Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nurofen geven aan hond
Moderator: moderatorteam
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
Nurofen geven aan hond
Ik krijg vanalles gevonden over geen paracetamol of ibuprofen aan de hond geven maar Nurofen kan ik niks voor vinden. (of is dit hetzelfde als ibuprofen?).
Kennis geeft haar hond af en toe nurofen, geeft aan dat het goed gaat (1 tabletje 200mg voor hond van 30 kg). Ze is zelf dierenartsassistent geweest en geeft aan dat er hetzelfde in zit als de pijnstilling van dierenarts.
Weet iemand hier meer over?
Kennis geeft haar hond af en toe nurofen, geeft aan dat het goed gaat (1 tabletje 200mg voor hond van 30 kg). Ze is zelf dierenartsassistent geweest en geeft aan dat er hetzelfde in zit als de pijnstilling van dierenarts.
Weet iemand hier meer over?
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Caat*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
- Aantal honden: 3
Re: Nurofen geven aan hond
Nurofen is hetzelfde als ibuprofen. Van wat ik erover kan vinden kan je het wel aan de hond geven als pijnstiller maar de dosering luistert nauw anders ie er een grote kans op maagzweren en darmperforaties. 200 mg voor 30kg is al behoorlijk veel

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Mijn vorige dierenarts zei dat als het eens nodig was ik de honden wel een half paracetamolletje mocht geven.
Maar de dierenarts die we nu hebben zei dat ibuprofen en andere pijnstillers niet goed zijn voor de hond.
Maar goed ik denk dat er bij dat advies ook wel wat eigen belang komt kijken.
Pijnstillers voor dieren zijn veel duurder dan voor mensen dus ze verdienen er natuurlijk wel lekker aan.
Maar de dierenarts die we nu hebben zei dat ibuprofen en andere pijnstillers niet goed zijn voor de hond.
Maar goed ik denk dat er bij dat advies ook wel wat eigen belang komt kijken.
Pijnstillers voor dieren zijn veel duurder dan voor mensen dus ze verdienen er natuurlijk wel lekker aan.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ooit met een hond die een strip ibu gesloopt had (rn ongeveer 1 pilletje binnen gekregen maximaal) bij de DA weg gestuurd (eerst al direct toen het gebeurd was en daarna ook 3 dagen later toen ze ziek werd) omdat het daar niet aan kon liggen. Gelukkig toen ze nog zieker werd een doortastendere DA anders was ze er niet meer geweest. Ze had op dat moment al extreem acuut nierfalen wat door drie dagen spoelen uiteindelijk om te keren was. Topic staat hier ergens bij medisch. Zou het dus nooit gebruiken.
Heb voor de honden gewoon passende pijnstilling voor bv bij blessures in huis (rimadyl / metacam)
Heb voor de honden gewoon passende pijnstilling voor bv bij blessures in huis (rimadyl / metacam)
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
nurofen is gewoon dure ibuprofen dus als je zoekt hoe dat zit met honden zit je goed

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik zou het nooit durven geven.
Ibuprofen/nerurofen en aanverwanten zijn voor een hond niet geschikt.
Bij echte zenuwpijn kan je wel tramadol geven.
Maar de dosering luistert vrij nauw, dus doe dat via een DA.
Als gewone pijnstiller is rimadyl o.i.d. wel geschikt.
Ibuprofen/nerurofen en aanverwanten zijn voor een hond niet geschikt.
Bij echte zenuwpijn kan je wel tramadol geven.
Maar de dosering luistert vrij nauw, dus doe dat via een DA.
Als gewone pijnstiller is rimadyl o.i.d. wel geschikt.
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Bedankt voor jullie reacties, soms ga je gewoon twijfelen en bij twijfel ga ik toch echt navragen. Kan het wel aan de dierenarts vragen maar dan heb je toch vaak dat adviezen uit eigen belang worden gegeven.
Ik moest toch gaan bellen ivm eventuele pijnstilling te gaan geven omdat ze nu toch wel regelmatiger last krijgt van de spondylose, nu eens goed navragen welke medicatie het handigste is. Zou graag iets hebben wat ik ook per dag kan bekijken hoeveel te geven, soms heeft ze een aantal dagen achter elkaar dat het goed gaat en dan een mindere dag en eigenlijk zou ik graag dan op die mindere dag iets geven waardoor het scherpe randje eraf gaat.
Ik moest toch gaan bellen ivm eventuele pijnstilling te gaan geven omdat ze nu toch wel regelmatiger last krijgt van de spondylose, nu eens goed navragen welke medicatie het handigste is. Zou graag iets hebben wat ik ook per dag kan bekijken hoeveel te geven, soms heeft ze een aantal dagen achter elkaar dat het goed gaat en dan een mindere dag en eigenlijk zou ik graag dan op die mindere dag iets geven waardoor het scherpe randje eraf gaat.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
- Feather__
- Zeer actief
Dat doen wij met tramadol.joyce83 schreef:Bedankt voor jullie reacties, soms ga je gewoon twijfelen en bij twijfel ga ik toch echt navragen. Kan het wel aan de dierenarts vragen maar dan heb je toch vaak dat adviezen uit eigen belang worden gegeven.
Mijn hond heeft een nekhernia en die heeft wel eens pijn. Na een verstapping ofzo.
Dan krijgt hij een weekje tramadol en dan stoppen we er weer mee. (wel altijd afbouwen)
Oh en in overleg met de dierenarts.
Gaat het daar niet mee weg dan komt er rimadyl bij en slikt die wat langer tramadol.
Dus ik zou dat eens vragen aan je dierenarts. Snoop krijgt (11kg) op de hoogste dosering 1 hele pil maar al vrij snel ga je naar half/kwart.
Mankt die eens krijgt die een paar dagen half en dan kwart. Dus het is ook nog eens niet schreeuwend duur

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Mensen die zelf wel eens tramadol gebruiken, weten dat je er behoorlijk suf van kan worden. Ikzelf krijg er ook hele rare dromen van. Niet onprettig, maar ik voel me gedrogeerd.
Ik denk dat ik het een hele moeilijke beslissing zou vinden om het structureel aan mijn hond te geven.
Ik denk dat ik het een hele moeilijke beslissing zou vinden om het structureel aan mijn hond te geven.

- Feather__
- Zeer actief
Nouja structureel Snoopy heeft het nu 3x in een jaar gebruikt. En het helpt wel. En je mag er andere medicijnen bij geven. Zoals prednison en rimadyl als het nodig is.Paisley schreef:Mensen die zelf wel eens tramadol gebruiken, weten dat je er behoorlijk suf van kan worden. Ikzelf krijg er ook hele rare dromen van. Niet onprettig, maar ik voel me gedrogeerd.

- kipo
- Zeer actief
Hier kun je lezen waarom ibuprofen niet zo'n goed idee is.