Een normaal mens zou niet een hele beroepsgroep wegzetten als 'kampbewakers'.Cleva schreef:Want zulke mensen bestaan nu niet meer?jvanringen schreef:Een normaal mens zou helemaal niet zo praten, die zou niet eens zo denken.Cleva schreef:Nou. Dat dus.bouvierpoedel schreef: Een normaal mens zou er vriendelijk voor bedanken net als parkeerbeheerder , eerlijk het zijn net kampbewakers.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
'Stadswacht sloeg mij bont en blauw om hondendrol
Moderator: moderatorteam
-
63673J
Re: 'Stadswacht sloeg mij bont en blauw om hondendrol
-
Neeltje
Als de mensen zich fatsoenlijk zouden gedragen, zou deze begroepsgroep niet eens nodig zijn. Maar aangezien er heel wat zijn die zich boven alles verheven voelen, zijn ze nodig.Cleva schreef:Dat vroeg ik niet.jvanringen schreef:Een normaal mens zou niet een hele beroepsgroep wegzetten als 'kampbewakers'.Want zulke mensen bestaan nu niet meer?Een normaal mens zou helemaal niet zo praten, die zou niet eens zo denken.
En beroepsgroep is niets meer dan een groep mensen die hetzelfde beroep gekozen hebben.
Kappers zijn doorgaans geïnteresseerd in haar knippen, tuinmannen hebben hopelijk interesse in en verstand van planten.
Een beroep kiezen waarbij je lekker de hele dag andere mensen op de vingers mag tikken zegt net zo goed iets over je.
Ik zal er geen term aan hechten want dat mag kennelijk niet maar het feit blijft dat ik het een zeer, zéér onsympathieke keuze vind en dat ik verder niet zoveel over je hoef te weten. Het feit dat dat je werk is zegt me genoeg.
-
Lemuria
Ach, het waren net zo goed de 'fatsoenlijke' burgers die opeens sadisten van de bovenste plank bleken te zijn, of door middel van brainwashing daartoe in staat bleken. Maar om een HELE groep (welnee, uitsmijters en hooligans gooien we er ook maar bij!) zonder enige nuance te vergelijken met een stel misdadigers dat mensen opsloten om ze op de meest gruwelijke manieren om te brengen...Nee daar ben ik het bepaald niet mee eens, om het maar eens zacht uit te drukken.Cleva schreef: Ik vind hem echt voor de hand liggend.
Ik ben normaal niet zo genegen om met nazismen te gooien maar het is onzin om te doen alsof dat soort types nu niet meer bestaan.
Uitsmijters en hooligans zijn in feite van hetzelfde slag.
Ik ken meerdere uitsmijters en dat zijn mannen met een gigantisch groot hart en sociale vaardigheden waar je 'u' tegen zegt. Maar petje af hoor, het is wel errug stoer om ze vanachter je toetsenbordje te vergelijken met kampbewaarders.
Serieus, en waarom hebben zoveel mensen hier problemen gehad met boa's? Ik kom die lui nóoit tegen. Zou niet eens weten waar ik ze aan moet herkennen. Sinds wanneer kun je met een medemens (ook al heeft die een uniform aan) geen gesprek meer voeren? Aan wiens sociale vaardigheden ligt dat dan? Als je in je ongelijk staat, sta je in je ongelijk. Kun je wel tetteren dat je "rechtuh hep en dit Nassi Duitsland niej is en dat 'twel errug eng is om te conformeruhhh!" maar waar zijn regels voor?! Juist, om de orde te bewaren. Kun je je niet als een normaal burger gedragen, dan loop je kans aangesproken te worden of zelfs een boete te krijgen. Als het niet terecht is, maak je daar melding van bij de betreffende instantie. Moet het zo moeilijk allemaal?
Dus. Verd*mme, ik had het al warm en nou al helemaal. Het is niet de juiste temperatuur om te discussieren.
-
Neeltje
Je moet helemaal niks, ik hoop voor je dat je ze nooit nodig hebt, denk dat je dan wel anders zult piepen.Cleva schreef:Ah!Neeltje schreef: Als de mensen zich fatsoenlijk zouden gedragen, zou deze begroepsgroep niet eens nodig zijn.
Dus de fatsoenpolitie is nodig maar je moet ze wel, wat was het, "beleefd en met een lach" te woord staan anders heb je de verdere gevolgen aan jezelf te danken.
Fatsoenlijk, hoor.![]()
Ze zijn trouwens niet nodig. Die werkverschaffing voor kansarmen sorteert in eerste plaats dat die figuren dan een baantje hebben. Dát is het nut van het bedenksel.
Een ander maatschappelijk uitvloeisel heeft dat gespuis gelukkig niet. Ik moet er ook niet aan denken dat dat canaille de rest van het genootschap fatsoen gaat zitten opleggen.
-
Neeltje
Ik ben ze alleen tegen gekomen toen ik bij de toenmalige AID werkte.Lemuria schreef:Ach, het waren net zo goed de 'fatsoenlijke' burgers die opeens sadisten van de bovenste plank bleken te zijn, of door middel van brainwashing daartoe in staat bleken. Maar om een HELE groep (welnee, uitsmijters en hooligans gooien we er ook maar bij!) zonder enige nuance te vergelijken met een stel misdadigers dat mensen opsloten om ze op de meest gruwelijke manieren om te brengen...Nee daar ben ik het bepaald niet mee eens, om het maar eens zacht uit te drukken.Cleva schreef: Ik vind hem echt voor de hand liggend.
Ik ben normaal niet zo genegen om met nazismen te gooien maar het is onzin om te doen alsof dat soort types nu niet meer bestaan.
Uitsmijters en hooligans zijn in feite van hetzelfde slag.
Ik ken meerdere uitsmijters en dat zijn mannen met een gigantisch groot hart en sociale vaardigheden waar je 'u' tegen zegt. Maar petje af hoor, het is wel errug stoer om ze vanachter je toetsenbordje te vergelijken met kampbewaarders.
Serieus, en waarom hebben zoveel mensen hier problemen gehad met boa's? Ik kom die lui nóoit tegen. Zou niet eens weten waar ik ze aan moet herkennen. Sinds wanneer kun je met een medemens (ook al heeft die een uniform aan) geen gesprek meer voeren? Aan wiens sociale vaardigheden ligt dat dan? Als je in je ongelijk staat, sta je in je ongelijk. Kun je wel tetteren dat je "rechtuh hep en dit Nassi Duitsland niej is en dat 'twel errug eng is om te conformeruhhh!" maar waar zijn regels voor?! Juist, om de orde te bewaren. Kun je je niet als een normaal burger gedragen, dan loop je kans aangesproken te worden of zelfs een boete te krijgen. Als het niet terecht is, maak je daar melding van bij de betreffende instantie. Moet het zo moeilijk allemaal?
Dus. Verd*mme, ik had het al warm en nou al helemaal. Het is niet de juiste temperatuur om te discussieren.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hij heeft supermarktflikker ook ten huwelijk gevraagd.Nanna schreef:Dat is inderdaad een bovenstebeste.
Totaal ongeschikt als stadswacht, dat dan weer wel
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Neeltje
Jaaaaaaaaaaaaren geleden stond ik 's ochtends vroeg bij de toenmalig oprit naar Tilburg vanaf de Boschdijk met een lekke band. Ik kreeg natuurlijk die stomme schroeven niet los, had krik er weer onderuit gehaald en wilde naar mijn zus lopen, toen er een motoragent aankwam en vroeg wat er aan de hand was. Lekke band dus, en ha, die heeft hij dus mooi voor mij verwisseld!Nanna schreef:Het is zaak om er een sport van te maken.
Ik moest ooit in Amsterdam wezen, per voiture. Maar dat was dus in de tijd dat er nog geen tomtommetjes bestonden, kijkbuiskinderen.
En zoals altijd lag dat godvergeten rotgat aan alle kanten open dus uw Nanna reed faliekant verkeerd, al godverend.
Dus ik reed zowat een sigarenzaak in om daar eens even poolshoogte te nemen omtrent mijn positie en om info te vergaren over hoe nu.
Staat daar natuurlijk meteen zo'n agent achter me. Dat ik daar niet mag parkeren. Dus ik schoot schuimbekkend door het plafond en schreeuwde iets over domme provincialen die je zo'n bouwput ook niet moet aandoen.
Hij keek me eens aan en zei dat ik achter hem aan moest rijden. Dus ik eerst nog achterdochtig vragen of ik mee mos naar ' t bero. Nee, hij zou me er wel heen leiden, naar mijn adres..
Dus hij op zijn motor en ik erachteraan. Ik had het echt nooit zelf gevonden![]()
Toen we aanbeland waren bij het juiste perceel stapte hij af en zei hier is het dan. En ik vanuit mijn open raam: moet ik de auto nog even uit om je laarzen te kussen.
Hij lachte en zei: en nou opschieten. Dus ik parkeer mijn kar en zie hem wegrijden. Kijk, dat zijn de goeien.
-
63673J
Ik begin onderhand te vermoeden dat je geen flauw idee hebt wat een boa eigenlijk is en waar ze zich mee bezighouden. Maar ja, dat is natuurlijk ook niet zo raar van iemand die vindt dat hij er niets over wil weten.Cleva schreef:Begrijp je zelf de dreiging in dat fenomeen? Netjes meewerken en doen wat je gezegd wordt anders zijn er gevolgen.Neeltje schreef: Je asociaal gedragen richting BOA, politie o.i.d. zal nooit een positieve uitkomst geven. Dom, gewoonweg zeer dom.
En dat is nou exact waarom ik niets met mensen met zulke beroepen te maken wil hebben.
Het is exact hetzelfde apenschorem als wat het moet bestrijden.
-
63673J
Dat vraag ik me nou ook de hele tijd af. Een paar voorbeelden van deze ambtenaren, die 'niet al te snugger zijn, zich eindelijk wat voelen na hun zoveelste mislukte baan', etc, en 'een diploma hebben wat niet meer is dan een veredeld veterstrikcertificaat': boswachters, brandweercommandanten, brugwachters, conducteurs, controleurs vaarwegen, douanebeambten, gemeentelijke handhavers, inspecteurs dierenbescherming , jachtopzieners, leerplichtambtenaren, medewerkers bouw- en woningtoezicht, medewerkers Arbeidsinspectie, meldkamercentralisten, milieuopsporingsambtenaren, parkeercontroleurs, scheepvaartmeesters, CID-analisten; financieel deskundigen (BFO); parketpolitie; forensisch deskundigen; trainers/africhters levende have.Neeltje schreef:En wat heb jij dan allemaal gepresteerd in je leven dat je dit over deze mensen kunt zeggen? Zeker met de opmerking 'kampbewarkers'? Dat vind ik behoorlijk ver gaan, ver beneden peil.bouvierpoedel schreef:Ach kom voor een hondendrol je ID moeten tonen aan 2 boa's die meestal ook niet al te snugger zijn en zich eindelijk wat voelen na de zoveelste mislukte baan en nu een uniform mogen dragen . Die gasten hebben meestal net met de hakken over de sloot hun diploma'tje gehaald wat niet meer is dan een veredeld veterstrikcertificaat.
Een normaal mens zou er vriendelijk voor bedanken net als parkeerbeheerder , eerlijk het zijn net kampbewakers. Mag ik u gele ster even zi.... eh bedoel ID.
Allemaal kampbewakers met vette voorhoofden die als grootste hobby hebben het op de vingers tikken van hun medeburgers. De opmerking over de gele ster laat ik maar voor wat hij is.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ik heb het gewoon over de stadswachters en volgens mij de andere hier ookjvanringen schreef:Dat vraag ik me nou ook de hele tijd af. Een paar voorbeelden van deze ambtenaren, die 'niet al te snugger zijn, zich eindelijk wat voelen na hun zoveelste mislukte baan', etc, en 'een diploma hebben wat niet meer is dan een veredeld veterstrikcertificaat': boswachters, brandweercommandanten, brugwachters, conducteurs, controleurs vaarwegen, douanebeambten, gemeentelijke handhavers, inspecteurs dierenbescherming , jachtopzieners, leerplichtambtenaren, medewerkers bouw- en woningtoezicht, medewerkers Arbeidsinspectie, meldkamercentralisten, milieuopsporingsambtenaren, parkeercontroleurs, scheepvaartmeesters, CID-analisten; financieel deskundigen (BFO); parketpolitie; forensisch deskundigen; trainers/africhters levende have.Neeltje schreef:En wat heb jij dan allemaal gepresteerd in je leven dat je dit over deze mensen kunt zeggen? Zeker met de opmerking 'kampbewarkers'? Dat vind ik behoorlijk ver gaan, ver beneden peil.bouvierpoedel schreef:Ach kom voor een hondendrol je ID moeten tonen aan 2 boa's die meestal ook niet al te snugger zijn en zich eindelijk wat voelen na de zoveelste mislukte baan en nu een uniform mogen dragen . Die gasten hebben meestal net met de hakken over de sloot hun diploma'tje gehaald wat niet meer is dan een veredeld veterstrikcertificaat.
Een normaal mens zou er vriendelijk voor bedanken net als parkeerbeheerder , eerlijk het zijn net kampbewakers. Mag ik u gele ster even zi.... eh bedoel ID.
Allemaal kampbewakers met vette voorhoofden die als grootste hobby hebben het op de vingers tikken van hun medeburgers. De opmerking over de gele ster laat ik maar voor wat hij is.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Inderdaad.Pepie schreef:Ik heb het gewoon over de stadswachters en volgens mij de andere hier ookjvanringen schreef:Dat vraag ik me nou ook de hele tijd af. Een paar voorbeelden van deze ambtenaren, die 'niet al te snugger zijn, zich eindelijk wat voelen na hun zoveelste mislukte baan', etc, en 'een diploma hebben wat niet meer is dan een veredeld veterstrikcertificaat': boswachters, brandweercommandanten, brugwachters, conducteurs, controleurs vaarwegen, douanebeambten, gemeentelijke handhavers, inspecteurs dierenbescherming , jachtopzieners, leerplichtambtenaren, medewerkers bouw- en woningtoezicht, medewerkers Arbeidsinspectie, meldkamercentralisten, milieuopsporingsambtenaren, parkeercontroleurs, scheepvaartmeesters, CID-analisten; financieel deskundigen (BFO); parketpolitie; forensisch deskundigen; trainers/africhters levende have.Neeltje schreef:En wat heb jij dan allemaal gepresteerd in je leven dat je dit over deze mensen kunt zeggen? Zeker met de opmerking 'kampbewarkers'? Dat vind ik behoorlijk ver gaan, ver beneden peil.bouvierpoedel schreef:Ach kom voor een hondendrol je ID moeten tonen aan 2 boa's die meestal ook niet al te snugger zijn en zich eindelijk wat voelen na de zoveelste mislukte baan en nu een uniform mogen dragen . Die gasten hebben meestal net met de hakken over de sloot hun diploma'tje gehaald wat niet meer is dan een veredeld veterstrikcertificaat.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
63673J
Ja hoor, ik weet precies wat er bedoeld wordt: ongenuanceerd en onbeschoft zijn over mensen die je helemaal niet kent, ermee instemmen dat een hele groep belachelijk gemaakt wordt en weggezet wordt als kampbewakers en jodenjagers. Als je zelf niet snapt hoe intens verachtelijk dat is ben je een nog veel grotere stakker dan ik al dacht. Ik kan er met de pet niet bij dat jij en anderen hier dat normaal vinden en er nog om lachen ook.Cleva schreef:(...)
Je weet best wat er bedoeld wordt. Maar als jij het prettig vindt wil ik de dikke straatsloffers met een sherrifcomplex best een andere term toedelen.
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
- Aantal honden: 1
Ach, als je als samenleving vindt dat ordehandhavers zich fatsoenlijk zouden moeten gedragen, betaal je ze fatsoenlijk en leidt je ze fatsoenlijk op.
Als je als samenleving voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, zou je je nog wel eens bekocht kunnen voelen.
Heeft niks met subsidies te maken, maar alles met bezuinigen op de verkeerde dingen..
Als je als samenleving voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, zou je je nog wel eens bekocht kunnen voelen.
Heeft niks met subsidies te maken, maar alles met bezuinigen op de verkeerde dingen..
Wiel
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
De mansen vinden het hindarlak!
en dan die andere die er zo bijstaat haha
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Ben bang van niet.Cleva schreef:Biet schreef:Ach, als je als samenleving vindt dat ordehandhavers zich fatsoenlijk zouden moeten gedragen, betaal je ze fatsoenlijk en leidt je ze fatsoenlijk op.
Ben ik helemaal met je eens.
Goed opgeleide, ervaren agenten zijn prima. Heb ik ook amper gedonder mee gehad (behalve zo'n gefrustreerde motorgek die je een bon gaat geven omdat je op de fiets en niet lopend over een groen zebrapad gaat) maar verder altijd prima in orde.
Goed, laten we zaken doen. Ik hoef geen rotondes vol roze viooltjes of lichtblauwe buiskunstwerken.
Ik zie af van hagelwitte snelwegstrepen. Grijs vind ik namelijk prima en als je toch zulke apparaten hebt kunnen de bermen gewoon één keer per jaar gemaaid worden.
Zijn we er dan uit?
Wat kost een echte agent eigenlijk meer dan zo'n bullebak in een blauwe broek?
Herinner je je het fenomeen 'bonnenquota' nog (vraagteken).
Een goed voorbeeld van wat er fundamenteel mis is met 'rendementsdenken' in de handhaving.
Wat ook behoorlijk heeft bijgedragen aan het verlies van gezag van de 'echte' handhavers.
Je wil, als samenleving, dat de orde wordt gehandhaafd.
Daarbij moet je je uiteraard afvragen wat dat dan kost, wil je het überhaupt mogelijk maken.
Maar als je het dan tegelijkertijd als inkomensbron gaat benaderen (en daar zelfs op begroot: kan ik niet onderbouwen, maar heb wel een donkerbruin vermoeden dat dat gebeurd), ga je faliekant de mist in.
En dan is het inkomensverschil tussen een echte agent en een stadswacht niet eens zo relevant.
Al zullen beiden daar wellicht toch wat genuanceerder over denken..
Wiel
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Cleva schreef:Nou. Dat dus.bouvierpoedel schreef:boa's die meestal ook niet al te snugger zijn en zich eindelijk wat voelen na de zoveelste mislukte baan en nu een uniform mogen dragen . Die gasten hebben meestal net met de hakken over de sloot hun diploma'tje gehaald wat niet meer is dan een veredeld veterstrikcertificaat.
Een normaal mens zou er vriendelijk voor bedanken net als parkeerbeheerder , eerlijk het zijn net kampbewakers.
aangenaam, hier een ( ze hebben de wet veranderd
Gelukkig betaald mijn baan enorm goed, (ruim meer dan in de zorg
Toch knap voor iemand die blijkbaar ook omschreven wordt als:
die meestal ook niet al te snugger zijn en zich eindelijk wat voelen na de zoveelste mislukte baan en nu een uniform mogen dragen . Die gasten hebben meestal net met de hakken over de sloot hun diploma'tje gehaald wat niet meer is dan een veredeld veterstrikcertificaat.
Een normaal mens zou er vriendelijk voor bedanken net als parkeerbeheerder , eerlijk het zijn net kampbewakers
toch?
En de groeten van de mannen 

-
korthaar
- Zeer actief
What a bloody fucking hell of a job.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
bureau toezicht zul je nooit nodig hebben. die doen namelijk niets dat helpt bij zaken waarbij je hulp nodig hebt.Neeltje schreef:Je moet helemaal niks, ik hoop voor je dat je ze nooit nodig hebt, denk dat je dan wel anders zult piepen.Cleva schreef:Ah!Neeltje schreef: Als de mensen zich fatsoenlijk zouden gedragen, zou deze begroepsgroep niet eens nodig zijn.
Dus de fatsoenpolitie is nodig maar je moet ze wel, wat was het, "beleefd en met een lach" te woord staan anders heb je de verdere gevolgen aan jezelf te danken.
Fatsoenlijk, hoor.![]()
Ze zijn trouwens niet nodig. Die werkverschaffing voor kansarmen sorteert in eerste plaats dat die figuren dan een baantje hebben. Dát is het nut van het bedenksel.
Een ander maatschappelijk uitvloeisel heeft dat gespuis gelukkig niet. Ik moet er ook niet aan denken dat dat canaille de rest van het genootschap fatsoen gaat zitten opleggen.

- M@scha
- Zeer actief
Cleva schreef:Goeien heb je altijd. Ik stond vorige week te kankeren voor de Albert Hein hier up durp. Gingen ze ineens een uur eerder dicht en ik had geen brood meer in huis.Nanna schreef:Het is zaak om er een sport van te maken.
Ik moest ooit in Amsterdam wezen, per voiture. Maar dat was dus in de tijd dat er nog geen tomtommetjes bestonden, kijkbuiskinderen.
En zoals altijd lag dat godvergeten rotgat aan alle kanten open dus uw Nanna reed faliekant verkeerd, al godverend.
Dus ik reed zowat een sigarenzaak in om daar eens even poolshoogte te nemen omtrent mijn positie en om info te vergaren over hoe nu.
Staat daar natuurlijk meteen zo'n agent achter me. Dat ik daar niet mag parkeren. Dus ik schoot schuimbekkend door het plafond en schreeuwde iets over domme provincialen die je zo'n bouwput ook niet moet aandoen.
Hij keek me eens aan en zei dat ik achter hem aan moest rijden. Dus ik eerst nog achterdochtig vragen of ik mee mos naar ' t bero. Nee, hij zou me er wel heen leiden, naar mijn adres..
Dus hij op zijn motor en ik erachteraan. Ik had het echt nooit zelf gevonden![]()
Toen we aanbeland waren bij het juiste perceel stapte hij af en zei hier is het dan. En ik vanuit mijn open raam: moet ik de auto nog even uit om je laarzen te kussen.
Hij lachte en zei: en nou opschieten. Dus ik parkeer mijn kar en zie hem wegrijden. Kijk, dat zijn de goeien.
Dus ik beende weer terug naar de auto en riep "Achterlijke kutboeren! De geit van de buren zal wel jonkies hebben."
Stond de eigenaar van de winkel bij zijn auto. En lachen.
"Ja, lach maar. Ik word zenuwziek van jullie gedoe. Elke week een andere sluitingstijd. Vuile flikkers."
"Ik pak wel even wat voor u. Wat wilt u hebben dan?"
"Brood. Bruin. En niet van dat gore maanzaadmeloenpittengelul. Gewoon bruin."
"Hier, hou mijn peuk even vast. Zo terug."
Maakt hij dat hele apparaat weer los om een half bruin voor me te halen. Zo lief!
Ik zwaai nu altijd naar hem. Heerlijk!
kijk! je krijgt alles voor elkaar met een vriendelijk woord!

- M@scha
- Zeer actief
Cleva schreef:Goeien heb je altijd. Ik stond vorige week te kankeren voor de Albert Hein hier up durp. Gingen ze ineens een uur eerder dicht en ik had geen brood meer in huis.Nanna schreef:Het is zaak om er een sport van te maken.
Dus ik beende weer terug naar de auto en riep "Achterlijke kutboeren! De geit van de buren zal wel jonkies hebben."
Stond de eigenaar van de winkel bij zijn auto. En lachen.
"Ja, lach maar. Ik word zenuwziek van jullie gedoe. Elke week een andere sluitingstijd. Vuile flikkers."
"Ik pak wel even wat voor u. Wat wilt u hebben dan?"
"Brood. Bruin. En niet van dat gore maanzaadmeloenpittengelul. Gewoon bruin."
"Hier, hou mijn peuk even vast. Zo terug."
Maakt hij dat hele apparaat weer los om een half bruin voor me te halen. Zo lief!
Ik zwaai nu altijd naar hem. Heerlijk!
kijk! je krijgt alles voor elkaar met een vriendelijk woord!

- Reny
- Zeer actief
En jij Cliff Clit?Cleva schreef:De zorg heeft meer dan één salarisschaal, hoor, tot aan overbetaalde ziekenhuisdirecteuren aan toe maar fijn dat je even de domheid van de gemiddelde boa demonstreert.Reny schreef:Cleva schreef:Nou. Dat dus.bouvierpoedel schreef:boa's die meestal ook niet al te snugger zijn en zich eindelijk wat voelen na de zoveelste mislukte baan en nu een uniform mogen dragen . Die gasten hebben meestal net met de hakken over de sloot hun diploma'tje gehaald wat niet meer is dan een veredeld veterstrikcertificaat.
Een normaal mens zou er vriendelijk voor bedanken net als parkeerbeheerder , eerlijk het zijn net kampbewakers.
aangenaam, hier een ( ze hebben de wet veranderddus nu een voorheen) BOA
Gelukkig betaald mijn baan enorm goed, (ruim meer dan in de zorg![]()
Ben jij die Renie van die aandachttrekkerige knipseltjes halverwege de aanstelberg?

- Reny
- Zeer actief
Cleva schreef:De zorg heeft meer dan één salarisschaal, hoor, tot aan overbetaalde ziekenhuisdirecteuren aan toe maar fijn dat je even de domheid van de gemiddelde boa demonstreert.Reny schreef:Cleva schreef:Nou. Dat dus.bouvierpoedel schreef:boa's die meestal ook niet al te snugger zijn en zich eindelijk wat voelen na de zoveelste mislukte baan en nu een uniform mogen dragen . Die gasten hebben meestal net met de hakken over de sloot hun diploma'tje gehaald wat niet meer is dan een veredeld veterstrikcertificaat.
aangenaam, hier een ( ze hebben de wet veranderddus nu een voorheen) BOA
Gelukkig betaald mijn baan enorm goed, (ruim meer dan in de zorg![]()
Ben jij die Renie van die aandachttrekkerige knipseltjes halverwege de aanstelberg?
Owh en over domheidsdemonstraties gesproken:
Blijkbaar is mijn naam erg lastig te tikken
Verder heb ik hier geen enkel bericht geplaatst over een berg
De berichten over de Alp duZes (ik neem aan dat je dat bedoeld, ik vind het namelijk lastig om me in jouw denkwereld te verplaatsen) die hier wel staan, staan (volgens mij, want ik heb geen toegang) in de vethoek (iets met lekken?)
Je bent trouwens nog geen steek veranderd he?? Nog steeds een zielig mannetje wat het liefst verbaal om zich heen slaat, wat leuke woorden uit het Nationaal Dictee der Nederlandse Taal gebruikt met typisch rellend nichtengedrag. Gelukkig in ons democratisch Nederland mag ik die mening hebben, geen idee hoe zoiets in Duitsland is.
Verder beste emigrant, kun je me de bout haggelen

-
korthaar
- Zeer actief
Hier misschien nog een ideetje voor een carrière loopbaanplanning:Reny schreef:Cleva schreef:aangenaam, hier een ( ze hebben de wet veranderddus nu een voorheen) BOA
Gelukkig betaald mijn baan enorm goed, (ruim meer dan in de zorg)
http://nos.nl/artikel/2040873-uwv-schoo ... enden.html
-
gonnie
- Zeer actief
Bij ons wil de woningstichting binnenkort in gaan stellen dat je ramen altijd blinkend schoon moeten zijn aan de galerij kant, als je ze zelf niet schoon houdt gaat de woningstichting iemand inhuren en de rekening krijg je zelf dan.Cleva schreef:Biet schreef:Ben bang van niet.Cleva schreef:Biet schreef:Ach, als je als samenleving vindt dat ordehandhavers zich fatsoenlijk zouden moeten gedragen, betaal je ze fatsoenlijk en leidt je ze fatsoenlijk op.
Ben ik helemaal met je eens.
Goed opgeleide, ervaren agenten zijn prima. Heb ik ook amper gedonder mee gehad (behalve zo'n gefrustreerde motorgek die je een bon gaat geven omdat je op de fiets en niet lopend over een groen zebrapad gaat) maar verder altijd prima in orde.
Goed, laten we zaken doen. Ik hoef geen rotondes vol roze viooltjes of lichtblauwe buiskunstwerken.
Ik zie af van hagelwitte snelwegstrepen. Grijs vind ik namelijk prima en als je toch zulke apparaten hebt kunnen de bermen gewoon één keer per jaar gemaaid worden.
Zijn we er dan uit?
Wat kost een echte agent eigenlijk meer dan zo'n bullebak in een blauwe broek?
Herinner je je het fenomeen 'bonnenquota' nog (vraagteken).
Een goed voorbeeld van wat er fundamenteel mis is met 'rendementsdenken' in de handhaving.
Wat ook behoorlijk heeft bijgedragen aan het verlies van gezag van de 'echte' handhavers.
Je wil, als samenleving, dat de orde wordt gehandhaafd.
Daarbij moet je je uiteraard afvragen wat dat dan kost, wil je het überhaupt mogelijk maken.
Maar als je het dan tegelijkertijd als inkomensbron gaat benaderen (en daar zelfs op begroot: kan ik niet onderbouwen, maar heb wel een donkerbruin vermoeden dat dat gebeurd), ga je faliekant de mist in.
En dan is het inkomensverschil tussen een echte agent en een stadswacht niet eens zo relevant.
Al zullen beiden daar wellicht toch wat genuanceerder over denken..
Willen we dat eigenlijk wel? Dat de orde op dat niveau "wordt gehandhaafd"?
Volgens mij kunnen mensen dat prima met elkaar. Daarnaast vind ik er iets van dat de hele maatschappij dezelfde "orde" opgelegd krijgt. De mores verschilt nogal van plaats tot plaats.
Je moet als land niet al te veel op Singapore willen lijken.
Ik vind het niet ondenkbaar dat er op een bepaald moment aangebeld wordt met "Meneertje, zou u de auto niet een keertje gaan wassen. Dat doen de buren toch ook? Beetje aanpassen."
Misschien een wat overdreven voorbeeld maar het is wat mij betreft wel de kern van de ergernis. Dat het niet meer over daadwerkelijke regels gaat maar over fatsoen en als er iets niet centraal aangestuurd kan worden dan is het wel fatsoen.
Die Balkenende had daar zo'n handje van. Die had het altijd maar over Waarden en Normen. Dat klinkt in de gauwigheid heel leuk maar als er doorgevraagd werd kwam er al snel uit dat hij Christelijke Zeeuwse waarden en normen bedoelde. In de pas lopen en elkaar in de gaten houden.
Ik weet dus niet of ik wel wil dat de orde gehandhaaft blijft. Zeker gelet op het feit dat het natuurlijk een groot falen is want in de praktijk moet er dan gewoon de hele dag en overal zo'n handhaver aanwezig zijn en dat kan helemaal niet.
Zodra ze de hoek om zijn gaat het feest vrolijk verder dus het werkt ook gewoon niet.
Ik zou het simpel willen houden. Iets mag wel of het mag niet. We spreken een sanctie af en we delen bonnen uit maar geen gewaarschuw en geen gepreek en over dingetjes als verkeerd geparkeerde fietsen, hondenpoep en radio's bij de picknick hebben we het gewoon helemaal niet meer.
Ik vind het te ver gaan. Komt natuurlijk door al die bemoeials die gaan zeuren dat de ramen van de buren niet schoon genoeg zijn.
Groetjes Gonnie.
- M@scha
- Zeer actief
gonnie schreef:
Bij ons wil de woningstichting binnenkort in gaan stellen dat je ramen altijd blinkend schoon moeten zijn aan de galerij kant, als je ze zelf niet schoon houdt gaat de woningstichting iemand inhuren en de rekening krijg je zelf dan.
Ik vind het te ver gaan. Komt natuurlijk door al die bemoeials die gaan zeuren dat de ramen van de buren niet schoon genoeg zijn.
als ik jouw opmerkingen als deze zo af en toe lees ben ik blij dat ik daar niet woon. ik krijg dan neigingen om mijn ramen vol te smeren met aardbeienjam en daarna gruwelijk vrolijk iedereen te gaan groeten en te vragen wat ze van mijn kunstwerk vinden

-
Lemuria
Een vriendin woonde in Veldhoven. Ze heeft erg on-groene vingers dus haar voortuin was gewoon een wildernis. Had ze geen zin an, het was een huurhuis dus ze ging die zin ook niet maken. Maar die vlieger ging niet op in Veldhoven want elke maand stond er wel een paar keer een manneke voor de deur die haar vermaande wat aan de tuin te doen omdat de buurt anders verpauperdegonnie schreef: Bij ons wil de woningstichting binnenkort in gaan stellen dat je ramen altijd blinkend schoon moeten zijn aan de galerij kant, als je ze zelf niet schoon houdt gaat de woningstichting iemand inhuren en de rekening krijg je zelf dan.
Godsaggie wat hebben we daar verbaasd over in een stuip gelegen
Ik heb die grasmaaier van d'r gekregen en zij is verhuisd
-
Lemuria
M@scha schreef:
als ik jouw opmerkingen als deze zo af en toe lees ben ik blij dat ik daar niet woon. ik krijg dan neigingen om mijn ramen vol te smeren met aardbeienjam en daarna gruwelijk vrolijk iedereen te gaan groeten en te vragen wat ze van mijn kunstwerk vinden

-
gonnie
- Zeer actief
M@scha schreef:gonnie schreef:
Bij ons wil de woningstichting binnenkort in gaan stellen dat je ramen altijd blinkend schoon moeten zijn aan de galerij kant, als je ze zelf niet schoon houdt gaat de woningstichting iemand inhuren en de rekening krijg je zelf dan.
Ja, wees maar blij. De huizen zijn best mooi hoor en wij zitten hier nog redelijk goedkoop. Maar het woongenot wordt steeds minder.
Het wordt een groot zooitje. Constant is de benedendeur stuk, of je kan je sleutel niet in het slot krijgen. Maar daar hebben ze iets op gevonden. We krijgen binnenkort een pasje waar we de deur beneden mee open kunnen maken. Lekker handig zo pasje. Vind een sleutel toch iets handiger.
Die neiging om expres mijn ramen onder te kalken heb ik ook wel.
Groetjes Gonnie.
- M@scha
- Zeer actief
Lemuria schreef:M@scha schreef:
een bijkomend voordeel is altijd mooi meegenomen toch?