Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke aanpassing zou jij willen voor je hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Re: Welke aanpassing zou jij willen voor je hond?

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ik zou zelf wat minder wispelturig / opvliegend qua stemming willen zijn.
Maar daar werk ik hard aan dus wie weet ;)
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Nanna schreef: :idea: een Hondenforum-cel!
:LOL: :LOL:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Marion. schreef:
gonnie schreef:Een tuin, ik heb alleen een balkon. Maar dan wel een tuin met een huis wat lekker vrij staat. Met buren op een kilometer afstand. Dan kunnen ze ook wat vaker alleen zijn. Nu zijn ze haast nooit alleen omdat Jarah gaat blaffen als we samen weg zijn.

En de andere meiden doen dan wel mee. Wij gaan nu dus overal apart heen.
Nou ja, gelukkig werken jullie beiden niet meer en dan wordt het allemaal wat makkelijker.

Dat is zo, maar als mijn kinderen willen dat we samen op visite komen gaat dat dus niet. En dat is weleens lullig.

Vorig jaar hebben mijn jongste zoon en zijn vrouw een feestje voor ons gegeven en hebben we de honden in benches bij hun op zolder gezet, en dat ging best goed. Maar om dat allemaal ook te doen voor een of twee uurtjes vind ik zo gedoe.
En mijn zonen willen het ook niet graag. Mag eventueel wel Jarah meenemen maar die moet daar dan ook in een bench. Tenminste bij mijn oudste zoon wel want die heeft katten en dat wordt dan weer vervelend want als ze een kat ziet breekt ze de bench wel af denk ik.

Maar goed de meiden zijn al tien en elf jaar. Dus over een paar jaar zal het wel allemaal weer kunnen.
Neem dan ook geen honden meer.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nanna schreef:Ik zou trouwens ook wel zo'n groot Burgers Bush-achtig gebouw willen. Met daarin een bos, een weide en een vijver met strand, en dat allles badend in licht en een temperatuurtje van zo'n 20 graden. Zodat je ook in de winter zalig je honden uit kunt laten dollen.

Ik zie wel dat ik groter denk dan jullie maar als je wat wenst moet je ook wat goeds wensen :engel:

Precies.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Nanna schreef:Ik zou trouwens ook wel zo'n groot Burgers Bush-achtig gebouw willen. Met daarin een bos, een weide en een vijver met strand, en dat allles badend in licht en een temperatuurtje van zo'n 20 graden. Zodat je ook in de winter zalig je honden uit kunt laten dollen.

Ik zie wel dat ik groter denk dan jullie maar als je wat wenst moet je ook wat goeds wensen :engel:
Whahaha moet hardop lachen hier. Sja, nu je het zo stelt.. Dat wil ik ook wel :LOL:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Meer tijd om te trainen. Nu ik ineens drie honden heb, kom ik tijd tekort om met alle drie individueel iets te doen. Ze zijn helemaal niet veel alleen, maar dan ben ik thuis aan het werk en heb ik dus ook geen tijd om te trainen of met de honden individueel te wandelen, spelen, etc. Dus eigenlijk zou ik willen dat ik maar vijf uur slaap per nacht nodig had, zodat er meer tijd over zou zijn om iets met de honden individueel te doen.

Daarnaast lijkt het me geweldig om aan het water of vlak bij het strand te wonen. Nu moet ik met de auto om water op te zoeken, en dat is ook helemaal niet erg. Maar 's ochtends zo de deur uit lopen en aan het water zijn, dat lijkt me super. Dan wel liefst in een warm land waar de temperatuur ook altijd aangenaam is om op het strand te zijn. :F:
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ik wilde dat ik kon lopen zonder pijn zodat ik meer met Bo kan ondernemen.
Dan staan niet alleen langere wandelingen op het programma maar ook andere activiteiten.
Nu ga ik wel vrijwel dagelijks fietsen maar dat vindt Bo eigenlijk niet meetellen.
Ze wordt pas echt blij als ik de wandelriem pak :(
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik zou willen dat ik meer energie en tijd zou hebben om nog meer samen te kunnen doen. Vooral meer energie...
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik wil heel graag verhuizen, maar niet direct voor de hond :F: Goed formaat tuin met gras is hier aanwezig. Wel wil ik graag een andere auto waar ik haar veiliger in kan vervoeren. Een stuk groter dus, met plek voor een bench of ingebouwde kennel. Hopelijk lukt dat op redelijke termijn, ons huidige gebakje gaat niet zo heel lang meer mee.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Grote tuin of wei met een prive zwemvijver :8):
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

een groot huis met grote tuin, kan opa Harley lekker de hele dag in het gras rollen en kan ik die plasronde s'avonds laat ook eens overslaan als ik niet meer naar buiten wil hahahaha.
Oh een tuin is echt mijn ultieme wens, ik zou de hele dag buiten zijn met de beesten, heerlijk!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou wel een grasveld in de tuin willen met een agility-set erop. Maar dan graag zonder onderhoud aan dat gras ;)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Een ( grotere) tuin/erf: check, we hebben een grote tuin
- Minder vaak alleen thuis, heb geen werk op het moment , dus niet veel alleen
- Langere wandelingen maken, we maken iedere dag een lange wandeling
- Meer contact met soortgenoten, waar we veel honden ontmoeten
- Regelmatiger dagritme, dat hebben we ook, ook nu we niet werken, lopen we iedere dag toch tussen 06,30 -7.00 onze eerste wandeling
- Iets anders?

Heb dus niet veel te wensen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik zou kiezen voor 'meer contact met soortgenoten'.
Maar dat is niet omdat ik dat niet wil hebben, maar omdat Puchu de meeste reuen een kopje kleiner wil maken
en hun hem dus ook.
Daarom kan ik hem hier in de buurt ook niet loslaten en kan hij dus ook niet met teven spelen die hij wel leuk vindt,
want als er een reu het hoekje om komt kijken is het hommeles.
Aan de andere kant vraag ik me af of hij werkelijk zoveel zou spelen dan, want in de polder woont een hele leuke
teef op een boerderij die altijd in de buurt zwerft en graag wil spelen en renen; hij speelt 30 seconde en vindt dan een grassprietje weer interessanter,
dus wellicht wil ik het voor mezelf zodat ik het idee heb dat hij echt niets tekort komt :wink:
Laatst gewijzigd door Caro. op 15 jun 2015 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Ik wil wel een weiland met schapen, zodat ik daar kan trainen met de honden.
Schapen en weiland mogen best van een ander zijn :engel:

Verder heb ik eigenlijk alles wel, nu een prima tuin, ik werk 32 uur,maar dan zijn de honden bij de oppas.
Ik train genoeg met de honden en wandel ook ver genoeg.
Eigenlijk is het wel prima.

Ik zou zelf wel over een fantastisch frisbee talent willen beschikken, dat maakt het voor mijn honden wat makkelijker :F:
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Een vriend :engel: als ik nou een vriend vind die graag fulltime werkt, kan ik parttime gaan werken en heb ik meer tijd voor Finn. Ik zeg win-win :F:

En een tuin zegt ook niet alles. Bij mijn ouders zijn de honden bijna niet in de tuin te vinden als wij binnen zijn.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

veertje schreef:Bij mijn ouders zijn de honden bijna niet in de tuin te vinden als wij binnen zijn.
Oh Mayke wel, die vind het heerlijk. Ik heb een oude leren bank onder de appelboom gezet en een paar mezenbollen opgehangen. Dan kan ze bank hangen en 'mezen tv' kijken :mrgreen:
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

- Een ( grotere) tuin/erf
- Minder vaak alleen thuis
- Langere wandelingen maken
- Meer contact met soortgenoten
- Regelmatiger dagritme.
- Iets anders?
we hebben hier een aardig grote geheel afgezette tuin/wei,met prive sloot ,ik ben altijd thuis, we hebben nu 8 honden die altijd samen zijn en leven,dus soortgenoten gaan ook nog wel,en ik wandel zolang als ik zin of tijd heb ,en eigenlijk hebben de honden hier een heel vast ritme .

wat ik NU zou willen hebben is dat ik hier een ruimte had waarin ik suus kon opvangen,zodat ik niet afhankelijk hoefde te zijn van anderen en heel rustig de tijd kon nemen een nieuw baas voor haar te zoeken,zonder een hete adem in je nek te voelen omdat de tijd van opvangen een limiet heeft...

erge is....we hebben een 2de woning IN ons huis,waar ze het uitstekend zou kunnen wonen met eigen tuin met evt een reu van mij erbij,waar ik de hele dag een beetje heen en weer zou kunnen lopen tussen de huizen en honden,zou het niet zo zijn dat er nu iemand woont die ik niet zomaar op straat kan zetten... :oeps:

en wat ik wel zou willen hebben,een paar weilanden verderop ligt een bosperceel,dát zou ik nou er best bij willen hebben,maar dan moeten we ook de wei ervoor kopen anders komen we er niet :clown: ,en 10 hect land kopen ( als ze dat al weg zouden doen) én geheel omheinen hebben we denk ik toch een winnend staatslotje voor nodig...

nou ja,dromen kan altijd toch??
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Ik zou wel willen dat Tommy wat vaker met mij mee kon naar het werk.
Een tuin zou ook leuk zijn, vooral voor de katten (dat wordt een grote kattenren), alleen heb ik een hekel aan tuinieren...
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Grote tuin (bijna 700m2) met gras hebben we al en dat is heerlijk.

Ik zou wel graag meer tijd/minder willen werken om meer te trainen en te wandelen met de honden. Mijn man werkt in ploegen en is daardoor regelmatig thuis, maar de 1 op 1 dingen schieten er wel eens bij in. Verder krijgen ze zeker voldoende beweging en ook in vele vormen(wandelen, zwemmen, hardlopen, fietsen, flirtpole, apporteren, knpv training).
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

een eigen bosperceel met een hoog hek er om heen.
Het liefste om het huis heen, maar het mag ook best op een paar minuten rijden zijn van huis, zo moeilijk ben ik niet :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ik zou het eigenlijk niet weten :U:

we wonen op een boerderij met weilanden waar ze kunnen rondlopen, we lopen genoeg, ik werk halve dagen en er komen regelmatig mensen met andere honden op bezoek ....

wat een stelletje verwende spoken zijn het eigenlijk, maar dankbaar zijn ho maar :boos: :boos:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Caro. schreef:Ik zou kiezen voor 'meer contact met soortgenoten'.
Aan de andere kant vraag ik me af of hij werkelijk zoveel zou spelen dan, want in de polder woont een hele leuke
teef op een boerderij die altijd in de buurt zwerft en graag wil spelen en renen; hij speelt 30 seconde en vindt dan een grassprietje weer interessanter,
dus wellicht wil ik het voor mezelf zodat ik het idee heb dat hij echt niets tekort komt :wink:
Ha kijk, dat vraag ik mij dus ook vaak af. Ik heb een beetje hetzelfde. Maar ik denk dat ik (in onze situatie) al blij zou zijn te weten dat hij zich "vrij en frank" kan voelen om met andere honden te spelen. Daarna moet hij zelf maar weten of hij dat dan ook daadwerkelijk zou doen of toch zijn bal veel leuker vind. Het is echter ook wel voor een groot gedeelte MIJN probleem denk ik en niet zozeer het zijne. Ik heb hem b.v. nog nooit kunnen betrappen op "oh wat zou ik graag met die hondjes gaan spelen maar ik durf niet"(hoewel ik wel denk dat onzekerheid in deze een rol speelt) Hij staat nooit verlangend te kijken, heeft meer zoiets van "oh hondjes......kom gooi die bal nog maar eens".
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik zou niet weten wat er beter of anders zou kunnen voor de honden. Ze hebben hier meer dan zat ruimte (hectare of 15) en lopen nooit aan een riem en kunnen rennen zoveel als ze willen. Met mooi weer kunnen ze in hun buiten verblijf met mandjes, zwembad parasol etc. En verder zijn ze gezellig in huis waar ze ook niks tekort komen. Ik ben altijd thuis dus ze hoeven ook zelden lang alleen te zitten. Dus volgens mij hebben ze het wel prima zo.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

cornelia schreef:
Caro. schreef:Ik zou kiezen voor 'meer contact met soortgenoten'.
Ha kijk, dat vraag ik mij dus ook vaak af. Ik heb een beetje hetzelfde. Maar ik denk dat ik (in onze situatie) al blij zou zijn te weten dat hij zich "vrij en frank" kan voelen om met andere honden te spelen. Daarna moet hij zelf maar weten of hij dat dan ook daadwerkelijk zou doen of toch zijn bal veel leuker vind. Het is echter ook wel voor een groot gedeelte MIJN probleem denk ik en niet zozeer het zijne. Ik heb hem b.v. nog nooit kunnen betrappen op "oh wat zou ik graag met die hondjes gaan spelen maar ik durf niet"(hoewel ik wel denk dat onzekerheid in deze een rol speelt) Hij staat nooit verlangend te kijken, heeft meer zoiets van "oh hondjes......kom gooi die bal nog maar eens".
Dat had mijn andere hond ook, dat was helemaal geen hond om met andere honden te spelen, uitgezonderd dan met
Puchu af en toe en soms met een andere 'stoere' reu.
Die vond het veel leuker om met ballen en stokken te spelen en die honden konden haar gestolen worden.

Daar kon ik het echt aan zien dat het haar niet boeide. Puchu daarentegen wil aan de lijn best naar andere honden toe en
naar teven mag hij ook gewoon toe, alleen ik kan hem niet loslaten hier in de buurt om ermee te spelen.
Zou ik hem echter wel loslaten, dan vermoed ik dan zijn interesse een minuutje duurt en dat hij dan weer zijn eigen ding gaat doen, omdat hij dat in de polder waar hij wel losloopt, dus ook doet :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

een groter erf/tuin als in een flink stuk land.. de andere aanpassingen kan je in principe zelf veranderen of kunnen aanpassen zonder dat daar heel veel voor nodig is en ik denk dat ik daar al flink aan het ideale zit voor Bowie.
alleen het stuk grond zou in houden verhuizen en ik wil wel maar mijn lief wil niet... overigens zou ik het stuk grond inleveren voor een huisje in bos of bij ander fijn losloopgebied.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Voor Toots zou ik niet willen veranderen.
Maar als ik iets zou mogen kiezen dan een eigen tuin.
Dat ik de deur open kan zetten hij zelf lekker naar buiten kan.
Maar in Poppel als we daar zijn gaat hij alleen naar buiten als wij ook buitennzijn dus of het hem echt wat kan schelen dat weet ik niet.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

De grote tuin hebben we op dit moment. Nu moet die nog veiliger worden. Er zit wel overal iets van afscheiding, maar Norah heeft denk ik niet lang meer nodig om door het hek van de hek te komen, dus daar moet een oplossing voor, maar er moet nog zoveel aan de tuin, maar ook in huis gebeuren, dus voorlopig blijft het bij voorkomen dat ze daar kan komen (waardoor ik andere hekjes gebruik en een bank midden op het grasveld enzo....

Op dit moment zou ik meer thuis willen zijn en meer energie willen hebben voor de honden. Ze komen niks te kort (trainen 3 keer per week ex wedstrijden, wandelen 3 a 4 keer per dag en meerdere keren in het bos per dag, gaan mee op de georganiseerde wandeltochten zoals afgelopen weekend 24 km, worden geknipt en geborsteld, krijgen goed eten en lekkere snacks en genoeg knuffelbeurten)

Tuurlijk heb ik nog wel meer te wensen, wil een vrijstaand huis bij een natuurgebied (heb nu een hoekhuis en het bos is aan het einde van de straat), maar dat hebben de honden verder niet zo zeer nodig.
Afbeelding
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Eigenlijk niks, we hebben een giga groot omheind terrein, ze heeft een hondenzwembad en mag in het gewone, genoeg om te bewaken wat ze heerlijk vind, lange wandelingen doe ik haar geen plezier mee, ik ben altijd thuis en als ik weg ga gaat ze mee en al mijn vrienden hebben honden waar ze mee kan spelen. Ze mag binnen of buiten , al naar gelang waar ze zin in heeft. Zou het niet kunnen bedenken
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Cindy52 schreef:Eigenlijk niks, we hebben een giga groot omheind terrein, ze heeft een hondenzwembad en mag in het gewone, genoeg om te bewaken wat ze heerlijk vind, lange wandelingen doe ik haar geen plezier mee, ik ben altijd thuis en als ik weg ga gaat ze mee en al mijn vrienden hebben honden waar ze mee kan spelen. Ze mag binnen of buiten , al naar gelang waar ze zin in heeft. Zou het niet kunnen bedenken
Een vriendje misschien? :)
Dat was bij mij in ieder geval wel heel lang een wens voor Mayke. Ik ben ook dolgelukkig om te zien dat het goed uitpakt, want dat was nog maar zeer de vraag. Mayke vind veel honden wel leuk, maar als t mee naar binnen moet is ze een stuk kieskeuriger.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”