( Foto zal ik vanavond plaatsen)
Muis kreeg vorig jaar (rond deze tijd gok ik) een bultje bij haar oksel
Niet in haar oksel, niet op de lymfeklier, niet in het gewricht
Dus even aankijken en toch een keer aan laten prikken
Daar kwam niets noemenswaardig uit - het was niet helemaal te beoordelen wat het nou was, maar
unaniem slecht met kankercellen was het ook niet,. er zat wat vocht, wat bloed, wat vet en wat cellen die niet
nader gespecificeerd zijn als verdacht snelgroeiend
Dus wij dachten; prima... ze liep richting 13 en ze heeft wel meer wratjes etc
Twee maanden later ?
Het bultje verdween nagenoeg vanzelf
Het zat er nog miniminmaal... en zo ging dat maanden lang goed.
Tot het bultje begin dit jaar toch weer begon te groeien
2 maanden terug weer heengegaan...
in doorsnee/grootte was het van 5.5 naar goed6.5 cm gegaan
Uitgebreid in overleg met de DA what to do maar vooral what not to do
nog een keer aanprikken ? en waarom ?
Wat zou ik gaan doen met de uitslag ?
Als het super slecht zou zijn, liet ik dan opereren ?
Ik kwam toen, met de DA tot het besluit om niet te opereren.
Om een paar redenen
- ze is in maart 13 jaar geworden
- ze is nog hartstikke fit, maar wel merken we dat ze het afgelopen anderhalf jaar echt ouder is geworden
Rende ze vroegah 20 x keer achter de bal aan, dan is het nu na 8 x echt al minder,
Ze slaapt nagegenoeg de hele dag, vind het allemaal wel prima...maar daarentegen loopt ze ook gerust een struuntocht van 11 km nog mee. Ze ligt de twee dagen erna wel de hele dag bij te slapen hoor, maar goed... ze hersteld daar prima van.
- Als je gaat opereren wat doet dat met een 13 jarig hondje he ?
anderzijds, JUIST omdat ze voor ons gevoel nog gerust 3 jaar mee kan dan toch opereren ?
- Het zit op een rottttplek...
Ze wil het natuurlijk ruim weg kunnen halen en voorziet engiszins een probleem met of ze daar genoeg huid heeft
en het zit op een bewegend vlak zeg maar.
Als je gaat opereren is ze toch wel een paar weken onder de pannen... ALS ze over goed een half jaar TOCH het loodje legt, heb ik haar dan misschien wekenlang lol ontnomen doordat ze niet hobbelen en rennen kon ?
Anderzijds... door de week, overdag ligt ze alleen maar te slapen... een paar weken in de weekende gewoon klene wandelingetjes in plaats van ballegooierij, dat overleeft ze prima.
Als je niet alles weg kunt halen, heeft het dan nut ?
Poer je niet iets aan wat over een halfjaar dan ineens explosief terug komt ?
Weet je natuurlijk niet
Nah, oftewel...DUBIO in hoofdletters...
Nu zijn we weer even verder en de bult is nu toch weer een dikke cm gegroeid
Hij voelt nu ook echt harder aan. Het is nu een flinke pingpongbal.
last heeft ze er niet van, jeuk of zo ook niet
maar het begint nu wel op "spanning" te staan
Dus daar zit ik weer te dubben..
Doe ik niks
kan het ding knappen ?
Wat is de toekomst dan over nog een maand of 2 of 3 , groeit hij gerust richting tennisbal zonder dat het problemen geeft ?
TOCH laten opereren ?
Ik kan gerust twee dagen bij haar zitten met een pet shirt, daar ben ik allemaal niet zo bang voor.daarna kan Maarten nog een dag vrij nemen, en kan ik haar overdag in zorg geven bij mijn moeder die thuis is. Er kan dus voll continue iemand bij haar zijn.
Ik ben bang voor haar leeftijd - versus narcose
Ik ben bang dat het toch te groot blijkt en het een hoop gedoe gaat geven met genezing en het dichtkrijgen
Hoe lang gaat ze onder de pannen zijn met dat gedoe en is dat fair naar een hond waarvan ik het idee altijd heb dat een hond in het NU leeft en het NU naar zijn of haar zin heeft en niet denkt; gisteren had ik het fijn, morgen ook weer , vandaag even niet.
Hoe fair is dat voor een hond van 13 ?
Maar doe ik niks dan vind ik het ook niet fair naar Muis... op deze manier - zonder (groeiende) bult loopt ze in onze beleving zo nog 2 jaar mee...
Ben ik niet TE doemdenkerig en "verdiend" ze niet die operatie ?
of verdiend ze juist GEEN operatie en laat ik het zo
En dan ?
Morgenmiddag 17.30 mag ik weer op audientie... de 3 e keer om over DE bult te praten.
er moet of NU iets gaan gebeuren of NU niet..
Ik ben ook benieuwd of de DA het uberhaupt wil/nog wil
Ze gaf toen aan dat het kon idd, maar dat ze ook mijn standpunt juist begreep en daar ging ze toen in mee.
ze gaf ook aan dat je niet oneinding lang kunt wachten als er wel wat gebeuren moet vanwege de plek en de ruimte.
Als ik bvb soms van die succes dingen op internet van stumperds voorbij zie komen denk ik; als dat kan, kan dit ook...
maar ja...
Goed... ik heb het er al met Jessica, Maarten over gehad, met Maureen...
Maar ik kan toch wel meer meedenkers gebruiken.
Niet dat ik het daar van af laat hangen hoor, maar ik ben benieuwd wat jullie zouden doen met een hondje van 13 ...
Misschien kan ik daar voor mijn eigen mindset wat mee.
Dank alvast
ik zal vanavond een foto plaatsen