Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bravecto (tegen vlooien/teken)
Moderator: moderatorteam
- Femmel
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bravecto (tegen vlooien/teken)
Heeft iemand hier al ervaring met Bravecto? Het is een nieuw middel in de vorm van een kauwtablet en beschermt 3 maanden tegen vlooien en teken.
Mijn dierenarts raadde het aan, maar ik kan nergens ervaringen vinden. Niet vreemd natuurlijk als je bedenkt dat het pas sinds april op de markt is.
http://nl.investing.com/news/company-an ... ner)-39963
Mijn dierenarts raadde het aan, maar ik kan nergens ervaringen vinden. Niet vreemd natuurlijk als je bedenkt dat het pas sinds april op de markt is.
http://nl.investing.com/news/company-an ... ner)-39963
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

- Liesbeth
- Zeer actief
Re: Bravecto (tegen vlooien/teken)
Ik wacht ook nog even.
Bij cbg-meb (geneesmiddelen databank) kan ik niks vinden over dit middel.
Bij cbg-meb (geneesmiddelen databank) kan ik niks vinden over dit middel.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Groetjes,
Femke

Femke

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb het idee dat, gezien de naam, er ivermectine inzit. Iets wat dodelijk kan zijn voor honden met het mdr-1 gendefect. Dus ik zou het bij mijn honden althans absoluut niet geven.

- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Kai heeft ook bravecto gehad.
Ik ben wel tevreden wb vlooien, heb er nog geen gezien.. Maar teken niet echt. Ze bijten, gaan dood.. en blijven zitten. Ik kan dus of dooie teken verwijderen of wachten tot ze er ooit een keer uit gaan vallen..
Ik ben wel tevreden wb vlooien, heb er nog geen gezien.. Maar teken niet echt. Ze bijten, gaan dood.. en blijven zitten. Ik kan dus of dooie teken verwijderen of wachten tot ze er ooit een keer uit gaan vallen..
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Op mijn FB kwam dit voorbij. Het zal je maar treffen. https://m.facebook.com/profile.php?id=1 ... 9890255708

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
De werkzame stof is fluralanerlieke schreef:Ik heb het idee dat, gezien de naam, er ivermectine inzit. Iets wat dodelijk kan zijn voor honden met het mdr-1 gendefect. Dus ik zou het bij mijn honden althans absoluut niet geven.
4.10 Overdosering (symptomen, procedures in noodgevallen, antidota), indien noodzakelijk
Er zijn geen bijwerkingen waargenomen na orale toediening bij pups met een leeftijd van 8–9 weken en een gewicht van 2,0–3,6 kg, die een overdosering toegediend kregen van 5 maal de aanbevolen maximale dosering (56 mg, 168 mg en 280 mg fluralaner/kg lichaamsgewicht) tijdens 3 gelegenheden met een korter interval dan aanbevolen (interval van 8 weken).
Er waren geen effecten gevonden voor wat betreft de voortplanting en geen bijzonderheden van belang voor wat betreft de levensvatbaarheid van het nageslacht bij orale toediening aan Beagles in een overdosering van 3 maal de aanbevolen dosering (tot 168 mg/kg lichaamsgewicht fluralaner).
Het diergeneesmiddel werd goed verdragen door Collies met een deficiënt Multidrug-Resistance eiwit 1 (MDR 1 -/-) na eenmalige orale toediening van 3 maal de aanbevolen dosering (168 mg/kg lichaamsgewicht). Er werden geen aan de behandeling gerelateerde klinische verschijnselen waargenomen.
Ik heb het nog niet gebruikt, weet ook niet of ik dat wel ga doen
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
ik gebruik het en ben er erg tevreden over. geen vlooien, teken gaan eindelijk dood en geen bijwerkingen terwijl Lizzy altijd wat allergisch is voor banden en al helemaal voor druppels.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Super tevreden. Gebruik het nu een jaar en geen teken meer gezien sindsdien.
-
hermelien1989
- Actief
- Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo - Aantal honden: 2
Ik ben er sinds juni mee begonnen en tot nu toe heel tevreden over.
Gioia krijgt jeuk van banden en pipetjes, maar met dit is me geen jeuk opgevallen.
Gioia krijgt jeuk van banden en pipetjes, maar met dit is me geen jeuk opgevallen.
Groetjes hermelien1989 en gioia

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Dit las ik net op facebook.
Pet Helpers is incredibly saddened to learn of the recent death of one of our adopted dogs. This post is in loving memory of Duncan who was taken to his heavenly home last Thursday. This is from his family.........
It has been too painful for us to post on his passing. We are still grieving deeply and miss him terribly. He was only 4 years old and died after a visit to the vet. He was put on a new flea chewable that took his life less than 24 hours after taking it. Our other dog who went to the vet at the same time and was prescribed the same flea chewable almost died on Friday from the same medicine. At this time we are not sure he will still make it as there is no antidote for it and our research has shown that several dogs have died within 30 days due to liver and kidney failure after taking this medication. Wish we had known this beforehand! Would have never allowed this to be prescribed, let alone given it to our dogs. Never again will we use a chewable flea & tick med! Please Keep Patti Winter and Todd Michael in your prayers. I fostered Duncan 3 yrs ago and he was such a joy.
Please avoid this drug called Bravecto. I know many vets are pushing it and it just isn't safe and there isn't enough info out there yet.
Pet Helpers is incredibly saddened to learn of the recent death of one of our adopted dogs. This post is in loving memory of Duncan who was taken to his heavenly home last Thursday. This is from his family.........
It has been too painful for us to post on his passing. We are still grieving deeply and miss him terribly. He was only 4 years old and died after a visit to the vet. He was put on a new flea chewable that took his life less than 24 hours after taking it. Our other dog who went to the vet at the same time and was prescribed the same flea chewable almost died on Friday from the same medicine. At this time we are not sure he will still make it as there is no antidote for it and our research has shown that several dogs have died within 30 days due to liver and kidney failure after taking this medication. Wish we had known this beforehand! Would have never allowed this to be prescribed, let alone given it to our dogs. Never again will we use a chewable flea & tick med! Please Keep Patti Winter and Todd Michael in your prayers. I fostered Duncan 3 yrs ago and he was such a joy.
Please avoid this drug called Bravecto. I know many vets are pushing it and it just isn't safe and there isn't enough info out there yet.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik hoor best wat positieve verhalen, maar ik vind het zelf ook geen fijn idee dat het oraal toegediend wordt en dus niet één-twee-drie weer uit het lichaam is. Dan gebruik ik liever een band, die je direct af kunt doen als de hond er niet goed op reageert.
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
had het ook gelezen. ik heb bravecto hier aan allebei gegeven en niks gemerkt. een band is dan inderdaad gelijk af te doen, maar ik vind het dan weer niet fijn dat ze die 24/7 om moeten hebben.
ik vind het wel apart dat er 2 honden tegelijk zo'n reactie krijgen.
-
sjm
- Zeer actief
Bij onze dierenarts hebben ze het ook. Ze zijn er veel positiever over dan pipetjes. Omdat ook dieren met (allergische)reacties op de pipetjes deze gewoon kunnen hebben. En het werkt sneller geloof ik?
-
Dartel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Contacteer:
Het lastige met al die negatieve verhalen is dat het tegenwoordig zo snel de wereld over gaan. Natuurlijk zitten er akelige bijwerkingen bij. En honden kunnen ook nog eens allergisch reageren op zaken waar andere honden wel tegen kunnen. En ja, je geeft ze insecticide. Het is ook de bedoelingen dat die insecten dood gaan. Maar ook knoflook is giftig, en dat vinden mensen dan wel oké want dat is natuurlijk.
Als je de bijsluiter van de menselijke anticonceptiepil leest schrik je ook zo dat je onmiddellijk aan de condooms gaat. En ja, ik heb mijn zus bijna verloren aan een gesprongen levertumor veroorzaakt door die pil. Dus die bijwerkingen komen ook voor!
Ik denk zelf dat de kans op ziekte van Lyme groter is dan de kans op bijwerkingen van Bravecto. Ik heb het gebruikt toen ik met allerlei pipetten niet van de vlooien afkwam. Met Bravecto was ik er binnen een week vanaf. Teken hebben ze hier gek genoeg nauwelijks, maar nu zie ik ze helemaal niet meer.
Banden zijn voor mijn roedel niet geschikt. Ze spelen volop samen en hangen dan continu in elkaar.
Ze aten de pillen alleen niet zomaar op. Ik moest er wel even wat leverworst omheen smeren. Maar geen enkele bijwerking gezien gelukkig.
Als je de bijsluiter van de menselijke anticonceptiepil leest schrik je ook zo dat je onmiddellijk aan de condooms gaat. En ja, ik heb mijn zus bijna verloren aan een gesprongen levertumor veroorzaakt door die pil. Dus die bijwerkingen komen ook voor!
Ik denk zelf dat de kans op ziekte van Lyme groter is dan de kans op bijwerkingen van Bravecto. Ik heb het gebruikt toen ik met allerlei pipetten niet van de vlooien afkwam. Met Bravecto was ik er binnen een week vanaf. Teken hebben ze hier gek genoeg nauwelijks, maar nu zie ik ze helemaal niet meer.
Banden zijn voor mijn roedel niet geschikt. Ze spelen volop samen en hangen dan continu in elkaar.
Ze aten de pillen alleen niet zomaar op. Ik moest er wel even wat leverworst omheen smeren. Maar geen enkele bijwerking gezien gelukkig.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
-
ElPerroFantástico
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Podenco Andaluz
Inderdaad, als er al honden aan Bravecto kunnen overlijden, dan zal zoiets heel zeldzaam zijn. Dat er twee, niet verwante honden tegelijk getroffen worden, doet vermoeden dat er iets anders aan de hand is. Helaas gaat zulk anekdotisch "bewijs" als een vuurtje het internet rond en wordt door velen als zoete koek geslikt.River8 schreef:had het ook gelezen. ik heb bravecto hier aan allebei gegeven en niks gemerkt. een band is dan inderdaad gelijk af te doen, maar ik vind het dan weer niet fijn dat ze die 24/7 om moeten hebben.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik vind het een akelig idee dat je iets geeft dat drie maanden in het lichaam blijft.
Mijn eigen dierenarts is er ook aarzelend over, al heeft ze het wel.
Ik vind pipetten al niks eigenlijk, maar dit vind ik helemaal niks.
Het is zo kort op de markt dat er nog weinig over de lange termijn-effecten bekend is natuurlijk. Maar ik wacht het wel even af toch.
Het is zo kort op de markt dat er nog weinig over de lange termijn-effecten bekend is natuurlijk. Maar ik wacht het wel even af toch.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het een akelig idee dat je iets geeft dat drie maanden in het lichaam blijft.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik ben een hele simpele miep hoor, vlooien en teken zijn heel moeilijk te bestrijden. Ik denk dan van, hond krijgt een pilletje en daarvan gaan de teken en vlooien dood. Welke effect heeft dit dan op de organen van de hond. Misschien dat het een aantal jaren goed gaat en niks aan je hond merk. Maar het gaat er bij mij echt niet in dat dit een ''gezond'' product is voor de hond en ik ben dan ook zeer benieuwd wat de gevolgen zijn op langer termijn.

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
ben het best met je eens hoor, natuurlijk is het gore troep. maar ik ben nu twee keer bijna een hond verloren aan piroplasmose aangezien het hier barst van de teken. dan is het dus kiezen tussen twee kwaden en ga ik toch maar voor de bestrijding.Lizzie. schreef:Ik ben een hele simpele miep hoor, vlooien en teken zijn heel moeilijk te bestrijden. Ik denk dan van, hond krijgt een pilletje en daarvan gaan de teken en vlooien dood. Welke effect heeft dit dan op de organen van de hond. Misschien dat het een aantal jaren goed gaat en niks aan je hond merk. Maar het gaat er bij mij echt niet in dat dit een ''gezond'' product is voor de hond en ik ben dan ook zeer benieuwd wat de gevolgen zijn op langer termijn.
en daarbij, wormen bestrijd je ook met een pilletje, is dus ook slecht voor ze. maar weer die afweging...
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Nou dat dus, dan denk ik eerder aan een vergiftiging door iets anders dan dat 2 honden tegelijk zo'n extreme reactie hebben op een anti-parasiet.River8 schreef:ik vind het wel apart dat er 2 honden tegelijk zo'n reactie krijgen.
Ik gebruik het inmiddels een jaar geloof ik en ben er heel tevreden over. Ik heb laatst 2 teekjes gevonden, dat waren de eerste in een jaar tijd, beide dood. Het sterft hier van de teken dus dat kan een keer. Nooit een reactie erop gemerkt en ze pakt ze zo aan.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik vind het ook een akelig ideeMarjoleine schreef:Ik vind het een akelig idee dat je iets geeft dat drie maanden in het lichaam blijft.
Ik twijfel nog. Ik heb afgelopen week weer een pipet gegeven en als ik binnen twee weken weer teken van haar af mag trekken, gaan we aan de bravecto.
Ik ken ook verhalen van honden die abcessen en hotspots kregen van een band. Daarnaast hangen die honden hier elkaar in de nek en dat lijkt me ook niet prettig met een band, naast het feit dat ik ze waarschijnlijk kwijt ga raken. Ook worden sommige honden ziek van pipetten. Een hond van een vriendin kreeg huiduitslag na de bravecto pil.
Helaas hebben alle middelen nadelen, maar ik vind de teken echt heel erg dit jaar. Ik vind ze dagelijks, al dan niet vastgebeten.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar ben ik dus ook heel terughoudend in; ik test en als er niks is gaat er niks in.lucie schreef:en daarbij, wormen bestrijd je ook met een pilletje, is dus ook slecht voor ze. maar weer die afweging...
Het barst hier ook van de teken en wij zijn onze Lobke verloren door een ziekte die getriggered werd door een tekenbeet, dus ik ben er heus wel beducht voor.
Maar ik vind gif innemen nog iets anders, zeker als het zo lang afgeeft als deze pillen.
Er is gewoon niets bekend over de lange termijn, dus dat wacht ik dan liever af.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, twee keer dus weer 
Laatst gewijzigd door Marjoleine op 13 jun 2015 15:13, 2 keer totaal gewijzigd.
- Paisley
- Zeer actief
lucie schreef:en daarbij, wormen bestrijd je ook met een pilletje, is dus ook slecht voor ze. maar weer die afweging...
Maar een wormenpil blijft niet 3 maanden in het lichaam, maar ontwormt op dat moment en het lichaam kan het weer kwijt.
Iets wat 3 maanden in het lichaam blijft, heeft ook 3 maanden de tijd om biologische processen in de weg te zitten.

- Paisley
- Zeer actief
Ik las ergens dat de pipetten wel door de huid heen komen, maar voornamelijk in de onderhuidse vetlaag blijft hangen en dus weinig in het bloed komt. In tegenstelling tot de bravecto, die via de darmen in het bloed terecht komt.Boutje schreef: Die pipetjes werken trouwens ook omdat het product via de huid in de bloedbaan opgenomen wordt zei de dierenarts.
Eigenlijk zou je bloedspiegels van die stoffen moeten kunnen meten. Afwachten lijkt inderdaad verstandiger, ware het niet dat dit net het enige is tot nu toe wat iedereen hier lijkt te verdragen en nog werkt ook.

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Contacteer:
Ik ben ook benieuwd. In Utrecht geven ze het ook aan honden met demodex. En de resultaten zijn redelijk tot goed. Mijn dierenarts ging verder informeren, want ze wilde eerst weten hoe het zat met nieren/lever.Boutje schreef:Even naar boven gehaald, hoe zijn de ervaringen ondertussen?
Ik heb het al mijn honden gegeven na gedegen overleg met de dierenarts, ook mijn MDR1-gen defect lijdertje Pippa. Niemand had ook maar ergens last van en sindsdien teken noch vlooien gezien.
Maar nu lees ik op fb dat er een hond door gestorven is en dat er verschillende gevalen van lever- en/of nierfalen zouden geweest zijn nadien?
Weet iemand hier meer over?
En als ik dan jouw stukje lees over meerdere gevallen van nier/leverfalen ben ik eerlijk gezegd wat terughoudend (ze heeft nl ook LM)
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- DeDiana
- Zeer actief
In het geval van de banden (Scalibor en Seresto) is dat ook wat de fabrikant zegt.Paisley schreef:Ik las ergens dat de pipetten wel door de huid heen komen, maar voornamelijk in de onderhuidse vetlaag blijft hangen en dus weinig in het bloed komt. In tegenstelling tot de bravecto, die via de darmen in het bloed terecht komt.Boutje schreef: Die pipetjes werken trouwens ook omdat het product via de huid in de bloedbaan opgenomen wordt zei de dierenarts.
Eigenlijk zou je bloedspiegels van die stoffen moeten kunnen meten. Afwachten lijkt inderdaad verstandiger, ware het niet dat dit net het enige is tot nu toe wat iedereen hier lijkt te verdragen en nog werkt ook.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Door beweging zegt "men".Boutje schreef:Snap ik niet, in de onderhuidse vetlaag blijven hangen... hoe komen die dan over het gehele lijf terecht?Paisley schreef:Ik las ergens dat de pipetten wel door de huid heen komen, maar voornamelijk in de onderhuidse vetlaag blijft hangen en dus weinig in het bloed komt. In tegenstelling tot de bravecto, die via de darmen in het bloed terecht komt.Boutje schreef: Die pipetjes werken trouwens ook omdat het product via de huid in de bloedbaan opgenomen wordt zei de dierenarts.
Bij de scalibor band duurt het ongeveer twee weken voor het hele lijf beschermd is.
Of het een kloppend verhaal is weet ik ook niet.
- DeDiana
- Zeer actief
Ik heb ook geen idee. Dit is wat Seresto mij antwoordde toen ik jaren geleden informeerde naar de veiligheid van de Seresto-halsband bij collies (vanwege het MDR1-gendefect):ranetje schreef:Door beweging zegt "men".Boutje schreef:Snap ik niet, in de onderhuidse vetlaag blijven hangen... hoe komen die dan over het gehele lijf terecht?
Bij de scalibor band duurt het ongeveer twee weken voor het hele lijf beschermd is.
Of het een kloppend verhaal is weet ik ook niet.
Er bestaat geen beperking van het gebruik van de Seresto halsband bij collies, het middel blijft op de huid en wordt niet door het bloed opgenomen. De werkzaamheid is bij langharige honden even goed als bij kortharige honden.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15