Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat kan ik verwachten van deze kruising?
Moderator: moderatorteam
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
-
- Zeer actief
Re: wat kan ik verwachten van deze kruising?
Hilde schreef:Ik zou nooit een hond bij die stichting weghalen...
Ik wilde het net zeggen... Is al genoeg over geschreven.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Tja, ik snap je opmerking wel hoor, en als ik zou kunnen kiezen zou ik het ook niet doen. Maar aan de andere kant, als je écht op een hond valt... Een vriendin van me kreeg bij zo'n beetje alle stichtingen nee te horen omdat ze een reutje bij haar reu wilde en geen tuin had (terwijl ze echt veel doet met haar honden). Uiteindelijk bij Ace een hondje genomen waar het mee klikte en nog steeds veel plezier van.Hilde schreef:Ik zou nooit een hond bij die stichting weghalen...
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ik zou idd nooit een hond bij die stichting halen..
Ik ken iemand met een kruising mastin/galgo zelfde kleur en al in Nederland. Ik weet alleen niet of het een reu of teef is. Zit wel in de opvang.
Ik ken iemand met een kruising mastin/galgo zelfde kleur en al in Nederland. Ik weet alleen niet of het een reu of teef is. Zit wel in de opvang.
- Valerie
- Zeer actief

Een reu van een jaar. Ze kan hem met beleid los laten lopen.
- dagmar88
- Zeer actief
Valerie schreef: Een reu van een jaar. Ze kan hem met beleid los laten lopen.
Lijkt me heel ver van geslaagd in een roedel waar al 2 x eerder onrust tussen reuen is geweest.
runninggirl schreef:Tja, ik snap je opmerking wel hoor, en als ik zou kunnen kiezen zou ik het ook niet doen. Maar aan de andere kant, als je écht op een hond valt... Een vriendin van me kreeg bij zo'n beetje alle stichtingen nee te horen omdat ze een reutje bij haar reu wilde en geen tuin had (terwijl ze echt veel doet met haar honden). Uiteindelijk bij Ace een hondje genomen waar het mee klikte en nog steeds veel plezier van.Hilde schreef:Ik zou nooit een hond bij die stichting weghalen...

- Valerie
- Zeer actief
Ik denk ook niet dat hij de juiste voor haar is.
Corani wel
hartstikke vrolijk ding, je moet even door haar spekkies heen kunnen kijken

Hier zie je een leuk filmpje https://www.facebook.com/stichtingaaf?fref=ts
En hier meer info http://animalaidfoundationuk.weebly.com/corani.html
Corani wel

Hier zie je een leuk filmpje https://www.facebook.com/stichtingaaf?fref=ts
En hier meer info http://animalaidfoundationuk.weebly.com/corani.html
-
- Zeer actief
In dit geval misschien niet terecht van die stichtingen. Anderzijds laat het ook wel weer zien hoe makkelijk Ace honden meegeeftrunninggirl schreef:Tja, ik snap je opmerking wel hoor, en als ik zou kunnen kiezen zou ik het ook niet doen. Maar aan de andere kant, als je écht op een hond valt... Een vriendin van me kreeg bij zo'n beetje alle stichtingen nee te horen omdat ze een reutje bij haar reu wilde en geen tuin had (terwijl ze echt veel doet met haar honden). Uiteindelijk bij Ace een hondje genomen waar het mee klikte en nog steeds veel plezier van.Hilde schreef:Ik zou nooit een hond bij die stichting weghalen...

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik ken een kruising galgo/pointer en dat is echt een braverik die niet bij zijn baas vandaan komt. Dat zou je ook niet verwachten.
Ik zou het maar eens uitzoeken hoe het zit met die stichting. Ik ken ook de negatieve verhalen erover, maar in je zoektocht moet je er achter zien te komen of het 'internet imago' wat ze hebben gekregen terecht is of niet.
Zover ik weet is het een spaanse organisatie en zijn de meeste stichtingen in nederland nederlanse organisaties die samenwerken met een asiel of particuliere opvang in het buitenland. Ik kan me zomaar voorstellen dat een spaanse organisatie wat andere kwaliteit erop nahoudt dan een nederlandse stichting. Ik ben veel op Rhodos geweest voor een stichting, en daar sta je soms ook met je mond vol tanden hoe het eraan toe gaat. Dan vind ik nog knap dat nederlandse stichtingen het voor elkaar krijgen dat er zo weinig mis gaat
(in twee jaar betrokken te zijn bij de stichting, hebben we 1 keer de verkeerde hond op transport gehad en is 1 gecastreerde teef toch niet gecastreerd)
Ik zou het maar eens uitzoeken hoe het zit met die stichting. Ik ken ook de negatieve verhalen erover, maar in je zoektocht moet je er achter zien te komen of het 'internet imago' wat ze hebben gekregen terecht is of niet.
Zover ik weet is het een spaanse organisatie en zijn de meeste stichtingen in nederland nederlanse organisaties die samenwerken met een asiel of particuliere opvang in het buitenland. Ik kan me zomaar voorstellen dat een spaanse organisatie wat andere kwaliteit erop nahoudt dan een nederlandse stichting. Ik ben veel op Rhodos geweest voor een stichting, en daar sta je soms ook met je mond vol tanden hoe het eraan toe gaat. Dan vind ik nog knap dat nederlandse stichtingen het voor elkaar krijgen dat er zo weinig mis gaat

(in twee jaar betrokken te zijn bij de stichting, hebben we 1 keer de verkeerde hond op transport gehad en is 1 gecastreerde teef toch niet gecastreerd)

- Suzanneke
- Actief
- Mijn ras(sen): Het liefste kruisinkje
- Aantal honden: 1
Over de rassen kan ik je weinig zeggen, maar ze ziet er wel prachtig uit!

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Leuk hondje!
Enne, als het niks wordt heb ik hier ook nog een leuke Spaanse dame voor je.
Enne, als het niks wordt heb ik hier ook nog een leuke Spaanse dame voor je.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Het gaat vies tegen vallen als het wel een flinke jager blijkt, dan krijg je een hond die weer herplaatst moet worden etc.
Ik zou het dus niet doen. Het is overduidelijk dat er iig windhondenbloed in zit.
Het is wat mij betreft een beetje dezelfde gok als een wipphet pup kopen, en hopen dat je die ook veilig los kan laten en ik zou ook niet uitgaan van verdedigingsdrang trouwens, dat is ook niet bepaald iets typisch voor windhonden.
Zeg Inge, vertel jij nou even zo tussendoor dat je er eentje bij hebt? Wat leuk!
Ik zou het dus niet doen. Het is overduidelijk dat er iig windhondenbloed in zit.
Het is wat mij betreft een beetje dezelfde gok als een wipphet pup kopen, en hopen dat je die ook veilig los kan laten en ik zou ook niet uitgaan van verdedigingsdrang trouwens, dat is ook niet bepaald iets typisch voor windhonden.
Zeg Inge, vertel jij nou even zo tussendoor dat je er eentje bij hebt? Wat leuk!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb even je link bekeken en vraag me af of er echt wel Mastin in zit. Ze is ruim 1 jaar en weegt maar 13 kilo, je zou toch verwachten dat ze flink wat zwaarder zou zijn als ze half Mastin was?
Ook haar koppie en bouw doen me er niet aan denken.
Ik zou het denk ik niet doen, verwacht in ieder geval maar een enorme jachtpassie en zelfstandig zal ze ook wel zijn. Als erf- en/of waakhond denk ik niet dat ze zal voldoen.
Ze heeft wel een prachtig koppie, kan me voorstellen dat je daar voor valt.
Ook haar koppie en bouw doen me er niet aan denken.
Ik zou het denk ik niet doen, verwacht in ieder geval maar een enorme jachtpassie en zelfstandig zal ze ook wel zijn. Als erf- en/of waakhond denk ik niet dat ze zal voldoen.
Ze heeft wel een prachtig koppie, kan me voorstellen dat je daar voor valt.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Suzanne is me voor. Hondje is ruim 2 x zo zwaar als Bas. Bas is een piepklein hondje. 13 kilo is een gewicht dat niet te matchen is met de mastin. Deze hond is dus geen galgo x mastin maar een galgo mix of misschien zelfs whippetmix
. Misschien zit er een minischeut mastin in maar een van de ouders was duidelijk windhond en de andere was duidelijk geen mastin Espagnol maar hooguit een heel heeeel klein deel mastin
Zelfs de gemiddelde galgo weegt 1,5 a 2 x zoveel als dit hondje. Dit hondje is een maatje flinke whippet. Duidelijk kleiner dan een galgo en eigenlijk ongeveer 5 keer zo klein als de gemiddelde mastin teef.
Zie jij dit in dit hondje terug?

Ik vind het echt een leuk hondje maar het is gewoon een piepklein windhond kruisinkje. Soort Whippet formaatje.
En als je dat leuk vindt dan is het wat mij betreft een heel erg leuk diertje. Ik zou al lang blij zijn want een joekel van een galgo x mastin zou mij verre van ideaal lijken. Ik snap alleen niet zo goed dat een stichting zo'n klein windhondje gaat herplaatsen als Mastin Espagnol kruising
Niks molosser aan dit hondje te vinden 

Zelfs de gemiddelde galgo weegt 1,5 a 2 x zoveel als dit hondje. Dit hondje is een maatje flinke whippet. Duidelijk kleiner dan een galgo en eigenlijk ongeveer 5 keer zo klein als de gemiddelde mastin teef.
Zie jij dit in dit hondje terug?

Ik vind het echt een leuk hondje maar het is gewoon een piepklein windhond kruisinkje. Soort Whippet formaatje.
En als je dat leuk vindt dan is het wat mij betreft een heel erg leuk diertje. Ik zou al lang blij zijn want een joekel van een galgo x mastin zou mij verre van ideaal lijken. Ik snap alleen niet zo goed dat een stichting zo'n klein windhondje gaat herplaatsen als Mastin Espagnol kruising

-
- Zeer actief
Een rustige grote verdediger die niet jaagt is 100% het tegenovergestelde van wat ik bij dit hondje verwacht. Dit is een energieke kleine speelse hond die waarschijnlijk niet verdedigen gaat en die waarschijnlijk wel gaat jagen. Met wat jij in je hoofd hebt bij een nieuwe hond en dit hondje zie ik een tegenovergesteld beeld. Dat wordt dus een fiasco.
-
- Zeer actief
Denk ook dat dit hondje mager hoort. Ze weegt nu 14 kilo maar gaat zeker niet meer dan 20 kilo wegen. En dan schat ik het nog ruim. Ze wordt dus maatje bordercollie maximaal.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik denk sowieso dat het niet handig is om ongezien een hond uit het buitenland over te laten komen en te adopteren als je bepaalde 'eisen' hebt. Dat moet je eigenlijk alleen doen als het je niks uitmaakt wat je krijgt. Als je al weet dat jagen een no-go voor je is zou al helemaal niet voor iets gaan waar windhond in zit. Buitenlandse honden zijn wel heel leuk.
Maar als je dus bepaalde voorwaarden hebt is het misschien verstandiger om bv. voor een buitenlander te gaan die al in Nederland verblijft.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Een goede stichting kent de honden persoonlijk en kan een goede inschatting maken bij wat voor baas de hond het beste tot zijn recht komt. Ik weet dat het wel eens mis gaat. Honden laten in het asiel niet altijd het gedrag zien wat ze in Nederland laten zien en als je dat voor ze gaat inschatten, gaat het wel eens fout.RedPassion schreef:Ik denk sowieso dat het niet handig is om ongezien een hond uit het buitenland over te laten komen en te adopteren als je bepaalde 'eisen' hebt. Dat moet je eigenlijk alleen doen als het je niks uitmaakt wat je krijgt.
Maar mijn moeder wilde een niet jagende, makkelijke, zachtaardige hond en kreeg die ook, na uitgebreid overleg met de stichting.

- Valerie
- Zeer actief
Boutje schreef: Met googlen ook maar 1 negatief verhaal en vele positieve tegengekomen tot nu toe.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... ce+charity
- Coraline
- Zeer actief
Inge O schreef:ja, ik zou oorspronkelijk Dos opvangen maar dat leek uiteindelijk toch een minder goed plan hier in de roedel maar daardoor zat ik toch weer in de herplaatsermodus en gezien dat gat na Kwiebus nog niet was opgevuld is Tiestje erbij gekomen.Apple schreef: Zeg Inge, vertel jij nou even zo tussendoor dat je er eentje bij hebt? Wat leuk!
(sorry voor het off topic boutje)
Wat een dotje!

-
- Zeer actief
Wat een leuk ding Inge. Gefeliciteerd met hem. Die picardische herder is ook erg mooi geworden zeg!Inge O schreef:ja, ik zou oorspronkelijk Dos opvangen maar dat leek uiteindelijk toch een minder goed plan hier in de roedel maar daardoor zat ik toch weer in de herplaatsermodus en gezien dat gat na Kwiebus nog niet was opgevuld is Tiestje erbij gekomen.Apple schreef: Zeg Inge, vertel jij nou even zo tussendoor dat je er eentje bij hebt? Wat leuk!

- dagmar88
- Zeer actief
laeken schreef:Denk ook dat dit hondje mager hoort. Ze weegt nu 14 kilo maar gaat zeker niet meer dan 20 kilo wegen. En dan schat ik het nog ruim. Ze wordt dus maatje bordercollie maximaal.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wat een leukerdInge O schreef:ja, ik zou oorspronkelijk Dos opvangen maar dat leek uiteindelijk toch een minder goed plan hier in de roedel maar daardoor zat ik toch weer in de herplaatsermodus en gezien dat gat na Kwiebus nog niet was opgevuld is Tiestje erbij gekomen.Apple schreef: Zeg Inge, vertel jij nou even zo tussendoor dat je er eentje bij hebt? Wat leuk!