Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bult in nek na enting

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Bult in nek na enting

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Kom ik al weer met een "is dit normaal?" vraag. Haha, het puppyleven is me wat onbekend nog.

Vrijdag heeft Duke een enting gehad en nu ontdekte ik zondag avond een bult in de nek op de plek van de enting. Is dit normaal en trekt dit vanzelf weg? Ik gok dat die bult zo'n 3x3 cm is? Hij lijkt niet pijnlijk te zijn als ik eraan zit.

Ik heb vannochtend de dierenarts al gebeld, maar ik kreeg een stagiaire aan de telefoon. Die dacht in eerste instantie dat het nog de enting vloeistof was die langzaam opnam :? ,toen had ik zoiets van, dat is het in ieder geval niet. Dat opnemen doet er echt geen 3 dagen over, en de bult is veel groter dan de vloeistof die erin ging. Toen vroeg ze of het warm was en na veel twijfel vond ze toch maar dat ik langs moest komen, dus heb nu een afspraak voor morgen ochtend.

Maar ja, omdat het een stagiaire was en ze zo vertwijfeld deed, ben ik nog niet veel wijzer en vraag ik me af of langskomen echt nodig is. Kijk tuurlijk wil ik het beste voor mijn pup, maar onnodig kosten maken vind ik ook weer een beetje overdreven.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Bult in nek na enting

Ongelezen bericht door ranetje »

Het zal wel door de enting komen, dat gebeurt vaker.
Mijn vorige DA masseerde de plek altijd nadat hij de enting had gezet.
Nu masseer ik de plek altijd zelf even waar is gespoten.
Dat scheelt vaak wel.

Die bult moet wel met een weekje weg zijn lijkt me.
En wat masseren kan ook nu nog. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Bult in nek na enting

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ja dat kan best een reactie zijn op de entstof bijvoorbeeld. Onze hond kreeg vorige keer pas een week later een bult zo groot als een ei in haar nek er van, was dus echt een ontsteking. Meestal gaat het vanzelf weg maar wel even in de gaten houden of ze koorts krijgt bijvoorbeeld of dat de bult echt heel groot wordt.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”