In maart ben ik met Sadie (van _Inge_) gestart met behendigheid en al snel had ze de beginselen onder de knie en was bij mij het een en ander ook weer afgestoft. Ik heb vroeger wel eens wat wedstrijden gedaan, maar met zo'n racemonster als Sadie is het toch even wat anders.. Een tijd geleden kwamen er op fb een aantal debutantenwedstrijden voorbij en toen hebben we ons maar ingeschreven

Gister was het dan zover, ons debuut op de debutantenwedstrijd in Exel. Gelukkig had ik van tevoren geen verwachtingen behalve een leuke dag en een goede oefening

Het eerste rondje, het VP, was chaos

Sadie snapte het niet zo, werd wat ongeduldig en ik raakte te draad kwijt wat mijn handeling niet te goede kwam en Sadie er natuurlijk nog minder van begreep. Veel overspronggedrag, zoals snuffelen en blaffen. Niet de beste start van de dag maar toch zag de keurmeester er wel potentie in
VP
De jumping ging alweer wat beter alleen moet Sadie nog leren om zelf sprongen te zoeken. Ik kan niet overal op tijd bij zijn, daar is ze echt te snel voor.
Jumping
En als laatste de time gambling. Raden hoe lang je hond over het parcours gaat doen. Nou ik heb maar een beetje gegokt

het parcours ging wel netjes en weer iets beter dan de twee daarvoor. Uiteindelijk 9e van de 20, dus toch niet met 3 disk naar huis, waar ik vantevoren wel op had gerekend.
Spel
Al met al best tevreden. We hebben nog genoeg om aan te werken. Zo hoor ik bijvoorbeeld bij het zien van de filmpjes (gemaakt door Marleen

) mijn trainster al roepen 'rechtop blijven lopen!'
De volgende wedstrijd staat gepland bij de Lingewaard met het zomeragility festival.