Gaat om een labradoodle reutje van 6 maanden oud, intact. Kreeg 2 weken geleden wat moeite met opstaan, leek pijnlijk. Op advies van de dierenarts zijn ze toen gestart met pijnstilling, is geduid als groeipijn (telefonisch consult). Dat hebben ze geprobeerd tot 3 dagen geleden: opstaan gaat steeds slechter en ook het lopen wordt vreemd. Dierenarts heeft de hond toen onderzocht en die gaf een pijnreactie bij de linkerheup / bovenbeen. Rechts geen reactie, ook de rug leek niks mee aan de hand. Foto's gemaakt:

Wat ik zie is een afwijkende heupkop links, rechts lijkt in orde. Ik weet niet helemaal zeker of de foto technisch goed is, er schijnt een bepaalde stand van de hond (in ligging) nodig te zijn om het echt goed te beoordelen. Iemand daar verstand van toevallig?
En hier een filmpje van het opstaan:
https://youtu.be/1vPlNGXtodo
Volgens de dierenarts HD en ze zijn doorgestuurd naar het MCD voor het bespreken van de opties voor een operatie. Ik vind het zelf een nogal heftig en snel beloop voor HD, ken het niet zo. En dat vinden de eigenaren ook. Ze gaan maandag naar het MCD in Amsterdam om te kijken wat er aan de hand is. Maar hebben mij gevraagd om mee te denken. Aangezien er hier best veel kennis zit, wil ik vragen of jullie ook mee willen denken/kijken?
Foto's en filmpje zijn overigens geplaatst met toestemming van de eigenaar