Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dieprvriesvoeding op kamertemperatuur.
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Dieprvriesvoeding op kamertemperatuur.
Er is me gezegd dat de diepvriesvoeding op kamertemperatuur moet zijn.
De avond tevoor zet ik de voeding in de koelkast.
Toch is het nog heel koud als het eruit komt.
Mag je dan het eten laten opwarmen in de keuken ?
Alle tips welkom.
Sanneke
De avond tevoor zet ik de voeding in de koelkast.
Toch is het nog heel koud als het eruit komt.
Mag je dan het eten laten opwarmen in de keuken ?
Alle tips welkom.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- marcindy
- Actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
marcindy schreef:Hoi hoi mijn doggies krijgen duck,dat prak ik effe door elkaar en dan zet ik de bak in heet water laat het dus au bain marie een beetje warm worden ;)
groetjes Cindy
(ik zet het ook al s,avonds op de aanrecht om te ontdooien,en vind het dan ook nog te koud)
Ik heb ook gelezen dat het niet in de microgolf mag, maar ik weet niet waarom, weet jij waarom ?
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Zeer actief
In de magnetron (microgolf) ontdooit het heel ongelijkmatig. Als je niet oppast zijn sommige stukken gekookt (en dat is zonde want we gaven niet voor niets RAUW vers vlees!) en andere stukken nog bevroren. Het gaat trouwens ook nog eens niet al te fris ruiken, maar dat is dan weer meer ons probleem dan dat van de honden 
Als je het de avond tevoren uit de vriezer haalt zou ik het ineens in bijvoorbeeld de keuken zetten, niet in de koelkast. Dan kan het overnacht ontdooien en op temperatuur komen. Het zal in een nacht niet gaan bederven omdat het te warm staat. Als je met "opwarmen in de keuken"' bedoelt of je het in een pannetje op het fornuis ofzo mag opwarmen, dan zou ik dat absoluut niet doen!
Als je wat te laat bent geweest met uit de vriezer halen of je wilt het nog extra iets warmer maken dan is au-bain-marie, zoals hierboven staat (dus de Duck in een bakje in een grotere bak/gootsteen met heet water) het beste.

Als je het de avond tevoren uit de vriezer haalt zou ik het ineens in bijvoorbeeld de keuken zetten, niet in de koelkast. Dan kan het overnacht ontdooien en op temperatuur komen. Het zal in een nacht niet gaan bederven omdat het te warm staat. Als je met "opwarmen in de keuken"' bedoelt of je het in een pannetje op het fornuis ofzo mag opwarmen, dan zou ik dat absoluut niet doen!
Als je wat te laat bent geweest met uit de vriezer halen of je wilt het nog extra iets warmer maken dan is au-bain-marie, zoals hierboven staat (dus de Duck in een bakje in een grotere bak/gootsteen met heet water) het beste.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
- Actief
Zooo! En staat het er dan nog die avond???sjaantje schreef:Ik haal het smorgens uit de vriezer en laat het de hele dag op het aanrecht staan,s'avonds is het dan lekker op temperatuur.
Da's knap. Ik moet het altijd erg goed opbergen (in de berging ofzo; meestal zet ik
het in de magnetron, zonder die aan te zetten natuurlijk!!!)
Anders verdwijnt het van het aanrecht, zo lekker vindt hij het!
De reden overigens waarom het niet in de magnetron ontdooid mag worden heeft
met de bacterien te maken. Inderdaad, delen zijn soms gekookt en de rest nog
bevroren, maar de werking van de magnetron (ook al is het een keer gelukt om
het heel gelijk te ontdooien)
Maar de goede bacterien die zo nodig zijn voor een prima darmflora worden
ermee omgebracht. Niet doen dus.-)
Lieve groet van Eefy
- Westertoren
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
- Angela12
- Vaste gebruiker
Ik haal de avond van tevoren het vlees uit de vriezer en zet het in de koelkast.
's morgens haal ik het eruit en zet het gewoon op het aanrecht.
Soms is mijn moeder vergeten te halen, en haalt ze het op de dag zelf, dan zet ik het op de verwarming ( in de winter ) of buiten ( in de zomer, en niet in de zon )
Ik zet het vlees met verpakking en al in een plastic bak, dat scheelt ook.
En in alle gevallen staat het er nog als we terugkomen
Soms is mijn moeder vergeten te halen, en haalt ze het op de dag zelf, dan zet ik het op de verwarming ( in de winter ) of buiten ( in de zomer, en niet in de zon )

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ik doe het soms wel in de magnetron.
ik wil nog weleens vergeten om het uit de vriezer te halen.....
maar sam krijgt geen vlees omdat rauw zo goed is ofzo, maar omdat hij het zo lekker vindt.
ik heb ook niet een ding wat ik geef..
hij krijgt altijd brokken en de ene keer geef ik minder brokken maar gekookte rijst/pasta met een schijf rodi of wat gekookt rood vlees.
ik wil nog weleens vergeten om het uit de vriezer te halen.....
maar sam krijgt geen vlees omdat rauw zo goed is ofzo, maar omdat hij het zo lekker vindt.
ik heb ook niet een ding wat ik geef..
hij krijgt altijd brokken en de ene keer geef ik minder brokken maar gekookte rijst/pasta met een schijf rodi of wat gekookt rood vlees.

- Peet2
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Je kunt beter je gootsteen vol laten lopen met koud of lauw water en daarin de bak met het vlees neerleggen. Moet je zien hoe snel het ontdooit.Angela12 schreef:Ik haal de avond van tevoren het vlees uit de vriezer en zet het in de koelkast.
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...

In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Toen mijn man aan zijn collega's vertelde dat LUka dieprvriesvoer kreeg van Duck ging er een golf van protest, dat deze voeding niet compleet zou zijn.
Mijn man zei dat op de verpakking wel lam en rijst compleet staat, dus waarom zou er dan nog iets ontbreken in deze voeding.
Dat is toch zo hé.
De collega was aan het klagen dat zijn hond wel 6 keer op een dag moest, mijn man maar uitleggen dat het bij Luka nu maar twee keer is i.p.v. 6-7 keer per dag.
Toch wilde die collega hem niet geloven.
Sanneke
Mijn man zei dat op de verpakking wel lam en rijst compleet staat, dus waarom zou er dan nog iets ontbreken in deze voeding.
Dat is toch zo hé.
De collega was aan het klagen dat zijn hond wel 6 keer op een dag moest, mijn man maar uitleggen dat het bij Luka nu maar twee keer is i.p.v. 6-7 keer per dag.
Toch wilde die collega hem niet geloven.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Zeer actief
Hallo Sanneke,
het is absioluut zeker WEL een complete voeding. Verwarring ontstaat vaak omdat mensen bij "versvleesvoer" denken dat er echt alleen maar vlees in zit, terwijl de complete voedingen dus veel meer bevatten dan dat. Wel zijn er ook niet-complete soorten DUck, maar daar hadden we je in het begin al voor gewaarschuwd toch?
Laat die collega van je man maar ook eens op het forum langs komen als hij het nog niet wil geloven... en laat Luka maar lekker door smikkelen van de Duck. Je geeft je hond een prima en compleet voer, en zelf heb je al gemerkt hoeveel beter hij het er op doet dan op brokken...
het is absioluut zeker WEL een complete voeding. Verwarring ontstaat vaak omdat mensen bij "versvleesvoer" denken dat er echt alleen maar vlees in zit, terwijl de complete voedingen dus veel meer bevatten dan dat. Wel zijn er ook niet-complete soorten DUck, maar daar hadden we je in het begin al voor gewaarschuwd toch?
Laat die collega van je man maar ook eens op het forum langs komen als hij het nog niet wil geloven... en laat Luka maar lekker door smikkelen van de Duck. Je geeft je hond een prima en compleet voer, en zelf heb je al gemerkt hoeveel beter hij het er op doet dan op brokken...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!