hij bijt op zijn polsen, die zijn roestbruin gekleurd nu. Dus nu zijn we maar gestart met Puur Pollen met het idee om volgend jaar eerder te starten of eventueel testen te laten doen.
Op dit moment bijt hij niet echt extreem, verder ook geen plekken op het lichaam o.i.d.
Ook de moeheid lijkt met periodes, nu weer sinds een tijdje en het valt echt op. Hij wil wel mee wandelen, loopt dan ook goed mee, maar ploft daarna direct weer in de bench. Normaal is hij echt wel een knuffelhond.
Wat we doen op een dag:
's ochtends vaak een uurtje wandelen in het bos/heide
Daarbij vaak nog 2 rondes van een half uur oid.
Nu vaak 's middags een half uurtje en 's avonds nog een uurtje (ipv de 2 rondes van een half uur)
Moet ik hier iets mee vraag ik me eigenlijk een beetje af? En wat is raadzaam?
Is dit té moe, of eigenlijk wel normaal in vergelijking met jullie honden bijv.?
Ik ben wel gewend dat mijn honden in huis rustig zijn, veel slapen, en lekker mee wandelen en dat is genoeg. Milo van 9,5 jaar drentelt wat achter me aan als ik wat ga doen, af en toe een achter hem aan vangen met een speeltje etc.
Maar Peer, die brengt de gehele dag in de bench door, of op bed. Hij zondert zich echt af. Zoekt niet echt een kriebel op, wil echt gewoon rusten heb ik het idee.
Wel vermoed ik een allergie voor iets van buitenaf, dus misschien kan het daaraan te wijten zijn dat hij extra moe is?
Hij is nu 2 jaar bij ons, het eerste jaar beet hij op zn poten, toen dachten we stress. Het bleef echter dus toen zijn we naar fysio geweest en DA, maar geen aanwijzing van pijn. Vorig jaar begon het bijten aan zn pootjes weer rond april en hebben we een eliminatiedieet geprobeerd. Geen verschil.
Dit jaar, weer rond april poten bijten. Hij bijt op zijn polsen, die zijn roestbruin gekleurd nu. Dus nu zijn we maar gestart met Puur Pollen met het idee om volgend jaar eerder te starten of eventueel testen te laten doen.
Op dit moment bijt hij niet echt extreem, verder ook geen plekken op het lichaam o.i.d.
Ook de moeheid lijkt met periodes, nu weer sinds een tijdje en het valt echt op. Hij wil wel mee wandelen, loopt dan ook goed mee, maar ploft daarna direct weer in de bench. Normaal is hij echt wel een knuffelhond.
Wat we doen op een dag:
's ochtends vaak een uurtje wandelen in het bos/heide
Daarbij vaak nog 2 rondes van een half uur oid.
Nu vaak 's middags een half uurtje en 's avonds nog een uurtje (ipv de 2 rondes van een half uur)
Moet ik hier iets mee vraag ik me eigenlijk een beetje af? En wat is raadzaam?
Is dit té moe, of eigenlijk wel normaal in vergelijking met jullie honden bijv.?
Laatst gewijzigd door Lucia op 29 jun 2015 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Re: Extreem moe?
Waarom laat je zijn bloed niet testen? Dat is een simpele test en dan heb je meer zekerheid.
Zo rond april komt vaak het nieuwe gras op en komen veel bomen in de knop. Als hij een pollen allergie heeft, zou mij dat niet verbazen en dat zou best eens de reden kunnen zijn dat hij niet zo lekker in zijn vel zit.
Zo rond april komt vaak het nieuwe gras op en komen veel bomen in de knop. Als hij een pollen allergie heeft, zou mij dat niet verbazen en dat zou best eens de reden kunnen zijn dat hij niet zo lekker in zijn vel zit.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
- Aantal honden: 2
Laat zijn hart nakijken voor de zekerheid.
- Lucia
- Zeer actief
Het plan was inderdaad om morgen toch maar te bellen voor een afspraak en dan voor een algemeen bloedonderzoek.
Nakijken van het hart zal ik ook meenemen, dankje.
Het is ook meer dat ik niet een té overbezorgde hondenmama wil zijn ofzo. Misschien is het voor veel honden wel totaal normaal. Maar hij zou volgens schatting 4 zijn en het begint me toch iets dwars te zitten, dus ja.
Nakijken van het hart zal ik ook meenemen, dankje.
Het is ook meer dat ik niet een té overbezorgde hondenmama wil zijn ofzo. Misschien is het voor veel honden wel totaal normaal. Maar hij zou volgens schatting 4 zijn en het begint me toch iets dwars te zitten, dus ja.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik zou zeker ook een bloedtest laten doen als je merkt dat het gedrag echt anders dan anders is.
Ik heb het met Mila ook meegemaakt dat ik haar wat mat vond. Niet echt moe of zo, maar alles ging net een tandje minder fanatiek, ze speelde minder en was minder uitgelaten. Na een bloedtest bleek ze een enorm verhoogde leverwaarde te hebben. Dusdanig hoog dat de dierenarts verbaasd was dat er nauwelijks iets aan haar te merken was. Met een voedingssupplement en een leverbesparend dieet, was dat gelukkig snel weer in orde.
Kortom: ik zou naar je gevoel luisteren. Als het je niet helemaal lekker zit, zou ik dus zeker naar de dierenarts gaan. Liever een keer te veel naar de dierenarts dan te lang wachten.
Hopelijk is Peertje snel weer in orde!
Ik heb het met Mila ook meegemaakt dat ik haar wat mat vond. Niet echt moe of zo, maar alles ging net een tandje minder fanatiek, ze speelde minder en was minder uitgelaten. Na een bloedtest bleek ze een enorm verhoogde leverwaarde te hebben. Dusdanig hoog dat de dierenarts verbaasd was dat er nauwelijks iets aan haar te merken was. Met een voedingssupplement en een leverbesparend dieet, was dat gelukkig snel weer in orde.
Kortom: ik zou naar je gevoel luisteren. Als het je niet helemaal lekker zit, zou ik dus zeker naar de dierenarts gaan. Liever een keer te veel naar de dierenarts dan te lang wachten.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ja, dat vooral. Mijn poedel wilde niet meer lopen/langere wandelingen. Bleek dat ze een hartslag van tussen de 30 en 40 had. Ook nog geen vier jaar.Chiki schreef:Laat zijn hart nakijken voor de zekerheid.

Groetjes,
Sandra
- Lucia
- Zeer actief
Fijn dat Mila er in ieder geval van opgeknapt is! Maar ik ga inderdaad maar gewoon een afspraak maken, hij kijkt ook echt moe uit zijn ogen.DeDiana schreef:Ik zou zeker ook een bloedtest laten doen als je merkt dat het gedrag echt anders dan anders is.
Wandelen wil hij nog wel graag, met name in het bos is hij gewoon actief zoals altijd, maar ivm zijn gedrag gedrag binnen ga ik dit toch wel meenemen. Dankje.[Sandra] schreef:Ja, dat vooral. Mijn poedel wilde niet meer lopen/langere wandelingen. Bleek dat ze een hartslag van tussen de 30 en 40 had. Ook nog geen vier jaar.Chiki schreef:Laat zijn hart nakijken voor de zekerheid.
- Lucia
- Zeer actief
Re: Extreem moe? 29-6 uitslag bloedonderzoek
Vorige week dinsdag zijn we bij de dierenarts geweest.
Ze vond het niet heel specifiek nodig, maar omdat ik het wilde is er een algemeen bloedonderzoek gedaan en extra gekeken naar schildklier en leishmania. Een deel hiervan moest opgestuurd worden naar Utrecht, dus ik kreeg vandaag de uitslag.
Schildklier en leishmania zijn goed.
Alleen zijn leverwaardes zijn te hoog. Ze belde, en ik had niet hele goede verbinding dus alle medische termen niet goed gevolgd.
Maar om er achter te komen waarom zijn leverwaardes te hoog zijn, gaat er morgen een echo gemaakt worden en indien nodig nog een biopt.
Geen idee wat ik kan verwachten, of het ernstig is of niet, we wachten morgen maar af..
Ze vond het niet heel specifiek nodig, maar omdat ik het wilde is er een algemeen bloedonderzoek gedaan en extra gekeken naar schildklier en leishmania. Een deel hiervan moest opgestuurd worden naar Utrecht, dus ik kreeg vandaag de uitslag.
Alleen zijn leverwaardes zijn te hoog. Ze belde, en ik had niet hele goede verbinding dus alle medische termen niet goed gevolgd.
Maar om er achter te komen waarom zijn leverwaardes te hoog zijn, gaat er morgen een echo gemaakt worden en indien nodig nog een biopt.
Geen idee wat ik kan verwachten, of het ernstig is of niet, we wachten morgen maar af..
- DeDiana
- Zeer actief
Hmm, dat is ook apart, dat had Mila dus ca. een jaar geleden ook. Een oorzaak is toen overigens niet gevonden - het is waarschijnlijk een virus geweest - maar met een leverbesparend dieet en voedingssupplement (mariadistel) was het toen heel snel weer goed.Lucia schreef:Vorige week dinsdag zijn we bij de dierenarts geweest.
Hopelijk is het bij Peer ook niks ernstigs en is hij er snel weer bovenop!
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Klinkt heel naar maar met de info van DeDiana kan het dus ook nog wel "meevallen" (hoewel nog steeds wel naar)DeDiana schreef:Hmm, dat is ook apart, dat had Mila dus ca. een jaar geleden ook. Een oorzaak is toen overigens niet gevonden - het is waarschijnlijk een virus geweest - maar met een leverbesparend dieet en voedingssupplement (mariadistel) was het toen heel snel weer goed.Lucia schreef:Vorige week dinsdag zijn we bij de dierenarts geweest.
Hopelijk is het bij Peer ook niks ernstigs en is hij er snel weer bovenop!
Enfin, wij duimen
- DeDiana
- Zeer actief
Ja, gek genoeg had Mila destijds nauwelijks klachten, maar haar leverwaardes waren schrikbarend slecht. Na een maand leverbesparend dieet waren ze weer helemaal in orde. Volgens de dierenarts heeft de lever een goed herstellend vermogen. Dus hopelijk is het bij Peer ook gewoon een virusje of iets anders onschuldigs. Je bent er in ieder geval wel op tijd bij zo.cornelia schreef:Klinkt heel naar maar met de info van DeDiana kan het dus ook nog wel "meevallen" (hoewel nog steeds wel naar)
Enfin, wij duimen
- Lucia
- Zeer actief
Ja ik hoop het ook. Ik zal het verhaal van Mila ook in mijn achterhoofd houden inderdaad. Wilde nog terugzoeken of dat ook om de lever ging, maar wel dus.
Ik heb ook geen idee wat ik er precies van moet denken en ga maar niet teveel oorzaken bedenken, ik laat het morgen wel gebeuren en hoop er het beste van.
Ik heb ook geen idee wat ik er precies van moet denken en ga maar niet teveel oorzaken bedenken, ik laat het morgen wel gebeuren en hoop er het beste van.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Duimen draaien 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Lucia
- Zeer actief
Lever is zo niets aan te zien op de echo. Wel blijven ze het wat vreemd vinden.
Voor nu de afspraak om over 3 weken nog een keer bloed te prikken maar dan op de nuchtere maag.
Er kán een virus meespelen, en dan zou het over 3 weken wel oke moeten zijn.
De waarden van de lever en gal waren niet goed en er was nog iets te hoog, waardoor ze graag een urine onderzoek wilde doen, dus over 3 weken nemen we ook urine mee.
Afwachten weer even.
Voor nu de afspraak om over 3 weken nog een keer bloed te prikken maar dan op de nuchtere maag.
Er kán een virus meespelen, en dan zou het over 3 weken wel oke moeten zijn.
De waarden van de lever en gal waren niet goed en er was nog iets te hoog, waardoor ze graag een urine onderzoek wilde doen, dus over 3 weken nemen we ook urine mee.
Afwachten weer even.
- DeDiana
- Zeer actief
Fijn dat er niets afwijkends aan de lever te zien is!
Is jou ook een leverbesparend dieet aangeraden (misschien samen met mariadistel)?
Is jou ook een leverbesparend dieet aangeraden (misschien samen met mariadistel)?
- Lucia
- Zeer actief
Nee nog niets over voeding veranderen aangeraden.
Als het over 3 weken nog niet in orde is, ga ik het wel even bespreken hoor.
Misschien is het wel gewoon een heel rustige hond, maar helemaal in het begin was hij af en toe thuis nog wel te porren voor een spelletje (buiten heeft hij het te druk met geuren) en hij lag veel bij ons op de bank, maar nu is het echt al een hele periode niets, gewoon de hele dag liggen slapen in zijn bench en het liefst boven op bed.
En eigenlijk is dit al heel lang zo en vragen we ons steeds maar af of het normaal is, dus ik wil het uitgezocht hebben. Nu zit hij soms bij ons en vallen zn ogen ook echt dicht. En dat vinden de dierenartsen (vandaag was er nog 1 bij die meer echo-ervaring heeft) eigenlijk ook het vreemde.
Ik hou het dieet zeker in mijn achterhoofd.
Als het over 3 weken nog niet in orde is, ga ik het wel even bespreken hoor.
Misschien is het wel gewoon een heel rustige hond, maar helemaal in het begin was hij af en toe thuis nog wel te porren voor een spelletje (buiten heeft hij het te druk met geuren) en hij lag veel bij ons op de bank, maar nu is het echt al een hele periode niets, gewoon de hele dag liggen slapen in zijn bench en het liefst boven op bed.
En eigenlijk is dit al heel lang zo en vragen we ons steeds maar af of het normaal is, dus ik wil het uitgezocht hebben. Nu zit hij soms bij ons en vallen zn ogen ook echt dicht. En dat vinden de dierenartsen (vandaag was er nog 1 bij die meer echo-ervaring heeft) eigenlijk ook het vreemde.
Ik hou het dieet zeker in mijn achterhoofd.