Kan er niks over terug vinden op het forum en ben heel benieuwd wie zich nog meer heeft aangemeld en ook deze week is uitgenodigd.
We zijn begonnen met het selecteren van honden en hun eigenaren, en hier bent u er één van. Hartelijk dank voor uw interesse voor ons onderzoek!
De testen worden gepland in een ochtend- of middagsessie, respectievelijk van 10:00 tot 12:00 uur of van 13:00 tot 15:00 uur.
Kunt u aan ons doorgeven, of u in de week van 1-5 juni misschien tijd voor ons heeft?
We testen in het Carus gebouw op de campus van de Wageningen Universiteit.
Het adres is: Bornse Weilanden 5 (gebouw 120), 6708 WG Wageningen.
U mag helemaal naar het einde van de straat doorrijden, hier is ook parkeergelegenheid. U bevindt zich dan gelijk naast ons testgebouw (gebouw D).
Ik sta u daar op te wachten, mocht u het/mij niet kunnen vinden dan kunt u me bereiken op nummer ********
De dag begint met uitleg en een kopje koffie/thee met koek. Ik zal u persoonlijk uitleggen wat we gaan doen, in een apart ontvangstkamertje: het is belangrijk dat de honden onderling geen contact hebben voordat ze getest worden!
Ook tijdens de gedragstesten zullen de deelnemende honden nooit lichamelijk contact met elkaar hebben.
In grote lijnen zullen we de volgende testjes uit gaan proberen (die duren ieder tussen de 3 en 5 minuten):
- Sociaal gedrag: We kijken hoe uw hond reageert op de aanwezigheid een andere hond aan de andere kant van de kamer.
- Verlegenheid: we kijken hoe uw hond reageert op een in scène gezette ontmoeting.
- Agressie 1: we kijken hoe uw hond reageert op een geprojecteerd filmpje (met de beamer) van een naderende hond .
- Agressie 2: we kijken hoe uw hond reageert wanneer we naderen met een neppe hond.
Tussendoor kunnen we nog leuke testjes doen waar uw hond vrolijk van wordt en is er de gelegenheid om te wandelen en spelen. Het is van belang dat de geteste hond er plezier aan beleefd!
De honden zullen om veiligheidsredenen altijd met een veiligheidslijn aan de muur bevestigd worden, naast het feit dat u gewoon uw eigen lijn mag vasthouden.
Daarnaast zal er áltijd 2 meter tussen de twee honden gehouden worden: veiligheid is het allerbelangrijkst op deze dag!
Ik blijf te allen tijde bij de test, net als mijn studiegenote.
Aan het einde hebben we nog een korte afsluiting en een bedankje voor uw deelname.
Deze gedragstesten worden uitgevoerd om te zien of ze een realistisch beeld van de persoonlijkheid van uw hond weergeven. Later leggen we onze uitkomsten naast uw ingevulde enquête om te vergelijken: in feite testen we dus niet uw hond, maar onze testen!
We hopen hiermee een test te ontwikkelen die asiels of opvangcentra een compleet beeld geeft van het karakter van een hond. Zo kan er succesvoller een huisje gevonden worden en verkleinen we de kans op herplaatsers.
Mocht u iets later willen komen of iets eerder weg moeten, laat het me dan weten. We kunnen vast wel iets regelen met de planning.
Voor de test zelf hebben we geen persoonlijke speeltjes of voer van uw hond nodig. Dit mag u uiteraard wel meenemen, indien u dat wenst.
BELANGRIJK:
- Gelieve uw hond geen contact te laten hebben met de andere honden, voordat de test begint. U mag hem/haar in de auto laten, u wordt daar door mijzelf of mijn studiegenote opgehaald.
- Ook vragen we u, om de hond een stevige halsband om te doen of wanneer mogelijk een harnas. Dit harnas heeft alleen de voorkeur wanneer uw hond hieraan gewend is! Het mag dus niet nieuw voor hem/haar zijn.
Heeft u nog vragen of zijn er onduidelijkheden? Schroom dan niet contact met me op te nemen via de mail of telefoon.
[/b]