Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Stadswacht sloeg mij bont en blauw om hondendrol

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: 'Stadswacht sloeg mij bont en blauw om hondendrol

Ongelezen bericht door Gollum »

bouvierpoedel schreef:
Gollum schreef:Ik vind dat je je buren maar beter 'te vriend' kunt houden. Ze wonen veel te dichtbij om er ruzie mee te hebben. Dat betekent niet dat ik er bij op visite ga of met de buurtbarbeque mee zou doen maar ik lach altijd naar ze, zeg ze gedag en ik zeik nergens over. En als zij wat te zeiken hebben reageer ik vriendelijk. Ik zou zelfs mijn tuintje netjes houden, of ik betaal de buurtkinderen daarvoor. Iedereen blij en je hoeft niet te verhuizen. Als ze me maar met rust laten :mrgreen:
Dat is vaak het probleem in sommige straten en wijken.
Je moet meedoen en zoniet word dat als een soort van afwijzing gezien of dat je denkt beter/meer te zijn dan hun.
Oh daar heb ik nooit zo'n last van. Ik denk dat ik echt ontzettend vriendelijk kan brengen dat ik niet meedoe :mrgreen:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik doe nooit ergens aan mee, ben erg op mezelf en iedereen doet vriendelijk. Toen wij hier 20 jaar geleden kwamen wonen zei de buurvrouw ' Wij zijn niet zo'n buurt die bij elkaar gaat koffiedrinken, maar als er iets is helpen we.' Heerlijk.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

lets have fun schreef:Ik doe nooit ergens aan mee, ben erg op mezelf en iedereen doet vriendelijk. Toen wij hier 20 jaar geleden kwamen wonen zei de buurvrouw ' Wij zijn niet zo'n buurt die bij elkaar gaat koffiedrinken, maar als er iets is helpen we.' Heerlijk.
Dat dus inderdaad.
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Neeltje schreef:
lets have fun schreef:Ik doe nooit ergens aan mee, ben erg op mezelf en iedereen doet vriendelijk. Toen wij hier 20 jaar geleden kwamen wonen zei de buurvrouw ' Wij zijn niet zo'n buurt die bij elkaar gaat koffiedrinken, maar als er iets is helpen we.' Heerlijk.
Dat dus inderdaad.
Hier ook zo. Werkt het prettigste.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Cleva schreef:

Het zal me een rotzorg zijn wat "wij, de buurt" vindt.
Ik gruw er al van zodra "de buurt" zichzelf als fenomeen gaat zien. Je hebt toevallig aanpalende percelen gekocht. Verder niets.

En ik hoef ook niet geholpen te worden. Daar heb ik gewoon familie, vrienden en de gouden gids voor.
:jank: En ik kan weer geen nee zeggen als ik denk rustig te gaan zitten. Dat had ik gedacht zei de verderop buurvrouw met kwetsuur. Stond ik een armpje in te smeren met zonnebrand vanachter mijn hek terwijl ik walg van zonnebrand en cremes :jank:
Maar ik doe het wel :oohja: met tegenzin, dat liet ik wel merken, maar ik doe het wel :jank:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

blondie schreef:
Cleva schreef:

Het zal me een rotzorg zijn wat "wij, de buurt" vindt.
Ik gruw er al van zodra "de buurt" zichzelf als fenomeen gaat zien. Je hebt toevallig aanpalende percelen gekocht. Verder niets.

En ik hoef ook niet geholpen te worden. Daar heb ik gewoon familie, vrienden en de gouden gids voor.
:jank: En ik kan weer geen nee zeggen als ik denk rustig te gaan zitten. Dat had ik gedacht zei de verderop buurvrouw met kwetsuur. Stond ik een armpje in te smeren met zonnebrand vanachter mijn hek terwijl ik walg van zonnebrand en cremes :jank:
Maar ik doe het wel :oohja: met tegenzin, dat liet ik wel merken, maar ik doe het wel :jank:
oh vreselijk, ik probeer mijn buren wel op zo'n afstand te houden dat ze dat nooit zouden willen/durven vragen hahaa.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik zou er niet om zitten springen, maar ja.
Anderzijds zet mijn buurman samen met mij de omgewaaide schutting weer overeind en muurvast, wat ik zonder zijn hulp in zes keer zoveel tijd had gedaan en ook minder goed, want hij is een boom van een vent en evenredig sterk en handig.

Als je een beetje goed in een buurt ligt, en dat kan prima ook al zit je niet elke dag op de koffie, is dat toch echt heel praktisch in tijden van nood.
Dat is me heel wat waard. ;)

edit: een goeie buur en een verre vriend en zo, zeg maar ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Marjoleine schreef:Ik zou er niet om zitten springen, maar ja.
Anderzijds zet mijn buurman samen met mij de omgewaaide schutting weer overeind en muurvast, wat ik zonder zijn hulp in zes keer zoveel tijd had gedaan en ook minder goed, want hij is een boom van een vent en evenredig sterk en handig.

Als je een beetje goed in een buurt ligt, en dat kan prima ook al zit je niet elke dag op de koffie, is dat toch echt heel praktisch in tijden van nood.

oh ja dat wel maar dat houdt voor mij wel op bij insmeren of steunkousen ofzo :D Ik wil best een boodschap voor iemand doen, een wiel verwisselen of even een stofzuiger door een huis trekken :P
blondie
Zeer actief

sbientje schreef:
Marjoleine schreef:Ik zou er niet om zitten springen, maar ja.

oh ja dat wel maar dat houdt voor mij wel op bij insmeren of steunkousen ofzo :D Ik wil best een boodschap voor iemand doen, een wiel verwisselen of even een stofzuiger door een huis trekken :P
Whahaha, ik denk ook niet dat ik het een volgende keer weer doe. Ik probeer haar best wel op afstand te houden, maar het lukt niet zo erg. Ze vroeg me laatst ook om een petunia die ik had gekocht voor haar te kopen. "Want ze kon geen kant op met die arm". Nou, ze heeft dochters en een zoon met een auto die dagelijks langs komen, dus nee. Zielig gaan lopen doen terwijl er genoeg aandacht is, daar kan ik niet zo goed tegen. Maar goed, we wonen in een buurtje waar de meesten aan de voorkant zitten, dus meer contact is er sowieso wel.
En een goede buur is beter dan een verre vriend. Even elkaar helpen met een tilletje of wat materiaal is nooit verkeerd. Liever zo dan in onmin naast elkaar wonen. Maar té dichtbij komen vind ik niet prettig, daar heb ik van geleerd in ieder geval :wink:

Oh maar het ging om de stadswacht. Nu heb ik een buurtgenoot die Boa is. Ik had Jol los, en de man fietste voorbij om thuis te gaan lunchen. Zag Jol los en berispte me.. Jol dacht "hij vind me leuk!" en hoppa richting die man die bijna van zijn fiets viel :oeps:
Gelukkig liet hij het bij een berisping, ik zat fout en klaar. Tegenwoordig dus de lijnen aan de honden, en overal gewoon poep ruimen. Hebben ze geen reden om je aan te spreken ook :U:
blondie
Zeer actief

Nanna schreef:Als Brad Pitt het vroeg zei ik geen nee hoor :tongue:
Zelfs dan weiger ik. Heb écht een hekel aan die melkige smeersels :kotz:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Vroeger waren er tenminste nog echte orde handhavers:

63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

korthaar schreef:Vroeger waren er tenminste nog echte orde handhavers:

Hahaha, god ja, dat waren nog eens tijden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”