Ik heb een hele onrustige nacht gehad. Heb samen met een vriendin tot 2 uur snachts lopen brainstormen op namen
Ik ben toen nog even gaan wandelen maar plassen doet ze liever onder mijn eettafel dan buiten. Maar aan de lijn lopen gaat echt al verrassend goed. Ze kijkt ook steeds naar mij wat de bedoeling is. Ik heb vannacht op de bank geslapen maar toen ik eenmaal lag werd alles rustig en waren we alle 3 knockout.
Vanmorgen heeft ze wel alles in de tuin gedaan! Mayke en Kiwi hebben ook voor het eerst wat lopen stoeien met elkaar. Ze is heen vlug en onrustig op een irritante manier, en Mayke corrigeert dat gelukkig heel goed. Ik ben benieuwd hoe dat tussen die twee gaat als Kiwi vrijer wordt. Met mijn opvanghondjes is het nog nooit zo goed gegaan dus ik ben heel blij verrast hoe goed het tussen die twee gaat. Botjes liggen gewoon op de grond en wordt niet om geouwehoerd.
Naar mij is ze ook heel onderdanig en opdringerig, maar ze vind me ook nog spannend. Ze schrikt van plotselinge bewegingen maar ik denk niet dat ze vervelend is behandeld. Ze is vooral met rust gelaten en niet opgevoed. Het opvanggezin was daar ook heel eerlijk over. Daarvoor liep ze in een roedel bij mensen die al die honden wat teveel werd. Daar kwam ze ook niet van het terrein af.
Ik probeer op een hele rustige manier een band op te bouwen. Een opdringerige drukke toenadering negeer ik, dan kalmeert ze heel snel en laat zich dan graag aanhalen. Ze is een slimme meid dus die komt er gauw genoeg achter dat dat gestuiter niets oplevert.
Ik vermoed dat het een heel makkelijk hondje wordt en zo niet, dan heb ik weer alle kans om mijn kennis over honden te verbeteren