Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sadies debuut *het vervolg*

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Sadies debuut *het vervolg*

Ongelezen bericht door veertje »

In maart ben ik met Sadie (van _Inge_) gestart met behendigheid en al snel had ze de beginselen onder de knie en was bij mij het een en ander ook weer afgestoft. Ik heb vroeger wel eens wat wedstrijden gedaan, maar met zo'n racemonster als Sadie is het toch even wat anders.. Een tijd geleden kwamen er op fb een aantal debutantenwedstrijden voorbij en toen hebben we ons maar ingeschreven :Q: Gister was het dan zover, ons debuut op de debutantenwedstrijd in Exel. Gelukkig had ik van tevoren geen verwachtingen behalve een leuke dag en een goede oefening :engel: Het eerste rondje, het VP, was chaos :LOL: Sadie snapte het niet zo, werd wat ongeduldig en ik raakte te draad kwijt wat mijn handeling niet te goede kwam en Sadie er natuurlijk nog minder van begreep. Veel overspronggedrag, zoals snuffelen en blaffen. Niet de beste start van de dag maar toch zag de keurmeester er wel potentie in :)

VP

De jumping ging alweer wat beter alleen moet Sadie nog leren om zelf sprongen te zoeken. Ik kan niet overal op tijd bij zijn, daar is ze echt te snel voor.

Jumping

En als laatste de time gambling. Raden hoe lang je hond over het parcours gaat doen. Nou ik heb maar een beetje gegokt :LOL: het parcours ging wel netjes en weer iets beter dan de twee daarvoor. Uiteindelijk 9e van de 20, dus toch niet met 3 disk naar huis, waar ik vantevoren wel op had gerekend.

Spel

Al met al best tevreden. We hebben nog genoeg om aan te werken. Zo hoor ik bijvoorbeeld bij het zien van de filmpjes (gemaakt door Marleen :D ) mijn trainster al roepen 'rechtop blijven lopen!' :mrgreen:

De volgende wedstrijd staat gepland bij de Lingewaard met het zomeragility festival.
Laatst gewijzigd door veertje op 12 jul 2015 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Sadies debuut

Ongelezen bericht door sirene »

Gaaf zeg met zo'n enthousiast racemonstertje :ok:
Lijkt me echt een leuk hondje om mee te lopen. Veel succes en plezier nog samen. Komt vast goed ;)
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Die heeft er flink het tempo in zeg! Leuk om te zien dat jullie echt naar elkaar toe groeien in deze rondjes. Gaat echt wel goed komen met jullie :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door welshwitch »

Leuk om te zien, gaat inderdaad wel goed komen.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Was leuk om te zien;) nog zo kort bezig, ze deed het al best aardig. Gaat nog leuk worden als jullie over een tijd wat verder zijn, race muis :cheer:
Afbeelding
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Wat een leuk hondje!!!
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Sadie is zo leuk! Ze is razend snel en zooo klein haha
_Jules_
Zeer actief

34 cm, valt best mee:p ze lijkt ook wel extra klein omdat ze zo fijntjes is haha
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

Wat is Sadie toch een leuk hondje om te zien! En wat is ze snel!
veertje
Zeer actief

Dit weekend heb ik met Sadie meegedaan aan het behendigheidsweekend in Apeldoorn bij de AKC. Zaterdag hadden we twee workshops. Als eerste een workshop voor het VP. Sadie luistert heel goed naar wat ik zeg, alleen is wat ik zeg (doe) tegenstrijdig met wat sadie moet doen. Hierdoor kwam ze keurig tussen de sprongen door ipv een u-bochtje. Hele fijne en duidelijke uitleg gekregen over hoe het wel moet. Ook een Franse wissel leren maken op een plek waarvan ik dacht dat ik nooit voor Sadie zou kunnen komen, maar verrek! Het lukte toch! :D toen nog een jumping workshop met nog meer Franse wissels. Ik heb heel wat sprintjes moeten trekken :LOL:

Vandaag konden we het geleerde in de praktijk brengen op de debutantenwedstrijd. Als eerste het spel, dat was een beetje chaos. Ik wilde graag de band proberen, omdat ze die vaak mist en ik dat wilde oefenen. Die miste ze dus inderdaad en vanaf daar ging niks meer zoals ik van te voren bedacht had :oeps: Als tweede het VP gelopen en dat ging wel aardig. Wel een disk (door de hoeveelheid weigeringen denk ik?) maar ben er niet ontevreden over. Ik moet duidelijker handelen, dat zie ik nu wel goed op het Filmpje

Als laatste de jumping en die ging best goed, totdat ik na mijn wissel opeens oog in oog stond met een sprong voor mijn neus en deze nog maar net kon ontwijken :LOL: sadie even van de leg en ik ook dus de volgende sprong niet goed aangegeven. Uiteindelijk nog een verkeerde wissel van mij, maar al met al best tevreden.

Jumping

Geen hoge plaatsingen behaald, maar wel naar huis met de aanmoedigingsprijs :D
Afbeelding
'mijn prijs!' :pffff:

Volgend weekend twee dagen wedstrijd in Bemmel. Eens kijken hoe dat gaat.
KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Re: Sadies debuut *het vervolg*

Ongelezen bericht door KarinW »

Leuk die workshops!

Je gaat elkaar al wel wat beter leren begrijpen, en wat is Sadie een leuk hondje om bezig te zien!
Ik ben er ook 2 dagen volgend weekend, misschien spot ik je nog wel
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Ze kan echt razendsnel zeg!!
veertje
Zeer actief

KarinW schreef:Leuk die workshops!

Je gaat elkaar al wel wat beter leren begrijpen, en wat is Sadie een leuk hondje om bezig te zien!
Ik ben er ook 2 dagen volgend weekend, misschien spot ik je nog wel
Dat zou haast moeten lukken in 2 dagen :tongue: Op zondag loop ik ook met Joris, ons markiesje.

@Lothian: Dat kan ze zeker! Toen met de workshop de oefening werd uitgelegd en gezegd werd 'en dan moet je hier voor je hond wisselen' dacht ik echt :piew: 3 hoogte sprongen, een tunnel en nog een sprong in een hele ruime bocht, ideaal om even flink vaart te maken voor Sadie en dan moet ik voor haar uit komen. Dat het dan toch lukte was ik wel heel blij mee :cheer:
_Jules_
Zeer actief

Was een leuke wedstrijd! Ze ligt nu nog bij te komen;p
En van de 90 honden uitgekozen voor de aanmoedigingsprijs is toch wel stoer :cheer:
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Super muis
Afbeelding
Afbeelding
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door MirjamV »

Leuke foto!
_Jules_
Zeer actief

Nog 2 mooie gekregen :I:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Dit weekend 2 dagen wedstrijd gelopen tijdens het Zomer Agility Festival in Bemmel. Ik kan het heel kort samenvatten, de concentratieboog was heel kort, zo'n 2 sprongen ongeveer :mrgreen: Alleen zaterdag zijn we 1 rondje doorgekomen zonder disk, maar heel veel tijdverlies doordat ze zo snel afgeleid was. Er zaten wel wat mooie stukjes in, maar die waren van het ene op het andere moment compleet weg.
Conclusie die ik na dit weekend getrokken heb is dat ze eerst maar eens wat meer vertrouwen moet krijgen en meer ervaring moet opdoen voor we weer gaan kijken naar wedstrijden. Volgens mij is het niet zozeer de afleiding om het veld die haar laat wegrennen, maar een soort spanning die ze wil afsluiten en de makkelijkste oplossing is je richten op andere dingen, mensen langs de kant, schaapjes, de fotograaf etc. etc. Mochten mensen die me hebben zien lopen een andere conclusie trekken, dan hoor ik dat graag :wink:

Er staat nog een wedstrijd gepland in augustus bij KC Brummen. Die lopen we gewoon, maar voor de rest maar eerst eens kijken hoe de trainingen gaan verlopen :wink:
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ik heb je alleen op zondag zien lopen, en ik dacht eigenlijk hetzelfde. Volgens mij vindt ze het spannend en gaat ze daarom overal rondneuzen. Ik herken het wel een beetje van mijn Abbey, die ziet ook van alles langs de kant als de spanning te hoog wordt. Alleen die vliegt er niet op af maar wordt er juist bang van.
Ik zou zelf ook eerst een tijdje gaan trainen zodat ze veel zelfvertrouwen opbouwd, alle toestellen helemaal beheerst. En als je op de training een heel parcoursje kan lopen en jullie elkaar dan goed aanvoelen, dan pas zou ik weer een wedstrijd in gaan schrijven. Of misschien een workshop op vreemd terrein, eens kijken wat ze dan doet.
Het zou zonde zijn als je er in het begin te veel druk op gaat leggen, het is zo'n leuk getalenteerd hondje! Als het allemaal gaat lukken heb je er een super leuk wedstrijdhondje aan!!
KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door KarinW »

Leuk jullie weer een keer te zien, heb niet heel veel meegekregen van jullie lopen.
Heb bij de prijsuitreiking nog een poosje met Sadie op schoot gezeten haha
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”