Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Muis en de bult - meedenken gevraagd - FOTO'S
Moderator: moderatorteam
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
Re: Muis en de bult - meedenken gevraagd - FOTO'S
Zoals ik al eerder zei, ik zou het laten zitten. Je kunt het eventueel laten aanprikken. En dat ze veel slaapt, is toch ook niet zo gek? Muisepluis 
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Re: Muis en de bult - meedenken gevraagd
Ha !
Het Ge-Muiste heeft tante Nanna in de tang
Je bent erin getrapt Nanna...
Muis heeft immer de skills om zich vreselijk poeperig voor te doen en op straat is het een echte kinder/vrouwen/puber magneet
iedereen komt loeiend op haar af: "ohhhhh wat een lief hondje"
En ja, dat IS ze zeker,maar ohhhh wat kan ut ook een takketeefje zijn
en idd.... waarom haar het ongemak en de pijn van een operatie aandoen ?
om MIJn gemoedsrust ?
Ik vind dat dus niet fair naar haar toe, het is nl ook een vreselijk aansteller met pijntjes, Rimpel was keihard maar Muis schuimbekt en rolt alles aan elkaar tot aan stervende-zwaan-scenes aan toe...
- mercedes2803
- Zeer actief
DAT is idd waarkooi schreef:Zo te zien geniet ze nog volop!![]()
![]()
Het is voor ons, baasjes ook zo kostbaar hè, zo'n oudje.
Ze is zooooo vreselijk aandoenelijk het laatste jaar...
ze heeft hele concerten als we thuiskomen, kletst mee, zit elke avond tussen ons in op de bank als we eten en GTST kijken,
maant ons om 21.30 om naar bed te gaan
staat ze te jodelen boven aan de trap en te zuchten dat we nog beneden zijn...
Muis leeft als een Godin in Frankrijk; de deur gaat open als ze daar zin in heeft, ze gaat naar binnen als het haar blieft, gaat staan mekkeren bij de auto als ze daar graag wil gaan liggen zonnebaden omdat de zon uit de huiskamer is en ja, wij doen dan braaf de autodeur open
Ze mag toetjes schaaltjes uitlikken, heeft elke dag knuffelkwartiertjes met haar grote held en komt uiteindelijk zuchtend tegen me aan liggen als ze uitgeknuffeld of gespeeld is, slaapt naast het bed, klimt er s ochtends op en op zaterdag is het kibbeling dag, eten we met zijn drietjes op de bank kibbeling
Tegenover al dat geliefkoos van ons staat dat ze eigenlijk feilloos luisterd..
ik ben dol op die harmonie... zij mag alles, wij vragen weinig tot niets en dat wat we vragen doet ze
Oftewel... en dat zei ik gisterne nog tegen een collega, als ze nu dood neervalt heeft ze echt zo'n enorm heerlijk leven en laatste jaren gehad, je wordt er bijna onpasselijk van
Maar JUIST daarom misschien wel wil je dat het noooooit ophoudt
@ Mascha...ja, die lijkt er idd wel op he ?
Muis heeft overigens op haar borst, maar dan echt in het midden ook een zachte bult, die er al zeker een jaar of 3 zit en ook amper groeit... en zo heb ik deze bult aan haar oksel zeg maar ook altijd gezien/ behandeld...tot ie ging groeien..
dan ga je toch weer spoken zien - en misschien wel volkomen terechte spoken hoor, maar wat schiet je daar nou mee op ?
- mercedes2803
- Zeer actief
Nee idd...met 13 jaar zoveel slapen...Elmo/maureen schreef:Zoals ik al eerder zei, ik zou het laten zitten. Je kunt het eventueel laten aanprikken. En dat ze veel slaapt, is toch ook niet zo gek? Muisepluis
ga er maar aan staan als bejaarde Muis
Ze heeft zich volledig aangepast naar de buurt waar ze woont
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
mercedes2803 schreef:DAT is idd waarkooi schreef:Zo te zien geniet ze nog volop!![]()
![]()
Het is voor ons, baasjes ook zo kostbaar hè, zo'n oudje.![]()
Ze is zooooo vreselijk aandoenelijk het laatste jaar...
ze heeft hele concerten als we thuiskomen, kletst mee, zit elke avond tussen ons in op de bank als we eten en GTST kijken,
maant ons om 21.30 om naar bed te gaan![]()
staat ze te jodelen boven aan de trap en te zuchten dat we nog beneden zijn...
Muis leeft als een Godin in Frankrijk; de deur gaat open als ze daar zin in heeft, ze gaat naar binnen als het haar blieft, gaat staan mekkeren bij de auto als ze daar graag wil gaan liggen zonnebaden omdat de zon uit de huiskamer is en ja, wij doen dan braaf de autodeur openbij haar grote held mag ze voorin zitten, raampje open, beetje cruisen als echte blonde lellebel bij haar mannetje voorin de auto... het is zelfs zo bezopen dat ik weleens achterin ga zitten zodat het gemuiste voorin kan zitten
![]()
Ze mag toetjes schaaltjes uitlikken, heeft elke dag knuffelkwartiertjes met haar grote held en komt uiteindelijk zuchtend tegen me aan liggen als ze uitgeknuffeld of gespeeld is, slaapt naast het bed, klimt er s ochtends op en op zaterdag is het kibbeling dag, eten we met zijn drietjes op de bank kibbelingen na de boswandeling, bij mooi weer krijgt het prinsessenkind haar eigen softijsje bij de kiosk
Tegenover al dat geliefkoos van ons staat dat ze eigenlijk feilloos luisterd..
ik ben dol op die harmonie... zij mag alles, wij vragen weinig tot niets en dat wat we vragen doet ze
Oftewel... en dat zei ik gisterne nog tegen een collega, als ze nu dood neervalt heeft ze echt zo'n enorm heerlijk leven en laatste jaren gehad, je wordt er bijna onpasselijk van![]()
Maar JUIST daarom misschien wel wil je dat het noooooit ophoudt
@ Mascha...ja, die lijkt er idd wel op he ?
Muis heeft overigens op haar borst, maar dan echt in het midden ook een zachte bult, die er al zeker een jaar of 3 zit en ook amper groeit... en zo heb ik deze bult aan haar oksel zeg maar ook altijd gezien/ behandeld...tot ie ging groeien..
dan ga je toch weer spoken zien - en misschien wel volkomen terechte spoken hoor, maar wat schiet je daar nou mee op ?
daar schiet je niks mee op.
ik moet gniffelen om het luizenleventje van muis. hier ook zo'n koning in huis. hoogtepunt van de avond: samen met de baas een colaflesje eten
ik heb het opgegeven want als ik het probeer gaat sam er niet liggen en zucht pascal dat het kussentje niet goed ligt

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Ik zal als Muis geen last van de bult heeft hem laten zitten, wel zal ik hem aan laten prikken om te kijken wat het is.
Ik heb ruim een maand geleden een bult ter grote van een biljartbal bij Mowgli haar tepel ontdekt. Ik voelde mij schuldig dat ik hem een paar dagen eerder tijdens het kammen had gemist. Er was geen andere optie dan opereren omdat de bult op knappen stond, ze is een dag later geopereerd wat gelukkig goed is gegaan. Helaas bleek de tumor een zeer agressief, snel groeiend en uitzaaiend soort kanker, de bult is waarschijnlijk in een week zo gegroeid. De prognose is slecht, 80% van de honden met deze vorm van kanker overlijden binnen een half jaar. Gelukkig gaat het heel goed met Mowgli, ik kan alleen maar duimen dat ze onder die 20% valt. Mowgli is tien jaar maar voor een hond van haar grote op leeftijd volgens mijn da.
Ik heb ruim een maand geleden een bult ter grote van een biljartbal bij Mowgli haar tepel ontdekt. Ik voelde mij schuldig dat ik hem een paar dagen eerder tijdens het kammen had gemist. Er was geen andere optie dan opereren omdat de bult op knappen stond, ze is een dag later geopereerd wat gelukkig goed is gegaan. Helaas bleek de tumor een zeer agressief, snel groeiend en uitzaaiend soort kanker, de bult is waarschijnlijk in een week zo gegroeid. De prognose is slecht, 80% van de honden met deze vorm van kanker overlijden binnen een half jaar. Gelukkig gaat het heel goed met Mowgli, ik kan alleen maar duimen dat ze onder die 20% valt. Mowgli is tien jaar maar voor een hond van haar grote op leeftijd volgens mijn da.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- mercedes2803
- Zeer actief
OHHHHHHHHHHHHNanna schreef:![]()
Dit is Muis ten voeten uit !
Waar kan ik zulks vinden
@ Mascha; wat een oppurtunistische neuroten zijn het toch ook he !
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Dat hoort er bij. Finn zijn stretcher stond in de gang achter de voordeur. Daar lag hij 's nachts en als hij wilde kon hij ook de woonkamer in. Dat ik het vreselijk onhandig vond om verplicht via de garage naar binnen te moeten waar ik geen sleutel van heb boeide mijn moeder niet. Tot Finn besloot dat hij niet meer in de gang wenste te liggen en alleen nog maar gebruik maakt van zijn mand in de kamer. Dus sinds enige weken staat er in de gang geen hondenstretcher meermercedes2803 schreef:@ Mascha; wat een oppurtunistische neuroten zijn het toch ook he !
Jari stond destijds altijd te mutsen bij zijn mand. Dan wisten we weer dat we zijn kleedje even recht moesten leggen zodat hij er in kon.
Pa wilde nooit aan een station. Tot hij Tagor krap op de achterbank zag liggen omdat Jari graag ruim lag en Tagor dat toe liet. "Ach vent... lig jij zo krap?" Meen mij vaag te herinneren dat pa zich toen binnen een week over liet halen door ma dat een station met 2 honden echt veel praktischer was
Volgens mij zijn we allemaal even erg
- M@scha
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Kaya had ook zo'n enorm bult, dat kreng groeide ook en was zeker zo'n 8 á 10 centimeter.
Soms krabde ze er wat aan en werd het wat kaal, maar verder had ze er geen last van. Ik heb het één keer
aan laten prikken, toen was het vet, maar die samenstelling kan altijd veranderen.
De dierenarts zei tegen mij 'niets aan doen bij die oudjes, lekker laten zitten zolang ze er geen erge last van hebben'.
Dus tja, dat zou mijn advies ook zijn al weet je pas achteraf of je het goed hebt gedaan of doen, maar dat is met
alles zo natuurlijk.
Geef die kleine verwende muis maar een dikke kus op d'r lieve koppie
Soms krabde ze er wat aan en werd het wat kaal, maar verder had ze er geen last van. Ik heb het één keer
aan laten prikken, toen was het vet, maar die samenstelling kan altijd veranderen.
De dierenarts zei tegen mij 'niets aan doen bij die oudjes, lekker laten zitten zolang ze er geen erge last van hebben'.
Dus tja, dat zou mijn advies ook zijn al weet je pas achteraf of je het goed hebt gedaan of doen, maar dat is met
alles zo natuurlijk.
Geef die kleine verwende muis maar een dikke kus op d'r lieve koppie
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
En het begint vaak al voor ze oud zijn... ongemerkt...M@scha schreef:hihi heerlijk die bejaarde drammerts!
- mercedes2803
- Zeer actief
Ik kocht hiervoor een 5 deurs Saxootje... "ohhhh ja fijn! 5 deuren, dan kan oudje Rimpel er zo inkllimmen en hoeft hij niet meer achter die stoel langs" stond ik te kraaien
En idd Caro.... hier neigt ook mijn DA heel sterk naar...
De enige reden om IETS te gaan doen is MIJN gemoedstoestand en dat is
A niet fair
B niet representatief want het kan altijd anders lopen
Dus...
Ik heb net nog dik 5 minuten met de DA assistente gebeld - ouwuh rot in ut vak -
Ik belde om de afspraak af te zeggen van vanmiddag en ja, dat snapte ze...Ze gingen daar ook in mee.
Ze hebben gistermiddag nog even de gegevens erbij gepakt van de vorige keren en zij neigen hier net zo naar als ik
Ze zei trouwens precies wat jij ook zegt; achteraf weet je het toch pas of....
En dat is zo
ik kan me als Muis er niet meer is vast 1000 en 1 dingen af gaan vragen maar over 1 ding hoef ik me nooit iets af te vragen en dat is of ze een kwalitatief super-prinsessen-leven heeft gehad.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Muis en de bult - meedenken gevraagd
Het is een beste bult maar als ze er geen last van heeft en het niet voor ongemakken zorgt zou ik er niets aan doen.
Dit is wel een smeltfoto hoor

Dit is wel een smeltfoto hoor

In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- mercedes2803
- Zeer actief
Ja Tiny, wat een ding he die Muis met haar neusje 
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb dan altijd de neiging op te zoenen, Kier slaapt tegenwoordig ook met een oog openmercedes2803 schreef:Ja Tiny, wat een ding he die Muis met haar neusje
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ja die gemoedstoestand... die moet je aan de kant schuiven op het moment dat het voor je hond beter is
om het anders te doen (en nogmaals, je weet nooit zeker of het 'beter' is of niet).
Kaya wilde de laatste paar maanden slecht eten, oké buikecho en haar milt zag er niet best uit en we konden
op dat moment een biopt laten doen.
Klein risico was een bloeding en dan zou een operatie volgen.
Voordeel was dat we door een biopt waarschijnlijk zouden weten wat er exact aan de hand was met haar milt.
Gemoedstoestand versa het beste voor de hond dus.
Pieter en ik hebben even overlegd en gezegd dat we er toch niets meer aan zouden laten doen of zelfs kunnen
doen als er iets ernstigs uit het biopt zou komen. Het risico op bloedingen woog zwaarder voor ons en dus
hebben we geen biopt laten doen.
Dag gemoedstoestand
Geniet iedere dag van zo'n oudje en zo weinig mogelijk rompslomp voor ze, dat is mijn insteek geweest bij Kaya.
En natuurlijk moet er weleens wat gebeuren, zo had ze 3 maanden voor ze overleed nog vreselijk ontstoken kiezen...
dus toch onder narcose, want je kan ze moeilijk met een zere bek laten lopen.
Eigenlijk was het daarna alleen maar een aflopend gebeuren en dat is wat mijn dierenarts ook altijd tegen mij zei
dat oude honden soms moeilijk nog terug kunnen veren na een narcose, maar soms heb je weinig keuze.
Ik heb er ook geen spijt van, het kon niet anders met haar gebit en de pijn eraan. Maar het eigenlijk wel de
finale klap voor Kaya geweest.
om het anders te doen (en nogmaals, je weet nooit zeker of het 'beter' is of niet).
Kaya wilde de laatste paar maanden slecht eten, oké buikecho en haar milt zag er niet best uit en we konden
op dat moment een biopt laten doen.
Klein risico was een bloeding en dan zou een operatie volgen.
Voordeel was dat we door een biopt waarschijnlijk zouden weten wat er exact aan de hand was met haar milt.
Gemoedstoestand versa het beste voor de hond dus.
Pieter en ik hebben even overlegd en gezegd dat we er toch niets meer aan zouden laten doen of zelfs kunnen
doen als er iets ernstigs uit het biopt zou komen. Het risico op bloedingen woog zwaarder voor ons en dus
hebben we geen biopt laten doen.
Dag gemoedstoestand
Geniet iedere dag van zo'n oudje en zo weinig mogelijk rompslomp voor ze, dat is mijn insteek geweest bij Kaya.
En natuurlijk moet er weleens wat gebeuren, zo had ze 3 maanden voor ze overleed nog vreselijk ontstoken kiezen...
dus toch onder narcose, want je kan ze moeilijk met een zere bek laten lopen.
Eigenlijk was het daarna alleen maar een aflopend gebeuren en dat is wat mijn dierenarts ook altijd tegen mij zei
dat oude honden soms moeilijk nog terug kunnen veren na een narcose, maar soms heb je weinig keuze.
Ik heb er ook geen spijt van, het kon niet anders met haar gebit en de pijn eraan. Maar het eigenlijk wel de
finale klap voor Kaya geweest.