Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tranen met tuiten, eerbetoon aan een hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

JBK

Re: Tranen met tuiten, eerbetoon aan een hond

Ongelezen bericht door JBK »

Het is niet te vergelijken met Amerika.

Ik vond juist het strijdvaardige in het filmpje zo mooi (zowel bij hond als baas) en dat stukje over rabiës was geniaal :E:
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

bouvierpoedel schreef:(...)
Hier krijg je ook veel niet vergoed en die rekening krijg je ook onder je neus geduwd ook al lig je op sterven.
Vriendin die krijgt medicijn niet vergoed omdat ze onder een bepaalde afname tax zit, nu besteld ze iedere 3 maanden iets meer zodat het wel vergoed word en ze de rest dus iedere 3 maanden wegflikkert.
Daar is veel fout maar hier net zo en gaat hier ook nog wel erger worden.
Hoe kan zij zomaar 'iets meer' bestellen? Ik kreeg alles op recept toen ik kanker had, en nu ook nog voor mijn reuma. Ik kan echt niet zomaar 'iets meer' bestellen.

Het is hier nog nooit voorgekomen dat kankerpatiënten met schulden van tonnen blijven zitten na hun behandeling, terwijl dat in Amerika niks bijzonders is. Dus ga nou niet zeggen dat het hier net zo is, want dat is niet zo
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

jvanringen schreef:
Hier krijg je ook veel niet vergoed en die rekening krijg je ook onder je neus geduwd ook al lig je op sterven.
Vriendin die krijgt medicijn niet vergoed omdat ze onder een bepaalde afname tax zit, nu besteld ze iedere 3 maanden iets meer zodat het wel vergoed word en ze de rest dus iedere 3 maanden wegflikkert.
Hoe kan zij zomaar 'iets meer' bestellen? Ik kreeg alles op recept toen ik kanker had, en nu ook nog voor mijn reuma. Ik kan echt niet zomaar 'iets meer' bestellen.

Het is hier nog nooit voorgekomen dat kankerpatiënten met schulden van tonnen blijven zitten na hun behandeling, terwijl dat in Amerika niks bijzonders is. Dus ga nou niet zeggen dat het hier net zo is, want dat is niet zo
Zeg het verkeerd . Ze had de volle dosis en wilde daar minder van omdat ze teveel bijwerkingen had. Dat kon maar dan moest ze alles zef betalen ,dus dan maar de hele hap en wel vergoed. De rest gooit ze dus de prullenbak in.

Waar zeg ik dat het daar in US niet gebeurt.?
Zeg alleen dat je hier ook je rekening onder je neus krijgt geduwd ook al lig je op sterven en dat het hier ook erger gaat worden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
63673J

bouvierpoedel schreef:
jvanringen schreef:

Zeg het verkeerd . Ze had de volle dosis en wilde daar minder van omdat ze teveel bijwerkingen had. Dat kon maar dan moest ze alles zef betalen ,dus dan maar de hele hap en wel vergoed. De rest gooit ze dus de prullenbak in.
Sorry, maar dit snap ik ook niet, wat een raar verhaal is dat. Op eigen houtje beslissen dat je een medicijndosis gaat halveren, en dan 'voor straf' alles zelf moeten betalen? Dat lijkt me heel raar. Als mensen teveel bijwerkingen hebben, moeten ze weer naar hun arts, en daar wordt gekeken hoe verder. Beslist de arts dat je een andere dosis moet, dan krijg je een nieuw recept mee voor de nieuwe medicijnen met een andere dosering en kun je de andere medicijnen inleveren bij de apotheek. Wegflikkeren is wel heel asociaal, dat moet je sowieso nooit doen want dan komt het in het afval en daar horen medicijnen niet.
Waar zeg ik dat het daar in US niet gebeurt.?
Die vraag snap ik niet.
Zeg alleen dat je hier ook je rekening onder je neus krijgt geduwd ook al lig je op sterven en dat het hier ook erger gaat worden.
Ja, hier krijg je ook een rekening onder je neus geduwd. Maar hier is het niet zo dat je maar een deel van je standaard kankerbehandeling vergoed krijgt en de rest zelf moet betalen, wat niet zelden in de tonnen loopt. In Amerika zitten heel vele mensen met medische schulden die ze nooit van hun leven kunnen afbetalen. Hier niet.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

jvanringen schreef:Dat zal ik dan ook wel zijn. Ik knapte ook al meteen af op de stem van die man, met zijn vocal fry, niet om aan te horen vind ik dat.
Niet dat ik de term vocal fry ken, maar ik denk dat ik wel snap wat je ermee bedoelt en heb me er een beetje aan zitten ergeren zelfs :oeps: Verder wel mooi gefilmd. Leuke hond enzo. Ze hebben leuke dingen gedaan. Tja, ik ben ook een kouwe. Hier geen tranen :)
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Ik vond het een mooi filmpje. Heb niet gehuild, omdat ik heel erg mijn best deed het niet op mezelf te betrekken. Pebbles is ook altijd bij mij, ik hou echt heel erg veel van dat hondje en als ik er aan denk dat ik ooit terug aan haar moet denken zoals in het filmje, gaat de kraan open en voorlopig niet meer dicht.
AfbeeldingAfbeelding
63673J

Lemuria schreef:
jvanringen schreef:Dat zal ik dan ook wel zijn. Ik knapte ook al meteen af op de stem van die man, met zijn vocal fry, niet om aan te horen vind ik dat.
Niet dat ik de term vocal fry ken, maar ik denk dat ik wel snap wat je ermee bedoelt en heb me er een beetje aan zitten ergeren zelfs :oeps: Verder wel mooi gefilmd. Leuke hond enzo. Ze hebben leuke dingen gedaan. Tja, ik ben ook een kouwe. Hier geen tranen :)
Vocal Fry is een manier van praten waarbij je je stem kunstmatig laag maakt en laat kraken. Deze manier van praten is enorm in zwang geraakt in de VS bij jonge vrouwen, maar steeds meer mannen zijn het ook gaan doen. Het is een modeverschijnsel, net als 'uptalk', d.w.z. aan het eind van elke zin de hoogte in gaan waardoor het een vraag wordt, terwijl je geen vraag stelt. De ene uit CSI, Sara Sidle, doet dat ook.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Ik vind het bij mannen weinig irritant, maar dat kraakje bij vrouwen vind ik wel ontzettend vervelend.
63673J

JBK schreef:Ik vind het bij mannen weinig irritant, maar dat kraakje bij vrouwen vind ik wel ontzettend vervelend.
Ik ook, maar ik vind het bij mannen ook irritant.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

jvanringen schreef:
Lemuria schreef:
Vocal Fry is een manier van praten waarbij je je stem kunstmatig laag maakt en laat kraken. Deze manier van praten is enorm in zwang geraakt in de VS bij jonge vrouwen, maar steeds meer mannen zijn het ook gaan doen. Het is een modeverschijnsel, net als 'uptalk', d.w.z. aan het eind van elke zin de hoogte in gaan waardoor het een vraag wordt, terwijl je geen vraag stelt. De ene uit CSI, Sara Sidle, doet dat ook.
Ah ja, dan snapte ik inderdaad wat je bedoelde ;) Ik vond het ietwat zeikerig. Gemaakt emotioneel. Hou ik niet van. Praat maar met je normale stem, doe je al gek genoeg.
63673J

Lemuria schreef:
jvanringen schreef:
Lemuria schreef:
Ah ja, dan snapte ik inderdaad wat je bedoelde ;) Ik vond het ietwat zeikerig. Gemaakt emotioneel. Hou ik niet van. Praat maar met je normale stem, doe je al gek genoeg.
Hij zal wel denken: het is een dramatisch verhaal dus dat moet ook dramatisch verteld.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”