Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Incontinent, maar het was maar 1 dag...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB
Aantal honden: 2

Incontinent, maar het was maar 1 dag...

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

Toen ik vrijdag thuiskwam van m'n werk lagen er 3 grote plassen, 2 op m'n bed en 1 op Ted haar kussen.
Ik schrok me natuurlijk de pleuris en heb meteen m'n uitlaatster gebeld of ze iets geks had gemerkt aan haar, maar ze zei dat Ted zich tijdens het uitlaten normaal had gedragen en geplast. Een mysterie.
Qua uitlaten zag de dag er als volgt uit: om 10 uur een halfuurtje gelopen en zoals altijd geplast en gepoept, om 14 uur anderhalf uur uit geweest met de uitlaatster en dus normaal geplast en gepoept, ik kwam om 19:30 thuis en heb een rondje van een kwartier gemaakt en toen deed ze wat kleine druppeltjes, op het avondsnuffelrondje 1 grote plas en verder wat gemarkeerd.

De rest van de avond liet ze overal waar ze even zat of lag kleine plasjes achter en likte ze veel aan haar vulva. Ik heb de bank gebarricadeerd zodat die ongeschonden zou blijven maar heb 4 verschillende slaapplaatjes gemaakt zodat ze niet op natte plekken hoefde te blijven liggen. Ook heb ik de DA spoedlijn gebeld en die zeiden dat het waarschijnlijk doodnormale incontinentie was gezien haar leeftijd (7) en dat ze gecastreerd is, dat ik maandag maar even langs de DA moest gaan om te kijken wat de oorzaak is en hoe te behandelen.
Zaterdag heeft ze tijdens de lange wandelingen een paar hele grote plassen gedaan maar heb ik op een klein plekje op 1 van haar kussens na niks meer gevonden.
Vandaag lijkt alles weer normaal, ik vind nergens meer plas en ze likt ook niet meer. Ze doet nog steeds wat grotere plassen buiten maar ze drinkt niet meer dan normaal.
Verder eet ze normaal en ze is even alert en gezellig als altijd, lijkt ook niet vaker aandrang te hebben oid, als ze even naar buiten wil laat ze het altijd wel weten.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Uiteraard ga ik maandag meteen naar de DA om haar even te laten onderzoeken maar ik vind het zo wonderlijk dat het maar 1 dag zo erg was.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Incontinent, maar het was maar 1 dag...

Ongelezen bericht door alm@ »

Afgelopen vrijdag was het bloedverziekend heet. Ik denk dat ze meer gedronken heeft dan de uitlaatster en jij gezien hebben.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Als zoiets mij zou overkomen, zou ik toch eerder denken aan dat het uitlaten van de uitlater niet is gegaan zoals normaal. Omdat het echt om drie grote plassen gaat zoals je schrijft. En dat ze dus wat 'last' heeft gekregen door het ophouden van de plas. Maar dat is mijn gevoel hoor, ik ken jouw hond en de uitlaatster niet.
Laatst gewijzigd door runninggirl op 14 jun 2015 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ted en Harry
Zeer actief

alm@ schreef:Afgelopen vrijdag was het bloedverziekend heet. Ik denk dat ze meer gedronken heeft dan de uitlaatster en jij gezien hebben.
Daar dacht ik in eerste instantie ook al aan, maar dan is het alsnog gek dat ze het laat lopen terwijl ze slaapt toch? Als ze al ooit om wat voor reden dan ook niet naar buiten kan maar toch heel nodig moet (2 keer gebeurd het afgelopen jaar) doet ze het op de mat.
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Heeft ze misschien gezwommen en de bal steeds uit het water gehaald? Ik weet van een Golden die dat doet (het water lijkt zo langs zijn bal zijn bek in te stromen). Thuis moet je dan een paar keer snel naar buiten want hij laat dan gewoon zijn plas lopen waar hij ligt. Hij lijkt dat niet te voelen. Maar dat is na een paar hele grote plassen buiten dan wel weer over. Duurt dus niet tot de volgende dag.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Sterre schreef:Heeft ze misschien gezwommen en de bal steeds uit het water gehaald? Ik weet van een Golden die dat doet (het water lijkt zo langs zijn bal zijn bek in te stromen). Thuis moet je dan een paar keer snel naar buiten want hij laat dan gewoon zijn plas lopen waar hij ligt. Hij lijkt dat niet te voelen. Maar dat is na een paar hele grote plassen buiten dan wel weer over. Duurt dus niet tot de volgende dag.
Dat is een goede.

Ik moet er ook echt op letten dat ik Shib niet in het water laat als ik daarna nog weg moet, want hij zeikt de boel onder binnen. Logisch, want hij krijgt me toch een partij water binnen met het vangen van de waterdruppels :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

runninggirl schreef:Als zoiets mij zou overkomen, zou ik toch eerder denken aan dat het uitlaten van de uitlater niet is gegaan zoals normaal. Omdat het echt om drie grote plassen gaat zoals je schrijft. En dat ze dus wat 'last' heeft gekregen door het ophouden van de plas. Maar dat is mijn gevoel hoor, ik ken jouw hond en de uitlaatster niet.
Dat was ook mijn eerste gedachten ;)
Afbeelding
Marcel.s
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcel.s »

Blaasontsteking?
Fonzie, Judy, Didi & Chico + 5 katten
https://www.facebook.com/MiepshusetHoliday/
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik zou voor de zekerheid de plas even na laten kijken. Ik denk niet dat het aan de uitlaatster ligt want jij hebt haar 's avonds ook nog uitgelaten toch? Als ze zo nodig zou moeten lijkt me het dat ze het dan doet, en niet ophouden en pas laten lopen tijdens de slaap.
Ted en Harry
Zeer actief

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Blaasontsteking is het in principe niet, heb dit ook met de spoed DA besproken maar dan doen ze juist bewust veel kleine moeilijke plasjes.
Mijn uitlaatster is echt een pro en ik vertrouw haar 100%, ze had toevallig haar 3 honden ook mee vrijdag, ze zijn alle 4 gek op Ted. Ik durf m'n hand ervoor in het vuur te steken dat ze niet claimt 1,5 uur te lopen als dat niet zo is.
Grote kans dat ze meer water binnen heeft gekregen dan normaal, Ted loopt vaak ff een slootje in om water te happen, maar dan nog is het gek dat ze het in d'r slaap laat lopen :scratch:

Ik merk tijdens de wandelingen vandaag dat ze meer plast dan normaal, niet met moeite of onbewust maar gewoon meer grote plassen dan normaal.
Zal maandag maar proberen iets op te vangen voor de DA. Hoe doe je dit met een teefje, pollepel eronder hangen ofzo? M'n buren vinden me al vreemd, dit wordt lachen als ik met maatbekers en pollepels achter m'n hond aan sjouw :Q:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ted en Harry schreef:Iedereen bedankt voor het meedenken!

Blaasontsteking is het in principe niet, heb dit ook met de spoed DA besproken maar dan doen ze juist bewust veel kleine moeilijke plasjes.
Mijn uitlaatster is echt een pro en ik vertrouw haar 100%, ze had toevallig haar 3 honden ook mee vrijdag, ze zijn alle 4 gek op Ted. Ik durf m'n hand ervoor in het vuur te steken dat ze niet claimt 1,5 uur te lopen als dat niet zo is.
Grote kans dat ze meer water binnen heeft gekregen dan normaal, Ted loopt vaak ff een slootje in om water te happen, maar dan nog is het gek dat ze het in d'r slaap laat lopen :scratch:

Ik merk tijdens de wandelingen vandaag dat ze meer plast dan normaal, niet met moeite of onbewust maar gewoon meer grote plassen dan normaal.
Zal maandag maar proberen iets op te vangen voor de DA. Hoe doe je dit met een teefje, pollepel eronder hangen ofzo? M'n buren vinden me al vreemd, dit wordt lachen als ik met maatbekers en pollepels achter m'n hond aan sjouw :Q:
Ik heb er een soeplepel onder gehangen :mrgreen:
Het is nog best even mikken. Kort aangelijnd houden en eronder schuiven zodra ze hurkt om te plassen.

Misschien blaasgruis? Dat er een steentje in de weg zat?
Ik roep maar wat hoor.
Marcel.s
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcel.s »

Bij blaasontsteking is inderdaad het klassieke beeld veel kleine plasjes maar ook plas laten lopen (in slaap) kan hier op duiden, dus even een plasje opvangen (met soeplepel) is geen gek idee hoor.
Fonzie, Judy, Didi & Chico + 5 katten
https://www.facebook.com/MiepshusetHoliday/
Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Ik heb het ook een keer mee gemaakt, hond bij mijn ouders en moeder belde op dat de hond de plas liet lopen. Echt gewoon liet lopen onder de slaap. Was toen ook een warme dag, waarschijnlijk ook ergens veel gedronken wat we niet door hebben gehad. Dag erna niks meer aan de hand, urine ook naar de dierenarts gebracht en kwam niets uit.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Je kan er ook een laag bakje onderhouden waar je de urine in wilt hebben, dat doe ik tenminste altijd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ted en Harry schreef:Iedereen bedankt voor het meedenken!

Deze zin uit je openingspost deed me wel denken aan blaasontsteking of misschien blaasgruis
Ted en Harry schreef:De rest van de avond liet ze overal waar ze even zat of lag kleine plasjes achter en likte ze veel aan haar vulva
Ik zou het idd toch even na laten kijken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ook als het 'echte' incontinentie is, moet er een eerste dag zijn dat ze gaat lekken en het hoeft ook niet een probleem van alle dag te zijn.

Mijn teef is castratie incontinent maar ik merk daar maar eens in de twee of drie weken wat van, soms gaat het ook een hele maand goed. Het heeft er mee te maken hoe veel druk op de blaas komt (veel gezwommen of zoute dingen gegeten) en hoe moe ze is. Als mijn hond dus een hele drukke dag heb gehad en eindelijk uitgeteld op haar kussen ligt, dan kan ze gaan lekken.
Nu ik dat weet, kan ik het voorkomen. Als ik vermoed dat ze veel heeft gedronken, maar ik haar wakker voor een plas.

Als alles nu weer normaal lijkt, zou ik niet naar de DA gaan. Uit ervaring weet ik zelf dat een lichte blaasontsteking ook uit zichzelf weer kan verdwijnen en als het gewone incontinentie is, kan je dierenarts ook niets aan je hond zien.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”