Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
als het zaterdag 38 C wordt waar laat je de hond dan ?
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: als het zaterdag 38 C wordt waar laat je de hond dan ?
Waar ze wil zijn. Deuren staan open en ze kan overal heen. Misschien zet ik een waterbadje in de tuin maar de kans is nihil dat ze dat gebruikt.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Vroeg lopen en verder mag Ita het zelf beslissen.
Dat zal dan waarschijnlijk op de plavuizen zijn en dat kan dan op het grootste deel van de begane grond.
Misschien gaat ze af en toe even buiten liggen op de stenen in de schaduw (op dat plekje is de hele dag schaduw).
Dat zal dan waarschijnlijk op de plavuizen zijn en dat kan dan op het grootste deel van de begane grond.
Misschien gaat ze af en toe even buiten liggen op de stenen in de schaduw (op dat plekje is de hele dag schaduw).
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Ik hou ze binnen en loop met ze onder de bomen in de schaduw. Laat ze zo weinig mogelijk rennen. Heb een koelmat gekocht maar daar lopen ze met een grote boog om heen.

- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Alleen 's morgens vroeg een wandeling, en verder mogen ze doen waar ze zin in hebben. Plekjes zat om redelijk koel te kunnen liggen. Het huis blijft vrij lang koel, dat is een geluk. Ik heb gewoon de hele dag de deuren open staan, want ik word hartstikke depri als ik binnen moet zitten in het donker...gadver. Buiten zet ik ook gewoon een ventilator. Gisteravond klein badje opgeblazen en Pelle heeft er al in gespetterd 

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
-
korthaar
- Zeer actief
Ik zie wel, waar de hond gaat neerstrijken.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Lizzie. schreef:In mijn auto in de zon![]()
Lekker een eind langs de fiets rennen is ook fijn

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
In de ochtend een wandeling van 20 min (ipv 5-10) min. Tussen de middag even snel een plasronde en na het eten ook. Misschien rond uurtje of 21.00 naar het strand. Verder lekker niks doen, de vloerkoeling staat aan. Het is nu 24 graden in huis. Zaterdag wordt het 31 graden volgens het nieuws. Dat is te overleven.
-
nomo
- Zeer actief
Morris zoekt het maar uit
Deur staat open en hij gaat wel liggen waar hij wil. Staat een badje in de tuin waar hij in kan. Meestal gaat hij wat heen en weer tussen zijn vaste ligplek buiten, dan weer eens binnen en eens lekker rollen in het gras.
Hij heeft er niet zoveel last van en houdt zichzelf wel rustig als hij het warm vindt. Wandelen doen we 's ochtends vroeg en dan 's avonds weer. Overdag soms een kort rondje als hij daar zin in heeft.
De kat daarentegen wordt hoe ouder hoe gekker. Die gaat in de brandende zon liggen en komt er het liefst niet meer uit. Op gegeven moment wordt me dat te gek en dan verplaats ik hem even naar de schaduw
Deur staat open en hij gaat wel liggen waar hij wil. Staat een badje in de tuin waar hij in kan. Meestal gaat hij wat heen en weer tussen zijn vaste ligplek buiten, dan weer eens binnen en eens lekker rollen in het gras.
Hij heeft er niet zoveel last van en houdt zichzelf wel rustig als hij het warm vindt. Wandelen doen we 's ochtends vroeg en dan 's avonds weer. Overdag soms een kort rondje als hij daar zin in heeft.
De kat daarentegen wordt hoe ouder hoe gekker. Die gaat in de brandende zon liggen en komt er het liefst niet meer uit. Op gegeven moment wordt me dat te gek en dan verplaats ik hem even naar de schaduw
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Gelukkig heb ik een koel huis ( op het noorden ) en blijven we lekker thuis. Ik loop een klein rondje in de ochtend en de rest van de dag doen ze het maar in de tuin ( altijd schaduw te vinden)
Zet een badje in de tuin en zet ze daar zo nu en dan even in.. ik gooi er wat snoepjes in zodat ze er even inblijven om te snorkelen want anders springen ze er gelijk weer uit
Ze houden niet zo van water.
Verder mogen ze gaan en staan waar ze willen, de buitendeur blijft gewoon open.
Zet een badje in de tuin en zet ze daar zo nu en dan even in.. ik gooi er wat snoepjes in zodat ze er even inblijven om te snorkelen want anders springen ze er gelijk weer uit
Verder mogen ze gaan en staan waar ze willen, de buitendeur blijft gewoon open.
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Dit weekend zit ik in het koele Manchester en de honden bij mijn ouders. Zij hebben een grote tuin waar ook veel schaduw is. Achterin de tuin is een spreng en daar kunnen ze onder begeleiding ook in (de eenden zijn hun leven anders niet zeker). Daarnaast een betegelde keukenvloer die lekker koel is. Ik zal m'n ouders op het hart drukken om overdag niet te gaan wandelen. Dan moet het helemaal goedkomen!
-
joline
- Zeer actief
Ze zitten binnen bij de airco en komen alleen even buiten om hun behoefte te doen.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Binnen en alles potdicht. 's Morgens vroeg een wandeling en 's avonds als de zon weg is.
Aangezien mijn werk stilzittend werk is, ga ik maar aan het werk denk ik.
Aangezien mijn werk stilzittend werk is, ga ik maar aan het werk denk ik.

Groetjes,
Sandra
- kipo
- Zeer actief
op de benedenverdieping komt geen zon direct op het huis, dus dat blijft redelijk koel. Boven alles dicht en de airco aan , beneden alles open en de honden mogen doen wat ze willen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wij hebben van het weekend een huisje met airco tot onze beschikking, dus we zullen samen met de honden veel binnen zitten met de airco aan. En dan vroeg 's ochtends en zo laat mogelijk op de avond een grotere ronde door het bos, tussendoor plas- en poeprondjes ook in het bos, daar is de meeste schaduw.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Speurtraining zaterdag slaan we over. 's Ochtends vroeg een kort wandelingetje en de rest van de dag mag Cyntha lekker liggen luieren bij de ventilator.
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
's Morgens al op tijd een grotere wandeling, de rest van de dag p&p rondjes en bij de airco zitten.
- heimwee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Ik weet niet beter! Nouja zonder dollen is het hier nu al 2 weken 30+ natuurlijk niet tegen de 40 zoals in NL voorspeld wordt, maar zoals vandaag was het wel 35+
We wandelen s ochtends vroeg (de wekker gaat vaak om 5.30) voor half 8 zijn we weer binnen. Hij mag s middags heel snel plassen. Er staat een badje in de tuin om lekker in af te koelen en verder ligt hij op de plavuizen in de keuken of de badkamer en wil zelf ook niks. We hebben geen airco dus het is in huis 24-26 graden.
Tussen 20 en 21 s avonds begint het wat af te koelen en da doen we nog wat spelletjes op het balkon of spelen met de tuinslang.
Al met al is dit weer iets wat ik niet ga missen wanneer we weer terug naar NL komen!
We wandelen s ochtends vroeg (de wekker gaat vaak om 5.30) voor half 8 zijn we weer binnen. Hij mag s middags heel snel plassen. Er staat een badje in de tuin om lekker in af te koelen en verder ligt hij op de plavuizen in de keuken of de badkamer en wil zelf ook niks. We hebben geen airco dus het is in huis 24-26 graden.
Tussen 20 en 21 s avonds begint het wat af te koelen en da doen we nog wat spelletjes op het balkon of spelen met de tuinslang.
Al met al is dit weer iets wat ik niet ga missen wanneer we weer terug naar NL komen!

-
Angelique.
Ramen, deuren en gordijnen dicht, airco aan en het "uitzitten"
Hier geen last van die warmte binnen maar het "verplicht" binnen zitten met alles pot dicht vind ik 3x niets mja....dvdtjes maar alvast klaar leggen
Hier geen last van die warmte binnen maar het "verplicht" binnen zitten met alles pot dicht vind ik 3x niets mja....dvdtjes maar alvast klaar leggen
- Lucia
- Zeer actief
Vroeg uit en verder binnen. De deuren zijn ook dicht omdat het anders snel oploopt qua temperatuur binnen.
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Alles dicht en binnen blijven
's Morgens nog even lopen, maar als de voorspellingen kloppen is het om 6.00 al 26 graden
's Morgens nog even lopen, maar als de voorspellingen kloppen is het om 6.00 al 26 graden
- Jeannettebo
- Zeer actief
Ik geloof dat ik de komende dagen nachtwandelingen ga maken, het is volle maan en helder..

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
riet kan heel goed zelf uitmaken waar ze zich het prettigst voelt en dat mag ze gewoon.
ze zal wel binnen blijven, daar is het het koelst al wordt het hier geen 38 graden.
maar als dat wel zo was veranderde er weinig
ze zal wel binnen blijven, daar is het het koelst al wordt het hier geen 38 graden.
maar als dat wel zo was veranderde er weinig

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Alles de hele dag dichthouden en als de temperatuur buiten te hoog wordt gaan we binnen zitten. Vandaag was het tot 4 uur buiten wel te doen. Onder de sol met een windje, daarna naar binnen gegaan. Het is nu 32 graden buiten en 23 binnen.
Zaterdag hebben we een feest in Zeewolde, maar ik denk dat ik niet mee ga, ze voorspellen 40 graden daar, dat gaat m niet worden,honden zouden naar een oppas, maar die houd ik dan lekker thuis.
Zaterdag hebben we een feest in Zeewolde, maar ik denk dat ik niet mee ga, ze voorspellen 40 graden daar, dat gaat m niet worden,honden zouden naar een oppas, maar die houd ik dan lekker thuis.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Nouja ik kom hele behandelplannen tegen voor een paar daagjes mooi weer, is dat niet wat overdreven?
Ons type honden vind je ook in zuid europa en daar vallen ze ook niet bij bosjes neer bij wat warmte. Ik doe zaterdag gewoon wat ik op andere zaterdagen in de zomer ook doe. Beetje pierewaaien, keertje zwemmen misschien, gewoon weekend, kallum an
Ons type honden vind je ook in zuid europa en daar vallen ze ook niet bij bosjes neer bij wat warmte. Ik doe zaterdag gewoon wat ik op andere zaterdagen in de zomer ook doe. Beetje pierewaaien, keertje zwemmen misschien, gewoon weekend, kallum an

- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Ik kan zelf heel slecht tegen warm weer (+22), wordt er traag en chagrijgnig van. De honden lopen na eeklein stukje lopen ook te hijgen en te sloffen dus we doen gewoon kalm aan
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Denk je niet dat die eraan gewend zijn en die van ons niet. Sterker nog dat gaan ze nooit want de ene dag is t 16 graden de dag erna 35 en weer een dag later 22... t wisselt veel te veel om eraan te kunnen wennenPaisley schreef:Nouja ik kom hele behandelplannen tegen voor een paar daagjes mooi weer, is dat niet wat overdreven?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Enfin, ik pas ons schema maar wat aan. Zaterdag is onze boodschappen c.q. wandel c.q. terrasjes dag.
Morgen toevallig vrij dus doen we dat morgen dan maar. In een rustig tempo met de koelband om. Het wandelen zal wat ingeperkt worden denk ik en we zoeken een terras in de schaduw. Zaterdag kunnen we dan zoveel mogelijk thuis blijven.
41 C (in Rotterdam voorspeld) dat kan toch niet gezond zijn als het bloed van een hond bij 42 C stroperig word ?
Morgen toevallig vrij dus doen we dat morgen dan maar. In een rustig tempo met de koelband om. Het wandelen zal wat ingeperkt worden denk ik en we zoeken een terras in de schaduw. Zaterdag kunnen we dan zoveel mogelijk thuis blijven.
41 C (in Rotterdam voorspeld) dat kan toch niet gezond zijn als het bloed van een hond bij 42 C stroperig word ?
-
Angelique.
malinois schreef:Denk je niet dat die eraan gewend zijn en die van ons niet. Sterker nog dat gaan ze nooit want de ene dag is t 16 graden de dag erna 35 en weer een dag later 22... t wisselt veel te veel om eraan te kunnen wennenPaisley schreef:Nouja ik kom hele behandelplannen tegen voor een paar daagjes mooi weer, is dat niet wat overdreven?
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
42 graden wordt hier voorspeld voor zaterdag

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik ga denk ik met de honden naar mijn moeder. Daar kunnen ze in de tuin in de schaduw liggen. In mijn rijtjeshuis met schuttingen en een tuin op het zuiden is t gewoon geen doen als het idd zo warm wordt.