Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Gezellige" wandeling.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: "Gezellige" wandeling.

Ongelezen bericht door Gollum »

Marie-Josée schreef:
cornelia schreef:Altzheimer begint vaak met bepaalde gedragsveranderingen c.q. uitvergrotingen of wel het niet meer kunnen hanteren van bepaalde sociaal "noodzakelijke" remmingen of decorum verlies. Een gepaste reactie op een dergelijk heerschap zou kunnen zijn; "goh, wat rot voor u dat Altzheimer heeft toegeslagen". De toevoeging "....verrekte ouwe gek" is het overwegen waard evenals ".....ga toch dood".
Ja dan ben je goed bezig. Flink :ok:
Ik vond het ook al zielig :schrik: Het zal je vadertje maar zijn met Alzheimer.
Ik heb geen zin in gezeik op straat, dat brengt nooit veel goeds. Gelukkig worden oude mensen eigenlijk nooit boos op me :mrgreen:
Wel eens een rotjochie die een paar keer deed alsof hij zijn voetbal in mijn gezicht ging gooien. Ik heb die bal afgepakt en een enorme rotschop naar de andere kant van het veld gegeven. Zo, rennen aap :pffff:
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Marie-Josée schreef:
cornelia schreef:Altzheimer begint vaak met bepaalde gedragsveranderingen c.q. uitvergrotingen of wel het niet meer kunnen hanteren van bepaalde sociaal "noodzakelijke" remmingen of decorum verlies. Een gepaste reactie op een dergelijk heerschap zou kunnen zijn; "goh, wat rot voor u dat Altzheimer heeft toegeslagen". De toevoeging "....verrekte ouwe gek" is het overwegen waard evenals ".....ga toch dood".
Ik verbaas me ook over het verbale geweld. Mensen storen zich aan het gescheld van de ander en reageren dan op precies dezelfde manier? Wat maakt jou dan beter? Omdat hullie begon? Wat een flauwekul.

Zelf schiet ik vrijwel altijd in de lach als mensen raar gaan doen. Als ik al wat zeg dan komt het neer op hoe blij ik ben dat ik niet zo boos door het leven ga.
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Anneke & Timka schreef:Ik maakte gisteravond een wandeling met Timka.
Op een groenstrook (van de gemeente) in de buurt doet ze meestal een poepje. Die ik daarna keurig opruim. Neem een plastic zakje en een stuk wc-papier (zodat er echt niets achterblijft) mee om alles op te ruimen. Vervolgens gooi ik het thuis weg.
Voor het arme kind kon gaan zitten om te poepen komt er een oude man (80-plus) aangerend met een stok al schreeuwend: “laat die hond daar niet schijten, laat die hond daar niet schijten”.
Allereerst poepte Timka er nog helemaal niet en ten tweede ruim ik alles keurig op.

Dit heb ik ook tegen die oude man gezegd met de toevoeging dat het gemeentegrond is waar hij al helemaal niets over te zeggen heeft en ik niet begreep waar hij zich druk om maakte. Overigens ligt er totaal geen poep dus hij kan mij ook niet verwisselen met iemand die het wel laat liggen.

Ik heb nog nooit iemand gezien die zo ontzettend kwaad werd. Echt niet normaal meer. Die oude kerel stond te briesen het kwijl en spuug vloog hem uit de mond. Heb hem toen vriendelijk verzocht minimaal een meter bij me uit de buurt te blijven omdat ik dat vies vind. Hij schold me toch uit, echt niet normaal meer. Verder stond hij met z’n stok te zwaaien dat ik ook nog bang was dat hij daarmee Timka te lijf zou gaan. Die arme Timka was helemaal onder de indruk en erg bedeesd, iets dat ze niet gauw is.

Ik ben er echter niet van gediend zo behandeld te worden, door niemand en al helemaal niet door zo’n oude kerel. Heb hem dan ook ongezouten de waarheid gezegd. Dacht dat die kerel ter plekke een hartaanval kreeg van kwaadheid en hij me met z’n stok te lijf zou gaan. En dit terwijl er totaal niets aan de hand is notabene! Maar was niet normaal mee te praten.

Nooit laat ik poep van Timka liggen. Nergens. Zelfs niet in het bos of in andere natuurgebieden waar je bijna de nek breekt over de drollen. Ik vind het nergens voor nodig om de natuur te vervuilen. En dat juist ik dan zo word behandeld. Ik vind dat zo onrechtvaardig.

Toen ik na mijn ronde thuis kwam vertelde ik het hele verhaal aan mijn man. Die vond het ook onbegrijpelijk, juist omdat we altijd alles opruimen.

Ik moest daarna nog snel naar de winkel om een boodschap te doen. En ja, wie kwam ik tegen achter de rollator? Juist die oude man. Hij wilde net z’n mond opendoen om weer wat te zeggen en gezien z’n kwade, rood aanlopend gezicht zou dit beslist niets vriendelijks zijn geweest.
Toen werd ik toch zo kwaad. Heb mij extra opgericht (ben erg lang, dus stak een flink eind boven die oude man uit) en heb gezegd: “Waag het eens! Waag het eens om nog weer tegen mij te gaan schelden, dan ben je echt aan de beurt!” Blijkbaar maakte dat zoveel indruk dat hij snel verder liep.

Mijn man had thuis al gezien dat die man ook op pad was en had al gedacht, oh nee toch, straks komt ze die kerel nog een keer tegen.

Ik vind dit gewoon schandalig. Ruim je altijd en overal de poep van je hondje op en dan krijg je zoiets.
Vervelende gebeurtenis. Commentaar en gezeur is één ding maar geschreeuw in je gezicht is wel wat anders. Nooit meegemaakt, dus ik weet niet wat ik zou doen.
Ik zou denk ik niet de confrontatie aangaan maar me zo snel mogelijk uit de voeten maken. Net zoals sommige anderen geen zin in gezeur.
Als het niet meer op te lossen is door wat uitleg te geven of een vrolijke opmerking te plaatsen dan heb ik geen zin meer in die communicatie.

Maar, wat ik me afvroeg. Waarom het dik gedrukte in de quote? Ik snap oprecht het verschil niet.
Als ik al een verschil zou snappen, zou het juist andersom zijn. :19:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Er hebben ook wel eens mensen tegen mij geschreeuwd.
Dan draai ik me om en ga weg.

Een keer begon iemand tegen me te krijsen vanaf de andere kant van een parkeerplaats.
Daar heb ik toen ook niet op gereageerd en gewoon mijn honden in de auto gezet (was na de wandeling).
Net alsof dat gekrijs niet voor mij bedoeld was.

Toen kwam die dame naar me toe om woedend te melden dat ze het tegen mij had.
Ik heb haar vriendelijk verteld dat ik nooit op een parkeerplaats zou gaan gillen. :oeps:
Als ze een probleem had kon ze me dat ook gewoon vertellen.
Ze was op slag stil. :mrgreen:
Na even praten bleek dat haar probleem geen probleem was omdat ze een verkeerde (andere) hond voor ogen had. :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Gister had ik het omgekeerde, een mede hondeneigenaar die zorgen voor de slechte naam :S:
Ik woon in een (kleine) stad, midden in een oude woonwijk.
Om de hoek is een singel die lastig te maaien is. Sinds dit jaar lopen er daarom zo nu en dan schapen. Ze staan achter schrikdraad maar het is een lang smal stuk. Zie ik gister een hond (herder) de volle lengte die schapen opjagen :80: Honderden meters, schapen in complete paniek. Even later kwam ik de baas tegemoet. Ik ging van een foutje uit. Maar hij meldde mij lachend dat dit zo leuk was voor haar, als de schapen er weer zijn. Ik heb verbijsterd gezegd dat ik dit niet vond kunnen.
Later zag ik zelfde baas en loslopende hond in de speeltuin die met hekwerk is omheind en duidelijke borden 'verboden toegang voor honden' heeft. Om hier te komen is hij langs het duidelijk aangegeven loslooppark én langs het aanlijnpark gelopen.
Ergens snap ik dan wel dat sommige mensen een kort lontje hebben gekregen :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

pioenroos schreef:Gister had ik het omgekeerde, een mede hondeneigenaar die zorgen voor de slechte naam :S:
Ik woon in een (kleine) stad, midden in een oude woonwijk.
Om de hoek is een singel die lastig te maaien is. Sinds dit jaar lopen er daarom zo nu en dan schapen. Ze staan achter schrikdraad maar het is een lang smal stuk. Zie ik gister een hond (herder) de volle lengte die schapen opjagen :80: Honderden meters, schapen in complete paniek. Even later kwam ik de baas tegemoet. Ik ging van een foutje uit. Maar hij meldde mij lachend dat dit zo leuk was voor haar, als de schapen er weer zijn. Ik heb verbijsterd gezegd dat ik dit niet vond kunnen.
Later zag ik zelfde baas en loslopende hond in de speeltuin die met hekwerk is omheind en duidelijke borden 'verboden toegang voor honden' heeft. Om hier te komen is hij langs het duidelijk aangegeven loslooppark én langs het aanlijnpark gelopen.
Ergens snap ik dan wel dat sommige mensen een kort lontje hebben gekregen :wink:
Oh ja, dat snap ik wel.
Alleen is het wel raar om dat lontje dan te ontsteken tegen elke hondeneigenaar waar je denkt een kans te maken dat je kunt bullyen, ook zonder dat daar een reden voor is. :tongue:

Erg foute boel trouwens van die eigenaar van de herder. :evil:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

ranetje schreef:Oh ja, dat snap ik wel.
Alleen is het wel raar om dat lontje dan te ontsteken tegen elke hondeneigenaar waar je denkt een kans te maken dat je kunt bullyen, ook zonder dat daar een reden voor is.
Helemaal mee eens hoor :mrgreen: Ik mag ook graag reageren op onterechte korte lontjes van anderen :engel:
Maar deze herdermeneer heeft (en kan, kom hem vaker tegen) ook mijn mening gekregen.
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Izzie_Anneke schreef:
Marie-Josée schreef:
Ik verbaas me ook over het verbale geweld. Mensen storen zich aan het gescheld van de ander en reageren dan op precies dezelfde manier? Wat maakt jou dan beter? Omdat hullie begon? Wat een flauwekul.

Zelf schiet ik vrijwel altijd in de lach als mensen raar gaan doen. Als ik al wat zeg dan komt het neer op hoe blij ik ben dat ik niet zo boos door het leven ga.
Nee, dat zijn sociaal aanvaardbare reacties, iemand gewoon in zijn gezicht uitlachen :roll: Als ik boos ben op iemand kan die beter iets zeggen als "mens houd je bek" dan jouw reactie want dat is pas olie op het vuur.

Bij mij blijft het over het algemeen bij "denken"en "overwegen", wat vaak niet eens een beïnvloedbare bezigheid is.
Maar niks menselijks is mij vreemd en dus schuilt er ergens in mij naast een moeder Theresa ook een tok die zich met momenten erg onheus bejegend voelt en dan wat naar de oppervlakte komt. Ach en verder, soms moet je maar net vaak genoeg getergd worden :wink:
Afbeelding
cornelia
Zeer actief

Cleva schreef:Ik doe niet aan praten met vreemden.
Ik zwaai trouwens ook niet naar vliegtuigen en ik blaas niet elk lieveheersbeestje weg met gekoer over drie dagen mooi weer.
Een beetje lieveheersbeestje roept dan ook "ga toch dood" als je hem met je gore stinkadem wegblaast. Alleen horen wij dat niet :U: Maar geef het beestje eens ongelijk.......

En zwaaien naar vliegtuigen ? Als ze zo heeeeeeel laag durven te komen dat het toch niks meer uit maakt, kun je best even zwaaien denk ik dan :pffff:
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

cornelia schreef:
Izzie_Anneke schreef:
Marie-Josée schreef:

Nee, dat zijn sociaal aanvaardbare reacties, iemand gewoon in zijn gezicht uitlachen :roll: Als ik boos ben op iemand kan die beter iets zeggen als "mens houd je bek" dan jouw reactie want dat is pas olie op het vuur.

Bij mij blijft het over het algemeen bij "denken"en "overwegen", wat vaak niet eens een beïnvloedbare bezigheid is.
Maar niks menselijks is mij vreemd en dus schuilt er ergens in mij naast een moeder Theresa ook een tok die zich met momenten erg onheus bejegend voelt en dan wat naar de oppervlakte komt. Ach en verder, soms moet je maar net vaak genoeg getergd worden :wink:

Er staat ook 'als ik al wat zeg'. M Maar het gebeurt inderdaad dat ik in de lach schiet. En dan is het geen uitlachen maar omdat ik het komisch vind waar mensen zich zo spugend kwaad over kunnen maken. Dat dat bij mensen over kan komen als olie op het vuur dan zij dan maar zo, dan maar niet sociaal aanvaardbaar. In mijn overtuiging is het te verkiezen boven terug gaan schelden.
cornelia
Zeer actief

Izzie_Anneke schreef:
cornelia schreef:
Izzie_Anneke schreef:

Er staat ook 'als ik al wat zeg'. M Maar het gebeurt inderdaad dat ik in de lach schiet. En dan is het geen uitlachen maar omdat ik het komisch vind waar mensen zich zo spugend kwaad over kunnen maken. Dat dat bij mensen over kan komen als olie op het vuur dan zij dan maar zo, dan maar niet sociaal aanvaardbaar. In mijn overtuiging is het te verkiezen boven terug gaan schelden.
Het maakt jou dus ook "niet beter" en je doet ook aan "flauwekul".
Ik scheld (waarbij de meeste woorden gevormd in mijn brein uitgefilterd worden voor ze mijn mond uitkomen).
Jij lacht mensen uit (wat in mijn ogen dan weer een grotere uiting van minachting is dan ergens, zij het scheldend, op in gaan c.q. op reageren) Prima als je daar voor kiest maar het maakt je niet beter en bedenk je dat dan maar voor je op je hoge paard kruipt. Verwijder eerst je eigen balk voor je over mijn splinter begint.

:ok: ?
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

cornelia schreef:
Izzie_Anneke schreef:
cornelia schreef:
Izzie_Anneke schreef:

Het maakt jou dus ook "niet beter" en je doet ook aan "flauwekul".
Ik scheld (waarbij de meeste woorden gevormd in mijn brein uitgefilterd worden voor ze mijn mond uitkomen).
Jij lacht mensen uit (wat in mijn ogen dan weer een grotere uiting van minachting is dan ergens, zij het scheldend, op in gaan c.q. op reageren) Prima als je daar voor kiest maar het maakt je niet beter en bedenk je dat dan maar voor je op je hoge paard kruipt. Verwijder eerst je eigen balk voor je over mijn splinter begint.

:ok: ?
Ik bedoel het niet kwaad, en zeker niet als "beter". Dat dat zo overkomt is echt niet de bedoeling!
En ik kan me zo voorstellen dat een 'mens houd je bek' zoals jij em noemt echt wat anders is dan de meneer in de openingspost die veel langer uit zijn stekker gaat.
cornelia
Zeer actief

Izzie_Anneke schreef: Ik bedoel het niet kwaad
O, maar ik ook niet hoor.
:ok:
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

ik sta meestal tijdens met mijn mond vol tanden en pas als ik thuis ben bedenk ik van alles wat ik had kunnen / willen zeggen. Misschien moet ik nog wat reageer-eelt kweken.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

cornelia schreef:
Izzie_Anneke schreef: Ik bedoel het niet kwaad
O, maar ik ook niet hoor.
:ok:
Ondertussen wel met splinters schieten en balken gooien. :hmmm: :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”