Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Border Collie die anders is dan anders
Moderator: moderatorteam
-
Laniboekje
- Actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
Border Collie die anders is dan anders
Vraagje, wie herkent dit:
Mila, Border Collie. Zondag lekker wezen wandelen met een vriendin in Bleiswijk (2,5 uurtjes). Zij ook haar BC mee. Veel gerend, gespeeld, gesnuffeld en vooral veel gezwommen. 's Avonds aardig moe!
Maandag niet al te veel met haar gedaan want we hadden 's avonds Balans & Coördinatie. Vond ze weer helemaal leuk, ze moest zichzelf wel wat meer corrigeren op het balanskussen dan normaal maar wij dachten 'zondag veel gedaan, vandaag wat spierpijn.'
Dinsdagochtend niets aan de hand. Dinsdagmiddag echt rusteloos. Constant aandacht vragen, beetje zeuren/pieperig. Ze kon ook echt boos naast me op de bank springen en dan hard naar me blaffen. Je kent het wel, van die eenmalige harde blafjes. Zo van: WOEF! Speel met mij.
Uiteindelijk een stuk gaan fietsen met haar in de avond. Normaal gaat ze meteen netjes in draf, nu echt de eerste paar minuten in volle galop. Kreeg haar niet rustiger, dus ook gewoon afgestapt. Dan maar gewoon wandelen als je niet normaal kan doen. Na een kwartier ging het wel op een normaal tempo.
Eenmaal thuis nog steeds dat rusteloze. Ik werd er zelf een beetje kriegel van en ben naar boven gegaan (stofzuigen/was doen/etc etc). Ze is toen wel gaan liggen. Rond 23.00u laatste rondje, ook helemaal hieperdepieper. Ken ik niet van haar.
Vannacht om 00.30u/01.00u ineens huilen als een wolf. Vriend naar beneden, niets aan de hand. Mila wel heel aanhankelijk, willen knuffelen.
Vanochtend weer als vanouds. Maar ik kreeg vanmiddag appjes van mijn vriend (hij is thuis) dat ze niet eens wil spelen. Alhoewel, spelen wil ze wel maar de bal vangen niet zo. Hij stuurde ook een filmpje dat hij de bal in het water had gegooid en ze ging hem niet eens halen! Nou, dat klopt echt niet. Ze ging het water weer uit en langs de waterkant staan. Voor een zeehond geboren in het verkeerde hondenlichaam klopt dat echt niet! Ze adoreert water en apporteren uit water.
Oftewel, er is iets met haar. Maar ze oogt niet ziek, ontlasting is prima en ze is ook niet extreem hangerig. Geen overgeven en eetlust is ook prima.
Nu is het wel zo dat ze pas laat is gesteriliseerd, toen ze drie was. Afgelopen december. Normaliter werd ze rond deze tijd loops. Het zeurderige en rusteloze herken ik wel van loopsheid. Zou het kunnen dat haar lichaam gewoon wat met de hormonen worstelt of is er iets anders (pijn in de bek wellicht?)?
Iemand die het herkent?
Mila, Border Collie. Zondag lekker wezen wandelen met een vriendin in Bleiswijk (2,5 uurtjes). Zij ook haar BC mee. Veel gerend, gespeeld, gesnuffeld en vooral veel gezwommen. 's Avonds aardig moe!
Maandag niet al te veel met haar gedaan want we hadden 's avonds Balans & Coördinatie. Vond ze weer helemaal leuk, ze moest zichzelf wel wat meer corrigeren op het balanskussen dan normaal maar wij dachten 'zondag veel gedaan, vandaag wat spierpijn.'
Dinsdagochtend niets aan de hand. Dinsdagmiddag echt rusteloos. Constant aandacht vragen, beetje zeuren/pieperig. Ze kon ook echt boos naast me op de bank springen en dan hard naar me blaffen. Je kent het wel, van die eenmalige harde blafjes. Zo van: WOEF! Speel met mij.
Uiteindelijk een stuk gaan fietsen met haar in de avond. Normaal gaat ze meteen netjes in draf, nu echt de eerste paar minuten in volle galop. Kreeg haar niet rustiger, dus ook gewoon afgestapt. Dan maar gewoon wandelen als je niet normaal kan doen. Na een kwartier ging het wel op een normaal tempo.
Eenmaal thuis nog steeds dat rusteloze. Ik werd er zelf een beetje kriegel van en ben naar boven gegaan (stofzuigen/was doen/etc etc). Ze is toen wel gaan liggen. Rond 23.00u laatste rondje, ook helemaal hieperdepieper. Ken ik niet van haar.
Vannacht om 00.30u/01.00u ineens huilen als een wolf. Vriend naar beneden, niets aan de hand. Mila wel heel aanhankelijk, willen knuffelen.
Vanochtend weer als vanouds. Maar ik kreeg vanmiddag appjes van mijn vriend (hij is thuis) dat ze niet eens wil spelen. Alhoewel, spelen wil ze wel maar de bal vangen niet zo. Hij stuurde ook een filmpje dat hij de bal in het water had gegooid en ze ging hem niet eens halen! Nou, dat klopt echt niet. Ze ging het water weer uit en langs de waterkant staan. Voor een zeehond geboren in het verkeerde hondenlichaam klopt dat echt niet! Ze adoreert water en apporteren uit water.
Oftewel, er is iets met haar. Maar ze oogt niet ziek, ontlasting is prima en ze is ook niet extreem hangerig. Geen overgeven en eetlust is ook prima.
Nu is het wel zo dat ze pas laat is gesteriliseerd, toen ze drie was. Afgelopen december. Normaliter werd ze rond deze tijd loops. Het zeurderige en rusteloze herken ik wel van loopsheid. Zou het kunnen dat haar lichaam gewoon wat met de hormonen worstelt of is er iets anders (pijn in de bek wellicht?)?
Iemand die het herkent?
-
Laniboekje
- Actief
Re: Border Collie die anders is dan anders
Oh, en voor de volledigheid, ik ben nu op het werk. Als mijn DA een gaatje heeft dan sta ik daar uiteraard vanavond maar wellicht dat iemand het herkent?
- maaiike17
- Actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Volgens mij gebeurt het regelmatig dat gecastreerde teven nog steeds een soort cyclus (noem je dat zo?) houden. Dus dat zou inderdaad kunnen, maar je zou verwachten dat dat wat minder is dan dat het bij de loopsheid was en in ieder geval niet erger. Ik denk dat jij het beste de inschatting kan maken of het dat zou kunnen zijn of dat dit toch wel erger is en je beter even de dierenarts kan laten kijken.
-
Laniboekje
- Actief
Het is niet erger. Bij haar echte loopsheid kon ze echt dagen op de bank liggen. Dat doet ze nu niet. Ik ben nu thuis, komt ze wel haar balletje brengen en daarna zie je haar haast denken: 'Nah, toch maar niet'
Net wel haar etensbak ook helemaal schoon op. Kan mijn vinger er niet op leggen, denk dat de cyclus dan toch nog in haar systeem zit? Wist niet dat dat toch kon blijven 'hangen'.
Net wel haar etensbak ook helemaal schoon op. Kan mijn vinger er niet op leggen, denk dat de cyclus dan toch nog in haar systeem zit? Wist niet dat dat toch kon blijven 'hangen'.
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zijn de eierstokken weggehaald of is de baarmoeder weggehaald?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Een heel actieve dag, daarna niet rustig kunnen worden en nu opeens niet meer willen spelen?
Doet me denken aan een blessure mogelijk door overbelasting.
Hoe is het met haar staart.
Kan ze die normaal bewegen en hangt die staart ook normaal?
Doet me denken aan een blessure mogelijk door overbelasting.
Hoe is het met haar staart.
Kan ze die normaal bewegen en hangt die staart ook normaal?
-
Dartel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik herken het absoluut dat gecastreerde teven nog een cyclus hebben. Korter lontje rond de periode dat ze normaal loops zouden worden. Niet zo heftig, maar wel duidelijk aanwezig. Het duurde even voor bij mij het kwartje viel, nu hou ik er rekening mee. Ook op de hondenschool hoor ik het regelmatig.
En ik heb geen verschil gemerkt tussen teven waarvan alles is weggehaald of alleen de eileiders.
En ik heb geen verschil gemerkt tussen teven waarvan alles is weggehaald of alleen de eileiders.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Hormonen / cyclus maar kan het ook niet gewoon oververmoeidheid zijn na een paar dagen met echt veel activiteit?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
-
Laniboekje
- Actief
Eierstokken zijn weg.
Vandaag ook weer niet echt willen spelen. Nu is het ook wel warm maar er niet gerust op. Net een algehele check gedaan. Met mijn hand langs ruggewervel en toen draaide ze wel van me weg en begon me te likken. Voor mij een teken: rugpijn.
Had al een afspraak staan bij Dr. Aharon maar pas eind juli, voor controle. Toch maar gebeld en vervroegd naar aanstaande woensdag.
Tot die tijd maar rustig aan, geen spel, fietsen (als het niet meer zo heet is, geloof vanaf zondag weer). Eetlust/ontlasting ed is nog prima.
Vandaag ook weer niet echt willen spelen. Nu is het ook wel warm maar er niet gerust op. Net een algehele check gedaan. Met mijn hand langs ruggewervel en toen draaide ze wel van me weg en begon me te likken. Voor mij een teken: rugpijn.
Had al een afspraak staan bij Dr. Aharon maar pas eind juli, voor controle. Toch maar gebeld en vervroegd naar aanstaande woensdag.
Tot die tijd maar rustig aan, geen spel, fietsen (als het niet meer zo heet is, geloof vanaf zondag weer). Eetlust/ontlasting ed is nog prima.
- ranetje
- Zeer actief
Dat zou idd wel een aanwijzing kunnen zijnLaniboekje schreef:Eierstokken zijn weg.
-
Laniboekje
- Actief
Gisteren met haar naar Drs. Aharon geweest. Wervels stonden niet goed en haar elleboog knakt een beetje. Ik merk dat behandeling geholpen heeft want ze huppelt vandaag weer rond als een hertje.
Treedt echter een volgend 'probleem' op. Gelieve niet meer op of af van de bank laten springen. Beestje ligt al 3.5 jaar bij ons op de bank. Hoe ga ik dat in godsnaam afleren? Nu liggen de eetkamerstoelen op de bank, geen gezicht maar ja... Twijfel of ze dan gaat leren dat ze er niet op mag. Denk het niet want we beletten haar nu iets, we trainen het er niet zo zeer uit op dit moment.
Iemand tips?
Treedt echter een volgend 'probleem' op. Gelieve niet meer op of af van de bank laten springen. Beestje ligt al 3.5 jaar bij ons op de bank. Hoe ga ik dat in godsnaam afleren? Nu liggen de eetkamerstoelen op de bank, geen gezicht maar ja... Twijfel of ze dan gaat leren dat ze er niet op mag. Denk het niet want we beletten haar nu iets, we trainen het er niet zo zeer uit op dit moment.
Iemand tips?
- ranetje
- Zeer actief
Maak een opstapje en leer haar om dat te gebruiken zodat ze wel op de bank kan liggen 
-
Laniboekje
- Actief
Haha, oh man! Zo blond terwijl ik dat niet ben, nooit aan gedachtranetje schreef:Maak een opstapje en leer haar om dat te gebruiken zodat ze wel op de bank kan liggen
- ranetje
- Zeer actief
Wel een mooi ruime opstap.Laniboekje schreef:Haha, oh man! Zo blond terwijl ik dat niet ben, nooit aan gedachtranetje schreef:Maak een opstapje en leer haar om dat te gebruiken zodat ze wel op de bank kan liggen
Zo groot dat ze daar helemaal op kan staan voordat ze een stapje hoger gaat op de bank.
Wie weet lukt dat