Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gisteravond hebben we zo'n 45 teken van Kiyo afgehaald...
Meneer mocht deze week mee naar mijn werk en daar is hij in de tuin waarschijnlijk door een tekennest gelopen.
Het was echt verschrikkelijk want ze zaten werkelijk overal
Het waren dan wel mini teken, maar ze hadden zich toch al vastgebeten.
De tekentang was er te groot voor dus ik heb alles er met mijn nagels uit moeten halen.
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Dat moet haast wel een nest geweest zijn.
Wat een werk
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ik ben een keer meer dan 24 uur bezig geweest met teken verwijderen bij een van mijn honden.
Zij had onder kreupelhout door een nest gelopen.
Resultaat: meer dan 300!! van die beesten van haar afgeplukt, ook van die mini's, dus niet eens echt zichtbaar.
De meesten zaten al vastgezogen.
Dag erna nog eens meer dan 50, toen maar naar de dierenarts met haar, want ze waren nog niet allemaal weg.
Shampoo meegekregen en eindelijk de laatste 85 er af kunnen wassen.
In loving memory of Denzel, Stef en Dax. Groetjes Petra en de hondjes
Getver. Ik moet zeggen, ik heb nu een dikke 14 dgn geleden voor de 1ste x Fiprodog gebruikt bij ons Ezio maar hij heeft geen teken meer in zijn vel hangen. Ik zie ze wel over zijn kop scharrelen, die verwijderen we natuurlijk, maar ik geloof dat die we missen toch verder niet toe happen. I.t.t tot Frontline gebruik toen ze dus dood in zijn huid hingen.
Brrrrr ik heb 1 keer met Happy gehad dat we haar midden in de nacht moesten kaal scheren na we thuis kwamen uit een bos, ze zat helemaal onder we hebben niet eens meer geteld , arm hondje toen.
cornelia schreef:Getver. Ik moet zeggen, ik heb nu een dikke 14 dgn geleden voor de 1ste x Fiprodog gebruikt bij ons Ezio maar hij heeft geen teken meer in zijn vel hangen. Ik zie ze wel over zijn kop scharrelen, die verwijderen we natuurlijk, maar ik geloof dat die we missen toch verder niet toe happen. I.t.t tot Frontline gebruik toen ze dus dood in zijn huid hingen.
Fiprodog is hetzelfde als frontline
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15 True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10 Candy, voor altijd in mijn gedachten http://www.greyblessings.nl
twinkeltje schreef:Brrrrr ik heb 1 keer met Happy gehad dat we haar midden in de nacht moesten kaal scheren na we thuis kwamen uit een bos, ze zat helemaal onder we hebben niet eens meer geteld , arm hondje toen.
De hond wassen met teatree shampoo werkt als een speer. In masseren, even in laten trekken en je ziet de teken vluchten. Zijn wij per ongeluk achter gekomen na het wassen van 1 van de honden na een jacht. Was niet normaal hoeveel teken er uit haar vacht kwamen. Ook allemaal kleintjes. De dagen er na nog wel elke keer gekeken en heb ik er maar een stuk of 3/4 van haar af moeten halen.
dogo4ever schreef:De hond wassen met teatree shampoo werkt als een speer. In masseren, even in laten trekken en je ziet de teken vluchten. Zijn wij per ongeluk achter gekomen na het wassen van 1 van de honden na een jacht. Was niet normaal hoeveel teken er uit haar vacht kwamen. Ook allemaal kleintjes. De dagen er na nog wel elke keer gekeken en heb ik er maar een stuk of 3/4 van haar af moeten halen.
** klopt heel hard af ** , hier al jaren geen teken gezien bij de honden
En ze lopen toch wel door t hoge gras enzo ( kan ook best zijn dat ze er wel zitten maar dat ik ze mis, vooral die 3 van buiten hebben zo'n dikke vacht )
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Hier ook veel tekenervaring helaas.
Mede vanwege mijn vorige werk, waarbij ik veel buiten kwam met de hond, ook op plekken waar normaal geen toegang is.
Bij zowel hond als mezelf ervaring dus, en ook bij mijn paard...
Als ze werkelijk ónder zitten, dan vind ik defencare shampoo handig spul. Alle op dat moment aanwezige teken gaan heel snel morsdood. Het werkt ook niet langdurig, maar wel zeer effectief bij zulke "door nest gelopen " problemen. Is wel rotzooi voor waterleven, en katten kunnen er ook niet tegen.
Als je ook kleine teekjes goed wil kunnen verwijderen, dan werken tekenpincetten vaak niet of onhandig.
Ik heb een heel sterke voorkeur voor de O'tom teken-verwijder dingen. Je koopt ze altijd per 2, 1 grotere en 1 kleinere (euro of 5 per 2) ik heb standaard zo'n setje in mijn portemonnee. (ook nu nog heel vaak teken, toch zeker 10 per week, kan oplopen tot 40 plus.)
Daarmee krijg ik ook erg kleine teekjes vaak goed weg. En heel fijn: met 1 hand, waardoor je nog een hand vrij hebt om hond of paard op zijn plek te houden, of om lange haren opzij te houden.
Die hele kleintjes kunnen larven zijn (6! poten) maar ook nymfen (8 pootjes)
De grotere zijn de volwassen . Zeker bij de volwassen teken is het verschil tussen mannetje en vrouwtje redelijk goed zichtbaar, en ik heb ook al meermaals een paartje gezien. (mannetje dat vasthoudt aan vrouwtje, brrr, Juk, blegh )
In dit geval heb ik het over de Ixodus ricinus . Er zijn meerdere soorten, dit is de meest "gangbare"
Mn de larven zijn echt heel klein, ongeveer het formaat van de punt op het toetsenbord van mijn mobiel...
Als ze 6 pootjes hadden zijn het babies, en dus een nest. Zo te zien wel. Heb ik ook een keer over mijn arm gehad, toen ik thuis in het gras lag. Ik heb de hele middag gedouched.
Bah bah bah! De gruwel ik haat die beesten.
Morris had ook alweer een teek te pakken. Maar dat is er dan nog maar 1. Moet er niet aan denken dat ik er 45 af moet plukken
cornelia schreef:Getver. Ik moet zeggen, ik heb nu een dikke 14 dgn geleden voor de 1ste x Fiprodog gebruikt bij ons Ezio maar hij heeft geen teken meer in zijn vel hangen. Ik zie ze wel over zijn kop scharrelen, die verwijderen we natuurlijk, maar ik geloof dat die we missen toch verder niet toe happen. I.t.t tot Frontline gebruik toen ze dus dood in zijn huid hingen.
Fiprodog is hetzelfde als frontline
Nou dat weer
Enfin, dan zal het wel suggestie zijn, als het maar werkt.
Fiprospul is anders wel goedkoper dus ...............
Als ik het er over 7 heb en anderen over 45 + tot 100(den) dan mag ik G. nog op mijn blote knietjes danken.
Overigens dep ik hem ook wel in met Trea tee oplossing (maar meestal na een "wasbeurt")
Oh ieuw, een nachtmerrie zo'n nest
Hier hadden ze een scalibor om maar ik kan alsnog elke dag teken van de honden afhalen dus de banden zijn de vuilbak in.
Ik denk dat ik maar Bravecto ga proberen oid.
Hier ook na elke wandeling veel van die rotbeesten . Ik kom ook op 40 per dag uit die ik nog zie lopen en een paar per dag die vast zitten
Bah bah bah
Als ik zo veel elke dag van m'n hond moest plukken zou ik toch een middeltje gaan gebruiken?
Hier heeft Sem de eerste advantix al weer gehad en sindsdien is het heel rustig met teken. Ik kon hier namelijk ook na elke wandeling teken van hem afplukken en hij kreeg al een behoorlijk geïrriteerde huid.
Ik heb hem de eerste keer vroeg dit jaar met adventix gedaan en nu de laatste keer een week geleden met fiprodog
Ik heb het idee dat het nu begint te werken.
Metbscalibor had hij ook teken. Gelukkig zie je ze altijd nog lopen op zijn witte vacht dus vast zitten gebeurt niet-echt veel
Oh bah, vieze kriebelbeesten
Ik heb het ook eens gehad, Yvar had in een tekennest gelegen,
Ben toen ook een hele dag bezig geweest om al die teken op te sporen en uit zijn huid te halen.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra