Ik vind het leuke testen, maar vooral voor een 'echte' kruising, waar de rashonden nog redelijk dichtbij in de familie zitten. Over het algemeen is dat zo met nederlandse honden.
Voor stichtinghondjes zou ik er weinig van verwachten. Waar ik rond loop in het asiel in griekenland, daar zit geen 1 raszuivere hond en in hun direct familie hoef je dus ook geen rashonden te verwachten. De enige rashonden die er rond lopen, zijn in dierenwinkels gekocht (oostblok import) maar voor de meeste mensen is dat flauwekul, omdat je overal gratis de leukste hondjes op kan halen, inclusief het asiel zelf. Hier en daar een engelse setter of duitse herder.
Als je een stichtinghondje hebt uit een regio waar wat meer rashonden rondlopen, zou het wat meer zin hebben.
Maar de test is niet betrouwbaar genoeg om te concluderen dat er 1,5% teckel, 2% corgi, 4,5% spaniel etc in zit. Al met al samen te vatten als onherleidbare bastaard
Voor een oeps-nestje waarbij de vader onbekend is, lijkt het me hilarisch. Dan kun je eindelijk de 'schuldige' reu aanwijzen