Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nanna schreef:
De Shar pei bijvoorbeeld. zag er eerst zo uit:
Ik heb er geen verstand van, maar deze wordt ook nog steeds gefokt toch?
Mijn vorige huisbaas had er zoéén (ietsje meer vel maar niet veel meer). Toen ik later Pei's met lellen en drellen zag, vroeg ik mijn huisbaas of die van hem een kruising was.
Ik vind die pekinezen overigens weinig bijzonders, rondhobbelende pantoffels. Maar uit het verhaal begrijp ik dat ze inmiddels niet meer in staat zijn tot het trekken van een sprintje?
lor1_1984 schreef:Een vriendin van me heeft een Peekje die neigt naar het oude type: bijna zelfde qua vacht als in het filmpje, ook wat meer neus maar wel een beste plooi erop.
Geloof dat ze haar uit het asiel heeft gehaald en het zou me niets verbazen als het een broodfokje is.
Bij van die "verpeste" rassen vind ik de broodfok-variant vaak een stuk aantrekkelijker.
Wij hebben vroeger nog een Peek gehad Micky Mouse ,volgens mij kwam het kreng van een dooie tante vandaan. We vonden haar helemaal geweldig als kind ,ons deed ze niets maar iedereen anders wel . Hebben het nooit durven vragen maar in ene was Micky s'morgens weg.
bouvierpoedel schreef:Wij hebben vroeger nog een Peek gehad Micky Mouse ,volgens mij kwam het kreng van een dooie tante vandaan. We vonden haar helemaal geweldig als kind ,ons deed ze niets maar iedereen anders wel . Hebben het nooit durven vragen maar in ene was Micky s'morgens weg.
Ach knulletje. Hebben ze nooit verteld dat Micky Mouse naar de boerderij is gegaan? Daar jaagt hij al 60 jaar achter de konijntjes aan. Niks aan de hand hoor.
bouvierpoedel schreef:Wij hebben vroeger nog een Peek gehad Micky Mouse ,volgens mij kwam het kreng van een dooie tante vandaan. We vonden haar helemaal geweldig als kind ,ons deed ze niets maar iedereen anders wel . Hebben het nooit durven vragen maar in ene was Micky s'morgens weg.
Ach knulletje. Hebben ze nooit verteld dat Micky Mouse naar de boerderij is gegaan? Daar jaagt hij al 60 jaar achter de konijntjes aan. Niks aan de hand hoor.
Pa die zal hem wel naar de regenboog brug hebben geholpen.
De pekinees was 30 jaar geleden al behoorlijk kapot gefokt, hart problemen en benauwdheid waren bijna standaard en gewoon met stamboom.
We hebben er 1 gehad die niet voldeed aan de boekjes die was ook veel groter maar dat was de enige die ouder dan 9 werd
twinkeltje schreef:De pekinees was 30 jaar geleden al behoorlijk kapot gefokt, hart problemen en benauwdheid waren bijna standaard en gewoon met stamboom.
We hebben er 1 gehad die niet voldeed aan de boekjes die was ook veel groter maar dat was de enige die ouder dan 9 werd
Nee joh dat was tegen een slechte adem om de keurmeesters niet af te schrikken....
Ziet er inderdaad uit als een watervenevelaar. Helemaal de weg kwijt die fokkers en keurmeesters. Het filmpje van die 'race' vond ik wel leuk, ook een hoog pantoffelgehalte, maar ze kunnen tenminste rennen en hoeven niet gelijk als een gek te hijgen.
Het lijkt ook wel alsof ze de echte gedrochtjes vooral voor de shows fokken. Wie loopt er nu nog met een pikinees; iets wat lijkt op die showhondjes? Ik ken er geen 1.
Tja, 1 die ook een pekinees zou moeten zijn, maar het beest is al rond de 15 en loopt op het zelfde tempo als zn baasje van rond de 70, en zal ooit een heel energiek hondje zijn geweest.
Paisley schreef:Ik wil ook zo'n spray! Voor tijdens het sporten!
http://www.evianspray.com/ Gebruikte ik vroeger in de zomermaanden op mijn vakantiejob. Wel wonderlijk dat ze een hele website kunnen opzetten over een spuitbus die water sprietst
http://www.evianspray.com/ Gebruikte ik vroeger in de zomermaanden op mijn vakantiejob. Wel wonderlijk dat ze een hele website kunnen opzetten over een spuitbus die water sprietst
Alleen water?
Laat dan maar Ik weet dat mensen ook wel eens een plantenspuit voor hun hond gebruiken maar dan in hele andere situaties.
Zo'n 40 jaar geleden werkte ik bij een dierenarts en het enige nadeel van de Peekjes toen was dat ze bij extreme opwinding nog wel eens een oog "verloren"wat we dan terug moesten zetten. Dat was meteen mijn vuurdoop; ik kreeg een gaasje in mijn handen met de woorden; Marie-Josée hou jij dat oog even vast. En maar loeren of ik niet flauwviel
Maar toen vond ik het nog mooie hondjes. De Tibetaan van nu inderdaad.
Alleen water?
Laat dan maar Ik weet dat mensen ook wel eens een plantenspuit voor hun hond gebruiken maar dan in hele andere situaties.
Ja, gewoon water Waarschijnlijk veel te duur voor wat het maar is, maar mijn ouders hadden dat toevallig in huis toen. Het is wel lekker als het warm is, maar je kan inderdaad ook gewoon een plantenspuit op vernevelen zetten