TONGEREN - De winnaar van de talentenshow Britain’s Got Talent krijgt dit jaar een Belgisch tintje. De winnares, Jules O’Dwyer, woont al jaren in Tongeren. Ze won de negende editie van de show met een indrukwekkend nummer met haar border collie Matisse. De hoofdprijs is goed voor 250.000 pond (350.000 euro).
Vier miljoen Britten stemden mee tijdens de finale, waarin Jules O’Dwyer en haar hond Matisse het opnamen tegen elf andere finalisten. Ze versloegen nipt de magiër Jamie Raven.
Jules en Matisse speelden een ludiek nummertje waarin de hond Matisse een dief speelde die enkele worsten gestolen had. Baasje Jules ging hem in politie-uniform achterna. De collie moest zich in vuilnisbakken verstoppen, door ramen springen en uiteindelijk in een indrukwekkende finale over enkele touwen ontsnappen om de buit uiteindelijk aan zijn maatje, een hond met drie poten, te kunnen geven.
Jules O’Dwyer was compleet verbaasd door haar overwinning. ‘Ik ben zo trots op mijn honden. Ik ben zo trots. Dit is toch niet waar.’ Daarna bedankte ze iedereen die voor Matisse gestemd had en beloofde de hond eens goed te verwennen.
Al bij haar eerste deelname aan de talentenjacht maakten Jules en Matisse indruk. Ze kregen toen een staande ovatie van het publiek én van de jury. En ze kregen lof van jurylid Simon Cowell. 'Dit is wellicht de slimste hond die ik ooit gezien heb.
Filmpje;
https://www.youtube.com/watch?v=FkOrDDr_s88