Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup naar Canada exporteren?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Pup naar Canada exporteren?

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ik weet dat het broertje van mijn pup over twee weken naar Amerika vliegt. Ze heeft dat gewoon met de vliegtuigmaatschappij geregeld volgens mij. Het is altijd duurder om een hond alleen te sturen, dan als de hond met iemand meegenomen wordt. Die pup vliegt alleen. Ze hebben er een fatsoenlijke transport box voor gekocht geloof ik en leveren de pup dan sochtends af bij het vliegveld en de maatschappij regelt verder alles.

Ik zou gewoon eens contact opnemen met KLM of een andere maatschappij die naar het betreffende vliegveld vliegt.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb geen verstand van canada, maar heb met heel wat honden gevlogen inmiddels, voor een stichting.

De regels voor honden in het vrachtruim zijn per maatschappij verschillend. Op sommige vliegtuigen mogen maar 2 transportboxen mee, andere 5, sommige maatschappijen willen helemaal geen honden aan boord. Bij veel maatschappijen mag je een hond niet alleen laten vliegen, maar mag hij alleen als bagage mee met een vluchtbegeleider.
In zo'n geval is het dan te overwegen om op internet te gaan rondvragen of iemand in de gewenste periode naar Canada vliegt, en de pup mee wilt nemen. Dit kost nauwelijks extra tijd voor de vluchtbegeleider, als jezelf mee gaat voor het inchecken en ervoor zorgt dat iemand op het vliegveld in canada de hond op komt vangen.
Ik weet niet of je voor canada ook de rabiës titer moet bepalen. Ook iets om rekening mee te houden, dit kun je vinden op de website van LICG
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Brengen is niet goedkoper nee als je nog weer terug moet. Maar de pup mee laten vliegen met iemand die al die kant op gaat is wel goedkoper dan een hond alleen sturen. Ik weet dat het broertje van mijn pup dus alleen gaat. Ik weet niet met welke maatschappij.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Ik zou zeggen gebruik de zoek functie.

En quarantaine is enkel verplicht indien na de 3mnd en zonder rabiës vaccinatie ;)

Ik vlieg de pups de afgelopen jaren via VCK Animal Logistics. Een mailtje met afmetingen (verwacht) en bestemming en je krijgt een prijs indicatie.

Meenemen is afhankelijk vd maatschappij en kost intercontinentaal vanaf circa 150€ voor een varikennel waar een herder pup in past. Dit komt wel bovenop de vluchtkosten en is bij een niet rechtstreekse vlucht enkel naar de eerste bestemming. Bij overstappen moet weer betaald worden voor zover ik weet.
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Wel ervaring met vanuit Canada naar Nederland. Meerdere keren met KLM en Iceland Air, beide goed bevallen. De laatste keren altijd zelf meegevlogen en dat bevalt stukken beter. Een pup die alleen vliegt wordt gezien als vracht en moet bijv. worden ingeklaard. We hebben dat aan Nederlandse zijde wel meegemaakt en dan ben je uren verder voordat je je hond hebt. Als een persoon meereist, wordt het gezien als bagage.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Paisley
Zeer actief

Ohja nog 1 toevoeging, vaak kun je bij het boeken van de vlucht niet aangeven dat je een hond mee wilt hebben. Dat moet vaak telefonisch en hou er rekening mee dat je het op tijd doet, omdat het kan zijn dat iemand anders je voor is en dan zit het vliegtuig mbt honden al snel 'vol'.

Ik ken iemand die een pasje van hulphonden heeft nagemaakt voor haar hond, en hem zo in de cabine mee mocht nemen :lol1: Het ging om een klein, westie-achtig terriertje. Niet heel geloofwaardig maar ze kwam er mee weg. Maar ik vermoed dat dat met een stabij pup niet gaat werken.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Paisley schreef:Ohja nog 1 toevoeging, vaak kun je bij het boeken van de vlucht niet aangeven dat je een hond mee wilt hebben. Dat moet vaak telefonisch en hou er rekening mee dat je het op tijd doet, omdat het kan zijn dat iemand anders je voor is en dan zit het vliegtuig mbt honden al snel 'vol'.

Ik ken iemand die een pasje van hulphonden heeft nagemaakt voor haar hond, en hem zo in de cabine mee mocht nemen :lol1: Het ging om een klein, westie-achtig terriertje. Niet heel geloofwaardig maar ze kwam er mee weg. Maar ik vermoed dat dat met een stabij pup niet gaat werken.
een klein westie-achtig terriertje die niet zwaarder is dan 8 kg mag gewoon mee hals handbagage daar hoef je geen pasje voor na te maken. :tongue:
Afbeelding
gevni havanezers
Paisley
Zeer actief

blacky schreef:
Paisley schreef:Ohja nog 1 toevoeging, vaak kun je bij het boeken van de vlucht niet aangeven dat je een hond mee wilt hebben. Dat moet vaak telefonisch en hou er rekening mee dat je het op tijd doet, omdat het kan zijn dat iemand anders je voor is en dan zit het vliegtuig mbt honden al snel 'vol'.

een klein westie-achtig terriertje die niet zwaarder is dan 8 kg mag gewoon mee hals handbagage daar hoef je geen pasje voor na te maken. :tongue:
Dan moeten ze in een poezenmandje kunnen wat onder je stoel past. Dat lukt met dit hondje niet. Bij transavia mag de tas niet hoger zijn dan 30 cm

Maar voor het stabijpupje is het misschien wel een idee om in de cabine mee te reizen. Al denk ik dat dat ook niet past. Mijn pup was met 10 weken 5kg maar wel een hele arm vol.
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

blacky schreef:een klein westie-achtig terriertje die niet zwaarder is dan 8 kg mag gewoon mee hals handbagage daar hoef je geen pasje voor na te maken. :tongue:
Dat zou ik eerst goed checken, is niet vanzelfsprekend op een vlucht vanuit Noord-Amerika. Drie jaar geleden hebben wij een pup van 5 kg uit Amerika gehaald; op dat moment was er geen maatschappij te vinden die én op Amsterdam vloog én honden in de cabine accepteerde. Die regels veranderen nogal eens.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
crutz
Zeer actief
Contacteer:

under the red sky schreef:
blacky schreef:een klein westie-achtig terriertje die niet zwaarder is dan 8 kg mag gewoon mee hals handbagage daar hoef je geen pasje voor na te maken. :tongue:
Dat zou ik eerst goed checken, is niet vanzelfsprekend op een vlucht vanuit Noord-Amerika. Drie jaar geleden hebben wij een pup van 5 kg uit Amerika gehaald; op dat moment was er geen maatschappij te vinden die én op Amsterdam vloog én honden in de cabine accepteerde. Die regels veranderen nogal eens.
En daar staat tegenover dat ik eens een Mechel pup v 11 weken mee heb gekregen in de cabine (ook 11 kilo ;))
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Paisley schreef:
blacky schreef:

Dan moeten ze in een poezenmandje kunnen wat onder je stoel past. Dat lukt met dit hondje niet. Bij transavia mag de tas niet hoger zijn dan 30 cm

Maar voor het stabijpupje is het misschien wel een idee om in de cabine mee te reizen. Al denk ik dat dat ook niet past. Mijn pup was met 10 weken 5kg maar wel een hele arm vol.
Ik heb hier een draagtas die ook geschikt is om je hond als handbagage mee te nemen in het vliegtuig. Daar past mijn Coton van 9 kg goed in. Jammer alleen dat hij dus te zwaar is :mrgreen:

idd. verschild het per maatschappij. Maar dat kun je toch uitzoeken?
Afbeelding
gevni havanezers
_Do_
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Australian Shepherds
Contacteer:

Ongelezen bericht door _Do_ »

crutz schreef: Meenemen is afhankelijk vd maatschappij en kost intercontinentaal vanaf circa 150€ voor een varikennel waar een herder pup in past. Dit komt wel bovenop de vluchtkosten en is bij een niet rechtstreekse vlucht enkel naar de eerste bestemming. Bij overstappen moet weer betaald worden voor zover ik weet.
Betalen bij overstappen is alleen als je met verschillende maatschappijen vliegt en niet de tickets gelijkertijd gekocht hebt.
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
http://www.droversroad.nl/
_Do_
Zeer actief
Contacteer:

Naar Noord Amerika zijn de kosten redelijk gelijk als je mee vliegt dan als je verstuurd is mijn ervaring.

Ik heb een pup met VCK naar Schotland laten vliegen, de kosten waren duurder dan de pup.... Zat op €1200 volgens mij voor de service en het vliegticket.

Het gaat idd sneller als er iemand mee vliegt, dus als die optie er is zou ik daar voor gaan.
KLM is van wat ik tot nu toe gehoord heb echt de beste que vliegen met dieren.

Vorig jaar met mijn volwassen hond op en neer geweest naar Amerika. Kosten ticket hond was €200 heen en $200 terug. Het is niet niks het vliegen. Ze zitten alleen in het ruim, waar niemand komt en alleen te temp kan in de gaten gehouden worden door de piloot.

Ik heb 5 jaar geleden een pup uit Amerika geimporteerd, idd mee als handbagage. Dat was perfect. Moet idd wel aan de eisen van de vliegmaatschappij voldoen, maar elke maatschappij heeft zijn eigen regels.

Qua import rechten, via google kom je een eind. Meestal is het onder de 3 maanden gezondheidsverklaring en rabies vrij verklaring.
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
crutz
Zeer actief
Contacteer:

_Do_ schreef:Naar Noord Amerika zijn de kosten redelijk gelijk als je mee vliegt dan als je verstuurd is mijn ervaring.

Ik heb een pup met VCK naar Schotland laten vliegen, de kosten waren duurder dan de pup.... Zat op €1200 volgens mij voor de service en het vliegticket.

Het gaat idd sneller als er iemand mee vliegt, dus als die optie er is zou ik daar voor gaan.

Vorig jaar met mijn volwassen hond op en neer geweest naar Amerika. Kosten ticket hond was €200 heen en $200 terug. Het is niet niks het vliegen. Ze zitten alleen in het ruim, waar niemand komt en alleen te temp kan in de gaten gehouden worden door de piloot.

Ik heb 5 jaar geleden een pup uit Amerika geimporteerd, idd mee als handbagage. Dat was perfect. Moet idd wel aan de eisen van de vliegmaatschappij voldoen, maar elke maatschappij heeft zijn eigen regels.

Qua import rechten, via google kom je een eind. Meestal is het onder de 3 maanden gezondheidsverklaring en rabies vrij verklaring.

Dan is Schotland duur. Via VCK naar Wasington DC of Chicago kost me nog geen 500€ ;)
_Do_
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
_Do_ schreef:Naar Noord Amerika zijn de kosten redelijk gelijk als je mee vliegt dan als je verstuurd is mijn ervaring.

Dan is Schotland duur. Via VCK naar Wasington DC of Chicago kost me nog geen 500€ ;)
Wauw wat een verschil. Nou zat er wel een overstap bij maar dan nog steeds een groot verschil.....
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”