MirjamV schreef:Ik ga voor een Boerenfox, precies Diesel! Diesel is 45 cm. Onze vorige hond was ook een Boerenfox maar die was ook weer wat groter.
Even uit nieuwsgierigheid, komt hij uit het asiel uit Purmerend? Volgens mij heb ik hem toen op de site gezien, had ook wel oog op hem

Klopt, ja! Hij was daar nog niet zo lang, maar in Amsterdam waar hij eerst zat konden ze geen leuke baas voor 'm vinden. Ik heb hem gevonden via ikzoekbaas

Hij heette toen nog Binky! Heb je toevallig ook Mexx gezien? Was ook een knapperd (Alkmaar). Heb met de mensen van dat asiel aan de telefoon gehangen maar hij haalde heel erg uit naar mensen. Leek me ook een leukerd die echt wel te redden is, maar dat durfde ik met mijn 'opgevoed-met-hond'-ervaring niet aan. Die had ik niet kunnen geven wat hij nodig heeft. Bodi is al uitdaging zat

.
Twee dagen later zijn we naar Bodi (of 'Binky') gaan kijken. Hij zat samen met een basset teefje, was ook zo'n schatje. Mijn vriend is verslaafd aan Jacks, dus Bodi's eigenwijze koppie viel wel in de smaak. Er stond alleen bij schofthoogte 30-50, dus mijn vriend schrok zich rot toen hij Bodi zag, haha. Het is best een imponerende hond als je de kleine Norfolk terriërs van z'n ouders gewend bent (ik ben meer van grote honden, hij meer van kleintjes, maar het zijn leukerds!). Enfin, we hebben een blokje met hem omgelopen en hij was alles zoals het asiel zei dat hij niet was. Hij was zo braaf

. We gingen alleen kijken... Maar, je weet vast hoe dat gaat

.
Je had 'm moeten zien in de auto, hij was zooooo blij dat hij mee mocht
Leuk om te horen dat je ook 'n oogje op hem had. Snap ik wel

Diesel is ook ontzettend leuk! Daar zou ik ook verliefd op kunnen worden, haha! Zou het kunnen, boerenfox? Ik weet dat het geen erkend ras is, en de naam überhaupt nogal abusievelijk wordt gebruikt, maar ik lees overal dat de schofthoogte zo'n 40cm is? Dat is heel wat anders dan de 55cm van Bodi. Daarom zat ik er een beetje mee in mijn maag, al zegt mijn gevoel me vanaf het begin dat iemand het opmerkte al dat het sowieso iets in die richting is.