Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wondje in voetzool
Moderator: moderatorteam
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wondje in voetzool
Gisteren vroeg in de middag heeft Aki een wondje opgelopen in de voetzool. Klein maar op een rotplek. Hij loopt niet mank, maar op die plek lijkt het niet dicht te gaan. Grote voetkussen op de rechterpoot.
Gisterenavond hem wel uitgelaten met een sok om, daarna open gelaten omdat ik er vanuit ga dat het als het niet verbonden is sneller geneest. Maar het blijft dus opengaan en we blijven dweilen.
Nu heb ik 2 zalfjes gekocht. Calendulan en Nestosyl, die laatste op advies van een Kruidvatmedewerkster die dat voor haar herder gebruikt bij schaafwonden en de schrale plekken op de elleboog.
Ook adviseerde ze voor buiten zelfhechtende bandage. Even erop doen met uitlaten en daarna weer eraf te halen.
Maar wat is nu wijsheid, zou ik Calendulan op het wondje smeren en dat afplakken met die zelfhechtende bandage, in de hoop dat het wondje wat sneller dicht gaat? Of wel insmeren met Calendulan en rustig aan doen en de poot gewoon niet "verbinden".
Gisterenavond hem wel uitgelaten met een sok om, daarna open gelaten omdat ik er vanuit ga dat het als het niet verbonden is sneller geneest. Maar het blijft dus opengaan en we blijven dweilen.
Nu heb ik 2 zalfjes gekocht. Calendulan en Nestosyl, die laatste op advies van een Kruidvatmedewerkster die dat voor haar herder gebruikt bij schaafwonden en de schrale plekken op de elleboog.
Ook adviseerde ze voor buiten zelfhechtende bandage. Even erop doen met uitlaten en daarna weer eraf te halen.
Maar wat is nu wijsheid, zou ik Calendulan op het wondje smeren en dat afplakken met die zelfhechtende bandage, in de hoop dat het wondje wat sneller dicht gaat? Of wel insmeren met Calendulan en rustig aan doen en de poot gewoon niet "verbinden".
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Re: Wondje in voetzool
Ik zou insmeren met de calendulan en dan even een half uurtje er iets om heen, daarna weer los. Doe ik bij mezelf bij wat grotere snijwonden ook (maar dan dus met een pleister). Dan zorg je dat de zalf goed kan intrekken en vervolgens kan het dan verder aan de lucht genezen
-
blondie
- Zeer actief
Mooi, dank je wel. Adviseer ik mijn vriend dat ook te doen, want die loopt ook al een paar dagen met een snee in zijn voet. Huize mankepoot inmiddels, de enige die niets mankeert tot nu toe ben ik.Fotogravinnetje schreef:Ik zou insmeren met de calendulan en dan even een half uurtje er iets om heen, daarna weer los. Doe ik bij mezelf bij wat grotere snijwonden ook (maar dan dus met een pleister). Dan zorg je dat de zalf goed kan intrekken en vervolgens kan het dan verder aan de lucht genezen
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Uierzalf werkt hier voor dat soort dingen echt super
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
blondie
- Zeer actief
Die hou ik nu in mijn achterhoofd.** Angela ** schreef:Uierzalf werkt hier voor dat soort dingen echt super
-
Trixi
- Actief
- Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
- Aantal honden: 5
Helaas heb ik ongeveer het zelfde aan de hand. Mijn hond heeft een grote diepe snijwond door glas , ook in dat grote zooltje (man, wat kan dat bloeden). Bij haar is het gehecht. 2 Van de 4 hechtingen hebben binnen 2 dagen weer losgelaten. Ik heb bij haar nu continu een schoentje aan. De wond kan drogen en het voorkomt dat de andere hechtingen ook loslaten. De wond wordt echter wel droog in zo'n schoentje (wat bij een verbandje dus inderdaad niet zo is). Verder zou ik je honingzalf willen aanraden. Dit heeft een ontsmettende en helende werking.
Groetjes van Bo en de honden.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Mijn dobermann was eens met een snoekduik door een kapot bierflesje gegleden(bedankt hè &%$)# die het uit z'n autoraampje heeft gegooid
)

Meer dan 40 hechtingen toen het net was gehecht en erna krammetjes. Zijn grote voetzool was ook in de lengte helemaal door. Op advies van de DA wondzalf/ honingzalf en ingetaped houden. En toen het zover dicht was als op de foto alleen nog 3x per dag wondzalf en met uitlaten van dat zelfhechtende verband met een gaasje op de plek van de snee/wond.
Dat nestosyl is volgens mij ook honing/wondzalf. Wij gebruikte toen L-Mesitran. Dat kan je halen bij apotheek en werkt ook super bij mensen

Meer dan 40 hechtingen toen het net was gehecht en erna krammetjes. Zijn grote voetzool was ook in de lengte helemaal door. Op advies van de DA wondzalf/ honingzalf en ingetaped houden. En toen het zover dicht was als op de foto alleen nog 3x per dag wondzalf en met uitlaten van dat zelfhechtende verband met een gaasje op de plek van de snee/wond.
Dat nestosyl is volgens mij ook honing/wondzalf. Wij gebruikte toen L-Mesitran. Dat kan je halen bij apotheek en werkt ook super bij mensen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Als het geen grote wond is zou ik het buiten beschermen tegen extra schade en binnen vrij aan de lucht laten.
Niet te veel smeren alleen opletten dat het schoon blijft.
Niet te veel smeren alleen opletten dat het schoon blijft.
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
hoe is het nu met zijn poot?
-
blondie
- Zeer actief
Het bloedt af en toe nog maar niet meer zoals in het begin. Hij loopt nog niet helemaal soepel maar verder is het wel ok. Jol mankt gelukkig ook al wat minder.
-
Eefje83
- Zeer actief
gelukkig, ik heb hem dus niet verder stukgemaakt gisteren 
-
blondie
- Zeer actief
Whahaha nee, niet meer dan andersEefje83 schreef:gelukkig, ik heb hem dus niet verder stukgemaakt gisteren
-
Eefje83
- Zeer actief
hahaha ik maak hem nooit stukblondie schreef:Whahaha nee, niet meer dan andersEefje83 schreef:gelukkig, ik heb hem dus niet verder stukgemaakt gisteren
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Nestocyl is voor heel veel dingen ideaal trouwens. Wondjes, schaafplekjes, jeuk, insectensteken, schrale huid en noem maarop! Werkt heel goed, heb hier ook altijd een tubetje in huis.