Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
3 bultjes met blaasjes
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
3 bultjes met blaasjes
Ik heb er geen foto van maar Toots heeft op zijn buik 3 bultjes met een soort blaasjes.
Kan dit gewoon een soort allergie zijn?
Ik heb dit nog nooit gezien. Ik ben niet bang voor K ofzo met deze bultjes. Maar weet ook niet of dit iets is waar ik aan moet doen zeg maar. Ze lijken een beetje te jeuken maar het is niet zo dat Toots steeds staat te krabben.
Mocht hij toch echt jeuk gaan krijgen zullen we waarschijnlijk iets bij de da halen??
Ik ben vanmorgen een lange wandeling gaan maken en hij heeft in gras liggen rollen en doen.
Kan dit gewoon een soort allergie zijn?
Ik heb dit nog nooit gezien. Ik ben niet bang voor K ofzo met deze bultjes. Maar weet ook niet of dit iets is waar ik aan moet doen zeg maar. Ze lijken een beetje te jeuken maar het is niet zo dat Toots steeds staat te krabben.
Mocht hij toch echt jeuk gaan krijgen zullen we waarschijnlijk iets bij de da halen??
Ik ben vanmorgen een lange wandeling gaan maken en hij heeft in gras liggen rollen en doen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: 3 bultjes met blaasjes
waarschijnlijk brandnetels of door distels gelopen, ff honing zalf er op doen en het leed is zo voorbij 

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Als ik geen honingzalf in huis heb maar wel Hydrocotiderm of purol kan dat ook?
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Zou ik niet doen. Dat is een hormoonzalf toch?!toots schreef:Als ik geen honingzalf in huis heb maar wel Hydrocotiderm of purol kan dat ook?
Lekker met rust laten als hij er verder geen last van heeft.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
heb je appelazijn in huis, dat help ook tegen de jeuk en als je dat niet in huis heb, gewoon een likkie tandpasta daar gaat de jeuk ook van over.toots schreef:Als ik geen honingzalf in huis heb maar wel Hydrocotiderm of purol kan dat ook?

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Bedankt de bultjes zijn al een heel stuk minder. Ik denk dat hij het later op de dag einde middag pas heeft opgelopen in tuintje hier.
Ik weet niet waaraan maar hij lijkt nu weg te trekken ga het idd maar gewoon met rust laten. Dank voor jullie tips.
Die bultjes zagen er wel komisch uit leken net tepels haha
Ik weet niet waaraan maar hij lijkt nu weg te trekken ga het idd maar gewoon met rust laten. Dank voor jullie tips.
Die bultjes zagen er wel komisch uit leken net tepels haha
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Zorro had dat vorige week op zijn neus. Eerst blaren en de volgende dag was zijn hele neus dik en opgezwollen tot aan zijn ogen. Ben maar met hem naar de spoeddierenarts gegaan, was weer in het weekend natuurlijk. Maar ik vertrouwde het niet. Maar volgens de DA was het een allergische reactie we denken zelf van een blaartrekkende boterbloem. Maar zeker weten doen we het niet. Na een prikje was het snel weer over gelukkig.
Zou het even in de gaten houden. Als het wel veel erger wordt kun je er even naar laten kijken. Maar denk dat het vanzelf wel weggaat. Azijn helpt vaak wel.
Zou het even in de gaten houden. Als het wel veel erger wordt kun je er even naar laten kijken. Maar denk dat het vanzelf wel weggaat. Azijn helpt vaak wel.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
nou de bultjes leken weg te trekken maar het zit er toch nog.
het is niet erger. Maar ook nog niet weg. Als hij op een bepaalde manier ligt zie je niks.
Het is ook niet rood ofzo. Wel ben ik zeker van een reactie op iets. Morgen nog even kijken als ik denk dat ik er wat op moet doen gaan we toch even langs de da. Het lijkt mij niet prettig om jeuk te hebben vind ik zelf verschrikkelijk. Maargoed zo,n reactie kan net zo snel verdwijnen als het gekomen is dus we zien het morgen wel.
het is niet erger. Maar ook nog niet weg. Als hij op een bepaalde manier ligt zie je niks.
Het is ook niet rood ofzo. Wel ben ik zeker van een reactie op iets. Morgen nog even kijken als ik denk dat ik er wat op moet doen gaan we toch even langs de da. Het lijkt mij niet prettig om jeuk te hebben vind ik zelf verschrikkelijk. Maargoed zo,n reactie kan net zo snel verdwijnen als het gekomen is dus we zien het morgen wel.
-
Dartel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik smeer Azaron op de pootjes van de honden als ze door de brandnetels gelopen hebben. Vooral het jonge grut kan daar echt zo'n jeuk van hebben! Dat werkt hier meestal prima.
Als het Berenklauw is geweest dan kan het echt een soort brandblaar worden, dat is tuig!
Als het Berenklauw is geweest dan kan het echt een soort brandblaar worden, dat is tuig!
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Het zit niet op de pootjes maar op zijn buik.
Hij is 6 jaar en heeft nog nooit zo iets gehad.
Hij lijkt er geen last van te hebben is verder niet rood is niet weg nog maar omdat hij er geen last van heeft en ik niet denk dat het iets ernstigs is wacht ik nog even.
Hij is 6 jaar en heeft nog nooit zo iets gehad.
Hij lijkt er geen last van te hebben is verder niet rood is niet weg nog maar omdat hij er geen last van heeft en ik niet denk dat het iets ernstigs is wacht ik nog even.