Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Komt er nu ook al politiek kijken bij de FCI
Moderator: moderatorteam
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Komt er nu ook al politiek kijken bij de FCI
FCI, the World Canine Organisation, have officially released the final version of the meeting notice from FCI Standing Committee meeting held on 18-19 March 2015 in Belgium. Wherein the notice Chinese Kennel Union want to determine country of origin for several breeds, from Tibet/Great Britain to China; Tibetan Mastiff, Chow-Chow, Pekingese, Shih-Tzu, Tibetan Terrier, Lhasa Apso, Tibetan Spaniel, Pug and Chinese Crested Dog.
A long debate took place and finally, the General Committee of FCI decides, unanimously, to change the name of the country of origin (from Tibet to China) for the following breeds: Tibetan Mastiff, Tibetan Terrier, Tibetan Spaniel, Lhasa Apso and Shih-Tzu.
The change of country of patronage/development (from Great Britain to China) of the following breeds will be considered at a later stage: Chow-Chow, Shih-Tzu, Tibetan Terrier, Lhasa Apso, Tibetan Spaniel.
A long debate took place and finally, the General Committee of FCI decides, unanimously, to change the name of the country of origin (from Tibet to China) for the following breeds: Tibetan Mastiff, Tibetan Terrier, Tibetan Spaniel, Lhasa Apso and Shih-Tzu.
The change of country of patronage/development (from Great Britain to China) of the following breeds will be considered at a later stage: Chow-Chow, Shih-Tzu, Tibetan Terrier, Lhasa Apso, Tibetan Spaniel.

-
Neeltje
Re: Komt er nu ook al politiek kijken bij de FCI
Ik had het bericht ook al gekregen. Als je wilt kun je hier een petitie tekenen ertegen:
https://www.change.org/p/fci-f%C3%A9d%C ... ef=Default
Het is inderdaad politiek en slaat helemaal nergens op. Zegt voor mij ook meer wat voor soort mensen bij de FCI zitten die hier dan maar even mee accoord gaan. Dit was mijn antwoord daar:
https://www.change.org/p/fci-f%C3%A9d%C ... ef=Default
Het is inderdaad politiek en slaat helemaal nergens op. Zegt voor mij ook meer wat voor soort mensen bij de FCI zitten die hier dan maar even mee accoord gaan. Dit was mijn antwoord daar:
I think that the end is in sight how everything in the dog world is organised. It is not of this time anymore. This change is purely only policital for China to show that they have power over Tibet, nothing more. And then there are only all those 'big guys' together who long have lost the welfare of the dog and only indeed see $$$$ and power in dog land. For heavens sake, it are only dogs!! There is no place for politics here and if so, it only confirms for me that also the FCI is a sick sick world. There is a reason why everytime there are less dogs on shows. Pedigree dogs getting more and more a bad rap and that quickly has to change.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Die Chinezen eigenen zich ook álles toe.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
S@ndr@
- Zeer actief
ze eten nu alle honden daar op, dus ze hebben nieuwe nodig 
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Werkelijk tenenkrommend.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Tibet is geen zelfstandig land, en dan is het dus lastig om het toch als zodanig te erkennen.
Net als wij Friese rassen hebben die toch echt onder Nederland vallen.
Daar kun je wel van alles van vinden, maar zo is d situatie nu dus wel.
- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Lijkt mij inderdaad een kwestie van machtsvertoon. Die beslissingen worden gemaakt door mensen die niet realistisch meer kunnen denken.. Dat brein is een machine geworden voor het bedrijf waar hij werkt.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Cleva schreef:Precies. Ik snap niet waarom ze niet tevreden kunnen zijn met het snijden van goudvissen uit winterpenen.marian* schreef:Die Chinezen eigenen zich ook álles toe.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
De Stabyhoun heeft zijn naam behouden en heet toch nog steeds officieel Fryske Stabyhoun?Marjoleine schreef:Tibet is geen zelfstandig land, en dan is het dus lastig om het toch als zodanig te erkennen.

- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dat kunnen ze in elk geval een stuk beter dan veel andere dingen.Cleva schreef:Precies. Ik snap niet waarom ze niet tevreden kunnen zijn met het snijden van goudvissen uit winterpenen.marian* schreef:Die Chinezen eigenen zich ook álles toe.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar de namen van deze rassen veranderen toch ook niet?marian* schreef:De Stabyhoun heeft zijn naam behouden en heet toch nog steeds officieel Fryske Stabyhoun?Marjoleine schreef:Tibet is geen zelfstandig land, en dan is het dus lastig om het toch als zodanig te erkennen.
En sinds wanneer komt er eigenlijk geen politiek kijken bij de FCI? Toen liepen er nog dino's rond zeker
-
Neeltje
Maar je hebt hondenpolitiek en de hogere politiek tussen landen die dus niets met de hondenwereld te maken heeft. Dit heeft alleen te maken met de ellende tussen Tibet en China, niets met honden.Maeve schreef:Maar de namen van deze rassen veranderen toch ook niet?marian* schreef:De Stabyhoun heeft zijn naam behouden en heet toch nog steeds officieel Fryske Stabyhoun?Marjoleine schreef:Tibet is geen zelfstandig land, en dan is het dus lastig om het toch als zodanig te erkennen.
En sinds wanneer komt er eigenlijk geen politiek kijken bij de FCI? Toen liepen er nog dino's rond zeker
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Chineze honden smaken natuurlijk beter . 

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Als het zo gaat als bij de Zwitserse witte Herdershond wel. Dat was eerst een Canadees.Maeve schreef:Maar de namen van deze rassen veranderen toch ook niet?marian* schreef:De Stabyhoun heeft zijn naam behouden en heet toch nog steeds officieel Fryske Stabyhoun?Marjoleine schreef:Tibet is geen zelfstandig land, en dan is het dus lastig om het toch als zodanig te erkennen.

-
Dartel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Die Zwitserse witte herder is toch gewoon een Duitser met een verkeerd kleurtje?
En de Friese Stabij staat als Nederlands ras te boek, niet als Fries.
Ik begrijp de bedoeling er wel achter, Tibet is geen land. Net als Friesland niet, of de New Foundlander die uit Canada komt en niet uit New Foundland. Maar omdat het politiek gevoelig ligt is
Ik krijg ook op mijn sodemieter als ik per ongeluk Hollandse Schapendoes zeg, want het is de Nederlandse Schapendoes. Terwijl het volgens mij gewoon een schapendoes is die uit Nederland komt. Het woord alleen zegt al genoeg, geen buitenlander die het woord schapendoes netjes uit zijn strot krijgt. En een buitenlandse schapendoes heet Bearded Colli, of Puli.
En de Friese Stabij staat als Nederlands ras te boek, niet als Fries.
Ik begrijp de bedoeling er wel achter, Tibet is geen land. Net als Friesland niet, of de New Foundlander die uit Canada komt en niet uit New Foundland. Maar omdat het politiek gevoelig ligt is
Ik krijg ook op mijn sodemieter als ik per ongeluk Hollandse Schapendoes zeg, want het is de Nederlandse Schapendoes. Terwijl het volgens mij gewoon een schapendoes is die uit Nederland komt. Het woord alleen zegt al genoeg, geen buitenlander die het woord schapendoes netjes uit zijn strot krijgt. En een buitenlandse schapendoes heet Bearded Colli, of Puli.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
-
Gos
- Zeer actief
Nu niet, maar dat lijkt me een kwestie van tijd. Korte tijd.Maeve schreef: Maar de namen van deze rassen veranderen toch ook niet?
-
Neeltje
Dan moet de Perzische kat ook maar Iraanse kat worden en Siamese kat Tailandse kat??
Als je bij de Tibetaanse Terrier, Tibetaans weglaat, hou je Terrier over, waar je helemaal niets aan hebt en ook niet klopt, want het is geen terrier. Zonder al dat politieke gedoe zie ik er het hele nut niet van in om dit te wijzigen.
Als je bij de Tibetaanse Terrier, Tibetaans weglaat, hou je Terrier over, waar je helemaal niets aan hebt en ook niet klopt, want het is geen terrier. Zonder al dat politieke gedoe zie ik er het hele nut niet van in om dit te wijzigen.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dit dus.Neeltje schreef:Dan moet de Perzische kat ook maar Iraanse kat worden en Siamese kat Tailandse kat??

- Pemba
- Zeer actief
Dan maar Dhoki Apso ipv Chinese TerriërNeeltje schreef:Dan moet de Perzische kat ook maar Iraanse kat worden en Siamese kat Tailandse kat??

-
Neeltje
Lijkt me een goede. Beginnen we gewoon met een 'nieuw' ras hier. Lijkt me maar niks als de rasstandaard afhankelijk is van wat de Chinezen mooi vinden. Denk niet dat wij het daar ooit mee eens zullen zijn.Pemba schreef:Dan maar Dhoki Apso ipv Chinese TerriërNeeltje schreef:Dan moet de Perzische kat ook maar Iraanse kat worden en Siamese kat Tailandse kat??
-
Gos
- Zeer actief
Van mij hoeven die Tibetanen ook niet hernoemd te worden maar als ze zich laten leiden door politiek, dan hangt het maar net van China af of ze de herkomst van die rassen ook willen nationaliserenNeeltje schreef:Dan moet de Perzische kat ook maar Iraanse kat worden en Siamese kat Tailandse kat??
- Pemba
- Zeer actief
De FCI heeft op de ophef gereageerd. Ook op het feit dat ze een wereldhondenshow in China houden waar net duizenden honden afgeslacht zijn.
"Always attentive to the opinion of the breeders worldwide, we took note of the uproar concerning the attribution of the 2019 World Dog Show to China and to the decision regarding the country of origin of the following breeds : DO-KHYI (230), TIBETAN TERRIER (209), TIBETAN SPANIEL (231), LHASA APSO (227) and SHIH TZU (208).
Whilst we understand the concern expressed by the breeders worldwide about both situations, the FCI wishes to inform that the decision to grant the organization of the WDS 2019 to China was taken by a decision of our General Assembly where 68 countries were present or represented and by a large majority of votes, in total transparency and according to the principles of democracy internationally recognised and accepted. That decision was made on basis of a very open and complete presentation made by our Chinese member, CKU, during which our Chinese member delegation has clearly mentioned the cultural differences between China and most of the other countries in the world. The FCI sees it as an excellent opportunity to raise awareness among the Chinese population that the dog, our beloved friend, is a member of our families, a living entity and most of all Man's best Friend. May we add that China won the right to organise this WDS over several other countries, namely Spain, Germany and Croatia, in a clear victory.
In addition, we find it important to clarify that our Chinese member, CKU, is an FCI full member. As such, CKU has the right to ask to be the country of origin of the breeds indicated above. It is important to know that any change in a breed standard can be implemented worldwide if and only if the FCI General Committee, following recommendations of the FCI Standards and Scientific Commissions, approves it.
Nowadays, the FCI is more than ever committed to the betterment and safeguard of the Dog and to promoting its welfare, love and respect in the four corners of the world.
For the FCI
Rafael de Santiago
FCI President"
"Always attentive to the opinion of the breeders worldwide, we took note of the uproar concerning the attribution of the 2019 World Dog Show to China and to the decision regarding the country of origin of the following breeds : DO-KHYI (230), TIBETAN TERRIER (209), TIBETAN SPANIEL (231), LHASA APSO (227) and SHIH TZU (208).
Whilst we understand the concern expressed by the breeders worldwide about both situations, the FCI wishes to inform that the decision to grant the organization of the WDS 2019 to China was taken by a decision of our General Assembly where 68 countries were present or represented and by a large majority of votes, in total transparency and according to the principles of democracy internationally recognised and accepted. That decision was made on basis of a very open and complete presentation made by our Chinese member, CKU, during which our Chinese member delegation has clearly mentioned the cultural differences between China and most of the other countries in the world. The FCI sees it as an excellent opportunity to raise awareness among the Chinese population that the dog, our beloved friend, is a member of our families, a living entity and most of all Man's best Friend. May we add that China won the right to organise this WDS over several other countries, namely Spain, Germany and Croatia, in a clear victory.
In addition, we find it important to clarify that our Chinese member, CKU, is an FCI full member. As such, CKU has the right to ask to be the country of origin of the breeds indicated above. It is important to know that any change in a breed standard can be implemented worldwide if and only if the FCI General Committee, following recommendations of the FCI Standards and Scientific Commissions, approves it.
Nowadays, the FCI is more than ever committed to the betterment and safeguard of the Dog and to promoting its welfare, love and respect in the four corners of the world.
For the FCI
Rafael de Santiago
FCI President"

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Vandaar.Chinese member delegation has clearly mentioned the cultural differences between China and most of the other countries in the world.
Dus omdat China Tibet gewoon inlijft, zoals ze hebben gedaan, zijn de daar gefokte honden chinees.
Dat is de curtuur
En omdat de dog worldshow in China wordt georganiseerd krijgen ze gelijk.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Is natuurlijk voor heel wat hondenfokkers geil om met hun Fief Chinees kampioen te worden.
IPV bekers komen de winnaars op het podium in pannen te staan.
Biertje en sambal bij.hahaha.
IPV bekers komen de winnaars op het podium in pannen te staan.
Biertje en sambal bij.hahaha.

-
Neeltje
Zoiets ja. En alsof het houden van een hondenshow in China ook maar iets gaat veranderen in de manier waarop men in China met honden omgaat. Dacht het zomaar even van niet.ranetje schreef:Vandaar.Chinese member delegation has clearly mentioned the cultural differences between China and most of the other countries in the world.
Dus omdat China Tibet gewoon inlijft, zoals ze hebben gedaan, zijn de daar gefokte honden chinees.
Dat is de curtuur![]()
En omdat de dog worldshow in China wordt georganiseerd krijgen ze gelijk.
Toevoeging:
Ik heb zojuist even opgezocht waar je hond aan moet voldoen om ingevoerd te worden in China:

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat wordt lastig showen als je de hond (die ene die je mee mag nemen) eerst een maand in quarantaine moet hebben
Of mogen honden voor de show gewoon wel mee na binnen (met een terechte en gecontroleerde rabiës enting)?
En ik neem toch aan dat die honden al een chip hebben en een paspoort.
Dus daar nog eens op wijzen - dat ze dat bij terugkomst nodig hebben -lijkt me redelijk onzinnig.
En die legalisering via de Nederlandse voedsel en warenautoriteit ................
Of mogen honden voor de show gewoon wel mee na binnen (met een terechte en gecontroleerde rabiës enting)?
Dus daar nog eens op wijzen - dat ze dat bij terugkomst nodig hebben -lijkt me redelijk onzinnig.
En die legalisering via de Nederlandse voedsel en warenautoriteit ................
-
Neeltje
Dat is China hè? En of daar de regering een uitzondering gaat maken voor een hondenshow??? Betwijfel of de FCI hier überhaupt naar gekeken heeft en/of zich van bewust is.ranetje schreef:Dat wordt lastig showen als je de hond (die ene die je mee mag nemen) eerst een maand in quarantaine moet hebben![]()
- Pemba
- Zeer actief
De paarden voor de olympische spelen in china moesten 17 dagen in quarantaine dus ben heel benieuwd wat voor regels er zijn voor de honden van de wereldhondenshow.

-
Neeltje
Maar een paard staat vaker ergens anders op stal en als er dan goed voor gezorgd wordt, denk ik dat dat minder ingrijpend is voor een paard, dan voor een hond. Stel dus dat je hond 30 dagen in quarantaine moet, dan moet je ook 30 dagen +show +dagen vooraf, daar verblijven. Gaat een duur grapje worden. En waar laat je je hond als deze niet in het hotel mag????