Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

de verloren beloningen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

de verloren beloningen.

Ongelezen bericht door cornelia »

En dat zijn er nog al wat. Het is een wonder dat hij nog iets voor mij wil doen want een belonding krijgt hij vaak toch niet. Enfin, die beloningen waarbij je dus iets weggooit als in; hem in vaart terug roepen en hem belonen door een balletje de andere kant op te gooien die hij meteen na melding bij mij mag gaan halen.

Ik ga dus zo'n oefening doen en ja hij komt zich meteen melden, ik juich, hij straalt, ik gooi, hij blij. Balletje verdwijnt
over een 3 meter hoog hek/in de dichte prikkelstruiken/in de boom/in het veld met gerst. Balletje verdwijnt dus gewoon. Ezio staat te kijken, meestal zo :( "maar ik deed het toch goed, ik snap het niet".
Ik probeer echt alles om de bal als nog terug te krijgen maar soms :U: gaat dat niet. Tijd van de effectieve beloning is dan inmiddels al voorbij, haha. Ik denk dat er nog eens een dag komt dat hij mij de bal niet meer geeft want ik maak ze toch maar kwijt. Erger, ik denkt dat hij zich niet meer komt melden want; "waar doe je het voor".

Aan de andere kant kopt hij ze zelf ook vaak ergens ver de bosjes in of over een hek. Dan ben ik ook de beroertste niet om te gaan zoeken. Ik doe hem dan zo nodig aan de lijn en begin met hem een speurtocht waarbij ik dan meestal het vuile werk opknap (ik had gisteren even een moment dat ik met mijn wang vast hing in een braamstruik en mijn kuiten branden nu nog van de netels).

Maar ik denk dat ik daarmee de door mijn schuld verloren ballen compenseer. Dat hij denkt "ja, dan is ze toch ook wel weer aardig. Ik geef haar het voordeel van de twijfel".

:U:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: de verloren beloningen.

Ongelezen bericht door ranetje »

:lol1: :mrgreen:
Hoe herkenbaar. :D

Alleen hoog gooien als je op een groot grasveld staat.
Anders de bal een eind weg gooien over de grond :8):

Daarmee heb ik ongeveer 90% van de problemen opgelost :tongue:

Toch lief dat hij zo veel vertrouwen in je houdt :I:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

cornelia schreef: Tijd van de effectieve beloning is dan inmiddels al voorbij, haha. Ik denk dat er nog eens een dag komt dat hij mij de bal niet meer geeft want ik maak ze toch maar kwijt.
Ik heb wel eens gehoord dat sommige diensthonden na een goede dag meegenomen worden naar de McDonalds en daar een hamburger krijgen :lol1: Zouden ze dat snappen, dat ze het krijgen omdat ze goed gewerkt hebben? Volgens mij wel.

Dat balletje wordt ook wel 'spannender' als het op een lastig vindbare plaats komt! ;) Misschien maakt het hem daardoor alleen maar aantrekkelijker.

Mayke is ook beter te belonen met 'spannende' beloningen. Zomaar een stuk worst voor de neus vind ze weinig aan. Die beloning is al een stuk leuker als hij in het hoge gras verdwijnt en ze hem moet gaan zoeken.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Gelukkig zijn honden ras-opportunisten, "OOIT gooit die trut het balletje gewoon en kan ik 'm fijn ophalen! :ugh:"

Verder wel herkenbaar, ik heb al voor tientallen euro's de struiken ingegooid en waarschijnlijk heel wat buurthonden blij gemaakt. Maakte niet uit of ik op een gegeven moment knalroze balletjes kocht; ik gooi ze gegarandeerd binnen 3 dagen in de prikstruiken en Izzy kan 'm daarop 'spontaan' niet meer vinden.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

:LOL: :LOL:

Wel herkenbaar hoor. Heb een duur waterspeeltje te ver weg gegooid het water in, en een dure dummy in de boom gegooid. Gelukkig kon de laatste eruit worden gehaald, doordat mijn vader met een grooote ladder langs de openbare weg op de fiets er aan kwam. :mann:
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

hahahaha zie Enzi al schouderophalend naar je kijken..een paar klopjes op je rug om je te troosten "ooit baas, ooit komt het goed met jou.." :LOL: :LOL: :LOL:

ik daarentegen heb een superdeluxe-getrainde hond die elk balletje in meters hoog gras terug kan vinden. het wordt wat lastiger toen ik ze in de bramenstruiken gooide :schrik: of hij in de boom belandde - waar ie nog steeds hangt, op mn doordeweekse route zwaait de oranje bal me zachtjes tegemoet :jank:
Afbeelding
cornelia
Zeer actief

_Leonie schreef: Heb een duur waterspeeltje te ver weg gegooid het water in, en een dure dummy in de boom gegooid. :mann:
Ook dat nog, de Chuck-it's gaan altijd als eerste. Vijfenhalve euro zo in het putje :gvd:
En dan probeer ik daar rekening mee te houden; de tennisballen (die krijg ik van collega's) gebruiken we in het bos en langs plekken waar ze makkelijk verdwijnen, de dure ballen voor de mooie open weide en velden. Maar ja..........sommige ballen raak je niet kwijt al wil je het graag ( :wink: ) en anderen................. :ugh:

Ik had laatst een gepelde tennisbal in een oude vrolijk gestreepte gekleurde kniekous. Ik denk; leuk, gooi en trek spelletje in 1. We zijn het bos nog niet in, ik geef Ezio vrij, hij rent vooruit zo van "Jaaaaah gooi maar, ik sta in positie :cheer: " Ik gooi.......hup hangt die kous aan een boomtak. Ezio :denken: "en hoe denk je dat ik die er uit krijg ?????". Enfin, stuk hout aan zijn lange lijn en ik heb hem er uit gekregen maar ik zie er dan niet uit als de-leuke-van-middelbare-leeftijd-zijnde-vrouw-met-de-goed-getrainde-hond-die-heel-nonchalant-hem-allemaal-leuke-dingen-laat-doen-waar-andere-mensen-dan-weer-jaloers-op-zijn. Nee, dan zie ik er uit als een-verwilderde-dikke-taart-met-schuim-op-de-bek-die-in-het-rond-staat-te-springen-en-waar-men-met-een-bocht-omheen-loopt. "Jij ook altijd met je fuckingtyfus ballen, gaat toch gewoon een konijn vangen, lulhond" (ja sorry, ik heb ook echt hele lelijke kanten hoor :engel: )

Die dingen gebeuren ook altijd als je net op pad bent en hij nog zo vol verwachting is van "nu gaan er leuke dingen gebeuren....."
Nou niet dus, de vrouw is de bal alweer kwijt. Waarom niet op het eind van een wandeling als hij al voldaan is en vol van liefde en waardering voor mijn inspanningen als zijnde de liefste en actiefste vrouw van het heelal.
Afbeelding
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

:LOL: :goeie: :LOL: :goeie: :LOL:
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik moet toch altijd zo lachen om jouw Posts :LOL: arme Ezio, tof van m dattie toch nog steeds met je op stap wil :P

Lola bedacht onlangs dat het water in de IJssel te koud was en ze haar nieuwe balletje heus niet ging halen. Na een tijdje stroomde hij van de oever weg en vond ik het tijd de strijd op te geven. Lola naast me geroepen, gewezen op d'r afdrijvende balletje met een 'zie je? Daar gaat-ie. Als je nou gewoon even niet zo loopt te zeiken, dan hadden we m nu nog gehad. Maar jaaaaaa, jij moest weer moeilijk doen. Tsss'. En toen heb ik me omgedraaid en ben verder gelopen.

Halve minuut later, geen Lola naast me. Keertje geroepen en gefloten. Geen Lola. Draai ik me om... :boos: heeft die trut besloten tóch maar d'r balletje te halen :schrik: die ukkepuk weegt tien kilo, die is zo hartstikke verzopen met die stroming in de IJssel. Het balletje was al ruim over het midden en Lola maar zwemmen. Gvd, ik heb nog nooit zó hard staan krijsen dat ze NUUUUU moest komen. Koekies! Iets leuks doen! Oh kijk wat ik heb! Heeee, is dat tante Fenny, Bolo, Isis, Diesel, opaomakoenbezoekkkk? Lootjiepootjiepootjie kommmmm dan!

En godenzijdank kwam ze. Stom beest :boos:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

cornelia schreef:
_Leonie schreef: Heb een duur waterspeeltje te ver weg gegooid het water in, en een dure dummy in de boom gegooid. :mann:
Ook dat nog, de Chuck-it's gaan altijd als eerste. Vijfenhalve euro zo in het putje :gvd:
En dan probeer ik daar rekening mee te houden; de tennisballen (die krijg ik van collega's) gebruiken we in het bos en langs plekken waar ze makkelijk verdwijnen, de dure ballen voor de mooie open weide en velden. Maar ja..........sommige ballen raak je niet kwijt al wil je het graag ( :wink: ) en anderen................. :ugh:

Ik had laatst een gepelde tennisbal in een oude vrolijk gestreepte gekleurde kniekous. Ik denk; leuk, gooi en trek spelletje in 1. We zijn het bos nog niet in, ik geef Ezio vrij, hij rent vooruit zo van "Jaaaaah gooi maar, ik sta in positie :cheer: " Ik gooi.......hup hangt die kous aan een boomtak. Ezio :denken: "en hoe denk je dat ik die er uit krijg ?????". Enfin, stuk hout aan zijn lange lijn en ik heb hem er uit gekregen maar ik zie er dan niet uit als de-leuke-van-middelbare-leeftijd-zijnde-vrouw-met-de-goed-getrainde-hond-die-heel-nonchalant-hem-allemaal-leuke-dingen-laat-doen-waar-andere-mensen-dan-weer-jaloers-op-zijn. Nee, dan zie ik er uit als een-verwilderde-dikke-taart-met-schuim-op-de-bek-die-in-het-rond-staat-te-springen-en-waar-men-met-een-bocht-omheen-loopt. "Jij ook altijd met je fuckingtyfus ballen, gaat toch gewoon een konijn vangen, lulhond" (ja sorry, ik heb ook echt hele lelijke kanten hoor :engel: )

Die dingen gebeuren ook altijd als je net op pad bent en hij nog zo vol verwachting is van "nu gaan er leuke dingen gebeuren....."
Nou niet dus, de vrouw is de bal alweer kwijt. Waarom niet op het eind van een wandeling als hij al voldaan is en vol van liefde en waardering voor mijn inspanningen als zijnde de liefste en actiefste vrouw van het heelal.
:LOL: Wat beschrijf je dat heerlijk smakelijk!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Ha,ha ben net terug met hark en laarzen aan, werpding ging 'n hele andere kant op dan mijn arm aangaf :blauwoog: en belande ergens in het riet of de sloot :( , Nisvan ging op zijn manier nog zoeken,maar helaas), dus terug naar huis hond achtergelaten, laarzen aan en na wat gehengel had ik 't werpding weer :cheer:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Hanneke2
Zeer actief

-Lilo- schreef:Ik moet toch altijd zo lachen om jouw Posts :LOL: arme Ezio, tof van m dattie toch nog steeds met je op stap wil :P

Lola bedacht onlangs dat het water in de IJssel te koud was en ze haar nieuwe balletje heus niet ging halen. Na een tijdje stroomde hij van de oever weg en vond ik het tijd de strijd op te geven. Lola naast me geroepen, gewezen op d'r afdrijvende balletje met een 'zie je? Daar gaat-ie. Als je nou gewoon even niet zo loopt te zeiken, dan hadden we m nu nog gehad. Maar jaaaaaa, jij moest weer moeilijk doen. Tsss'. En toen heb ik me omgedraaid en ben verder gelopen.

Halve minuut later, geen Lola naast me. Keertje geroepen en gefloten. Geen Lola. Draai ik me om... :boos: heeft die trut besloten tóch maar d'r balletje te halen :schrik: die ukkepuk weegt tien kilo, die is zo hartstikke verzopen met die stroming in de IJssel. Het balletje was al ruim over het midden en Lola maar zwemmen. Gvd, ik heb nog nooit zó hard staan krijsen dat ze NUUUUU moest komen. Koekies! Iets leuks doen! Oh kijk wat ik heb! Heeee, is dat tante Fenny, Bolo, Isis, Diesel, opaomakoenbezoekkkk? Lootjiepootjiepootjie kommmmm dan!

Jezes mens, wat een geluk dat ze terug kwam. :80:

Maar ik moest ook wel lachen. "Hee is dat tante Fenny" :LOL: En zo herkenbaar. Ik wil ook wel eens misbruik maken van "OH KIJK 'ES WIE DAAR IS!!!" waarop Lilo trillend van spanning om zich heen gaat kijken welke verkering er aan komt. En dan krijgt ze een koekie omdat ik me zomaar had vergist, zo dom he? En toch maar even aan de lijn tot die haas uit zicht is. :D
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Hanneke2 schreef:Ik wil ook wel eens misbruik maken van "OH KIJK 'ES WIE DAAR IS!!!" waarop Lilo trillend van spanning om zich heen gaat kijken welke verkering er aan komt.
Ja, dat is me twee keer gelukt in een spannende situatie. En daarna ging Skadi argwanend om zich heen loeren waar ik haar van af wilde leiden :hmmm:
Je moet wel weten bij welke hond je zoiets inzet. Bij een slimme hond werkt het niet. Cayuga, zo dom als haverstro, kan ik tot in de eeuwigheid zo afleiden. Skadi echt niet, hoor :tongue:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Haha, Lola gaat ook gelijk spieden hoor. Maar ja, als je dr in je hoofd al op de bodem van de IJssel ziet liggen, trek je alles uit de kast. Ik denk dat het meer mijn overtuigende gebrul was dat dr terughaalde dan de inhoud van m'n teksten :mrgreen:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

-Lilo- schreef:Ik denk dat het meer mijn overtuigende gebrul was dat dr terughaalde
Dat denk ik ook. Ik ben er voor 100% van overtuigd dat honden het horen aan onze stem als iets echt heel belangrijk is.
Cayuga bijvoorbeeld, die sprong eens in paniek door een raam op de eerste verdieping. Blind, zonder te weten of er een plat dak was, wat er godenzijdank wel was. En toen stoof hij in paniek over dat dak, tot ik een "ZIT!" bulderde. Waarop hij van de weeromstuit ging zitten. Dat ging dwars door zijn paniek heen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ruygemoor »

gaan jullie ook zover om -net als ik vanmiddag- tot je buik in het koude water te waden om het lievelingsballetje van je hond te redden???
Hanneke2
Zeer actief

Miranda schreef:
-Lilo- schreef:Ik denk dat het meer mijn overtuigende gebrul was dat dr terughaalde
Dat denk ik ook. Ik ben er voor 100% van overtuigd dat honden het horen aan onze stem als iets echt heel belangrijk is.
Cayuga bijvoorbeeld, die sprong eens in paniek door een raam op de eerste verdieping. Blind, zonder te weten of er een plat dak was, wat er godenzijdank wel was. En toen stoof hij in paniek over dat dak, tot ik een "ZIT!" bulderde. Waarop hij van de weeromstuit ging zitten. Dat ging dwars door zijn paniek heen.
Poeh, ook lekker schrikken zoiets.

En eens dat ze het aan je stem horen. Ik heb een keer een golden opeens zien wegstuiven omdat hij een vriendje zag aan de overkant van de weg. En dat was een GR met een kop erop die echt niet altijd even goed luisterde. Zijn baas gilde echt in complete paniek JESSY NEE! want die zag het al helemaal voor zich dat die hond aan stukkies werd gereden, en die hond ging meteen in de remmen en kwam netjes en wat bedeesd terug. Als je echt in de krijsende stress gaat gillen of een commando schreeuwt dat echt NU moet worden opgevolgd luistert een heel goeie hond wel. Het is alleen zo kut dat je nooit weet of je hond al zo ver is dat hij niet nog effe twijfelt. Ik heb het ook meegemaakt dat een hondje dat nog maar net bij die lieve nieuwe baas was wel die weg over ging en dood gereden werd.

Ik durf dat bij Toto nog niet aan hoor, die gaat in het park hier dichtbij echt niet los. Want enge drukke weg. Lilo zou ik bij een open raam of balkon op de zoveelste verdieping wel terug kunnen roepen, denk ik, puur en alleen met een paniekerig NEE!
Hanneke2
Zeer actief

ruygemoor schreef:gaan jullie ook zover om -net als ik vanmiddag- tot je buik in het koude water te waden om het lievelingsballetje van je hond te redden???
Nee. :mrgreen: :mrgreen:
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mito »

Haha, Misty komt buiten heel vaak met gevonden tennisballen aanlopen. Nu ik dit topic lees begrijp ik waar die allemaal vandaan komen :mrgreen:
Afbeelding
cornelia
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
ruygemoor schreef:gaan jullie ook zover om -net als ik vanmiddag- tot je buik in het koude water te waden om het lievelingsballetje van je hond te redden???
Ook zoiets; balletje in sok, heel lang touw er aan. Ezio ook aan een lange lijn. Het is geen held en voor het eerst in de Geul die op sommige plaatsen best een harde stroming heeft. Ik denk; of hij verzuipt of gaat op zijn gemak de hele Geul af, dus lijn er aan. Sta ik daar moeilijk te doen met 2 lange lijnen. Nog tot knie hoogte in het water, dat ging goed. Nou het ging de eerste 4 keer geweldig. De 5de keer laat touw van de sok los en zien we het balletje zo'n stroming in drijven, vaart krijgen en verdwijnen.
We lopen zo wat op de kant langs de Geul en ja, hij ziet het balletje met sok ergens aan een tak langs de kant vast zitten. Hee, zowaar een soort strandje langs de kant, dat is handig. En dan volgt het mysterie; waarom zet ik Ezio vast aan een boom en stap ik dat strandje op ? God mag het weten. Maar goed, ik stap het strandje op en ben direct mijn sandalen kwijt. Van die fijne zwarte zuigende drap, tot in mijn liezen. Ik zeg nog "Ezio, help". Hij "uh :denken: waarmee?"
Gaat hij met zijn smoel die bal aan staan wijzen.............."daar ligt hij, apporrrrt rrrrrechts, je bent er bijna".
Als of.............. :gvd: etc.

Nou ja, bal kwijt, sandalen kwijt. Weer terug gelopen naar dat andere stuk om mijn kruis wat uit te spoelen :(: en dan maar naar huis.
Afbeelding
cornelia
Zeer actief

-Lilo- schreef:Haha, Lola gaat ook gelijk spieden hoor. Maar ja, als je dr in je hoofd al op de bodem van de IJssel ziet liggen, trek je alles uit de kast. Ik denk dat het meer mijn overtuigende gebrul was dat dr terughaalde dan de inhoud van m'n teksten :mrgreen:
Jee, de gekke muts. dan schrik je je echt wezenloos.
Ach ja en dingen die we zeggen............. :piew:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Uh, dat weet ik niet. Ligt eraan wat ik aan heb op dat moment. Was wel gisteravond zo stom om Izzy's favoriete bal in de goot op het dak van een fietsenhok op het parkeerterrein van een Gamma te gooien (zeg dat maar eens 3x snel achter elkaar). Om 12 uur 's nachts. Dat hok is zo'n 2m10 hoog gok ik, en Izzy snapte niet waarom haar bal niet terug naar beneden kwam gestuiterd. Dus eerst heb ik als een niet-volleerd ninja geprobeerd me op te trekken aan dat hok, maar kreeg na 3 seconden al vreselijk pijn aan m'n vingers. Vervolgens heb ik met een gevonden rietje en superdun stokje geprobeerd de bal naar boven, over de rand te werken, maar ook dat mislukte jammerlijk. Na een minuut of 5 was ik het beu, heb de dakgoot naar beneden getrokken waarop de bal op de grond stuiterde, toen plat op m'n buik met m'n arm onder de deur gegraaid en die bal gevat.

Niemand kan zeggen dat ik niks voor m'n keffer over heb.

Het fietsenhok, rechtsachter. Ter illustratie. Pre-incident.
Afbeelding
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel

Ongelezen bericht door Benthe »

cornelia schreef:
Hanneke2 schreef:
Ook zoiets; balletje in sok, heel lang touw er aan. Ezio ook aan een lange lijn. Het is geen held en voor het eerst in de Geul die op sommige plaatsen best een harde stroming heeft. Ik denk; of hij verzuipt of gaat op zijn gemak de hele Geul af, dus lijn er aan. Sta ik daar moeilijk te doen met 2 lange lijnen. Nog tot knie hoogte in het water, dat ging goed. Nou het ging de eerste 4 keer geweldig. De 5de keer laat touw van de sok los en zien we het balletje zo'n stroming in drijven, vaart krijgen en verdwijnen.
We lopen zo wat op de kant langs de Geul en ja, hij ziet het balletje met sok ergens aan een tak langs de kant vast zitten. Hee, zowaar een soort strandje langs de kant, dat is handig. En dan volgt het mysterie; waarom zet ik Ezio vast aan een boom en stap ik dat strandje op ? God mag het weten. Maar goed, ik stap het strandje op en ben direct mijn sandalen kwijt. Van die fijne zwarte zuigende drap, tot in mijn liezen. Ik zeg nog "Ezio, help". Hij "uh :denken: waarmee?"
Gaat hij met zijn smoel die bal aan staan wijzen.............."daar ligt hij, apporrrrt rrrrrechts, je bent er bijna".
Als of.............. :gvd: etc.

Nou ja, bal kwijt, sandalen kwijt. Weer terug gelopen naar dat andere stuk om mijn kruis wat uit te spoelen :(: en dan maar naar huis.

Ik lig hier gewoon dubbel van het lachen!

Maar moet bekennen dat ook ik zulke fratsen heb of nog erger… dat ik me bedenk dat ik de bal te ver heb gegooid en mijn duitse herder wil helpen in het hoge gras, en dat ze dat dan zo vreselijk leuk vind als ook ik nog eens ga zoeken…. Dat ze me onderste boven rent en dat ik dan gewoon ook nog ff lekker in een bult paardenstront val… en dat ik er dan ook nog om moet denken dat ze me dan niet gewoon bespringt en aflebbert want ja thuis lig ik ook wel eens op de grond met haar te stoeien en dan slikt ze me ook af…. :roll:
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

-Lilo- schreef:Ik moet toch altijd zo lachen om jouw Posts :LOL: arme Ezio, tof van m dattie toch nog steeds met je op stap wil :P

Zoiets ook een keer met Kuda gehad, mijn vriend kan erg ver gooien (die heeft waterpolo gespeeld) en met een tennisbal kan je dan dus redelijk ver gooien.

Wij aan de Put van Weber met Kuda balletje gooien, ik dichtbij en hij wat verder weg.. tot hij op een gegeven moment iets te ver weg gooit en Kuda er meteen achter aan duikt terwijl dat balletje steeds verder en verder weg drijft. Kuda ondertussen zwemt ook steeds verder en verder weg, ik heb lopen gillen dat ze NU hier moest komen en ook alles met koekje etc geprobeerd. Uiteindelijk had ze het opgegeven en is weer omgedraaid, ik zei zelf nog tegen mijn vriend dat als ze het nu niet meer terug red dat HIJ haar mocht gaan halen want het was zijn schuld.

De hele terugweg heeft Kuda mij zo :(: aangekeken omdat haar balletje weg was, arm schaap.

Ik ben ook een keer Loki's speelgoed kwijt geraakt, een soort van geknoopte bal. We waren aan het spelen en toen gingen we terug en ineens was de bal "weg". Vermoedelijk uit mijn zak gevallen, dus ik zoeken en Loki ook, uiteindelijk niets gevonden dus ik dacht "Shit zijn favoriete speeltje weg, dat is minder".. lopen we de volgende dag langs een prullebak en wat ligt daar in het zakje waar ik het in had gedaan de geknoopte bal! Loki helemaal blij en konden we gelijk daarmee spelen.
Afbeelding
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Wat een verhalen, hilarisch :LOL:

Ik gooi meestal met ballen met een touw eraan, die dingen zijn volgens mij speciaal ontworpen met innerlijke weerhaakjes voor takken :hmmm: . Hoe vaak zo'n bal wel niet in een boom is blijven bungelen... en dan inderdaad afhankelijk van de plaats ben ik met een ladder/ hark/ touw/ tak in de weer om de bal weer te bevrijden. Ook wel eens in een boom gekomen en als een soort Jane(van Tarzan) aan die takken staan schudden.

Bij bramenbosjes heb ik het tegenovergestelde probleem, Oscar rent gerust ongeremd de bramen in. Hij weet vaak de bal niet gelijk te vangen, maar in een hap naar de bal een andere kant op te zwiepen -> zó de bosjes/ brandnetels/stinksloot in. Waardoor ik echt vanuit mijn tenen moet krijsen dat hij er NIET meer achteraan mag... zijn lijf heeft immers meermaals onder de onoplosbare slootdrek of diepe bramenkrassen gezeten.

In hoog gras dient een ander probleem zich aan. Als hij 'm niet direct kan vinden en Hippo of Axel zitten hem op de hielen, krijgt hij zo'n stress c.q. bezitsdrang om als eerste de bal te vinden dat hij dus helemaal niet meer zoekt... Alsof de duivel hem op de hielen zit sjeest hij dan ineens kriskras door het weiland, rent compleet de andere kant op dan waar de bal viel... dat terwijl hij geconcentreerd geweldig kan zoeken.
Gelukkig laat Hippo zich minder snel van zijn stuk brengen en die vindt dan meestal de bal(na gezamenlijk zoeken), alleen die kan je dan weer niet op commando naar een plek dirigeren dus als hij denkt dat de bal 20 meter naar links ligt, dan zoekt hij dáár :mrgreen:
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Miranda schreef:
Hanneke2 schreef:Ik wil ook wel eens misbruik maken van "OH KIJK 'ES WIE DAAR IS!!!" waarop Lilo trillend van spanning om zich heen gaat kijken welke verkering er aan komt.
Ja, dat is me twee keer gelukt in een spannende situatie. En daarna ging Skadi argwanend om zich heen loeren waar ik haar van af wilde leiden :hmmm:
Je moet wel weten bij welke hond je zoiets inzet. Bij een slimme hond werkt het niet. Cayuga, zo dom als haverstro, kan ik tot in de eeuwigheid zo afleiden. Skadi echt niet, hoor :tongue:
Als ik Bailey het commando zit geef tijdens de wandeling, kijkt ze ook eerst even rond voor welke fietser of hond ze dan moet gaan zitten. :mrgreen:
Afbeelding
cornelia
Zeer actief

Hippo schreef:... Alsof de duivel hem op de hielen zit sjeest hij dan ineens kriskras door het weiland, rent compleet de andere kant op dan waar de bal viel... dat terwijl hij geconcentreerd geweldig kan zoeken.
Gelukkig laat Hippo zich minder snel van zijn stuk brengen en die vindt dan meestal de bal(na gezamenlijk zoeken), alleen die kan je dan weer niet op commando naar een plek dirigeren dus als hij denkt dat de bal 20 meter naar links ligt, dan zoekt hij dáár :mrgreen:
:lol1: Heel herkenbaar. Die van mij is nog niet zo getraind vwb geconcentreerd zoeken maar weet b.v. wel rechts en links e.d. Maar soms kan hij zo opgefokt zijn, "balletjekwijtwaarisballetjezoekballetjeaaahhhh" dat hij er al 10 x boven op heeft gestaan. Ik moet hem dan naast me zetten (en natuurlijk zelf heeeeel goed weten waar die bal ligt) eerst helemaal tot rust laten komen en dan met hem gaan zoeken. Maar soms denk ik het te weten en sta ik tegen hem te ketteren "nee stommeling, je moet zus en zo.........." maar blijkt hij toch gelijk te hebben. Oeps, sorry.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Herkenbaar, hoor :P

Isabel ooit, als de bal ergens lag waar ze er niet bij kon ging ze prinsessig zitten kijken maar halen hoor maar. Met zo'n kannerniebij-hoofd :ugh: En als ik dan keek werd ze helemaal blij: vrouwtje kan álles! :cheer:
Enfin, bal dus in brede sloot met diepe kanten en ik snapte best dat ze er niet in wilde, schoeiing van 25 cm of zo.
Dus ik me aan een boom gegrepen en in die sloot gaan graaien, tot ik de bal had... en de boom rot bleek te zijn en afbrak :schrik:
Ik ging er vol in, nog net niet kopje onder :oeps:
ik kan mededelen dat je dat niet moet doen als je maandverband draagt. De zaak loopt vol en verdomd, die dingen hebben véél inhoud.
Nog buiten het feit dat ik dus doorweekt was en dat de bodem van die sloot helemaal geen meter was maar iets van twéé meter, zodat ik niks geen grond onder de voeten had :80: Het was gewoon nep, allemaal bladeren. Logisch, in een bos :oeps:
En dan moet je er dus nog uit, op zondag, naar de auto, mooi weer dus véél mensen, en dan moet je dus doornat in die auto naar huis :jank:

Nouja, voor zover Isa me niet al als de meest geweldige baas zag, zag ze me zo vanaf toen ;)
Beetje jammer dat ik ook mijn meniscus scheurde tijdens deze actie, maar ach. Je hebt wat over voor je hondje :P
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
cornelia
Zeer actief

Marjoleine schreef:Herkenbaar, hoor :P

Isabel ooit, als de bal ergens lag waar ze er niet bij kon ging ze prinsessig zitten kijken maar halen hoor maar. Met zo'n kannerniebij-hoofd :ugh: En als ik dan keek werd ze helemaal blij: vrouwtje kan álles! :cheer:
Enfin, bal dus in brede sloot met diepe kanten en ik snapte best dat ze er niet in wilde, schoeiing van 25 cm of zo.
Dus ik me aan een boom gegrepen en in die sloot gaan graaien, tot ik de bal had... en de boom rot bleek te zijn en afbrak :schrik:
Ik ging er vol in, nog net niet kopje onder :oeps:
ik kan mededelen dat je dat niet moet doen als je maandverband draagt. De zaak loopt vol en verdomd, die dingen hebben véél inhoud.
Nog buiten het feit dat ik dus doorweekt was en dat de bodem van die sloot helemaal geen meter was maar iets van twéé meter, zodat ik niks geen grond onder de voeten had :80: Het was gewoon nep, allemaal bladeren. Logisch, in een bos :oeps:
En dan moet je er dus nog uit, op zondag, naar de auto, mooi weer dus véél mensen, en dan moet je dus doornat in die auto naar huis :jank:

Nouja, voor zover Isa me niet al als de meest geweldige baas zag, zag ze me zo vanaf toen ;)
Beetje jammer dat ik ook mijn meniscus scheurde tijdens deze actie, maar ach. Je hebt wat over voor je hondje :P
Jij snapt mij helemaal. En had je ook de ervaring dat die r..hond dat allemaal gewoon negeerd maar gewoon verder gaat met
:cheer: "gooien maar, ik ben er klaar voor". Zoals ik dus denk weg te zinken in drijfzand en derhalve vreesde voor mijn leven (?) en Ezio alleen maar naar die bal stond te wijzen afgewisseld met zo'n blik naar mij "daar ligt'ie toch, trut".
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

cornelia schreef:Jij snapt mij helemaal. En had je ook de ervaring dat die r..hond dat allemaal gewoon negeerd maar gewoon verder gaat met
:cheer: "gooien maar, ik ben er klaar voor". Zoals ik dus denk weg te zinken in drijfzand en derhalve vreesde voor mijn leven (?) en Ezio alleen maar naar die bal stond te wijzen afgewisseld met zo'n blik naar mij "daar ligt'ie toch, trut".
Ja, terwijl ik terugsopte richting auto en de andere honden bezorgd waren, wilde Isa die bal :boos:
Nou, had dat ding dan zélf gehaald! :hmmm:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”