Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dubbel tandje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Dubbel tandje

Ongelezen bericht door Jits90 »

Zoals het een braaf baasje betaamd, controleer ik regelmatig het gebit van Damy. Z'n eerste losse tandje, z'n eerste losse kies en ik heb zelfs een hoektand weten te bemachtigen. Echter is er één klein, koppig tandje, wat lekker blijft zitten waar die zit.
Het gaat om zo'n mini voortandje, net langs z'n hoektand, in de onderkaak. Het zit los, maar ja.. Het zit nu al 5 weken los :hmmm: De rest is perfect gewisseld.
Proberen los te wiebelen werkt niet (= geknaag aan m'n vingers, 't zal wel gevoelig zijn), flostouwtje wordt al fanatiek kapotgebeten en trekspelletjes zijn ook dagelijkse kost. Tandje blijft zitten waar die zit.

Damy is absoluut geen fan van de dierenarts, sinds een nare inenting (óveral bloed :schrik: ). Hij hapt en dat maakt een mond-controle toch wel erg lastig. Laat staan het tandje eruit trekken..

Wat is wijsheid? Nog even aanzien? Of toch door de zure appel heen bijten en naar de dierenarts?
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Dubbel tandje

Ongelezen bericht door Yeufke »

Geen idee of dit tandje er vanzelf uit zal gaan maar moest wel glimlachen om die zure appel.
Vroeger lieten ze ons thuis in een zure appel bijten om een losse tand eruit te krijgen. Werkte nog ook. :lol1:
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Ik zou ook even afwachten.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik zou ook afwachten, zeker als het om zo'n rottig mini-tandje gaat ;) Hij zit al los, dan blijft hij echt geen jaar meer zitten :) De wortels moeten gewoon nog een beetje meer wegteren.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”