Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Onherleidbaar bastaard', maar wat zien jullie erin?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Iris-Marie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)
Aantal honden: 1

'Onherleidbaar bastaard', maar wat zien jullie erin?

Ongelezen bericht door Iris-Marie »

Het asiel heeft Bodi als 'helemaal onherleidbaar bastaard' aangeduid. Zij hebben ook geen idee waar hij vandaan komt behalve uit Amsterdam, dan. Toch zijn mijn vriend en ik wel benieuwd naar wat voor rassen erin zouden kunnen zitten, lekker speculeren. Bodi heeft een schofthoogte van +/- 55 cm en heeft op het eerste gezicht wel wat weg van een boerenfox. Hij is ontzettend waaks, alert, trouw, actief, leergierig en intelligent (alsmede stronteigenwijs, dat wel). Heeft iemand een idee? Misschien willen we ooit zo'n DNA-test laten afnemen, maar als het echt zo'n mengelmoesje is weten we niet of dat überhaupt tot iets leidt (we kwamen vorige week twee honden tegen uit Griekenland die sprekend op hem leken, en bij hen had het geen zin volgens de eigenaar, vandaar).

Hij weigert voor me te poseren, haha. Dus ik heb zo goed en kwaad als het ging foto's gemaakt en bij elkaar gesprokkeld.
Kop:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Lichaam (Let op: Bodi heeft 'normaal' gesproken een omhooggekrulde staart, mocht het relevant zijn)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
En in beweging, mocht iemand daar ook iets aan kunnen zien:
Afbeelding
Ik ben benieuwd :)
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: 'Onherleidbaar bastaard', maar wat zien jullie erin?

Ongelezen bericht door runninggirl »

Boerenfox zie ik er ook wel in, en misschien iets van een Drentsche Patrijs of iets wat daarop lijkt?
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Qua lichaam zie ik iets met windhond, de kleur en ook kop een scheutje JR en in de kop zie ik ook wel wat labrador terug alleen is het iets fijner / smaller geworden door de rest wat erin gemixt is.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

wat een knapperd
Afbeelding
Iris-Marie
Zeer actief

Tara schreef:Boerenfox is trouwens ook 'maar' gewoon een kruising van van alles en nog wat hè.
Net zomin een ras als de boomer, dat kan ook wel van alles bij elkaar zijn. :wink:
Zelf vind ik het een typische Vubara.
Klopt, maar als je erop Googlet, en als ik de karakterbeschrijving lees, heeft hij er wel wat van weg.
Marco88 schreef:wat een knapperd
Ja hé :I:
Laatst gewijzigd door Iris-Marie op 21 jun 2015 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Iris-Marie
Zeer actief

Cleva schreef:Ik vind hem mooi. Dat bonte met ticking doet me aan iets pointerigs denken.
Dankjewel :I: , klopt ja, ik vind ticking erg mooi om te zien. Het siert 'm wel.
Afbeelding
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Daar ga ik mijn vingers niet aan branden :D

Leuke hond om te zien, dat wel!
Afbeelding
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

Gewoon een leuk boerderijhondje. Vind 'm ook wat boerenfoxerig/jachthonderigs. Wat een gaaf beest!
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Hij is superleuk! Uit de DNA-test van mijn Roemeen bleek dat ik een exclusieve Chesapeake Bay Retriever-kruising heb, whahahaha. Yeah right. Maar die van mijn Nederlandse asielkruising lijkt wel aardig te kloppen :D ik zie eh... labrador, beagle en iets wat zeiloortjes geeft :I:
Iris-Marie
Zeer actief

Wat tof dat jullie hem allemaal zo gaaf vinden! De eerste week was alleen maar stress omdat een familielid die er geen drol mee te maken heeft zich ermee bemoeit omdat ze een echte 'hondenexpert' is. Vriend en ik zijn daar mét hond nu niet welkom tot hij gecastreerd is (wat ik óók al niet wil, maar vriend wel omdat 'familielid' zo belangrijk is :boos: ondanks dat het mijn - al dan niet onze - hond is). Teef van die familie viel Bodi zowat aan en 't baasje (familielid van familielid, zeg maar) stond vol walging naar hém te kijken. Maar dat is een ander verhaal wat ik hier niet uitdiep want openbaar forum enzo ;). Anyway, dat zorgde voor veel stress bij mij omdat ik gelijk zag wat voor een leuke hond het was en omdat hij zo snel leert. Ik vind het zo lief om te lezen dat jullie hem leuk vinden :I: dat doet me echt ontzettend goed.
Lothian schreef:Hij is superleuk! Uit de DNA-test van mijn Roemeen bleek dat ik een exclusieve Chesapeake Bay Retriever-kruising
heb, whahahaha. Yeah right. Maar die van mijn Nederlandse asielkruising lijkt wel aardig te kloppen :D ik zie eh... labrador, beagle en iets wat zeiloortjes geeft :I:
Is het wat, zo'n DNA-test? Ik lees soms dat het weinig uithaalt vuilnisbakkies en stichtinghonden. Aangezien wij niet weten waar Bodi vandaan komt, vragen we ons af of zo'n test dan nuttig is of dat hij té onherleidbaar is. Is het bij jouw Roemeen wel duidelijk dat er niet 100 verschillende rassen doorheen gehusseld zijn, of is het ook een oneindige mix? Dat helpt bij het overwegen :) Chesapeake's zijn leuk, trouwens!
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Niks aantrekken van al die zogenaamde kenners hoor, standaard castreren is écht onzin. Dat moet je alleen doen wanneer je er voor jezelf een heel erg goede reden voor hebt. En dan praat dit forum het je waarwchijnlijk nog uit het hoofd :P

Dit was het topic van de Roemeen: klik

En dit van mijn Nederlander: klik.

Zeker bij een Nederlandse asielhond zou ik het zonder twijfel opnieuw doen! Hartstikke leuk om te weten wat er in zit.
Iris-Marie
Zeer actief

Klopt. Ik heb handige topics en websites gezien vanuit hier! De enige reden zou voor mij zijn dat hij regelrecht z'n neus achterna gaat zodra hij een teef in het vizier krijgt, maar a) het opvoedproces is pas net in gang gezet en hij gedraagt zich voorbeeldig b) het is een puber en c) hij mag toch nog niet los want dat vertrouw ik nog niet. Medische redenen daargelaten, maar dat is niet aan de orde op dit moment. Ik zie het nut er gewoon niet zo van in. Ben er niet voor, ook niet tegen, dus waarom die hond het aandoen als er nul reden voor is...

Ik ga ze even lezen, ben benieuwd! We zijn het zeker van plan, die test :) De hond was al een hele aanschaf dus het laat op zich wachten, maar het heeft ook geen haast. Ik moet zeggen dat in het vaccinatieboekje een sticker zat over het oude adres van Bodi, even in het licht gehouden en ze even heel brutaal digitaal bezocht (ben niet nieuwsgierig, maar wil alles weten), en het lijken me geen types voor een hond uit het buitenland. Denk ook niet dat ze in aanmerking komen bij een beetje goede stichting, gezien waar ze wonen, werken, geschatte financiën et cetera. Heb een hele scan gedaan, Sherlock is er niets bij, haha! Wel heel brutaal, ik schaam me een beetje, maar de nieuwsgierigheid won even, vooral omdat het asiel eigenlijk niks van Bodi wist. :roll: Maarja. Kan er compleet naast zitten, ik ben geen detective en het is behoorlijk brutaal geweest denk ik, maar ik vermoed dat het gewoon een Nederlands vuilnisbakkie is.
Afbeelding
Iris-Marie
Zeer actief

Heb je topics even doorgespit, wat een leuke en knappe honden! Wel ontzettend verhelderend, zo'n test. Lijkt me zó leuk om te zien!
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

JR en Beagle en nog iets?
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Ik ga voor een Boerenfox, precies Diesel! Diesel is 45 cm. Onze vorige hond was ook een Boerenfox maar die was ook weer wat groter.
Even uit nieuwsgierigheid, komt hij uit het asiel uit Purmerend? Volgens mij heb ik hem toen op de site gezien, had ook wel oog op hem ;)
Iris-Marie
Zeer actief

MirjamV schreef:Ik ga voor een Boerenfox, precies Diesel! Diesel is 45 cm. Onze vorige hond was ook een Boerenfox maar die was ook weer wat groter.
Even uit nieuwsgierigheid, komt hij uit het asiel uit Purmerend? Volgens mij heb ik hem toen op de site gezien, had ook wel oog op hem ;)
Klopt, ja! Hij was daar nog niet zo lang, maar in Amsterdam waar hij eerst zat konden ze geen leuke baas voor 'm vinden. Ik heb hem gevonden via ikzoekbaas :) Hij heette toen nog Binky! Heb je toevallig ook Mexx gezien? Was ook een knapperd (Alkmaar). Heb met de mensen van dat asiel aan de telefoon gehangen maar hij haalde heel erg uit naar mensen. Leek me ook een leukerd die echt wel te redden is, maar dat durfde ik met mijn 'opgevoed-met-hond'-ervaring niet aan. Die had ik niet kunnen geven wat hij nodig heeft. Bodi is al uitdaging zat ;).

Twee dagen later zijn we naar Bodi (of 'Binky') gaan kijken. Hij zat samen met een basset teefje, was ook zo'n schatje. Mijn vriend is verslaafd aan Jacks, dus Bodi's eigenwijze koppie viel wel in de smaak. Er stond alleen bij schofthoogte 30-50, dus mijn vriend schrok zich rot toen hij Bodi zag, haha. Het is best een imponerende hond als je de kleine Norfolk terriërs van z'n ouders gewend bent (ik ben meer van grote honden, hij meer van kleintjes, maar het zijn leukerds!). Enfin, we hebben een blokje met hem omgelopen en hij was alles zoals het asiel zei dat hij niet was. Hij was zo braaf :love: . We gingen alleen kijken... Maar, je weet vast hoe dat gaat ;).

Je had 'm moeten zien in de auto, hij was zooooo blij dat hij mee mocht :I:
Afbeelding

Leuk om te horen dat je ook 'n oogje op hem had. Snap ik wel ;) Diesel is ook ontzettend leuk! Daar zou ik ook verliefd op kunnen worden, haha! Zou het kunnen, boerenfox? Ik weet dat het geen erkend ras is, en de naam überhaupt nogal abusievelijk wordt gebruikt, maar ik lees overal dat de schofthoogte zo'n 40cm is? Dat is heel wat anders dan de 55cm van Bodi. Daarom zat ik er een beetje mee in mijn maag, al zegt mijn gevoel me vanaf het begin dat iemand het opmerkte al dat het sowieso iets in die richting is.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Mijn mening al gegeven, maar het is inderdaad een prachtige hond. Prachtig figuurtje op die foto waar hij uit het raam kijkt :love:
MirjamV
Zeer actief

Bodiris schreef:
MirjamV schreef:Ik ga voor een Boerenfox, precies Diesel! Diesel is 45 cm. Onze vorige hond was ook een Boerenfox maar die was ook weer wat groter.
Klopt, ja! Hij was daar nog niet zo lang, maar in Amsterdam waar hij eerst zat konden ze geen leuke baas voor 'm vinden. Ik heb hem gevonden via ikzoekbaas :) Hij heette toen nog Binky! Heb je toevallig ook Mexx gezien? Was ook een knapperd (Alkmaar). Heb met de mensen van dat asiel aan de telefoon gehangen maar hij haalde heel erg uit naar mensen. Leek me ook een leukerd die echt wel te redden is, maar dat durfde ik met mijn 'opgevoed-met-hond'-ervaring niet aan. Die had ik niet kunnen geven wat hij nodig heeft. Bodi is al uitdaging zat ;).

Twee dagen later zijn we naar Bodi (of 'Binky') gaan kijken. Hij zat samen met een basset teefje, was ook zo'n schatje. Mijn vriend is verslaafd aan Jacks, dus Bodi's eigenwijze koppie viel wel in de smaak. Er stond alleen bij schofthoogte 30-50, dus mijn vriend schrok zich rot toen hij Bodi zag, haha. Het is best een imponerende hond als je de kleine Norfolk terriërs van z'n ouders gewend bent (ik ben meer van grote honden, hij meer van kleintjes, maar het zijn leukerds!). Enfin, we hebben een blokje met hem omgelopen en hij was alles zoals het asiel zei dat hij niet was. Hij was zo braaf :love: . We gingen alleen kijken... Maar, je weet vast hoe dat gaat ;).

Je had 'm moeten zien in de auto, hij was zooooo blij dat hij mee mocht :I:
Afbeelding

Leuk om te horen dat je ook 'n oogje op hem had. Snap ik wel ;) Diesel is ook ontzettend leuk! Daar zou ik ook verliefd op kunnen worden, haha! Zou het kunnen, boerenfox? Ik weet dat het geen erkend ras is, en de naam überhaupt nogal abusievelijk wordt gebruikt, maar ik lees overal dat de schofthoogte zo'n 40cm is? Dat is heel wat anders dan de 55cm van Bodi. Daarom zat ik er een beetje mee in mijn maag, al zegt mijn gevoel me vanaf het begin dat iemand het opmerkte al dat het sowieso iets in die richting is.
Jazeker, ik ga absoluut voor een Boerenfox! Onze vorige Boerenfox was ook een beetje het maatje van Bodi, Diesel is weer wat kleiner. Maar je hebt ook nog kleinere. Het is geen 'ras' dus er is ook geen standaard schofthoogte voor te geven. Ze zijn ook allemaal weer even anders. Zelf uit het nest waar Diesel uit komt zijn ze toch alle 5 weer even anders.

Ik val echt op dit soort hondjes! Daarom zijn we weer voor een Boerenfox gegaan. Ik had Bodi/ 'Binky' idd gezien, ook eerst op de site van het asiel in Amsterdam, ik herkende hem ook gelijk in je topic! :wink: Fijn dat hij nu een baasje heeft, kan ik ook niet meer in de verleiding komen.. haha
Iris-Marie
Zeer actief

Aw, nou, sorry! Misschien dat ik je ooit nog tegen kom in Noord-Holland, haha. Kan hij met Diesel spelen! :D Ik val er ook op, juist vanwege die diversiteit. Bodi is heel statig, maar toch komt hij soms zo lomp over. Hij is hartstikke slim maar stronteigenwijs. Daar ben ik gék op. Echte 'honden'. :)
Afbeelding
MirjamV
Zeer actief

Geeft niet hoor ;) Ja wie weet komen we elkaar nog eens tegen!
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Bodiris schreef: twee honden tegen uit Griekenland die sprekend op hem leken
Ik herken ook wel iets wat ik in de honden uit griekenland (ik kom er als vrijwilliger voor een stichting) herken, en dat is de neuslijn van een pointerkruising. Verder lijkt hij helemaal niet op een pointer, maar die neuslijn geeft wel een herkenning voor mij.
Heeft hij een paspoort? Allicht is hij kwijt geraakt en heeft hij later een nederlands paspoort gekregen, maar als hij uit het buitenland komt, gok ik toch op een vleugje pointer.
Afbeelding
Iris-Marie
Zeer actief

Paisley schreef:
Bodiris schreef: twee honden tegen uit Griekenland die sprekend op hem leken
Ik herken ook wel iets wat ik in de honden uit griekenland (ik kom er als vrijwilliger voor een stichting) herken, en dat is de neuslijn van een pointerkruising. Verder lijkt hij helemaal niet op een pointer, maar die neuslijn geeft wel een herkenning voor mij.
Heeft hij een paspoort? Allicht is hij kwijt geraakt en heeft hij later een nederlands paspoort gekregen, maar als hij uit het buitenland komt, gok ik toch op een vleugje pointer.
Hij heeft inderdaad die neuslijn ja, nu je het zegt. Hij heeft geen paspoort, had het asiel ook niet. Helaas.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”