Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

border collie maar verder....?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: border collie maar verder....?

Ongelezen bericht door _Leonie »

Met oudere honden kun je ook prima aan nieuwe sporten beginnen. Zeker als hij er aanleg voor heeft. :ok: Zijn wel meer mensen op het forum met herplaatsers die aan bepaalde hondensporten zijn begonnen en het niet onverdienstelijk doen. Bijvoorbeeld Beau (Beagle) van Hilde heeft na zijn 6e jaar nog behendigheid, gehoorzaamheid en treibball geleerd!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Je bent nooit t oud om te leren, Wij zijn ooit met een 12 jaar oude schotse collie op cursus gegaan. Vorige eigenaar had hem niks kunnen leren. Gek genoeg heeft hij bij ons nog een a en b cursus gedaan (vlak voor de c cursus is hij overleden). Met onze terrier ben ik pas op cursus gegaan toen hij 7 was. Toen hij 8 jaar was begonnen met behendigheid en met 9 jaar liep hij voor het eerst een wedstrijd (en won nog prijzen ook). Mano, was ook al een jaar of 5 toen hij met behendigheid begon. En ook Santos was een jaar of 4 denk ik zo. Ik vind het persoonlijk zelf met een oudere hond wel erg fijn om nog te beginnen hoor.
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Ik herken er ook veel in van mijn Teddy maar dat was een mixje dus niet heel eerlijk.
Zou zeker dingen zoeken waar je mee kan werken, als ik met Teddy kon werken was hij een heerlijke hond en ook tussen de trainingen door was hij een stuk aangenamer. Toen we noodgedwongen met het echt werken moesten stoppen kreeg hij al meer probleempjes...

Een BC moet werken, dan komt hij veel meer tot zijn recht.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Sassy
moderator
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

TS: voor mij is dat gewoon een korthaar border collie uit werklijn.

Ik heb er hier een met papieren die lijkt daar op, ons Scott is ook niet de grootste, alleen heeft de mijne geen blauwe ogen, maar dat zegt niks, daar wordt bij een goeie werkhond niet op gelet.

6 jaar en dan nog van 0 af aan moeten beginnen aan schapendrijven?
Als het mijn hond was deed ik dat waarschijnlijk niet meer...maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn.

Ik heb eens ooit gelezen, je bent enkele jaren aan het trainen, dan heb je enkele jaren een goeie hond, en dan heb je enkele jaren een oude hond.

Maar ook dat ligt er weer aan waar je doelen liggen, ik train hier mijn honden aan onze eigen schapen voor praktijkwerk en voor de wedstrijden.
Dat is heel wat anders als voor iemand die een keer in de week eens gaat omdat hondje het zo leuk vindt.

Voor adressen in Vlaanderen, kijk eens op het belgische border collie forum, daar staat als je zoekt een centraal topic met trainingsadressen.

Vind het een erg leuke hond wat je hebt btw :mrgreen:
Afbeelding
Luckyday
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Luckyday »

klinkt bekend in de oren :). Ik heb ook een kruising BC dus weet natuurlijk niet precies wat bc gedrag is en wat van het ander maar ik herken het wel
Afbeelding
True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
Mellon
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Mellon »

Sassy schreef:TS: voor mij is dat gewoon een korthaar border collie uit werklijn.

Ik heb er hier een met papieren die lijkt daar op, ons Scott is ook niet de grootste, alleen heeft de mijne geen blauwe ogen, maar dat zegt niks, daar wordt bij een goeie werkhond niet op gelet.

6 jaar en dan nog van 0 af aan moeten beginnen aan schapendrijven?
Als het mijn hond was deed ik dat waarschijnlijk niet meer...maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn.

Ik heb eens ooit gelezen, je bent enkele jaren aan het trainen, dan heb je enkele jaren een goeie hond, en dan heb je enkele jaren een oude hond.

Maar ook dat ligt er weer aan waar je doelen liggen, ik train hier mijn honden aan onze eigen schapen voor praktijkwerk en voor de wedstrijden.
Dat is heel wat anders als voor iemand die een keer in de week eens gaat omdat hondje het zo leuk vindt.

Voor adressen in Vlaanderen, kijk eens op het belgische border collie forum, daar staat als je zoekt een centraal topc met trainingsadressen.

Vind het een erg leuke hond wat je hebt btw :mrgreen:
Bedankt voor de info! :)

Ja ik zit ook wel wat met de vraag als het idd wel een goed idee is om op 6jarige leeftijd nog met schapendrijven te beginnen...
Het zit wel erg in hem want vroeger zou hij echt achter alles aangezeten hebben :p.
Hetgeen mij wel afschrikt is dat hij echt zo fixeert met zen ogen.. en daar daagt hij de meeste dieren mee uit, dan komen ze echt op hem af terwijl hij doodleuk blijft kijken vn 'Wat is er dan? (a)'. En denk dat dat ook niet echt de bedoeling is bij schapendrijven, dat de schapen recht op hem aflopen.
Nuja we gaan eens informeren en zien wel dan. Heb al eens in de buurt geïnformeerd mr die zaten vol dus mss ook nog eens wat verder weg informeren. Moet natuurlijk wel combineerbaar zijn met werk ed.

Danku, ik ben zelf ook wel best trots op mijn hondje :).
Afbeelding
Mellon
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Mellon »

gyanty schreef:Je bent nooit t oud om te leren, Wij zijn ooit met een 12 jaar oude schotse collie op cursus gegaan. Vorige eigenaar had hem niks kunnen leren. Gek genoeg heeft hij bij ons nog een a en b cursus gedaan (vlak voor de c cursus is hij overleden). Met onze terrier ben ik pas op cursus gegaan toen hij 7 was. Toen hij 8 jaar was begonnen met behendigheid en met 9 jaar liep hij voor het eerst een wedstrijd (en won nog prijzen ook). Mano, was ook al een jaar of 5 toen hij met behendigheid begon. En ook Santos was een jaar of 4 denk ik zo. Ik vind het persoonlijk zelf met een oudere hond wel erg fijn om nog te beginnen hoor.
Knap wat je nog met je honden bereikt hebt op die leeftijd! :D

Ja indien het haalbaar is, zou ik het wel nog zien zitten om het te proberen want het zou hem wel goed doen om wat te kunnen werken.
En het lijkt mij ook praktischer om met een oudere hond te beginnen, die zijn op zich al wat rustiger en 'verstandiger' als hij zin heeft om niet koppig te doen :p.
Afbeelding
Mara Roulette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

Ik heb geprobeerd te gaan drijven met mijn toen 5 jarige hond ;)
Die deed het niet... ondanks het drijven van honden en mensen. Dat zegt dus niet zo veel.. Ik had het leuk gevonden als hij het wel deed maar nu houden we het maar bij balletjes en frisbees waar hij wel blij van wordt.
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
gyanty
Zeer actief

Ongelezen bericht door gyanty »

Dat ze het 1 drijven, zegt niks over het andere. Norah is vanaf jongs af aan bekend met schapendrijven. Toch is ze er niet echt geweldig in en rent ze liever weg of eet ze poep. Terwijl ze alle andere dieren (andere hond, katten, konijnen) de hele dag aan het drijven is. Het is maar net waar de interesse ligt.... Mogelijk had die hond ook op jonge leeftijd niet de interesse gehad.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”