Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gratis af te halen Lieve en aanhankelijke kortharige husky

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Gratis af te halen Lieve en aanhankelijke kortharige husky

Ongelezen bericht door Lizzie. »

http://link.marktplaats.nl/m937392127

Kenmerken
Soort : Middel
Geslacht : Teef
Leeftijd : 6 jaar of ouder
Beschrijving

Gratis af te halen een,Leuke,Lieve ,Aanhankelijke hond.
Wegens omstandigheden zijn wij genoodzaakt Lola weg te doen.
Lola is gek op lopen en naast de fiets rennen,luistert perfect en kan zowel binnen als buiten zich prima vermaken
Wanneer wij een afspraak maken en wij een goed gevoel hebben bij degene die Lola wilt hebben mag u Lola gratis hebben.
Ook krijgt u de mand,kleed,hok,riem e.d erbij
Wanneer u meer informatie wilt mail gerust

Afbeelding
Afbeelding
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Gratis af te halen Lieve en aanhankelijke kortharige hus

Ongelezen bericht door AnneBP »

acheer wat sneu
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Wat is er?
Dat het een kruising is en zij dat niet weten?
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Hoezo sneu?
Gewoon een herplaatser waar de baasjes een goed adres voor zoeken. Tot nu toe niets mis mee volgens mij..
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik snap het sneue ook niet zo?
De mensen kunnen wegens omstandigheden niet meer voor de hond zorgen en zoeken daarvoor een goed huis.
Sneu was als ze haar vastgebonden aan een boom achter laten of op een berg top.
Nu komt er vast wel iemand op deze leuke hond af.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik zie er ook niks aparts aan. :19: Eigenaren willen haar ook naar een goede eigenaar doen, ipv er nog veel geld voor te vragen.
Robbie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): poedel x golden retriever

Ongelezen bericht door Robbie »

_Leonie schreef:Ik zie er ook niks aparts aan. :19: Eigenaren willen haar ook naar een goede eigenaar doen, ipv er nog veel geld voor te vragen.
Het is het woord gratis, dat klinkt bijna oneerbiedig. Maar is slechts mijn interpretatie. Ik hoop dat ze een goeie mand krijgt.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Robbie schreef:
_Leonie schreef:Ik zie er ook niks aparts aan. :19: Eigenaren willen haar ook naar een goede eigenaar doen, ipv er nog veel geld voor te vragen.
Het is het woord gratis, dat klinkt bijna oneerbiedig. Maar is slechts mijn interpretatie. Ik hoop dat ze een goeie mand krijgt.
Ik zag het juist als positief iets: ze gaat alleen naar de juiste personen en we hoeven niet nog even 'geld te vangen' voor haar. Zo zie je maar hoe verschillend je het kan benaderen. :wink:
Manu

_Leonie schreef:
Ik zag het juist als positief iets: ze gaat alleen naar de juiste personen en we hoeven niet nog even 'geld te vangen' voor haar. Zo zie je maar hoe verschillend je het kan benaderen. :wink:
Ik ook.
Er staat ook bij dat als ze er een goed gevoel bij hebben, ze gratis weg mag.

Ik zie ook wel eens advertenties staan met een prijs die ze vervolgens verklaren: prijs pup, entingen, bench en mand en voer.
Mag je 500 euro neerleggen voor een Husky van 8 maanden waar ze toch niet zoveel tijd voor hebben.
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

Robbie schreef:
Dat stoorde mij inderdaad ook met name
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Op mij komt het juist over alsof ze het beste willen, en niet nog even geld willen vangen.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik vind dat gratis ook altijd zo stom. Mijn hond is onbetaalbaar voor mij en een ander denkt 'geen tijd meer voor' en gooit 'm op het net met een 'gratis af te halen'-kopje. Vraag er dan honderd euro voor en dan kan je je hond altijd nog gratis meegeven als je er een goed gevoel bij hebt. Maar de meeste mensen die op 'gratis af te halen' honden reageren, zijn niet dezelfde mensen die ook op honderd euro honden reageren. Je moet voor een hond gaan omdat je 'm fantastisch vindt, niet omdat 'ie gratis is. Ik denk gewoon dat je de eerste splitsing in goede bazen al maakt door een geld voor te vragen of iig te doen alsof je er geld voor gaat vragen.
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Ben ik niet met je eens.
Ik ben juist eerder geneigd om op deze advertentie te reageren dan op 1 waar ze (veel) geld vragen.
Omdat ze juist aangeven een goed gevoel te willen hebben.

Zo zie je maar :D
Manu

Hilde schreef:Mijn hond is onbetaalbaar voor mij en een ander denkt 'geen tijd meer voor' en gooit 'm op het net met een 'gratis af te halen'-kopje.
Dat haal ik dus echt niet uit deze advertentie.

Je hebt ook zat mensen die best een plekje over hebben, niet persé op zoek zijn en toch deze hond een plekje willen bieden. Die sluit je misschien uit als je er een prijs bij zet.
Deze mensen hebben omstandigheden, je hebt geen idee welke. Elke dag naar je hond kijken en weten dat je voor haar niet het beste doet, is ook pijnlijk. Dus er dan sneller vanaf willen komen door het woord "gratis" in je advertentie te noemen kan ik best begrijpen. Ook al zijn mijn honden voor mij ook onbetaalbaar ;)
Chihuahua-paws
Zeer actief

Hilde schreef:Ik vind dat gratis ook altijd zo stom. Mijn hond is onbetaalbaar voor mij en een ander denkt 'geen tijd meer voor' en gooit 'm op het net met een 'gratis af te halen'-kopje. Vraag er dan honderd euro voor en dan kan je je hond altijd nog gratis meegeven als je er een goed gevoel bij hebt. Maar de meeste mensen die op 'gratis af te halen' honden reageren, zijn niet dezelfde mensen die ook op honderd euro honden reageren. Je moet voor een hond gaan omdat je 'm fantastisch vindt, niet omdat 'ie gratis is. Ik denk gewoon dat je de eerste splitsing in goede bazen al maakt door een geld voor te vragen of iig te doen alsof je er geld voor gaat vragen.

Iig blijkt uit de advertentie dat ze een goed huis belangrijker vinden dan geld. Ze geven ook aan dat als net vertrouwen er is in de mogelijke nieuwe eigenaar de hond gratis mee kan. Ik haal daar uit dat ze wel selectief gaan kijken.
Ik vind dat echt geen vreemde advertentie. En ik heb voor Toots wel betaald en zou ook geld vragen. Echter kunnen er onder de mensen die weinig te besteden hebben net zulke goeie honden bazen zijn.

Robbie
Vaste gebruiker

Manu schreef: Dat haal ik dus echt niet uit deze advertentie.

Je hebt ook zat mensen die best een plekje over hebben, niet persé op zoek zijn en toch deze hond een plekje willen bieden. Die sluit je misschien uit als je er een prijs bij zet.
Deze mensen hebben omstandigheden, je hebt geen idee welke. Elke dag naar je hond kijken en weten dat je voor haar niet het beste doet, is ook pijnlijk. Dus er dan sneller vanaf willen komen door het woord "gratis" in je advertentie te noemen kan ik best begrijpen. Ook al zijn mijn honden voor mij ook onbetaalbaar ;)
Klopt, maar je sluit in beide gevallen, gratis of een x bedrag, altijd mensen uit. Waarschijnlijk heb ik die ene gek in mijn hoofd die op zoek is naar dit soort weggevertjes, voor niks, om zijn perverse ideeen uit te voeren. Maar ik hoop dat dit slechts 1 persoon is en dat dit aan de buitenkant goed te zien is. Een creep die je niet eens binnen laat :devil:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Robbie schreef:Klopt, maar je sluit in beide gevallen, gratis of een x bedrag, altijd mensen uit. Waarschijnlijk heb ik die ene gek in mijn hoofd die op zoek is naar dit soort weggevertjes, voor niks, om zijn perverse ideeen uit te voeren. Maar ik hoop dat dit slechts 1 persoon is en dat dit aan de buitenkant goed te zien is. Een creep die je niet eens binnen laat :devil:
Nou, volgens mij zijn dat er meer.
Volgens mij zijn er veel meer mensen dan je denkt die MP afschuimen naar honden voor d broodfok.

Ik zou altijd roepen dat een hond wat kost en gecastreerd is, om die reden. Ook al is het niet zo.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hilde
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Robbie schreef:Klopt, maar je sluit in beide gevallen, gratis of een x bedrag, altijd mensen uit. Waarschijnlijk heb ik die ene gek in mijn hoofd die op zoek is naar dit soort weggevertjes, voor niks, om zijn perverse ideeen uit te voeren. Maar ik hoop dat dit slechts 1 persoon is en dat dit aan de buitenkant goed te zien is. Een creep die je niet eens binnen laat :devil:
Volgens mij zijn er veel meer mensen dan je denkt die MP afschuimen naar honden voor d broodfok.

Ik zou altijd roepen dat een hond wat kost en gecastreerd is, om die reden. Ook al is het niet zo.
Precies. Dan sluit ik maar honderd goede nieuwe eigenaren uit door er geld voor te vragen, zolang ik die tien gekken maar bij mijn hond weg houdt. Juist omdat 'ie onbetaalbaar is. En als ik eenmaal door heb dat ik écht met iemand te maken heb die voor mijn hond valt, die alles in huis heeft om hem goed te verzorgen en dergelijke, dán gaat 'ie gratis mee met diegene.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Als je hond onbetaalbaar is zet je hem niet op marktplaats. Hoe ernstig je situatie ook is. Ook honden van zwervers kunnen gelukkig zijn immers? Dat zit hem niet in het materiele....

Deze hond is voor deze mensen niet onbetaalbaar en zoeken een goed ander baasje. Tja je kan er altijd wat van vinden. Ik denk dat je er niet altijd wat van moet vinden en mensen gewoon lekker hun ding moet laten doen.

Ieder kiest zijn eigen publiek. En op gratis komt niet alleen slecht volk af.

Hond is ook al ouder dan 6 jaar.....

Vind het meer iets hebben van een border collie?
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Hilde schreef:
Marjoleine schreef:

Precies. Dan sluit ik maar honderd goede nieuwe eigenaren uit door er geld voor te vragen, zolang ik die tien gekken maar bij mijn hond weg houdt. Juist omdat 'ie onbetaalbaar is. En als ik eenmaal door heb dat ik écht met iemand te maken heb die voor mijn hond valt, die alles in huis heeft om hem goed te verzorgen en dergelijke, dán gaat 'ie gratis mee met diegene.

Maar hoe jij het doet hoeft niet de standaard te zijn.
Dat jij het dus anders doet maakt nog niet dat deze mensen verkeerd bezig zijn. Hooguit in jou ogen.

Manu

Wat ik opmaak uit de advertentie is dat deze mensen om hun hond geven. Niet iedereen heeft een scala van hondenliefhebbers om zich heen.
En ik vind het kwalijk dat er kritiek van volledig onbekenden op komt. Misschien is hun hond voor hen ook wel onbetaalbaar.
Je weet het niet.

Ik vind het een mooie hond en ik hoop dat ze gauw een fijne baas vindt.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Gratis = oneerbiedig? Wat moeten ze dan schrijven? "Nul financiële middelen in te zetten voor deze overdracht?".

Ik lees verder echt niets geks in deze advertentie. Mensen die inderdaad gek zijn op hun hond en wat beters toe wensen dan de situatie waar die nu in zit.
Hilde
Zeer actief

Lemuria schreef:Mensen die inderdaad gek zijn op hun hond en wat beters toe wensen dan de situatie waar die nu in zit.
Ongetwijfeld. Maar ik snap niet dat je daarbij zo'n groot risico wil nemen op idioten.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hilde schreef:
Lemuria schreef:Mensen die inderdaad gek zijn op hun hond en wat beters toe wensen dan de situatie waar die nu in zit.
Ongetwijfeld. Maar ik snap niet dat je daarbij zo'n groot risico wil nemen op idioten.
Je kent de mensen niet, je weet niet hoe goed hun mensenkennis en hondenkennis is. Je weet totaal niet waarom ze niet meer voor de hond kunnen zorgen. Het is hier niet goed als mensen geld vragen voor hun herplaatser en als ze hem voor niks aanbieden is het ook niet goed.

Ik lees niets vreemds in deze advertentie en hoop dat ze snel een nieuw mandje voor hun hond kunnen vinden.
Robbie
Vaste gebruiker

Lemuria schreef:Gratis = oneerbiedig? Wat moeten ze dan schrijven? "Nul financiële middelen in te zetten voor deze overdracht?".

Ik lees verder echt niets geks in deze advertentie. Mensen die inderdaad gek zijn op hun hond en wat beters toe wensen dan de situatie waar die nu in zit.
Het woord staat 3 x in de tekst. Dat viel mij op, alsof dat een zeer belangrijk argument zou zijn om mensen over te halen. Geen idee wat ik zou doen als ik in hun schoenen zou staan. Ik zou de tekst anders schrijven iig. Nader overeen te komen, op aanvraag of zie omschrijving of id. Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen. Wil alleen het beste voor het hondje.

Hier op het hondenforum zitten genoeg lieve leuke hondenbaasjes. Daarom alleen al is het goed om deze advertentie onder de aandacht te brengen.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Jeses, dat gezeik om niets. Nou, dan staat het er 3x in. Misschien omdat ze zoveel mogelijk gegadigden willen trekken, zodat de kans dat de juiste baas er tussen zit te vergroten? Wat Neeltje ook zegt; misschien hebben ze wel heel goede mensenkennis. Kunnen wij toch niet achter ons beeldschermpje bepalen? Stuur ze een mail als je er zo mee zit, met je tips.

En misschien is de hond hun destijds aan ze verkocht als Husky. Niet iedere honden-eigenaar doet een DNA-test om de afstamming van Fifi te laten garanderen. Sommigen genieten gewoon van hun hond waar toevallig dat etiket opgeplakt zit. D'r wordt met de hond gefietst, dus kennelijk werd er aan de behoeftes voldaan. Moeten we dan gaan lopen miepen over een naam? Wij hadden vroeger Husseltjes en smam hield bij hoog en laag vol dat het Jack Russells waren. So what?
Laatst gewijzigd door Lemuria op 11 jun 2015 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Nanna schreef:Wat mij het meest stoort is dat ze haar willen slijten als Husky.
Terwijl het overduidelijk om een straathond gaat. Wees daar gewoon eerlijk over :19:
Grote kans dat ze het zelf niet eens weten :19: Kom genoeg mensen tegen die bij hoog en laag beweren een rashond te hebben terwijl dat echt niet zo is. Laatst nog een dwergkeesje in de trimsalon gehad, komt er iets binnen wandelen dat nog het meest op een vlinderhondje lijkt :mrgreen: En die labrador vorige week zat ook duidelijk AS door heen. Mensen weten het gewoon niet.

Hoe dan ook, je doet het nooit goed. Vraag je teveel is het niet goed, vraag je te weinig krijg je weer anderen op je dak. Vind het best redelijk om een oudere bastaardhond gratis weg te geven. Wie weet zijn die mensen wel uiterst kritisch aan wie ze de hond mee geven maar vinden ze het niet belangrijk om geld te krijgen. Mijn honden zouden ook gratis weg mogen als ik zou moeten herplaatsen. Ik hoef er geen geld voor, of zoals iemand zei ik wil iets van de onkosten terug. Belachelijk vind ik dat. Je mag al lang blij zijn dat iemand je oude bastaard nog een goed leven wil geven. Terecht dat je er dan geen geld voor hoeft! Dat betekent toch niet automatisch dat je ze dan ook aan de eerste de beste mee geeft!
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Het is niet goed of het deugd niet.
Laat die mensen lekker. Ipv alles af te kraken ze vragen hier toch niet om advies?!
Dat bespreken van mp advertenties heeft weinig nut...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Op deze foto's lijkt het wel een Roemeentje. Leuk beest.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Niet iedereen heeft talent om een mooi klinkende advertentie op te stellen.
Als dat een kortharige Husky is dan zal het mens hem daarvoor ook wel gekocht hebben en dan is dat gewoon zo voor haar.
Boomers en doodles zijn ook een ras volgens veel eigenaren.
Mens moet van haar hond af gratis en zoekt gewoon een lief en goed adres , wat een gezeik om niets.
Best een leuke hond.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”