Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Naar aanleiding van een vraag van Marjoleine in een fototopic over de show in Aarau wat Nanna geopend heeft, hier even een aantal duidelijke afbeeldingen waarop de verschillen tussen de Peruaanse en de Mexicaanse Naakthond op aangegeven worden. Misschien voor anderen ook wel leuk om eens te bekijken:
Op de afbeeldingen kun je de verschillen in koptype ook wel duidelijk zien vind ik.
En kom je er dan nóg niet uit, dan biedt dit plaatje wel uitkomst (met dank aan Sirene voor de foto):
Laatst gewijzigd door LongFields op 24 jun 2015 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Podenji schreef:de hond op de foto is een mexicaan of een a-typische peruaan
Precies!
zit ik nou mis, of lopen er eigenlijk redelijk wat peruanen rond op shows in europa die eigenlijk meer naar het mexicaanse naakthond type neigen en dus eigenlijk a-typisch zijn? vooral reuen?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji schreef:de hond op de foto is een mexicaan of een a-typische peruaan
Precies!
zit ik nou mis, of lopen er eigenlijk redelijk wat peruanen rond op shows in europa die eigenlijk meer naar het mexicaanse naakthond type neigen en dus eigenlijk a-typisch zijn? vooral reuen?
Daar kan ik je geen antwoord op geven, ik kom de laatste jaren niet meer op shows eigenlijk, behalve als bezoeker op Crufts maar daar heb ik geen Peruanen of Mexicanen gezien.
ik zie er regelmatig, zeker op de show in Luxemburg zijn er altijd een heel aantal. Maar goed ik heb natuurlijk ook honden in rasgroep 5 dus dan zie je ze natuurlijk sneller haha
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji schreef:ik zie er regelmatig, zeker op de show in Luxemburg zijn er altijd een heel aantal. Maar goed ik heb natuurlijk ook honden in rasgroep 5 dus dan zie je ze natuurlijk sneller haha
Dat scheelt wel ja. Maar het is vooral dat ik gewoon zelf niet meer show denk ik, dat ik geen antwoord heb op je vraag.
Manu schreef:Wat leuk om te zien!
De neus van de Peruaan is dus ook een stuk langer zie ik.
Mijn vriend wil heel graag een behaarde Peruaan sinds hij Mojo heeft gezien.
Overhalen om een working Kelpie erbij te nemen dus !
Volgens mij heeft een gemiddelde naakthond iets minder werkdrift dan de gemiddelde kelpie
Ik ken iemand die ook een kruising kelpie-naakthond heeft omdat ze niet tegen haar kan maar heel graag wat meer werkdrift in haar honden wilde. Maar met haar naakthonden doet ze het ook indrukwekkend goed in de agility.
Maar het zijn echt wel heul andere honden hoor!
Volgens mij heeft een gemiddelde naakthond iets minder werkdrift dan de gemiddelde kelpie
Ik ken iemand die ook een kruising kelpie-naakthond heeft omdat ze niet tegen haar kan maar heel graag wat meer werkdrift in haar honden wilde. Maar met haar naakthonden doet ze het ook indrukwekkend goed in de agility.
Hahaha, jij denkt dat ik niet weet dat een Kelpie en een Peruaan een heel ander niveau van werkdrift hebben?
Maar daar ging het helemaal niet over toch? manu schrijft alleen maar dat haar vriend graag een behaarde Peruaan wil sinds hij Mojo heeft gezien. En dat was niet toen Mojo aan het werk was, maar in zijn gewone gezellige huishondmodus.
Overigens denk ik dat je met die "iemand" diie je beschrijft de fokker van het nest met als ouders de Working Kelpie en Peruaan, en dus ook van Mojo, bedoelt. Die ken ik dus ook...
Hahaha, jij denkt dat ik niet weet dat een Kelpie en een Peruaan een heel ander niveau van werkdrift hebben?
Maar daar ging het helemaal niet over toch? manu schrijft alleen maar dat haar vriend graag een behaarde Peruaan wil sinds hij Mojo heeft gezien. En dat was niet toen Mojo aan het werk was, maar in zijn gewone gezellige huishondmodus.
Overigens denk ik dat je met die "iemand" diie je beschrijft de fokker van het nest met als ouders de Working Kelpie en Peruaan, en dus ook van Mojo, bedoelt. Die ken ik dus ook...
Dat denk ik ook heb een paar keer met Spring getraind ook, leuk beestje hoor en werkt heel graag!
Nee ik bedoelde meer als je het over werken hebt dan zijn ze echt heel anders, zoals je zelf ook aangeeft
Leuke manier om het verschil duidelijk aan te geven.. Vind zowel Peruanen als Mexicanen prachtige honden!
Kent iemand hier de AMERIKAANSE naakthond? Oftewel, American Hairless Terrier..
Ik heb een klein kaal monstertje rondlopen. Heel veel mensen denken dat het een Mexicaan of Peruaan is maar twijfelen omdat ze egaal licht van kleur is en dan zeg ik: Dit is een Amerikaan
AnneBP schreef:
Nee ik bedoelde meer als je het over werken hebt dan zijn ze echt heel anders, zoals je zelf ook aangeeft
Maar nogmaals, daar ging het helemaal niet over.
Daarbij was mijn vraag gericht aan Paisley, en ben ik dus nieuwsgierig naar háár antwoord.
ik ook, maar ik dacht dus dat zij het over werken had.
Ik snap jouw reactie wel Anne, want als iemand een behaarde peruaan wil nav contact met Mojo dan is het toch een enigszins vertekend beeld,omdat Mojo een kruising is
Neemt niet weg dat ik begrijp dat mensen enthousiast worden van een hond als Mojo.
Ik ken (en Suzanne ook) iemand die heeft ze beide (de kruising en een behaarde peruaan) en het zijn toch wel echt verschillende honden.
kloesje schreef:
Ik ken (en Suzanne ook) iemand die heeft ze beide (de kruising en een behaarde peruaan) en het zijn toch wel echt verschillende honden.
Ja, daar zitten absoluut verschillen tussen. Maar ook tussen individuele exemplaren binnen hetzelfde ras zitten verschillen. Als ik Nozem met Tapas vergelijk dan zit er onder de gelijke vacht toch een héél andere hond.